Bildy píše:
Prosím o radu čím, fakt festovně, slepit dural s karbonem. Jedná se o duralové misky s ložiskem středového složení na kole našroubované na společné duralové vložce vlepené v karbonovému rámu. Vložka se uvolnila a naposledy mi to lepil nějaký mechanik neznámou šedou pryskyřicí, že navrtal dirky 2mm okolo misky, stříknul lepidlo dovnitř k vložce (tam to už nepůjde odstranit), pak to oplácal zvenku okolo misek,. Sice to byla pohledově prasárna, ale zdálo se to dlouho dobrý....chce to něco lepšího.
Dnes se (kvůli úspoře váhy) ložiska do carbonových rámů při montáži lisují do přesných otvorů připravených z výroby. Problém je v tom že namáháním se vlákna uhlíku v matrici začnou časem pohybovat - uvolňovat a otvor se zvětší. Projevuje se to nepříjemným zvukem (vrzání), vliv na funkci rostlináře to nemá. Jediná cesta jak se tomu vyhnout je už na novém kole ložiska zalepit i když monou být problémy se zárukou. Je to jednoduchá logika - zákazník honí gramy tak mu výrobce vyhoví. U dřívějších systémů tento problém neeexistoval.
K tvému dotazu - malé vůle se mohou lepit Loctitem (tuším do 0,2mm přesněji v technologických listech lepidla), to prý jde v případě problému rozebrat nahřátím celého středu. Nemám zkušenost. Jakékoli větší vůle a opravy se lepí dvousložkovým epoxidem na kov - to vytvoří naprosto nerozebiratelný spoj se kterým je na druhou stranu problém jen velmi zřídka (proto já nechávám lepit ložiska epoxidem, mám nohy jak stěhovák) I Epoxy 1200 lepí oba materiály velmi dobře ale používá se epoxy na lepení kovů s dlouhou dobou vytvrzení - myslím si že výplň má lepší mechanické vlastnosti než běžná epoxydová lepidla, možná je důvodem jen hustota lepidla a menší stékavost?? Netuším
K tvému problému - cílem je pouze fixace ložiska v uložení a lepení se provádí tak že na obvodový kroužek ložiska naneseš lepidlo, vložíš do rámu a střed stáhneš. Prvně slyším o tom že by se něco vrtalo - není přece důvod oslabovat strukturální pevnost když lepidlo mohu na lepené plochy nanést naprosto normálně. Navíc jsi ztratil záruku kterou už čím dál tím více výrobců dává jako celoživotní.
Já si dělám skoro všechno sám, nejen na kole - ale tuto operaci raději svěřuji za 500,-Kč servisákovi zdejšího oddílu který každoročně zalepí okolo 50ti středů. Cena nového rámu je opravdu enormní a když rám začne vrzat tak má (jako oficiální zastoupení výrobce či prodejce značky v ČR) deleko lepší pozici při reklamaci. Tobě samozřejmě vpálí že vrže blbě zalepený střed a je vymalováno i když to třeba není pravda.
Proto ti vřele doporučuji donést to někomu kdo tomu opravdu rozumí (jakýkoli větší cyklokrám orientovaný na sportovní kola) a neprznit to dálšími pokusy.
Když to po sobě čtu tak vlastně stačilo napsat pouze poslední větu.