Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: stř 26.01.2022 17:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 30.4.2015
Příspěvky: 216
Bydliště: Třinec
Mému mladému po roce odešla základní deska v PC - diagnostika hlásí chybu v systému RAM.

Tak ji zabalil a poslal k reklamaci.
Podle papírů ji dostali 14.1. po obědě, kolem jedné vystavili hodnocení "mechanické stopy po montáži, patice CPU od pasty, vylomené piny v patici CPU - reklamace se zamítá". Když jsem tam v 14:30 volal tak deska už je odeslaná, už se s tím nedá nic dělat, na ohrazení se, že deska poškozená nebyla slíbili poslat fotky.

Když deska přišla 17.1. zpět tak stopy po montáži by našel možná tak forenzní technik policie pod mikroskopem, patice čistá a v patici jeden pin mírně vyhnutý.
Ten den taky telefon jak jsme byli spokojeni s vyřízením reklamace. Po sdělení výhrad bylo slíbeno, že se někdo z reklamačního ozve k dořešení.

Neozval se nikdo, fotky taky neposlali. Tak jsem napsal odvolání o 6ti bodech - odpověď "Na vyřešení reklamace a že je mechanicky poškozeno trváme."
Na výtku, že se nevyjádřili ani k jednomu bodu odvolání odpověď "Pokud s řešením reklamace nesouhlasíte nechte si udělat znalecký posudek."

Proč to píšu - začal jse hledat po netu co s tím a našel jsem více případů se stejným modem operandi - zamítnuto pro mechanické poškození a přitom zákazník si nebyl vědom jakéhokoliv poškození, dokonce u několika případů to osobně přebral technik s hodnocením "bez mech. poškození" ale při reklamačním řízení se už poškození našlo... viz. https://www.vasestiznosti.cz/spolecnost-66/czc-cz-s-r-o kdo chce ať si přečte posty "zamítnutá reklamace".
Zrovna tak já si nejsem vědom ničeho při čem by mohlo dojít k ohnutí pinu. Rok deska fungovala a jedno ráno už nenajela. Se sám ohnul???

Na mě to působí jak by poškození vzniklo u CZC -když zjistí, že deska/zařízení je KO a reklamace oprávněná, tak šroubovákem drbne do patice a napíše "mechanické poškození" a sbohem... a když by náhodou zákazník měl fotky, tak řeknou sorry, někde se nám to asi poškodilo, tady máte novou, kterou by ale museli dát stejně. Že to udělali úmyslně nejde dokázat, a i kdyby tak cose stane? Dostanou pokutu? Těžko... Soudní znalec je k ničemu protože deska je skutečně poškozena. A nafotit ji před odesláním mě nenapadlo.

Takže VAROVÁNÍ : Pokud už něco v CZC potřebujete a dojde k reklamaci tak před odesláním na reklamaci FOTIT, FOTIT a ještě jednou FOTIT.
Pak už nemáte šanci.

Pokud by někdo měl nápad co s tím, tak rád si poslechnu radu.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: stř 26.01.2022 18:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 3156
Bydliště: Praha Letňany
Hele, ono je to asi všude stejný. Já mám v podstatě úplně stejnou zkušenost s Alzou. Kupoval jsem do firmy serverový disk za cca 12 000. Po vložení do serveru a zařazování do úložiště začal okamžitě hlásit vadné sektory, Tak jsem ho vzal a osobně donesl na reklamaci do centrály Alzy. Chlapík si ho vzal, odnesl ho někam dozadu a za chvíli přišel s tím, že disk je mechanicky poškozený a ukazoval mi, že je opravdu na jednom rohu naražený, jako by padl na stůl. A že pokud chci, tak reklamaci mohu podat, ale že v případě mechanického poškození je skoro 100% jistota, že jí zamítnou. Jelikož jsem osobně ten disk v Alzaboxu vyzvedával a také jsem ho osazoval do serveru, tak jsem věděl, že mi určitě neupadl ani že jsem s ním nikde nepraštil. Takže jsem reklamaci podal. Zamítnuto. S tím jsem nesouhlasil a obratem jsem reklamaci podal znovu s tím, že požaduju přezkum disku ve značkovém servisu (to mi doporuči přímo chlapík, který mi disk předával). Když se 30 dní nikdo neobtěžoval ozvat, psal jsem mail, že odstoupím od smlouvy - smůla, disk byl kupovaný na firmu a tím pádem se na reklamaci nevztahuje třicetidenní lhůta na vyřízení. I druhá reklamace posléze zamítnuta. To už jsme to vzdali.
Za mne muselo k poškození dojít při přepravě (posílají disky jen zabalené do bublinkové folie) nebo při manipulaci na reklamačním oddělení při první reklamaci. Protože těch disků kupujeme v poslední době víc, tak si je už zásadně vyzvedávám osobně, ještě na prodejně je rozbalím a překontroluji.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: stř 26.01.2022 20:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
jsou dva hlavni duvody proc zamitnout reklamaci - prvni je co popisujes (zakaznik si to zpusobil sam, zamita se) a druha je "zavada se neprojevila, zamita se" v pripade, ze se jedna o nejake nahodne se projevujici chyby jako restart. Proste spolehaji na to, ze malokdo ma chut a koule na to, tahat je nejak vice nebo dokonce pres pravnika nebo COI a pod. je to proste ekonomicky model..

jinak "chyba v RAM" muze byt vicero veci, muze to byt spatna patice DIMMu (prohlednout uvnitr piny zda nejsou nejake ohnute), muze to byt procesor (radic pameti nebo opravdu ohnuty nektery pin). Muze to byt i problem DIMMu, ten odejit muze. Nicmene, pokud odesla sama od sebe po roce, tak CPU to asi nebude (a uz vubec ne znicehonic ohnuty pin), tak pokud neni problem s DIMMem tak spise nejaky kondenzator na desce a pod.. tohle se opravdu spatne prokazuje.
Muzes zkusit koupit u nich uplne tu samou desku, otestovat v ni tvoje CPU a tvoje RAM, zda to funguje a zda ten problem byl opravdu v desce. Jen az budes tuto novou desku vracet v zakonne lhute 14 dni, dej si velky pozor, abys do krabice nahodou nezabalil omylem tu vadnou, protoze vypadaji uplne stejne..

a jinak samozrejme pokud prijde zbozi poskozene hned po koupi a zjisti se to v zakonne lhute 14 dnu, nedavejte reklamace, ale rovnou odstupujte od smlouvy.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: čtv 27.01.2022 9:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 28.9.2019
Příspěvky: 493
Bydliště: malý město nebo že by větší víska ?
já mám menší zkušenost s Alzou. U indukce vrčel větrák a za krátko odešela i elektronika (spíše mojí vinou, že jsem podcenil odvětrávání...no to je ale jedno). Při příjmu napsal přijímací človíček aniž by mě to sdělil, že je deska poškrábaná. Všiml jsem si toho až při odchodu, kdy jsem nasadil "silný voči" letmo kontroloval minitext na příjmovém papíru. Vrátil jsem se a říkám, aby mi to poškrábání ukázal. Samozřejmě že žádné nebylo, tak napsal nový příjmový list. Oprava trvala přesně 29 dní...od té doby jde jak fík.
To je pro mě dostatečně "dobrý" příklad si myslet, že to takhle nějak asi dělají stále nebo podobně. Přineseš nějakou věc nebo díl, tak to udělají pro sichr jako se mnou nebo (viz předešlé příspěvky), s tím třeba možná šlehnou, udělají nějaké vnější poškození skoro neviditelné a tím zamítají reklamaci....že to je po pádu nebo po neodborné manipulaci.
Dostává se to tady do "rozměrů Číny".....tam taky nejde nic reklamovat, ale s tím již počítá a cena je zpravidla někde jinde


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: čtv 27.01.2022 9:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 30.4.2015
Příspěvky: 216
Bydliště: Třinec
díky pánové ale nepotěšili jste mě. Vypadá to, že tento postup je běžný a moc není proti němu obrana. Já budu kupovat u menších nebo místních prodejců, uřvaní velkoobchodníci mají utrum. Bude to o něco dražší a jestli to pomůže čert ví. Ale podporovat je nechci už z principu.

To Kuba78: jiné paměťové moduly zkoušel jako první věc. Nápad s otestováním je inspirativní, ale při mém "štěstí" by mi zůstaly v ruce dvě vadné...

To Kope: po tom, co jsem kde přečetl bych si již dovolil tvrdit, že ten disk "upadl" technikovi když ho odnesl dozadu. Proč by ho jinak odnášel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: čtv 27.01.2022 16:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
ale ja jsem preci nerekl, abys jim to vymenil. Ja jsem rikal, aby sis dal pozor, abys to nahodou nevymenil :-)
nevim jestli si pomuzes, kupovat u velkych malych, je to o stesti na koho narazis. Je to proste takovy vychcany pristup - snaha minimalizovat na strane obchodnika naklady, i za cenu prasaren.. Na druhou stranu je nutno zminit ze i nekteri zakaznici jsou pekne vychcani v reklamacich.

jaka obrana - jen dusledna dokumentace. Nafotit radne pri prejimani technickem, napsat do protokolu jen to, co opravdu chces, jak to opravdu vypada a co dela a hlavne podepsat, kdo, kdy, jak a proc ten protokol vytvoril. z protokolu samozrejme podepsanou kopii pro tebe, idealne jeste nafotit. Pokud mas dobrou dokumentaci a stoji ti to za to, pak se muze treba poslat predzalobni vyzva apod.. a pak uz to neposuzuje nejaky cicmunda na prepazce, ale nekdo vyse, kdo musi zhodnotit kolik skody dokazes napachat tim, ze se budes branit a zda se radeji nevyplati ti to proste uznat. Muze a nemusi to pomoci. Stejne tak treba ruzna medializace (ale to si musis byt opravdu jisty co delas, protizaloba za poskozovani dobreho jmena by nemusela byt prijemna).

srovnani s cinskymi eshopy neni uplne fair - tam je neuznavani reklamaci pravidlo, u nas to neni zas tak hrozny. Na druhou stranu, na cinany vetsinou plati hrozba dispute pres paypal. Tady taky byly popsany desitky stran o boji s hobbykingem apod (vcetne mych prikladu).


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: čtv 27.01.2022 16:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.1.2012
Příspěvky: 730
Pracoval jsem s bývalým vedoucím a servisákem prodejny mobilů jedné středně veliké firmy v krajském městě.
Ten když se rozpovídal jak neuznat oprávněnou reklamaci tak mi vstávali vlasy na hlavě.
Vědšina zboží byla z šedé zony a tak by náklady byly na jejich bedra.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: čtv 27.01.2022 18:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
Konkrétně na Alzu si alespon já nemohu zatím stěžovat. podařilo se mi naštěstí ještě v záruční době--asi týden před koncem odpravit videoprojektor, zřejmě díky nějakému bludnému napětí z panelákového rozvodu tv, takto jsem to i uvedl jako možnou příčinu poškození.

Opraveno zdarma--prý kompletní výměnou elektronické desky projektoru.

Jak zminoval Kuba78 koupit jiný a omylem vrátit ten starý, uplně mimo to také možná není, muže se stát, že se třeba po záruce rozbije u tabletu display a splést se muže opravdu každý.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: čtv 27.01.2022 19:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.6.2011
Příspěvky: 711
Bydliště: Svitavy a okolí
Ono to bude hodně o lidech. Pokud reklamaci dostane do rukou k*kot, tak nepomůže ani svěcená voda. Já jsem podobný problém u Alzy. Koupil jsem přítelkyni telefon, dva dny fungoval bezvadně; potom se podělal. Poslal jsem na reklamaci, reklamace zamítnuta že telefon mechanicky poškozen (blbost) a že ho mohou na moje náklady opravit. Tak jsem jim odpověděl že když jsem ho posílal, tak poškozený nebyl a ať ho pošlou zpět, že jsem si ho nafotil, předám to soudnímu znalci a budu se soudit (samo že jsem fotky neměl). Za dva dny email, že reklamace uznána a posílají nový telefon...

Půl roku na to jsem si koupil tiskárnu, netiskla už po vybalení z krabice. Osobně jsem jí odnesl na pobočku - maník ani nechtěl vidět závadu, nabídl výměnu nebo vrácení peněz; přidal jsem pár korun a vyměnil jsem za jinou lepší.

_________________
Last one alive, lock the door!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: pát 28.01.2022 18:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 1.1.2012
Příspěvky: 349
Pánové, ale tohle je přeci běžná praxe. Pomineme-li rozčarování ze zakoupení na firmu, že se na takového odběratele nevztahuje občanský zákoník snad ani nelze komentovat (snad jen, pokud je to do 10kkč, požadujte vystavení zjednodušeného daňového dokladu, aka "faktura bez údajů", a klidně si to pak dejte do účetnictví při zachování NOZ výhod...)

Každopádně, při každé reklamaci je nutné nechat také zapsat stav a to včetně výslovného zmínění ne/existence mechanického poškození, a pokud nějaké je, tak jaké(aby třeba kvůli otlačenému tlačítku na klávesnici notebooku nezamítali nefunkční display).
Je to ochrana obou stran a to právě i v případech kdy něco dáte do reklamace a pak se, nehledě na výsledek, vám vrátí daná věc v jiném stavu, než byla předána (viz před reklamací piny v pořádku, po reklamaci nikoliv). Při přebírání si danou věc ještě před podpisem nechat rozbalit a pečlivě zkontrolovat, ať už je zabalena v celofánu s mašličkou nebo člověk za kasou protahuje ksicht a tvrdí, že na to nemáte právo (podpisem převzetí stvrzujete, že jste si zboží převzali ve stavu, v jakém jste jej do reklamace předali). A na výmluvy typu "on si toho kolega jen nevšiml" nebo "to zapomněl zapsat" už vás zajímat nemusí a klidně zamítnutou reklamaci můžete odmítnout s tím, že požadujete uvedení do původního stavu (pozor, stále předmětem té samé reklamace, tedy kecy typu "tady mi to podepište, já to tedy dám do další reklamace s touto závadou" ať si strčí za klobouk).

Ad u koho nakupovat, zrovna u menších prodejců bych si na toto chování dal daleko větší pozor, protože to občas bývají větší vychcánci než třeba Alza nebo CZC, které se nebudou kvůli 300kč s vámi hádat. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: pon 31.01.2022 9:07 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.1.2021
Příspěvky: 43
A jaký zákoník se vztahuje na takového odběratele?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: pon 31.01.2022 11:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2010
Příspěvky: 2313
Úplně ten samý Občanský :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reklamace CZC - Varování.
PříspěvekNapsal: úte 01.02.2022 20:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 1.1.2012
Příspěvky: 349
Ups, psáno asi v rozespalém stavu :mrgreen: , jak píše FlyBear, samozřejmě se v obou případech jedná o Občanský zákoník, ale spotřebitel tam má sadu jasně definovaných "ochran"(na které ani při domluvě s prodejcem nelze šáhnout, resp. pokrátit), což není případ podnikatele, kde je to v podstatě čistě předmětem sjednaných podmínek.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz