DaveLister
|
Napsal: sob 14.04.2012 23:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.9.2009 Příspěvky: 1156 Bydliště: Kadaň/Praha
|
Pred casem, kdyz jsem sosal informace o vyrobe F3Kcka jsem si vsiml ze se dost pouzivaji EDGE profily: http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=361 (muzes procist tema odzacatku) Ovsem o jejich vyhodach/nevyhodach ti nic nereknu, protoze o tom nevim vubec nic
_________________ Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: sob 14.04.2012 23:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Úplně opusť možnost, že by Ti někdo doporučil vhodný profil křídla na Tebou navržené křídlo F3K a fungovalo to tak, že by jsi přeskočil (dojel) současnou špičku. Ti všichni mají za sebou ucelenou vývojovou řadu a došli k tomu postupnými malými změnami fungujícího řešení. Takže tuhle cestu máš zavřenou z obchodního hlediska. Pokud to budeš konzultovat tady, tak Ti nepomůže nikdo. Ani vynikající aerodynamik nenavrhne takhle z fleku bez nějakého systematického vývoje řešení, které by bylo lepší, než současné typy. Ti, co to létají, občas něco postaví....., jsou pro tohle přínos nula. Řešení? V tomhle případě hodně podobné číňanovi = něco dobře okopírovat tak, aby to nebylo napadnutitelné.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: ned 15.04.2012 0:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Neblázni. Dobehnúť súčasnú špičku nie je náš zámer ani to nie je v našich technologických ani iných možnostiach a zároveň si myslím, že súčasná špička určite nemá obavy, že ju predbehnú nejakí nadšení amatéri, ktorí experimentujú pre svoje potešenie... Profily krídel modelov niektorých iných kategórií sú všeobecne známe, alebo ľahko zistiteľné. Ďalej popkornová technológia výroby krídla má tiež svoje limity v presnosti (hlavne nábežky) a osobne si myslím (netvrdím že správne), že rozdiely vo výkonnosti Káčok s tými niekoľkými používanými profilmi nie sú fatálne rozdielne. Proste hľadáme tip na profil s menšou hrúbkou ako AG45 na pokusy a sľubujem, že nehodláme ovládnuť výnimočne lukratívny svetový trh so špičkovými súťažnými modelmi F3K, nesmierne zbohatnúť a zmocniť sa vlády nad celým ľudstvom. Okrem toho zatiaľ nerobíme "kompozity" a podľa niektorých miestnych borcov popkornové Káčko nemá na kompozit ani najmenšiu šancu. Obchodné hľadisko nemusí mať obavy a čínske riešenie nám nie je blízke. Neviem aký zmysel by pre nás malo niečo kopírovať.... Nezaujíma nás finančná stránka, ani komerčné využitie, ale chuť niečo vyvíjať, zdokonalovať, mať niečo vlastné... Ale navrhnúť si vlastný profil je úplne mimo našich schopností. P.S.: V množnom čisle píšem preto, že na spoločnom projekte Discovery pracujeme dvaja, kamarát -ms- a ja.
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: ned 15.04.2012 5:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Čo tak vyskúšať NACA 006 alebo 009, alebo ešte prehľadať databázy profilov a vybrať najmenší možný odpor, aj pri malom Re, a bez ohľadu na ostatné vlastnosti (hlavne bez ohľadu na vztlak, L/D...)? Potrebný vztlak pre kĺzanie by sa dal dlho ladiť vyklopením klapiek, dokonca často vidno klapku len na posledných 10% hĺbky.. pri hmotnosti / plošnom zaťažení Káčka by to malo stačiť. Lenže pri tom hľadaní je problém že údaje z výpočtov sú pre malé Re často nesprávne, a keď nájdeš meranie z tunelu tak nesedí a je tam nechutná bublina spôsobujúca aj dvojnásobný odpor oproti výpočtom z programov od Epplera či Drelu (preto som napísal NACA 009)... Inak kdesi som videl pamflet ako v NASA hľadali profil s malým odporom pre malé Re, a nepodarilo sa im dostať lepšie výsledky (pri skutočných meraniach v tuneli) než má klasický RG15 (8,9%). Keby som to robil ja, kašlal by som na krído a sústredil by som sa na odpor chvostových plôch a hlavne prechodov medzi trupom a krídlom aj kormidlami.
|
|
Nahoru |
|
|
Lněnička
|
Napsal: ned 15.04.2012 8:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.8.2011 Příspěvky: 450
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Hledat profil s nejmenším odporem( a jinak již nic jiného) je zadání pochybné. Je třeba říci na příklad při jakém součiniteli vztlaku. Nejmenší možný odpor profilu při nízkých součinitelích vztlaku je sice důležitý, ale při posuzování výsledného součinitele odporu se jeho význam zmenšuje. Nejméně takový vliv má i součinitel škodlivého odporu, který zahrnuje součinitele odporu ostatních částí stroje. V to má "coro" pravdu, i když ""vykašlat se na křídlo"", jak doporučuje, není správné. Stejně tak použít případně souměrné profily NACA 0006 nebo 0009 a vybavit je klapkami je cestou do slepé uličky. Drelovy profily jsou skvělé, stejně tak i profily jiných autorů a dorovnat se na jejich úroveň ve výkonech i letových vlastnostech je možné. Předpokládá to však trochu více času a práce. J.Lněnička
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: ned 15.04.2012 9:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
No, myslel som na plošné zaťaženie F3K - Pár sto gramov na 1500mm rozpätie.. či by tam náhodou nelietala dobre aj trochu doladená rovná doska (ten NACA0006).. Poláry nemá až tak škaredé, a pozeral som aj ako vyzerajú poláry pri vyklopení vztlaku a tiež to nebolo nič hrozného, skorej prekvapivo naopak.
"vykašlať sa na krídlo" som myslel tak, že viem že chalani už nejaké krídla s Drelovými profilmi majú a lieta im to veľmi slušne - t.j. že si myslím že hľadaním iného profilu nejak na fórach či v tabuľkách, bez pracného skúšania ale možno aj napriek pracnému skúšaniu, až tak veľa získať nedokážu aby to stálo za to. Hlavne aj s vedomím že to aj tak nakoniec bude robené doma rezaním a olaminovaním, a nie v negatívnej forme dokonalej presnosti.
|
|
Nahoru |
|
|
-ms-
|
Napsal: pon 16.04.2012 7:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 30.3.2010 Příspěvky: 126 Bydliště: bratislava
|
ahojte, nechceme vyrabat ziadne komplikovane uvahy (lebo by sa dali) o profiloch sme obycajny chalani ktori minulu sezonu polietali sutaze, fascinuju nas hadzadla radi si ich staviame sami,ale dospeli sme ktomu ze nase discovery chceme vyhodit vyzsie a radi by sme ho mali zivsie vo vetre.Trup si chceme ponechat taky aky bol urobit par verzii kridel a odskusat ich v praxi, nechceme system dajte nam profily a mi ideme lietat,myslienka bola taka vyskusat vpraxi rozne profily a vyvodit zavery a prinajlepsom dako ist polietat na sutaz. Vybrali sme modifikovat drelu(skusime ho trosicka zostihlit)pri pive v zline nas oslovili profili edge ktoreho chvalili chalani ze zdaru a mysleli sme ciniekto neporadi cosi este ine.tak asi tak.vopred vdaka
|
|
Nahoru |
|
|
diri
|
Napsal: pon 16.04.2012 7:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.7.2009 Příspěvky: 277
|
Hlavne by ste sa mali zamerat na RC Groups. O kackach, profiloch atd. tam najdete najviac info (asi 100 krat viac ako tu) a pisu tam ludia ktori sa tym dlho zaoberaju. GT navrhol (a zverejnil) novu radu na r. 2012, tiez v poslednej dobe spekuloval s profilmi ktore vyvinul specialne na pouzitie turbulatorov. Vsetky jeho profili su ale navrhovane pre konkretne Re a teda hodne zalezi aj na podoryse kridla (hlbkach). Myslim (moj nazor) ze vase kridlo potrebuje vacsiu stihlost. Na RC Groups som nasiel aj anlyzy a pokec ohladom stihlosti kaciek. Nech sa Vam dari! Drzim palec novemu BA-kacku
|
|
Nahoru |
|
|
paulo
|
Napsal: čtv 17.05.2012 11:22 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.8.2008 Příspěvky: 109 Bydliště: Bytča
|
Ahojte chalani, ako ste nakoniec dopadli s vyberom noveho profilu? Co ste si vybrali pre svoj stroj, ak je to teda mozne prezradit...
|
|
Nahoru |
|
|
-ms-
|
Napsal: čtv 17.05.2012 20:05 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 30.3.2010 Příspěvky: 126 Bydliště: bratislava
|
nestagnujeme ale neni to ta rychlost ktoru by som si predstavoval.gondoly trubky,kozliky vop sop su hotove,segmenty kridel vyrezane,chybami mi tak dve veceri a budu dokoncene aj profily a potom nachystat veci na laminovanie.len ma mrzi ze to nestihneme makykovi na preteky,dost som sa tam tesil hlavne na chalanou a atmosferu
|
|
Nahoru |
|
|
makyk
|
Napsal: čtv 17.05.2012 20:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 13.5.2006 Příspěvky: 691 Bydliště: Zlín Obrázky: 8
|
Také jsem zatlačil slzu. Potkáme se v Žilině.
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: stř 27.06.2012 10:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Fajn, dík za tie linky, mrknem na to. RCgroups zatiaľ v tomto smere moc prečítaný nemám. Ak si spomenieš a bude sa ti chcieť, daj potom vedieť ako sa ti javí to krídlo. My momentálne testujeme dve pokusné krídla, jedno s mierne modifikovanou sadou Drela a druhé s HM51.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|