Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS
PříspěvekNapsal: sob 26.02.2022 18:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 13.5.2006
Příspěvky: 691
Bydliště: Zlín
Obrázky: 8
KomaTH8 píše:
Ahoj , som zvedavy na tvoje dalsie pocity po dlhsom pouzivani, kedze od zaletu uz preslo par mesiacov. Pisal si na zaciatku postrehy oproti NRJ , a ako to vydis teraz. Mohol by si dat zakladne parametre obou modelu , vaha-plocha NRJ-Precious ,tazisko u obou. Ja som si nedavno tiez zaobstaral NRJ ale z prvych letov je mi jasne ze to je rychlejsi stroj ako moje starsie Maia light a standard od Iva, a som si toho vedomi ze su to starsie modely , ale chcem k NRJ dalsi vykonny a kludny model. Pevnost trupu?! Dopocul som sa, ze na zaciatku tam bol problem s lamanim, mozno ze by sa k tomu vyjadril aj Ivo. Dakujem , Cau Tibor.


Ahoj,

Váha NRJ 240g, PRECIOS 215g. Plocha a těžiště jsou pro mne neznámé hodnoty. :-) Vysvětlím. Plochu řeknou výrobci já si ji i když mi to xkrát říkali nepamatuji, těžiště ladím na svůj pocit. A většinou zpětně nezjišťuji.

S NRJ je potřeba lítat rychleji, ve větru 5 m/s a víc se mi s ním lítá velmi dobře. To může být u mne váhou. Lehčí NRJ jsem na páčkách neměl. Ve větru kolem 6-8 m/s jsem přidával do čumáku 2 g olova, dál jsem nedovažoval. S lehčím jsem se potkal u Martina Bečváře, když jsem mu dělal na závodech nápovědu, pocit jsem z něj měl stejný, je potřeba jej nechat letět. Od více pilotů F3K jsem slyšel velmi pochvalné slova, jak éro funguje. Za mne jediná drobnost, menší termiky to jen proletí.

PRECIOS na to jak má štíhlé křídlo, tak je pro mne na tom lépe a mým zvyklostem víc vyhovuje. Všespásný určitě ale není, oproti jeho předchůdci PROGRESS se rychleji brchá, umožňuje obletět větší plochu atd. To jsem ale už někde psal xkrát. S pevností problém nemám. Pokud vím, tak Ivoš doplňoval do křídla nějaké výstuhy na základě požadavků zákazníků.

Můj pohled na F3K honbu za váhou. Všichni to ženou za co nejmenší váhou. Dnes není problém vyrobit model s letovkou kolem 200g, jenže piloti jsou schopni vzít éro do větru 5 m/s a víc, dovážit 40g a víc. Vem si, že to je zvednutí váhy o 20%. A průser je na světě. Výkonnost dnešních pilotů při hodech je hodně vysoko. Potom se lámou trupy, delaminují křídla atd. Následně vidíš fotky s polámanými éry a vyrojí se otázky, co ten výrobce udělal blbě. Přitom jen soutěžící vzal model s nevhodnou skladbou materiálu do nevhodných podmínek. A že jsem těch rozbitých modelů už viděl. Výrobci vyrobí co zákazník chce, materiály a technologie na to jsou. Vím, že se jim blbě argumentuje vůči zákazníkovi, on to chce a platí. Oni ale neví jak dotyčný létá, jak se k modelu chová atd.

Za mne dávám poslední dobou jediné doporučení. Vyber si model, který chceš, lítej s ním, aby jsi jej poznal za každých podmínek. Při výběru modelu zohledni dostupnost náhradních dílů a servis výrobce, protože to budeš hodně potřebovat. Je jedno jestli jsi dobrý nebo průměrný pilot.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS
PříspěvekNapsal: sob 26.02.2022 20:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 16.6.2020
Příspěvky: 5
Bydliště: Nesvady SVK (Rudná u Prahy)
----------


Naposledy upravil KomaTH8 dne ned 29.01.2023 10:00, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS
PříspěvekNapsal: pon 28.02.2022 13:18 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2009
Příspěvky: 111
KomaTH8 píše:
Ahoj , som zvedavy na tvoje dalsie pocity po dlhsom pouzivani, kedze od zaletu uz preslo par mesiacov. Pisal si na zaciatku postrehy oproti NRJ , a ako to vydis teraz. Mohol by si dat zakladne parametre obou modelu , vaha-plocha NRJ-Precious ,tazisko u obou. Ja som si nedavno tiez zaobstaral NRJ ale z prvych letov je mi jasne ze to je rychlejsi stroj ako moje starsie Maia light a standard od Iva, a som si toho vedomi ze su to starsie modely , ale chcem k NRJ dalsi vykonny a kludny model. Pevnost trupu?! Dopocul som sa, ze na zaciatku tam bol problem s lamanim, mozno ze by sa k tomu vyjadril aj Ivo. Dakujem , Cau Tibor.



Ahoj :)
koukám, že fámy a drby se šíří bleskovou rychlostí.

Trup má, resp měl pouze jedno kritické místo a tím je přechod z širšího průřezu trupu na užší pro převlečnou špici.
Schodek je cca 1mm. Samozřejmě je logické, že toto místo bude potřebovat nějaké extra výztuhy z tkanin pro zesílení stěny aby nedošlo ke "střihu" vlivem nemalé odstředivé síly působící v těchto místech při odhozu.

Konkrétně jsme měli dva případy na soutěžích, kdy teď zdůrazňuji TESTOVACÍ trup mnou vyrobeného speciálu Precios super light s letovou váhou 196g nevydržel odhozy přes 70m i když jsem jej před soutěží cca hodinu trápil asi 30 hody na full power.

No a teď ten hlavní detail. Tento trup měl prázdnou váhu pouhých 26g. Pro neznalé, toto je v podstatě ta nejnižší možná váha trupu, které lze na F3K modelu v současné době dosáhnout. Standardní váhy soutěžních F3K modelů jiných výrobců se totiž aktuálně pohybují kolem 30g (ty nejlehčí) většinou však od 34 do 40g.

V podstatě se tedy jednalo o velmi odlehčený trup, který by teoreticky průměrnému pilotovi vydržel. Samozřejmě síly a pnutí, se v tomto místě soutředí a budou zcela někde jinde při odhozu přes 70m oproti někomu, kdo hází +-60m. Monozí už vědí, jak je potřeba na sobě a celkově na technice hodu zapracovat a kolik síly přidat k prolomení 70m hranice.

Druhá příhoda potkala na jedné soutěži Milana Havelku, jehož Precios měl už něco za sebou, ale také to byl jeden z prvních trupů, které vyrobil.
Obě se staly někdy v polovině léta minulého roku.

Jde o to, že v tomto místě dochází při výrobě lomu u. vláken v tomto schodku ve formě při tlakování balónkem. Vlákna jsou pak těměř v 90° ohnuté, což snižuje jejich mech. vlastnosti, proto té od doby při výrobě přidáváme dvojité výztuhy z u. tkanin a je po problému.


Chci upozornit všechny potenciální zájemce, že problém byl vyřešen a odladěn velmi brzo. Stalo se to pouze mně a team pilotovi s prvními vyrobenými kusy. Proto jsme jakožto výrobci odlétali první sezónu pouze my dva a teprve až od září se dostalo pár modelů k zájemcům se samozřejmě už odladěným trupem. Nikdo nemusel nic reklamovat.

Výztuhy nabraly pouhý gram váhy, takže aktuální váhy trupů na Precios začínají od 27g po nejpevnější 29g. (děláme ke každé verzi modelu poměrově vyztužený trup po celé délce).

Umění není udělat betonový ingot s nesmyslnou váhou, ale trup, který bude lehký a tuhý i za křídlem a tím odlehčí celkově model o mnoho gramů. Pro náročné vyrobíme trup 34g, který bude o 50% tužší, než cokoliv od jiného výrobce. Stačí si jen poručit, nicméně aktuální výrobky s váhou 27g vydrží odhozy k 80m a tolik moc lidí ve světě nehází.

Je potřeba zmínit, že Precios je opravdu soutěžní model odladěný do posledních detailů s ohledem na šetření váhy. Konkrétně verze light.
Kdo chce mít klid na duši a chce univerzální éro, které vydrží x let, může s klidem na duši objednat standardní verzi, která začíná s letovkou už na 225g a lze balastovat bez problémů i 70g do větru.


Přikládám pár fotek pro zajímavost a zpracovaní například lehkých ocásků, které mají 9g celkem a také zlomený testovací trup. Na každé éro padne více než 25h práce, hromady výztuh a drahých materiálů.
Mimochodem, vzhledem k situaci na Ukrajině a tomu, že se veškerý biaxiál vyráběl u nich dojde s velkou pravděpodobností ke zdražení všech modelů, ve kterých jsou použity biaxiální u. tkaniny, protože nikdo neví, jak a kdy toto skončí. Snad to nebude tak zlé, nicméně pár měsíců to nás výrobce potrápí.


Přílohy:
IMG_20220228_114444.jpg
IMG_20220228_114444.jpg
[ 68.83 KiB | Zobrazeno 4984 krát ]

IMG_20220228_123904.jpg
IMG_20220228_123904.jpg
[ 64.32 KiB | Zobrazeno 4984 krát ]

IMG_20220228_124153.jpg
IMG_20220228_124153.jpg
[ 109.91 KiB | Zobrazeno 4984 krát ]

IMG_20220228_124106.jpg
IMG_20220228_124106.jpg
[ 100.92 KiB | Zobrazeno 4984 krát ]

IMG_20220228_124304.jpg
IMG_20220228_124304.jpg
[ 93.94 KiB | Zobrazeno 4984 krát ]

Poznámka: Uhlíkový rovin vedený po obvodu jak ocásků, tak i křídla přidává na odolnosti hlavně odtokových hran, které se netřepí a nedělají se do nich žádné zářezy od trávy, převozu a celkově při manipulaci.
IMG_20220228_124330.jpg
IMG_20220228_124330.jpg
[ 145.72 KiB | Zobrazeno 4984 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS
PříspěvekNapsal: pon 28.02.2022 13:45 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2009
Příspěvky: 111
Abych nekončil negativně.. :D

Přihazuji odkaz na pravidelně aktualizované album s fotkami nejnovějších Preciosů z mé díly.
https://photos.google.com/share/AF1QipM2wF7VNSxIDm4t6m-s5cAqR0cid90dFITHIZK7Fy8POVGdqUU96sen5l2MVXTcFA?key=MFJmd1lIM1lHcHJ5NG5qcGVodmlzNWF4MjR6TnhB

Fotky z úspěchů
https://photos.google.com/share/AF1QipMgb7K0v63bFPymjcdHA1wazsXgkd1fYxTRkNHIXunpWnjzTwNuXR0X-txaZyUxIw?fbclid=IwAR1UvmpUAvRc37Ox9jxY7c2-rZVGCkLybYi

Katalogy designů
https://drive.google.com/file/d/1VinEw6uvIwRezudclqL1iTbpIdTbOPQu/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1OPETzCzhnwT7-hS3jjvvIUH5sezGCn3y/view?usp=sharing

Rozdíly a výhody mezi Preciosem a NRJ nedokážu popsat. NRJ jsem měl na páčkách jen 5 minut.
Ze zkušeností jiných mohu potvrdit, že výšky dosahují lidé podobné oběma modely.
+ NRJ umí létat ještě na vyšších rychlostech.
- Je to tuším už cca 3 roky starý model oproti Preciosu.
+ Aktuálně je kvalita, pevnost a celkově zpracovaní o lvl výš u Preciose.
+ Precios má lépe řešené náhony křidélek, které ani po čase neflutterují.
Od ledna jsem přidal na výztuhách křidélek, které jsou nyní o 100% tuší, než bývaly jako pojistku právě proti flutteru.
Klouzavost a celkově letové vlastnosti musí porovnat a popsat někdo, kdo měl možnost to porovnat.
Toto velmi ovlivňují i nuance v seřízení a těžišti.
+ Největší výhodou je asi ve finále to, že Precios seženete v ČR bez cla, daně přidovozu a s případnými ND není a nebude nikdy problém 8)

Ještě chci doplnit a potvrdit marcelovo tvrzení o použití jednotlivých verzí.
Zatím se vyrábí tři verze:
Light od 215 g
Standard od 225g
Strong od 235g


Light můžeš naložit maximálně 30g ballastem a létat s ním řekněme do 3-4 m/s max.!
Osobně bych do něj nic moc necpal, toto je éro do klidu. Riskuješ tím poškození..
Light ocení především ti, kteří chtějí něco na večerní nebo ranní létání v bezvětří.
To, že má model 215g a je superlehký neznamená, že by vám nevydržel. Všechny verze jsou dimenzované tak, aby éro bez problémů vydrželo odhoz přes 75m, nicméně pro dosažení této váhy musí být logicky ubráno na materiálu a výztuhách.

Chceš-li univerzál na lítání i ve větru, sáhni po Standardu, který je jen o 10g těžší, ale dimenzovaný právě i do větru.

Pokud potřebuješ skutečně tuhé éro na létání v jakýchkoliv podmínkách, Strong uspokojí kohokoliv. I povrch tohoto křídla je znatelně tvrdší a odolnější vůči omáčklinám.

Rozdíly tuhosti mezi jednotlivými verzemi se dají vyjádřit procenty takto:
Light 100 %
Standard +35 %
Strong + 70 %

Pevnostní rozdíly dělají použité gramáže uhlíkových tkanin, rovingů v nosníku a různých výztuh.
Každá verze je tedy vyztužena rovnoměrně a to všechny 4 části modelu. Nikoliv pouze křídlo.

Například já létal celý minulý rok s prototypovým modelem 230g a zabodoval jsem i v úplném klidu, kde se mohlo zdát, že bude příliš těžký. Většině tedy postačí pro začátek univerzální standard :) .
Na soutěžní létání třeba jeden Standard a k němu do bezvětří Light.


Přílohy:
IMG_20220116_153438_edit_317176564441184.jpg
IMG_20220116_153438_edit_317176564441184.jpg
[ 100.43 KiB | Zobrazeno 4973 krát ]

IMG_20220116_153612_edit_316764671634476.jpg
IMG_20220116_153612_edit_316764671634476.jpg
[ 111.37 KiB | Zobrazeno 4973 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS - max. výška
PříspěvekNapsal: pát 18.03.2022 15:07 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2009
Příspěvky: 111
Včera jsem přivezl Milanovi na otestování nejpevnější Precios, který zatím vypadl z forem.

Tento mazlík je "vybetonovaná" verze strong UHM.
Je temperovaný 80°C, povrch krásně lesklý a barvy zářivé.

Letovka na předním těžišti 242g samozřejmě s vyváženým křídlem.

Testovali jsme max. výšky hodů téměř v úplném klidu kolem 6h večer.
Po chvilce zahřívání a protažení jsem připojil výškoměr Altis nano, který poskytne jedno s nejpřesnějších měření i s grafy.
Výsledky mile překvapily! Nato, že jsme si oba zaházeli takřka po půl roce skoro padla vysněná hranice 80m.

Tento extra pevný Precios se při odhozu okamžitě rovnal do přímého letu skoro bez mávnutí ocasu.
Velmi slibná pevnostní verze, která mi určitě nebude chybět v arzenálu na MS.

Přikládám grafy z výškoměru.
Milan 78,6m
Já 77,5m

https://photos.app.goo.gl/9aTYFvEntQ92buUH6
(grafy v lepší kvalitě)

Měření a Altisem po pár týdnech tréninku určitě zopakujeme. :twisted:
Jinak nový design je fakt skvěle vidět na velkou vzdálenost :D

BTW.: začátkem týdne jsem toto čerstvě dokončené éro prohnal při větru 3-4m/s a 80m padlo, nicméně směrodatnější je měření v bezvětří, protože všichni víme, jak nám vítr přidává..


Přílohy:
Precios - Milan  (max. 78,6m).jpg
Precios - Milan (max. 78,6m).jpg
[ 36.2 KiB | Zobrazeno 4575 krát ]

Precios - Ivo (max. 77,51m).jpg
Precios - Ivo (max. 77,51m).jpg
[ 36.54 KiB | Zobrazeno 4575 krát ]

IMG_20220315_125529_edit_179344212077321.jpg
IMG_20220315_125529_edit_179344212077321.jpg
[ 312.82 KiB | Zobrazeno 4575 krát ]

IMG_20220315_125407_edit_179275707852852.jpg
IMG_20220315_125407_edit_179275707852852.jpg
[ 290.33 KiB | Zobrazeno 4575 krát ]

IMG_20220315_123741_edit_179127452032562.jpg
IMG_20220315_123741_edit_179127452032562.jpg
[ 128.23 KiB | Zobrazeno 4575 krát ]

IMG_20220315_131131_edit_179789822452253.jpg
IMG_20220315_131131_edit_179789822452253.jpg
[ 134.94 KiB | Zobrazeno 4575 krát ]

IMG_20220315_131657_edit_179809426068916.jpg
IMG_20220315_131657_edit_179809426068916.jpg
[ 175.21 KiB | Zobrazeno 4575 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS
PříspěvekNapsal: stř 23.03.2022 16:33 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.2.2009
Příspěvky: 13
Zdravím F3K komunitu. Po delší odmlce bych se chtěl podělit o zkušenosti s Preciosem. Ono éro musí zaujmout hned od začátku, aby dělalo při létání radost. Proto jsem si ho pořídil i já. Jak již popsal stavbu Marcel Králík, nebylo co řešit. Prakticky je nutné pouze šetřit lepidlem a přilepit díly tak jak mají. Za pár večerů je hotovo. I když modelařím nějaký ten pátek, narazil jsem při stavbě na rébus, který jsem musel s Marcelem řešit. Do trupu se mi nechtěly vejít serva. Rada byla jednoduchá, vzít jiné páky. Jiný problém jsem neměl. Výsledná váha mi vyšla na 217 gramů včetně dovážení. Naproti kolíku něco přes dva gramy a dopředu asi 4 gramy. To je daň za to, že nechci pří výměně baterky dostat infarkt, protože jsem posunul serva dopředu tak, abych tam musel cpát baterku a přijímač s rozběhem. Se stavbou jsem nespěchal. V hangáru jsem měl tři Progresy.
Po několika měsících létání jsem dospěl k následujícím zjištěním:
1. Při výběru modelu od Ivoše se s ním poraďte a zvolte verzi, kterou potřebujete. Přece jenom když se začínáte létat F3K, nebudete potřebovat lehkou verzi, ale minimálně standart, který vydrží hrubší zacházení.
2. Nešetřete a kupte si k modelu rovnou obaly, nebudete se muset dívat na model, jak mu přibývají oděrky.
3. Při létání kontrolujte, jestli jste při přistání nepoškodili některou část modelu. Kritická bývá náběžná hrana křídla a spodní část směrovky. Letmý pohled a přejetí prstem po náběžce Vás nezabije a ušetří peníze.
4. Doporučuji začít s předním těžištěm a výchylkami doporučenými Ivošem. Úspora času při ladění modelu je výrazná.
5. Nechoďte létat pokud možno sami, ale s kolegou, který se vyzná. Přece jenom sami sebe a model při odhozu nevidíte.
Precios je vynikající sportovní nářadí, se kterým se každý posune v této krásné katergorii o kus dál. Jde vyhodit o pár metrů výše proti starším konstrukcím a výborně se vrací. Letové vlastnosti jdou naladit tak, aby vyhověly každému.


Naposledy upravil platinum_x dne čtv 24.03.2022 7:29, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS
PříspěvekNapsal: stř 23.03.2022 19:05 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.2.2009
Příspěvky: 13
Přikládám pár fotek z létání.


Přílohy:
received_387903796087212.jpeg
received_387903796087212.jpeg
[ 101.98 KiB | Zobrazeno 4413 krát ]

IMG_20211202_155213.jpg
IMG_20211202_155213.jpg
[ 115.03 KiB | Zobrazeno 4411 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS
PříspěvekNapsal: stř 23.03.2022 19:35 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.2.2009
Příspěvky: 13
Ještě bych chtěl napsat, že Ivo neustále inovuje a zapracovává naše připomínky. Velmi si cením před vyvážené křídlo. U tak tenkého profilu byl problém tam vyvážení dostat, aby závaží nenarušovalo profil křídla.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS
PříspěvekNapsal: sob 02.04.2022 17:11 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 36
Ahoj, loni na podzim jsem také pořídil Preciose - hnala mně k tomu zvědavost a touha po sbírání nových zkušeností :)

Poslední 2 sezóny jsem lítal jen NRJ ( ve verzích light CW30 207g, standard CW40 225g a strong TEXTREME80 236g) a zajímalo mě srovnání. Takže jsem od Ivoše objednal "Preclíka" (v mém okolí mu už jinak nikdo neřekne) v provedení Light UHM.

Dílensky je letadlo velmi zdařilé. Musím souhlasit s předešlými příspěvky Marcela. Abych byl objektivní, je nutné konstatovat, že tomu odpovídá i cena, která je srovnatelná s obdobnými modely zahraničních výrobců (dnes jsem kontroloval s cenou NRJ z Lindigeru).

Ke stavbě:
Poměrně dlouho jsem zvažoval jaká serva zvolit. Nakonec volba padla na KST X06, aby to byl opravdu Light. Vzhledem k tomu, že jsem perfekcionista, nakreslil jsem a vytiskl držák serv+balastu do trupu, protože originál má rovnou spodní plochu, která se lepí do oblého trupu, takže to drží pouze po stranách a to mi u jinak propracovaného modelu připadalo jako krok zpět. Překreslení a vytištění bylo relativně na chvíli, nicméně vzhledem k zaneprázdněnosti mi to trvalo…
Jinak je stavba poměrně jednoduchá a příjemná. Osobně mám výhrady k dodávaným pákám - u letadla za skoro 20 tisíc mít páky ze žlutého sklotextilu? To opravdu, na jinak super zpracovaném křídle, vypadá trochu “retro”. Tady musí Ivo zapracovat :-)

Osazení:
4x KST X06H
Lipol 2S 270mAh
Jeti R5L
Letová váha 204 gramů

K letovému projevu:
Srovnával jsem především s NRJ (váhově stejné verze 207 vs 204g). Letadla jsou si vlastně trochu podobná relativní nezáludností, výškou po dohodu. Rozdíl je v pronikání. S NRJ se dá oblétnout celá obloha, zatímco Precios vyniká spíše klouzavostí a proniká hůř. Bude hodně záležet na preferencích pilota, každému sedne něco jiného. Ale to už tady zaznělo od Marcela a nemá to cenu znovu rozepisovat.

Vše co jsem jsem uvedl je můj subjektivní názor a nikomu jej nenutím :)
Karel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS
PříspěvekNapsal: sob 24.09.2022 21:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 13.5.2006
Příspěvky: 691
Bydliště: Zlín
Obrázky: 8
Večer jsem dokompletoval svého dalšího PRECIOSE, drobné změny oproti mým předcházejícím:
1. Jiné servorámečky pro serva do křídel ( viz foto )
2. Podélně vyvážené křídlo

Osazení standart vše KST X08, 1článek LiPol, celková váha 224g.


Přílohy:
F6803D87-95D7-4663-94A8-304788A58268.jpeg
F6803D87-95D7-4663-94A8-304788A58268.jpeg
[ 54.74 KiB | Zobrazeno 2559 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS
PříspěvekNapsal: pon 31.10.2022 22:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.7.2014
Příspěvky: 155
Bydliště: Brno
Obrázky: 6
Zdravím,

neodolal jsem a taky jsem si o víkendu přivezl domů jednoho Preciose. Je to již mé 4 nebo páté Káčko od Ivoše, začínal jsem s Bravem, poté Maia a nyní Precios.
Již při prvním pohledu je hmatatelný rozdíl v provedení, povrch je jak zrcadlo, trup je kratší, převlečná špice a hlavně předpřipravenost všech dílů je zase o level výše než u předchozích modelů.
Model si můžete nechat za poplatek celý zkompletovat, nebo sestavit a osadit sám. Tak jako v předchozích případech, jsem si zvolil cestu vlastního sestavení.
Jednotlivé kroky jsou vcelku podrobně popsány v předchozích příspěvcích, tak uvidíme, zdali mě něco ještě překvapí, co není výše popsáno.

Lepení pák a rámečků jde pěkně od ruky, už se těším na zálet a první hody. Pokračování příště po záletu :-) ...


Přílohy:
083616B7-E9EC-4D75-BD1F-36B52CF4EAC4.jpeg
083616B7-E9EC-4D75-BD1F-36B52CF4EAC4.jpeg
[ 126.91 KiB | Zobrazeno 2071 krát ]

851FEB9F-1AF4-44D3-9637-6A1F39B8AA58.jpeg
851FEB9F-1AF4-44D3-9637-6A1F39B8AA58.jpeg
[ 115.25 KiB | Zobrazeno 2071 krát ]


_________________
Především F3Káčka, ale i něco omotorované se v hangáru najde
Jeti DS-12 Carbon
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: PRECIOS
PříspěvekNapsal: sob 03.12.2022 19:43 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.7.2014
Příspěvky: 155
Bydliště: Brno
Obrázky: 6
Káčko je kompletní, stavba proběhla takřka bez komplikací, drobné zaváhání bylo v momentě napasování rámečku a serv do trupu, kdy jsem prvně myslel, že není fyzicky možné je tam dostat, ale jde to i bez použití síly :-) Je potřeba nepodcenit přípravu a najít ten správný grif před finalizací s lepidlem.
Ivo v balíčku s příslušenstvím stále dodává lanka s plastovým povrchem, není potřeba při montáži používat trubičky apod. Vystačíte si s pájkou, kdy po třech zatočeních stačí přejet přes závity hrotem pájky, mezi prsty promnout s CA lepidlem a smyčku již nic nerozmotá.
Co velmi usnadní montáž a pozdější nastavení výchylek je stojan a výchylkoměry od m2model.eu :-)

Zálet proběhl v naprostém pořádku, bez většího trimování. Letové vlastnosti nyní nemohu zhodnotit, bude nějaký čas trvat, než vyladím těžiště a nastavení letových režimů, tak aby mě vyhovovaly. Nicméně oproti předchozím Káčkům co jsem měl, tak již nyní mohu subjektivně říct, že jsem schopen dosáhnout při odhodu vyšší rychlosti a výšky.

Jo a Ivo odhadoval celkovou hmotnost této "standard" verze na 225g, výsledná je 227g při těžišti 69mm, má to v oku :))))


Přílohy:
1.jpg
1.jpg
[ 158.75 KiB | Zobrazeno 1858 krát ]

2.jpg
2.jpg
[ 442.62 KiB | Zobrazeno 1858 krát ]


_________________
Především F3Káčka, ale i něco omotorované se v hangáru najde
Jeti DS-12 Carbon
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz