Libor
|
Napsal: stř 30.05.2012 11:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
klapky naplno dolů směrovka cca poloviční výchylka mírně kontra křidélka mírně přitaženo
Házedlo (Long Shot) ve spirále poměrně rychle klesá, pád je ztlumen otočkou kolem konce křídla. Vyzkoušel jsem si to vypnutím vysílače.
|
|
Nahoru |
|
|
Polynom
|
Napsal: stř 30.05.2012 12:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.11.2004 Příspěvky: 1340 Bydliště: Praha6-Nebušice
|
mikymik píše: Na větroni křidýlka vzhůru jako brzdy. Přesně jak radí manuál od vysílačky tohle je samozřejmě totální nesmysl, pravdu má Libor
|
|
Nahoru |
|
|
mikymik
|
Napsal: stř 30.05.2012 14:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.11.2010 Příspěvky: 629 Bydliště: Praha 4 - Budějovická Obrázky: 2
|
Polynom píše: mikymik píše: Na větroni křidýlka vzhůru jako brzdy. Přesně jak radí manuál od vysílačky tohle je samozřejmě totální nesmysl, pravdu má Libor Manuál z DX7s: "Preset Failsafe is ideal for sailplanes, as spoilers can be deployed during loss of signal, preventing a flyaway."
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: stř 30.05.2012 14:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Libor píše: klapky naplno dolů směrovka cca poloviční výchylka mírně kontra křidélka mírně přitaženo
Házedlo (Long Shot) ve spirále poměrně rychle klesá, pád je ztlumen otočkou kolem konce křídla. Vyzkoušel jsem si to vypnutím vysílače. To samé nastavení. Na klapkách to bude klesat, směrovka s kontra křidélky to povede navíc do skluzové zatáčky a zvýší to opadání. (Jenom výškovku bych odzkoušel. Např. na Stobelu už v tomhle režimu nemohu přitahovat, začne to houpat, nebo bych musel dát extrémně velké výchylky směrovky a křidélek kontra a to taky není dobré.)
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: stř 30.05.2012 15:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
mikymik píše: Polynom píše: tohle je samozřejmě totální nesmysl, pravdu má Libor
Manuál z DX7s: "Preset Failsafe is ideal for sailplanes, as spoilers can be deployed during loss of signal, preventing a flyaway." Já ale odpovídal na "máte někdo prakticky odzkoušeno?"
|
|
Nahoru |
|
|
mikymik
|
Napsal: stř 30.05.2012 15:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.11.2010 Příspěvky: 629 Bydliště: Praha 4 - Budějovická Obrázky: 2
|
Já to také zkoušel v reálu. Směrovka + kontra křidélka mi nešlo pořádně nastavit a větroň klesal příliš rychle a v náklonu. Určitě by to šlo nastavit líp, ale neměl jsem trpělivost a řekl jsem si, že budu mít lepší pocit, když ulétne a já ho třeba najdu, než když se přede mnou rozseká, což je asi trochu iracilonální. S brzdami navíc klesá docela rychle. A hlavně jsem naštěstí nikdy ztrátu signálu nemusel řešit, klep, klep...
|
|
Nahoru |
|
|
geriatrix
|
Napsal: stř 30.05.2012 16:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.9.2010 Příspěvky: 225
|
Já to zrovna testoval v sobotu, poprvé jsem si nastavil fail safe, bylo to u extry, ještě že jsem to udělal, dával jsem tam já blbec příjmač z bouraného éra, odletěl jsem tak do 100m a najednou vývrtka, letadlo na kaši, ale byl jsem rád, představa že to letí někam do pryč a něco to provede mě děsí. takže u mě to byla malá výškovka a cca poloviční směrovka. Aspoň jsem hned věděl že jsem ztratil signál, jinak bych se divil na co jsem to vlastně spadl. Fakt je že létám jen nad loukou a vím že to v případě problému spadne do ní a nikoho nesejmu a to je pro mě priorita, zničené éro se dá vždy nahradit .
|
|
Nahoru |
|
|
Polynom
|
Napsal: stř 30.05.2012 17:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.11.2004 Příspěvky: 1340 Bydliště: Praha6-Nebušice
|
mikymik píše: Manuál z DX7s: "Preset Failsafe is ideal for sailplanes, as spoilers can be deployed during loss of signal, preventing a flyaway."
člověk kterej psal tuhle větu do manuálu z největší pravděpodobností ani není modelář natož aby někdy viděl házedlo. stačí se nad tím trochu zamyslet co asi udělá házedlo s křidýlkama nahoru...
|
|
Nahoru |
|
|
jpika
|
Napsal: stř 30.05.2012 17:45 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 9.5.2010 Příspěvky: 80 Obrázky: 0
|
mikymik píše: Na větroni křidýlka vzhůru jako brzdy. Přesně jak radí manuál od vysílačky problém je asi v tom že spoiler (tvůj návod) a flapperon (mj i jako brzda na F3K) není totéž
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: stř 30.05.2012 19:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
jpika píše: mikymik píše: Na větroni křidýlka vzhůru jako brzdy. Přesně jak radí manuál od vysílačky problém je asi v tom že spoiler (tvůj návod) a flapperon (mj i jako brzda na F3K) není totéž +1, pravdu majú všetci! Na všetkom, aj na hračkovej polomakete, aj na vetroni bez klapiek, spoilery čiže krídelká naplno hore. Keby to malo vztlaky, tak tie asi naplno alebo aspoň čiastočne dole. Ale keď to má to čo bežné F3K, čiže jednu plochu cez celé krídlo, tak dolu, lebo niečo musí ten model držať vo vzduchu a vyklopenie krídeliek(spoiler) hore ruší vztlak.. Nabite ho, asi si len nevšimol že je pod stromom F3K a F3K nie je plnohodnotný vetroň (sailplane) .. to je celý rozdiel.
|
|
Nahoru |
|
|
mikymik
|
Napsal: stř 30.05.2012 19:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.11.2010 Příspěvky: 629 Bydliště: Praha 4 - Budějovická Obrázky: 2
|
Flaperon (flapperon neznám) opravdu není spoiler. Jestli je někde problém, tak asi v tom, že některá křidélka jsou po celé odtokovce a jiná ne a z toho vyplývají jistá specifika...
edit: Ah, coro je rychlý jako vítr... Ano, nevšiml jsem si, že je to v sekci F3K. Pardon.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: stř 30.05.2012 20:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
coro píše: Ale keď to má to čo bežné F3K, čiže jednu plochu cez celé krídlo, tak dolu, lebo niečo musí ten model držať vo vzduchu a vyklopenie krídeliek(spoiler) hore ruší vztlak.. Nabite ho, asi si len nevšimol že je pod stromom F3K a F3K nie je plnohodnotný vetroň (sailplane) .. to je celý rozdiel.Je tady o tom někde celé vlákno, jak si někteří chytrolíni vysvětlují výraz flaperon. Ani se nedivím, že to potom dospěje až na tyhle nápady. Tam taky někdo polemizoval o tom, že je to vlastně jedno, jestli se pro brzdění F3K vyklápí flaperon nahoru, nebo dolů. Další prohlásil flaperonem křidélka, protože to má sdruženou funkci klapky a křidélka (flap + aileron - flaperon). Aby ten nesmysl obhájil, prohlásil, že to křidélko bude vyklápět pro brždění dolů.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|