|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
sky59
|
Napsal: čtv 27.02.2020 22:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Pekny stojan na lietadlo, aj je zobrazeny podstatne viackrat ako foto napravo
|
|
Nahoru |
|
|
onca
|
Napsal: pát 28.02.2020 0:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 25.12.2009 Příspěvky: 309 Bydliště: LMK Chotěboř
|
Pro tuto sezónu mám připravené tři kousky Maat 3. Nejlehčí má váhu 216 g. Zatěžovat by se dal, ale do něho zatím žádné zátěže připravené nemám. Druhý kus má váhu 255g. Do něho mám připravené zátěže 20,30 a 50 g. Nejtěžší má váhu 285 g. Má dvojitý počet vláken na nosníku a dvojitou stojinu. Pro letadlo do větru mám připravené balasty od 40 g do 80g. Vešlo by se tam určitě i víc olova, ale letadlo se samo o sobě pronikavé dost, takže i při větru 8m/s s váhou 360 g se dobře vrací. V čem je lepší Maat 3, než ostatní házedla, co jsem vyzkoušel? Hlavní jeho výhodou je, že odpouští chyby pilotáže a má neskutečný rozsah rychlostí. Se vztlakovými klapkami 1,5 mm nahoru má letový režim rychlost a hod. Se vztlakovkami 3 až 12 mm létám v termice. Maat s 12 mm se krásně nahrbí a létá v pomalých kruzích ploché zatáčky jako volňásek A2. Tyto vztlakovky musím mít na plynové páce a občas je v kruhu proti větru přivřít, aby letadlo nezhouplo. Nemusím to však korigovat výškovkou.
Křídlo má tvar i profily Zone V2 přímo počítané od Geralda Taylora. Křídla i ocásky mají jádra z Cascellu. Povrch z karbonových biaxiálních tkanin. Nosníky a stojiny u kombinací UMS vláken Granoc a Dialeed.
Maat 3 je celý vyráběný v duralových formách. Ocásky a křídlo je pečené až na 90 ℃ Taková teplota je nutná k dokonalému povrchu. Letadla s jádry pečená na menší teploty mají pěkný povrch pouze pár měsíců. Pak se změní na pomeranč. Výrobci se do takto vysokých teplot nechtějí moc pouštět, protože to přináší mnoho komplikací s barvami, separátory a laky. V neposlední řadě není vůbec lehké manipulovat s takto zahřátou formou. Budu se i letos snažit dosáhnout s Maat 3 minimálně takových výsledků, jako v minulých ročnících F3K.
_________________ RCgliders.cz
Naposledy upravil onca dne pát 28.02.2020 0:31, celkově upraveno 4
|
|
Nahoru |
|
|
Popomartin
|
Napsal: čtv 26.03.2020 12:48 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.1.2020 Příspěvky: 2
|
Dnešní létání Hned do termiky! To letadlo je fakt boží!
Přílohy: |
received_227993241939908.jpeg [ 70.21 KiB | Zobrazeno 17457 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
onca
|
Napsal: úte 09.03.2021 20:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 25.12.2009 Příspěvky: 309 Bydliště: LMK Chotěboř
|
Vážený zákazník si objednal Maat ve svítivé růžové barvě. Dlouho jsem ho přemlouval na jinou, ale když jinak nedal, tak jsem svolil. Používám vyzkoušené barvy pouze od jedné značky, ale bohužel tento odstín nevyrábějí. Zákazník si proto dodal vlastní barvu, kterou používá na svá letadla vyráběná sendwichem, temperovaná kolem 55 °C. Křídla s mačkaným jádrem musejí být temperovaná minimálně na 80 °C, aby klidně už i po měsíci neměla pomerančový povrch. To vše ještě se složitější temperovací křivkou (skoro jako u tavby skla Formy jsem nastříkal, vše do nich naskládal a zavřel. Druhý den byl však šok. Formy vůbec nechtěly odskočit od sebe. Po dlouhém tanci kolem ní jsem jí otevřel. Všechna barva byla snad "vsublimovaná" do duralu. Další dva dny jsem se musel pověnovat broušení, leštění a tak. Už dříve jsem dostal od GCM a Samby prášky do laku. Byla mezi nimi i růžovka. Celou dobu jsem se tomu vyhýbal, protože takto stříkané povrchy mají viditelné pigmentové skvrny. V Sambě mě poradili, že nemám prášek rozmíchávat v laku, ale v tužidlu. Pro jistotu jsem to namíchal o dva dny dříve a neustále protřepával. Výsledek mě dostal . Pigmentové skvrny tam sice jsou vidět, ale jen z blízka a velice malé. Musí se to opravdu hledat. Dnes už mám naobjednané prášky i od jiných výrobců na další pokusy .
Přílohy: |
IMG_20210202_1618239.jpg [ 84.23 KiB | Zobrazeno 11699 krát ]
|
IMG_20210202_1617311.jpg [ 49.72 KiB | Zobrazeno 11699 krát ]
|
IMG_20210202_1617393.jpg [ 38.16 KiB | Zobrazeno 11699 krát ]
|
IMG_20210202_1618079.jpg [ 80.74 KiB | Zobrazeno 11699 krát ]
|
|
_________________ RCgliders.cz
|
|
Nahoru |
|
|
onca
|
Napsal: stř 09.03.2022 16:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 25.12.2009 Příspěvky: 309 Bydliště: LMK Chotěboř
|
Jsem velice rád, že se náš Maat team rozrůstá a děkuju všem těm, co důvěřují tomuto házedlu. Věřím, že Vám všem dělá éro radost jako mně. Celý rok jsem zkoušel i další házedla, ale zatím mě žádné jiné nepřesvědčilo k výměně tohoto křídla. Křídla si vážím především za to, že odpouští chyby, má nejlepší rozsah rychlostí a také proto, že i s větší plochou se dá vyhodit podobně jako velice štíhlá křídla. Ty však při vlétnutí do díry padají víc jak šutrák. Navíc létání s házedly vyšponované na výkon neodpouštějí chyby. Ač určitě neházím největší výšky, tak jsem byl minulý rok téměř pokaždé na bedně. Na soutěži, kde jsem na bedně chyběl jsem to nedával, protože jsem jí sám pořádal. Tím pádem jsem opět s Maat 3 v reprezentaci. Už předtím se mně s tímto typem křídla podařily tři medaile na MS a ME. S novým trupem a ocáskama to létá daleko lépe v nulkách, kdy je potřeba točit citlivé táhlé zatáčky na minimální rychlosti. Měnil jsem i kozlík na VOP. I když jsem toho byl odpůrcem, tak jsem dal kozlík na spodní stranu trupu. Naštěstí to pomohlo k větším výškám po hodu, ale v celkovém letovém projevu se to nezhoršilo. Celý rok jsem pak laboroval s materiály na površích i v nosnících. Upravoval jsem vypékací křivky, protože při překročení 100 °C a víc jsem měl problém s deformacemi křídla při vyndávání z formy. Nakonec vypékací křivka vypadá podobně jako u tavené plastiky. Nakonec se stabilizoval povrch proti pomeranči a šla dolů i váha letadla. Teď už nemusím vyrábět směrovky z 16 g biaxu, ale stačí mně 20 g biax a dokonce si uvnitř mohu dovolit i stojiny. Z 20 g biaxu už směrovka neloupne ani při horším přistání (hlavně to byl problém, když bylo éro naložené ballastem). Na křídle mám u strong verze stojinu trojitou. Našemu juniorskému reprezentantovi jsem navíc přidával z 30 g biaxu další D-box. Přikládám i pár fotek s Maat teamem:
Přílohy: |
IMG_20220308_172631_Bokeh-02.jpeg [ 74.36 KiB | Zobrazeno 8692 krát ]
|
IMG_20210515_1450522.jpg [ 121.75 KiB | Zobrazeno 8692 krát ]
|
IMG_20210619_1604112.jpg [ 172.42 KiB | Zobrazeno 8692 krát ]
|
IMG_20210627_1325030.jpg [ 146.45 KiB | Zobrazeno 8692 krát ]
|
IMG_20210711_1201372.jpg [ 169.41 KiB | Zobrazeno 8692 krát ]
|
IMG_20210711_1229283.jpg [ 127.97 KiB | Zobrazeno 8692 krát ]
|
IMG_20210919_1126499.jpg [ 106.4 KiB | Zobrazeno 8692 krát ]
|
IMG_20211113_1419456.jpg [ 107.79 KiB | Zobrazeno 8692 krát ]
|
|
_________________ RCgliders.cz
|
|
Nahoru |
|
|
onca
|
Napsal: pát 18.03.2022 20:11 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 25.12.2009 Příspěvky: 309 Bydliště: LMK Chotěboř
|
Výstava se blíží, tak jsem si musel vymyslet nový nástřik barev. Bude to speciál do větru, protože Maat co mám na velký vítr připravenou už má za dva roky opravdu hooodně šrámů. Zmiňovaná Maat měla v základu 285 g. Stejně jsem jí dost často zatěžoval, takže by se mně ta nová líbila s váhou klidně 300 g. Alespoň tím rovnou nahradím Maat s váhou 330g. Moje Maaty na MS v Martině pak budou mít váhy v rozmezí 216g , 245g, 300g a v rezervě si nechám tu s 330 g. Křídlo je samozřejmě vyrobené z UMS. Navíc má trojitou stojinu a více vláken na nosníku. Specialitka je dvojitý D-Box. Se vším má křídlo váhu jen 136 g. Můžou na tom ale snad jezdit i tanky
Přílohy: |
IMG_20220318_144814_182.jpg [ 74 KiB | Zobrazeno 8243 krát ]
|
IMG_20220318_144820_951.jpg [ 47.14 KiB | Zobrazeno 8243 krát ]
|
IMG_20220318_144826_742.jpg [ 46.62 KiB | Zobrazeno 8243 krát ]
|
|
_________________ RCgliders.cz
|
|
Nahoru |
|
|
onca
|
Napsal: úte 29.03.2022 21:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 25.12.2009 Příspěvky: 309 Bydliště: LMK Chotěboř
|
Přidám taky něco z mé dílny. Už dlouhou dobou je stojina v mých směrovkách a výškovkách samozřejmostí. Už jsem minule psal, že s hmotností jsem se dostal tak nízko, že nemusím vyrábět směrovky z 16 g biaxu, ale mohu si to dovolit vyrábět z 20 g biaxu. Z 16 g biaxu vyrábím směrovky jen do úplných lehoušů. Jejich váha se pohybuje kolem 216g. Jde to vyrobit i lehčí, ale pod touto hmotností už to moc dobře nelétá. O tom napíšu veli rád později. Takže jsem se dostal do stádia, kde i lehouš má samozřejmost stojinu v křídle. Ale konečně o tom z dílny. Po vánocích mě nabídli od jiných, než běžných výrobců 16 g biax. Na začátku jsem nechtěl věřit, že to je 16 g biax. Spíš 20 g, jen s jemným vláknem. Po vyloupnutí z formy je výškovka daleko pevnější, protože neobsahuje ty prázdná místa mezi vlákny. Přikládám fotku. Dole je ta výškovka z nové tkaniny a opravdu není ve stínu. Nahoře je z běžného biaxu.
Přílohy: |
Vop stará a nová.jpg [ 102.29 KiB | Zobrazeno 7851 krát ]
|
Vop stará a nová 2.jpg [ 89.43 KiB | Zobrazeno 7851 krát ]
|
|
_________________ RCgliders.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Louda
|
Napsal: pon 12.09.2022 13:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.4.2008 Příspěvky: 271
|
Ahoj uživatelé Maat 3,
původně jsem chtěl napsat "jen" Ondrovi ale pak jsem si řekl že třeba oživím trochu tuto sekci.
Stal jsme se před pár měsíci majitelem Maat 3, nikoli nového ale s opravovaným křídlem takže mi letovka bez zátěže dělá něco mezí 305 -310 g podle vyvážení.
A ted dotaz na Vás ohledně těžíště v návodu je ilustrační příklad pro různé hmotnosti od 67 do 71 mm. Jestli dobře měřím tak létám někde na na hraně 71 mm. S tímle vyvážením jede éro jak po kolejích a hezky se s tím lítá i v klidu. Když uberu cca dva gramy éro začne o dost výrazěji reagovat na vzduch ale už trochu zjankovatí i když se pořád dá se uřídit i v poryvech.
Zatím pořád nevím co je lepší, takže dotaz na Vás lítáte někdo s těžíštěm cca 72 mm a dál? Nebo naopak?
Polohu klapek mám jako základ pro rovný let v nule a snažím se dokřivovat plynovou pákou, ale asi by bylo efektivnější nastavit zakřivení na fix. Nejsem ostřílený F3K vlk, vlastně pravý protipol jsem těžce rekreační pilot. S érem jsem maximálně spokojený zatím vždycky odněkud foukalo a s dosavadním nastavením Maat krásně prostupuje, jen se snažím jej správně vyladit .
P.S. Třeba namítnete at si pořídím do klidnějších podmínek lehčí éro, že 300g plus je moc. Ale to ted není na pořadu dne, mám ještě v záloze lehčí stroj starší generace ale co mám Maata tak zatím odpočívá i když je lehčí...
Dodatek 13.9. - včera jsem se ve večerním klidu dostal na těžiště cca 75 mm od náběžky .
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|