Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: soukromá výroba F3K
PříspěvekNapsal: pon 04.03.2013 11:59 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.12.2009
Příspěvky: 309
Bydliště: LMK Chotěboř
Asi před rokem mě točili v dílně, kde jsem ukazoval výrobu směrovky z XPS. Odkaz mám tady: http://www.rcgliders.cz/novinky/f3k-na-ct2/

_________________
RCgliders.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: soukromá výroba F3K
PříspěvekNapsal: pon 04.03.2013 21:25 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2011
Příspěvky: 57
Bydliště: Modřice
Něco videí s laminováním eroplánu F3K má na ustream Tom Siler z USA (http://www.ustream.tv/recorded/14727130) Není to úplně na začátek, ale inspirace dobrá ;-) NA rcgroups taky vykecá všecko možný, takže čerpat je z čeho :-)
JirkaB


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Soukromá výroba F3K
PříspěvekNapsal: úte 05.03.2013 8:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2008
Příspěvky: 1769
Bydliště: Cheb
Všem díky. Proštuduji a využiji. Nejsem v kompozitech a laminování žádná lama, ale F3K je natolik specifický že se vyplatí naštudovat a respektovat zkušennosti druhých. Přeci jen není to jak u éra na spalovák, kilo, sem, kilo tam, předimenzovat, ať se to nerozsype...

_________________
Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK.
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Soukromá výroba F3K
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2013 19:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.9.2012
Příspěvky: 851
Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
Ahoj, mám dotaz, stavím balzový, ale už chci stavět zase druhý :mrgreen: jádro EPP, potah laminát (tzv. tácek pod maso :D) ale zajímá mě, jestli se to dá laminovat normálně na jádro a málo epoxidu kvůli hmotnosti, nebo jestli se to musí dělat v pytli (případně proč) a dál jestli dát třeba 2 vrstvy laminátu a mezi ně jako výztuhu náběžky uhlíkový pásek, nebo jestli stačí jen jádro, laminát a dovnitř nějaký nosník. V čem je teda omezená výroba bez vakulovacího pytle jen vyříznout jádro a olaminovat, nanášel bych malou vrstvu, takže hnotnost by se moc nezhoršila, a hrubé části bych obrousil, má to ještě jiné omezení? Dík za asi blbou začátečnickou otázku, snad to pochopíte a poradíte :D

_________________
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Soukromá výroba F3K
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2013 21:15 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2006
Příspěvky: 362
Když pominu, že místo EPP jsi asi chtěl napsat EPS (protože EPP je fakt blbost), tak jednoduchá odpověď zní, že bez vakua to jednoduše nepůjde. Z dotazu mám ale pocit, že to stejně budeš chtít zkusit :-) V tom případě doporučuju říznout směrovku a zkusit to olaminovat podle své představy. Jestli ti vyjde hmotnost pod 8 gramů, můžeš zkusit něco dalšího.

Ještě ty důvody pro vakuum:
- hmotnost
- povrch
- jednoduchost výroby

Jestli to myslíš trochu vážně, pořídit pumpu není vůbec problém - stačí starý kompresor z ledničky.

_________________
--Komár

http://denicek.lmkzdar.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: soukromá výroba F3K
PříspěvekNapsal: ned 24.03.2013 19:54 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.3.2011
Příspěvky: 90
Bydliště: Liberec
Obrázky: 4
onca píše:
Asi před rokem mě točili v dílně, kde jsem ukazoval výrobu směrovky z XPS. Odkaz mám tady: http://www.rcgliders.cz/novinky/f3k-na-ct2/

Co to máš po obvodu za hmotu pro utěsnění pytle? Přijde mi to jako dobrý řešení a nikdy sem to takhle neviděl.
A ještě druhý dotaz - ty nepoužíváš odřízlou část xps jako formu? Když vypneš vývěvu, tak už to necháš dotvrdnout
jen tak v pytli, jak je ve videu? Nebo je to tam jen pro demonstraci pro snadnější pochopení pro někoho, kdo tento postup vůbec nezná?
Dík.

_________________
Letadla: K3600, F3K Isis, Champion 2,1m elektro, F3F Nemesis, Z226 EPP


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Soukromá výroba F3K
PříspěvekNapsal: pon 25.03.2013 15:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.12.2009
Příspěvky: 309
Bydliště: LMK Chotěboř
K utěsnění pytle používám akryl. tmel. Na VOP a SOP negativní formy potřeba snad ani nejsou, jen to musíte dobře zatížit na rovné desce aby se to nepokroutilo. Vývěvu vypínám až je to vytvrdlé.

_________________
RCgliders.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz