Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odchylka mezi křídlem a výškovkou
PříspěvekNapsal: pon 01.09.2014 17:07 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.3.2009
Příspěvky: 119
Bydliště: Hodonín
Zdravím,mám ISISE z druhé ruky,při přeměření konců křdel a směrovky činí rozdíl 15mm a rozdíl mezi křídlem a směrovkou je 10mm.Bude to mět velký vliv na letový projev?díky za odpovědi


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 01.09.2014 17:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
roman71 píše:
Zdravím,mám ISISE z druhé ruky,při přeměření konců křdel a směrovky činí rozdíl 15mm a rozdíl mezi křídlem a směrovkou je 10mm.Bude to mět velký vliv na letový projev?díky za odpovědi


1) Dej si práci s tím, jak formuluješ dotaz, dvakrát to po sobě čti........ :wink:

Já tomu rozumím tak, od konců křídel je to na jedné straně na směrovku XX, na druhou stranu směrovky XX +15mm.
Mezi jedním koncem výškovky je to na konec řídla XX, na druhý konec výškovky XX +10 mm.
Je to tak?
( Upřesni to, potom se dá něco řešit)

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.09.2014 17:27 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.3.2009
Příspěvky: 119
Bydliště: Hodonín
JMalík je to přesně tak jak to popisuješ


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.09.2014 17:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Postav to někam na stůl, dej křídlo do horizontální roviny ( dej to třeba s nějakou vodorovnou policí nábytku atd.) a pozoruj jestli je VOP v rovině s křídlem a SOP kolmá na křídlo. Potom zjisti, jesli je křídlo kolmo na trup= buď to změř od konců křídel na osu ocasní trubky vzadu, nebo si natáhni niť od osy gondolky dozadu k VOP - tím zjistíš jestli je vůbec rovný trup a potom další niť na křídlo a změříš přesným úhelníkem jestli jsou ty nitě na sebe kolmo. (Nitě tam nalepuj kouskem izolepy)
- bylo to havarované?
- jaký máš vysílač?
Napiš to sem.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.09.2014 17:54 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.3.2009
Příspěvky: 119
Bydliště: Hodonín
Havarované to není,jen sem přeměřával ze zvyku po sestavení souměrnost mezi křídlem a výškovkou a směrovkou.A rozdíl mezi levým koncem křídla a pravím koncem křídla ku konci směrovky je cca 10mm.Rozdíl mezi koncema křídel a kocema výškovky je dokonce 15mm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.09.2014 18:04 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.3.2009
Příspěvky: 119
Bydliště: Hodonín
Problém je v tom že je křídlo špatně navrtané.V trupu je šroub cca 1mm mimo osu a na křídle je to taky 1mm mimo osu ve finále jsou to 2mm mimo osu.Ačkoliv se to nezdá konce křídel vuči koncu trupu dělají rozdíl 10mm.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.09.2014 18:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Takže závada je jenom to křídlo. Ocasky a trup jsou O.K.?

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.09.2014 18:26 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.3.2009
Příspěvky: 119
Bydliště: Hodonín
Trup je OK, kromě toho jednoho šroubu blíže ke gondole který je 1mm hozený,šroub výškovky je také cca 1mm hozený.Kdyby ty šrouby byli hozený na druhou stranu tak by to vyšlo docela dobře.Jde mě spíš o to jaký to bude mít vliv na letový projev.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.09.2014 19:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Bude to vyžadovat jiné seřízení na hod, jiné na let ( trimy směrovky, případně křidélek). Taky to nikdy nedoladíš, aby to zatáčelo na obě strany naprosto symetricky.
Pokud máš vysílač s možností letových režimů, můžeš laborovat s tímhle nastavením pro "let" a "hod".

Já bych převrtal ty díry. Ve VOP je to absolutně bez problémů. Trochu tu díru zdrsníš uvnitř pilníkem, zaleješ to epoxidem s bavlnou a vyvrtáš to znovu, teď už přesně.
To samé to křídlo. Tam si napřed ale vyzkoušej, jestli když to posuneš do správné polohy, aby zůstalo křídlo přesně sedět v tom lůžku trupu.
Epoxid 30 - minutový, ne rychlejší. Dobrý je třeba BSI.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.09.2014 21:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.3.2009
Příspěvky: 119
Bydliště: Hodonín
díky za odpověd


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 02.09.2014 21:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 2064
Bydliště: Bratislava, SK
Podľa popisu to samozrejme nie je OK a ja by som tie diery prevŕtal, ale podľa mňa to zásadný vplyv na letové vlastnosti mať nebude. Záleží samozrejme na tvojich skúsenostiach a zámeroch s týmto modelom. Ako píše JMalik prejaví sa to pravdepodobne pri hode (rýchlosť) a možno v nesymetrii pri krúžení, ale dovolím si tvrdiť, že ak si v Káčkach začiatočník, asi ti to vadiť nebude. A dá sa to eliminovať vytrimovaním letových režimov. Je ale fakt že mne by to vadilo už len z princípu.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz