Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: sob 21.08.2021 11:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.7.2020
Příspěvky: 644
Bydliště: Žilina, let.Hôrky-Brezovec , SK
Obrázky: 6
Najtrvanlivejsia (a asi aj najdrahsia) volba na sablony je nechat si ich vyrezat na elektroiskrovej drotovej rezacke z kaleneho materialu , je to aj o dost presnejsie ako laser ci vodny luc. Ale drahe :?
Sablony z kaleneho plechu vydrzia dost, a kupodivu ani pilniky sa na nich netupia ked o ne pri pilovani obcas suchnes - tvrdy pilnik sa po tvrdom materiali len smykne a neposkodzuje sa.
Nevyhoda je okrem ceny aj ked su moc tenke a zakalene na velku tvrdost - ci uz malo popustene alebo nevhodny material - vtedy su dost krehke a dokazu sa zlomit ci prasknut pri naraze alebo prilisnom dotiahnuti stahovacich skrutiek.

Ale na 1 ci len par modelov taketo sablony nema zmysel vyrabat .
Mozno ani na viac kusov ,asi by bolo lepsie dat si rebra vyfrezovat ci vypalit, tazko povedat.

Aj sablony z obycajneho oceloveho (nekaleneho) plechu vydrzia dost - nahrubo vyrezat - pasovou pilou ci kludne opatrne priamociarkou s jemnymi zubmi na kov (na priamociarke musi byt vlozena vlozka s malym zarezom , casto to byva z plastu ako sucast priamociarky) - a dobrusit na hotovy tvar (dobre sa to brusi na bocnej strane vacsieho kotuca - nutny pomocny stol na ktorom je to pri bruseni polozene a kvoli bezpecnosti minimalna medzera medzi stolom a kotucom)

_________________
Radiomaster TX16s / FrSky Horus X12s / Spektrum Dx8 G2 + pár lietadielok....


Naposledy upravil Miro_V dne sob 21.08.2021 11:03, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: sob 21.08.2021 11:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1331
Bydliště: Dobruška
vytisknout

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: sob 21.08.2021 15:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 542
Bydliště: Budišov u Třebíče
Na pár sad je dělám ze sklolaminátu, nebo dokonce z letecké překližky, pro větší trvanlivost z duralu, nebo mám k dispozici mosazný pásek o síle 1 mm a to tak, že si žebro vytisknu na papír, potom tisk nalepím na materiál, zhruba ostřihnu nůžkama na plech a nakonec obrousím na brusce z Lidlu: https://www.lidl-shop.cz/p/parkside-tal ... p100317192, která se hodí na spoustu dalších činností. Zářezy na lišty si navrtám jedničkou vrtákem v rozích, vyříznu ruční lupenkovou pilkou a dopiluji jehlovým pilníčkem. Jde to docela rychle. Jak píše GOLFISTA, i z ABS se dají vytisknout žebra, dělal jsem je pro kluky na A3, nesmíš ale potom křídlo zapomenout v autě na které praží slunko. Nicméně, na rašplovou interpolaci to asi nefunguje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: sob 21.08.2021 15:35 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.4.2021
Příspěvky: 172
kanagom píše:
Dá se nějak jednoduše ručně v textovém editoru udělat soubor DXF nebo DWG pro to vypálení,
pokud mám křivku definovanou jako souřadnice bodů XY v tabulce ?


Stači kontrastnější fotka uložená v JPG a pak lze konvertovat formát do DXF zde https://convertio.co/jpg-dxf/
Nevím jake jsou origo podklady, ale pokud je firma kde to budou tim laserem pálit solídní, tak si to udělají z výkresu sami.

Nebo pokud je zájem se něčemu novému přiučit, tak návodů i komplet seriálů jak na to třeba ve free CADu Fusion360, je na netu spousta :wink:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... -FZvqQUgOl

https://www.rccad2vr.com/rc-airplane-de ... -360-part2


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
greenhorn, takže zatím pouze bublinolety


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: sob 21.08.2021 16:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 21.8.2017
Příspěvky: 15
Bydliště: Dolní Jirčany
I tisk z PLA funguje. PLA se moc ochotně nebrousí, spíš to po něm klouže. Na žádný série to není, ale mě to takto stačí.


Přílohy:
IMG_20210721_204213.jpg
IMG_20210721_204213.jpg
[ 75.34 KiB | Zobrazeno 1056 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: ned 22.08.2021 5:50 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20091
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
BeneFitmodel píše:
Stači kontrastnější fotka uložená v JPG a pak lze konvertovat formát do DXF zde https://convertio.co/jpg-dxf/
...

Protože se překreslováním nebo tvořením podkladů pro NC frézování (doma) i laser (v práci) zabývám a zkoušel jsem několikrát podobné konvertovací programy s nevalným/nepoužitelným výsledkem, neodolal jsem a zkusil.
Příloha:
profily.png
profily.png
[ 121.52 KiB | Zobrazeno 863 krát ]


Úplně nahoře je profil samokřídla, vykreslený v Corelu a tvarovaný pouhými pěti řídícími body. Převedl jsem ho do jpg a nechal zkonverotvat viz. ten odkaz. Výsledek (druhý shora) je tak nějak po troše úprav použitelný, jen se musí rozhodnout kterou lomenou křivku použít - program oboustranně "obkreslil" i tak tenkou (tloušťka 0,176mm což není tak moc) čáru a vznikly profily dva, v oblasti odtokovky trochu deformované.
Příloha:
profily3.png
profily3.png
[ 241.77 KiB | Zobrazeno 861 krát ]


Pak jsem zkusil kousek plánu na Admirála II - tedy podklad ke kterému se člověk běžně dostane třeba stažením někde nebo i naskenováním originálu. Čáry jsou již netenké, chlupaté - třetí shora. Podle toho vypadá i výsledek.

Za mně - pokud není podklad s opravdu tenkými čarami, je výsledek nepoužitelný a solidní firma to odmítne a případně si nechá zaplatit překreslení do vektorů.
Zůstanu i nadále u mnohokrát osobně ověřené metody - překreslit do vektorů nad bitmapou. Dá to méně práce než opravovat nějaký automatický paskvil.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šablony pro rašplovou interpolaci
PříspěvekNapsal: pon 23.08.2021 7:54 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 6.9.2008
Příspěvky: 269
jyrry
„Zůstanu i nadále u mnohokrát osobně ověřené metody - překreslit do vektorů nad bitmapou.
Dá to méně práce než opravovat nějaký automatický paskvil.“

Naprosto souhlasím.
Pokud „zadavatel“ požaduje, aby nosník v žebru „seděl“, není to jen o prostém „překreslení“.
(pominu li časté nepřesnosti „papírových“ podkladů).
Žebru je potřeba přidat kupu dalších drobností od přídavků na broušení po třeba směr obrábění.
Tedy pokud chcete, aby výsledek (výstup) byl alespoň trochu kvalitní.
A není to jen o nosníku, musí sedět všechny díly.
Příkladem – usazení nosníku do žebra z dob kdy jsme ještě frézovali.
Žádný automat neudělá ani 10% práce, která by se na každém dílu měla udělat.
Příloha:
žebro.jpg
žebro.jpg [ 10.69 KiB | Zobrazeno 717 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz