Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 10:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 741
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Zdravim, čim tmelíte spáry a nedokonalosti na vytisknutých vyrobkach? Diky

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 13:13 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 7992
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 286
Blog: Zobrazit blog (3)
Netmelím. Pokud je potřeba vytisknu lépe. Pokud to má být pohledové, tak tisknu pomalu z ABS a naceruji v acetonu (například koupelnové doplňky).
Ale obecně to používám na konstrukční věci a tak mě mírná hrubost neuráží.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 13:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 741
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
No, vzhledem k tomu ze tisknu komplet brneni iron mana, tak musim po castech :) takze tmeleni bezpodminecne musi byt :)

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 13:27 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 78
Obrázky: 2
1) Pokud ti jde o spáry, tedy opravu chybějícího materiálu, tak zavařuji ABS i PLA 3D perem. Zavařené místo má stejnou pevnost jako výtisk samotný a u křídla dokonce je pevnější než lepení.

2) Pokud jde o klasické tmelení povrchu, tak ABS tmelím šlehaným tmelem a nemáš šanci že jde o 3D tisk :) Na přiložené fotce křídlo s minimem tmelu.
Nárůst hmotnosti minimální. Jinak na PLA by měl jít použít klasický polyesterový tmel stejně jako na laminát, to ale nemám ještě vyzkoušeno.


Příloha:
IMG_20180102_223720.jpg
IMG_20180102_223720.jpg [ 42 KiB | Zobrazeno 485 krát ]

Příloha:
IMG_20180102_230534.jpg
IMG_20180102_230534.jpg [ 73.56 KiB | Zobrazeno 485 krát ]

Příloha:
IMG_20170627_201440.jpg
IMG_20170627_201440.jpg [ 27.96 KiB | Zobrazeno 485 krát ]


Naposledy upravil bahora dne úte 09.01.2018 13:30, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 13:29 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 7992
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 286
Blog: Zobrazit blog (3)
To se musí vejít... :D :D
Obrázek


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 13:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 741
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
TomasC píše:
To se musí vejít...


chvili jsem na to koukal xD ...nez mi to doslo a rozesmalo :D

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 13:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 741
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
bahora píše:
1) Pokud ti jde o spáry, tedy opravu chybějícího materiálu, tak zavařuji ABS i PLA 3D perem. Zavařené místo má stejnou pevnost jako výtisk samotný a u křídla dokonce je pevnější než lepení.

2) Pokud jde o klasické tmelení povrchu, tak ABS tmelím šlehaným tmelem a nemáš šanci že jde o 3D tisk :) Na přiložené fotce křídlo s minimem tmelu.
Nárůst hmotnosti minimální. Jinak na PLA by měl jít použít klasický polyesterový tmel stejně jako na laminát, to ale nemám ještě vyzkoušeno.



Jojo o spáry. Počkej normální šlehanej tmel, co je na polyš apod? :lol: to se mi nechce verit :lol:

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 20:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1203
Bydliště: Letovice,ČR
Teprve před nedávnem mi kolega vytiskl výstupní trysky k EDF. Tak jsem mudroval čím to ABS vyhladit. Máčet v acetonu jsem nechtěl, aby se to nedeformovalo. Tak jsem sáhl po osvědčným ,,tmelu". Tj. acetonovej lak s dětským pudrem. Natřel jsem to a potom přebrousil a vyleštil hadrem.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 20:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 741
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
A nemas obrazek alespon jak to vypada? Proste detskej pudr smichas s acetonem?

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 21:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1203
Bydliště: Letovice,ČR
Ne samotnej aceton, ale zředěnej lak a pudr. Nesmíš to s pudrem přehnat, jinak to ztrháš. Dělám to od oka. Prostě to vyzkoušíš. Když je moc pudru, tak ho setřeš rukou a když moc laku, hůř se to brousí. Na větší vytmelení to moc není. Ale po vybroušení je to jak dětská prdýlka. Mám to radši jak ten šlehanej tmel.

Tam bys nic neviděl. Je to jen zevnitř. Z venku to nepotřebuju. Ale je to krásně hladký. Na to stříknu už jen trochu černý. Ten lak to naleptá, takže to drží.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 21:34 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 78
Obrázky: 2
Blacksite píše:
Jojo o spáry. Počkej normální šlehanej tmel, co je na polyš apod? :lol: to se mi nechce verit :lol:


Jen se směj, drží mi to léta to na bublinkových poletuchách. Drží to i na ABS co kupuji u Plasty Mladeč, takže nevidím důvod proč by to nedrželo na jiném ABS. Netmelím tím díry, ale plochu výtisku po hrubém přebroušení a pak stříkne "klasickou revellkou" na fotce bylo 1x tmeleno a přebroušeno hrubým 120 smirkem +1x nástřik. Dolů to z výtisku křídla dostaneš pouze hranou nože a ani při prohýbání výtisku křídla to nejde dolů.

Pokud chceš tmelit jen klasické spáry po slepení, tak šáhni po osvědčených tmelech na palstiky/kity .....

Ten kolegou zmíněný pudr + lak, ukápla mi slza nad vzpomínkou kitařského mládí za komačů :) bylo to furt lepší než olejovej Granit.
Ten pudrovej kit jde vyleštit opravdu do super vysokého lesku, dnes bych tím, ale kity tmelit nechtěl ani omylem.


Tady je foto toho samého křídkla bez broušení tmelení tak jak vylezlo z 3D při vrstvě 0.2mm
Příloha:
IMG_20170627_201510.jpg
IMG_20170627_201510.jpg [ 42.48 KiB | Zobrazeno 360 krát ]


Tady je tmel
Příloha:
IMG_20180109_212616.jpg
IMG_20180109_212616.jpg [ 39.1 KiB | Zobrazeno 360 krát ]


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: pát 12.01.2018 8:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4816
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
ten tmel je akrylove lepidlo se sadrou. Takze pokud na materialu drzi akrylova barva (coz drzi :-D ) tak neni duvod proc by nedrzel tmel.

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: pát 12.01.2018 8:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4816
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
hele vcera jsem narazil na zajimavy zpusob prace s 3D vytiskem.

urizne se kousek struny, vlozi se do dremelu a roztoci. Takto roztoceny se pritlacuje do drazky. Treni z otacek to roztavi, smicha materialy a dokonale spoji.

Jeste jsem to nezkousel ale vzhledem k tomu ze stejne se svaruje nadrz na raketu SLS (akorat pouzivaj jiny matros :-D ) tak to musi chodit.

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: pát 12.01.2018 9:41 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 78
Obrázky: 2
Amper píše:
hele vcera jsem narazil na zajimavy zpusob prace s 3D vytiskem.

urizne se kousek struny, vlozi se do dremelu a roztoci. Takto roztoceny se pritlacuje do drazky. Treni z otacek to roztavi, smicha materialy a dokonale spoji.

Jeste jsem to nezkousel ale vzhledem k tomu ze stejne se svaruje nadrz na raketu SLS (akorat pouzivaj jiny matros :-D ) tak to musi chodit.



Todle funguje, ale "neprovaříš to" tak hluboko jako 3D perem. Pevnostně a snadností použití je na tom pero lépe.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tmelení PLA,ABS apod
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 8:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 4030
bahora píše:
1) Jinak na PLA by měl jít použít klasický polyesterový tmel stejně jako na laminát, to ale nemám ještě vyzkoušeno


Já polyesterový tmel ověřený mám a funguje, zcela bez problémů.

Problém s PLA je v přesně opačné věci, totiž v tom, že se tento materiál strašně blbě brousí.
Vyplnit prohlubně je snadné, jenže dorovnání plochy to pak často vyžaduje přebrousit, kdy kromě přebytku tmelu se "berou" i místní přebytky materiálu a to je u PLA horor. Okamžitě má tendenci se natavovat, prostě bída. U PET a ABS je tohle opravdu řádově lepší :?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz