veka1
|
Napsal: stř 22.09.2021 0:13 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Pokusim se lehce upresnit muj predchozi prispevek na pocatku vlakna. Kdyz jsem pred lety zacal vyrabet Mustangy, zjistil jsem ze nektere komercni bovdeny nesplnovali muj pozadavek na tah, mezi koncovkou a samotnym bovdenem .Obcas doslo k vytazeni dratu z koncovky a problem byl na svete. Text a vzorky na prilozene fotce ukazuji jednu z moznosti , jak relativne bezpecne resit zalisek koncovky. V kazdem pripade je dobre pouzit vhodne upravene kleste, nebo jiny pripravek a cely postup nacvicit. Dulezite je vysledny zalisek proverit tahovou zkouskou. Příloha:
uprava dratu bovdenu.jpg [ 79.95 KiB | Zobrazeno 2045 krát ]
Pozn.pokud se deformace okraje koncovky prezene, muze casem dojit k ulomeni plastove trubky hned za okrajem koncovky.... za vice nez 15 let provozu na ruznych modelech jsem to zazil 2x. Nastesti nikdy se neuvolnil ani nepraskl samotny ocelovy drat. Ad "kocourovo " pouziti elektrikarskych svorek v nahonech kormidel. Pokud reseni plni pozadovany ucel,je rozumne realizovatelne,dlouhodobe funkcni, neni nutno ho zatracovat. Motorove i elektricke modely pouzivane v ACES combatu v zapalu boje krome jinych casti casto prijdou o pulku vyskoveho kormidla. Jednou z moznosti zachovat ovladatelnost po kolizi ,je mit samostane ovladane poloviny vyskoveho kormidla, ale dle moznosti jednim servem. K tomu ucelu leta vyuzivam elektrikarske svorky, pricemz vsechny tri tahla jsou stazeny inbusovymi srouby . Srouby se opriraji o ocelovou tyc ,kera tlaci bovdeny ke stene svorky. Krome samotneho zalisku tela svorky v plastu bowdenu , je spoj pojisten Loctitem. Na ocelove kulatine v miste dotyku se srouby je nutno vybrousit dosedaci plosku. Vytvori se vetsi stycna plocha s celem sroubu a soucasne pod srouby vznikne osazeni s plynulym nabehem ( minimalizace vrubu), kere brani vyvleknuti tycky ze svorky. Příloha:
zdvojeny nahon vop_001.jpg [ 97.17 KiB | Zobrazeno 2045 krát ]
Příloha:
zdvojeny nahon vop_002.jpg [ 104.96 KiB | Zobrazeno 2045 krát ]
Příloha:
zdvojeny nahon vop_003.jpg [ 79.79 KiB | Zobrazeno 2045 krát ]
Příloha:
zdvojeny nahon vop_004.jpg [ 60.39 KiB | Zobrazeno 2045 krát ]
Příloha:
zdvojeny nahon vop_005.jpg [ 56.44 KiB | Zobrazeno 2045 krát ]
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
kocour
|
Napsal: stř 22.09.2021 7:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 2651 Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
|
Tak ten flame přes moje přání vypuknul. Já k tomuhle řešení dospěl po zkušenostech s jinými verzemi. Používám to na větších (ne velkých) větroních (2 - 4 m), některých s elektromotory. Což je možné najít na mých stránkách na Rajčeti. Čisté motoráky nestavím a kdybych, tak tam to moje řešení nedám. Obvykle ten spoj ještě zakápnu vteřiňákem. Ještě se mi nestalo, že by to spojení povolilo. Výhodou tohoto řešení jsou také malé náklady. U Veky si velice vážím jeho přístupu i jeho trpělivosti.
_________________ Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: stř 22.09.2021 15:50 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Padl mj. dotaz , jake pouzivam kleste atd... no priznam se, zadna slava. Pred lety jsem sproste znasilnil vyrazene kombinacky a ve stipaci casti celisti udelal akoratni diru pomoci diamatoveho pilniku.... zustalo to tak, az do dnesnich dnu. Pri lisovani si pomaham sverakem , moc sily v rukach nemam a na slusne pakove kleste jsem se zatim nezmohl. Dobre provedeny zalisek vydrzi pomerne velke zatizeni tahem , mnohem vetsi ,nez je sila v tahle ( bovdenu) . Příloha:
kleste a koncovka_001.jpg [ 75.74 KiB | Zobrazeno 1942 krát ]
Příloha:
koncovka a sverak.jpg [ 85.36 KiB | Zobrazeno 1942 krát ]
Příloha:
zatizena koncovka.jpg [ 85.66 KiB | Zobrazeno 1942 krát ]
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: stř 22.09.2021 16:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1794 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Tri obrazky, ktere presvedci snad kazdeho. Ja mam stejne tri diry s ruznymi prumery ve stejnych klestich a i stejny sverak. Puvodne jsem i vrtal do predni casti konusovych celisti klesti, ale mackani sikmou plochou se neosvedcilo. Lepsi jsou 3 macky vedle sebe . Nevim, co by melo byt jeste vetsi,, profi,,. Jen jsem se bal takovy forichtung prezentovat. Nejake,, zaprevodovane,, cinske kleste se tomu stiskem nemuzou ani priblizit.
Naposledy upravil HONZIK 22 dne stř 22.09.2021 17:54, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 22.09.2021 17:35 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10798 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
veka1 píše: Dobre provedeny zalisek vydrzi pomerne velke zatizeni tahem , mnohem vetsi ,nez je sila v tahle ( bovdenu) .veka1 41kg, není to trochu málo, Antone Pavloviči
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: stř 22.09.2021 17:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1794 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
TomasC píše: 41kg, není to trochu málo, Antone Pavloviči To ma B52 s hydraulickym posilovacem na vyskovce. Pozn. Takoveto silne servo tam jsem strcil.... a trup se mi hnedle skrcil.
Naposledy upravil HONZIK 22 dne čtv 23.09.2021 14:32, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 22.09.2021 18:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6883 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
veka1 píše: Pri lisovani si pomaham sverakem , moc sily v rukach nemam ... Pokud bys denně cvičil s těmi činkami z posledního obrázku, tak bys svěrák určitě nepotřeboval!
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: stř 22.09.2021 19:23 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Srandicky , srandicky,.... jo ? Prejdou.... jako sobaku auto. Toz to,jeden se snazi,obrazky vyrabi (uz chybi jen cifrovane ramecky,jako ma Rimr) a oni z teho prdel majo. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
BeneFitmodel
|
Napsal: stř 22.09.2021 20:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 15.4.2021 Příspěvky: 344
|
To jen bledá závist z toho příští... Fotečky se značnou invencí prezentují šikovnej nápad a zkušenosti, ale skoro jako perly s..... Hezky pěkně sepsat do knížky a kdo chce, ať si zaplatí.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 06.10.2021 10:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9140 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Dostal se mi do ruky model (z druhé ruky). Vlastně jsem se ještě pořádně nedostal k jeho vyzkoušení, v podstatě jsem ho jen dovezl na plac a do vzduchu poslal jednou. Tím nebudu zdržovat. Ale když jsem model vyložil doma, všiml jsem si zlomeného táhla u páky směrovky. Táhlo je klasické plastové s 0,8 drátem a zmáčknutou závitovou koncovkou. Vím, že se to nestalo provozem (protože ten den jsem se k testování nedostal, jen jsem ho přibalil, ale nezbyl čas). Takže nikoliv oprava táhla, ale jeho vyhození a nahrazení úplně jiným - uhlíková tyč s nalepenymi zavitovymi koncovkami, zlomem se zkrátil, takže bych ho měnil stejně. Zmáčknutou závitovou koncovku to má na obou stranách. Drát nebyl upraven viz fota od Petera.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: stř 06.10.2021 17:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
BeneFitmodel píše: To jen bledá závist z toho příští... Fotečky se značnou invencí prezentují šikovnej nápad a zkušenosti, ale skoro jako perly s..... Hezky pěkně sepsat do knížky a kdo chce, ať si zaplatí. Jo kamaráde, my starší nejsme tak lační. My se podělíme, pokud víme, už jen pro ten dobrej pocit, že to někomu dalšímu pomůže.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 45 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|