malé zvíře píše:
Třeba proto, že mastnota + prach (ano, i z moderních aut uniká olej, jenom ne tolik jako ze Š120 a spol.) a mastný prach úžasně hoří. Takže v případě poruchy nebo nehody je se špinavým motorem o fous větší šance že auto začne hořet.
Ano, i to je možná pravda, jenže jsem to z obavy před nepochopením zdejší společnosti raději nezmínil
Co se týče mastného prachu- ten časem vyschne, takže nebude až tak mastný, ale o to víc bude slepený a lákavý pro vlhkost. Kterážto pak není vhodná pro určitá místa - elektrické kontakty a záhyby, vyžadující určitou čistotu, atd.
Suma sumárum, úplně čistý motor je pouze pro veteránisty a estéty, jistý maz na povrchu je dobrý proti korozi, jinak by asi bylo dobré se k tomu stavět pragmaticky.
Není třeba to přehánět.
Každý si snad najde to svoje.
Mimochodem, ten kocour "E-type" je velmi krásné auto. Jedno z nejkrásnějších, co kdy spatřil svět. Pro mě. Panu majiteli přeji jen to nej.