Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 13:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
TurboDiesel-Trabant aneb ČÍM VÍC TURBO TÍM VÍC AUTO
Je naděje, že nesmyslně slabým motorům v nových modelech aut bude odzvoněno?
Šaškárna jménem downsizing - nové motory aut budou zase větší
- taky vás štvalo, že za motor 1,6 MPI u Volkswagnu (VW) prakticky nebyla jeho obdoba
plánováný 1,6 FSI už svou kariéru nestihl. V souboji podlehl motoru 1,2 TSI.
_A u diselů postupný sestup z 1,9 TDI, přes 1,6 TDI až k tříválci 1,4 TDI.
- U zážehových motorů se čeká jednotka 1,5 TSI Evo. U vznětových nové varianty 1,6 TDI.
Umožní to nová pravidla testů, více zohledńující skutečné podmínky motoru v provozu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 15:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Měl jsem možnost projet stejnou trasu s přibližně stejně hustým provozem a prakticky ve stejný čas (vzápětí po sobě, převoz ze servisu) dvěma vozy, Š Fabia 1,2 HTP a Fabia 1,9 TDi RS (běžný městský provoz). Schválně jsem si hlídal spotřebu. S Fábií HTP, která se honosí tabulkovými 4 litry na stovku, jsem jel za nějakých 8,3l. Zato ereso jelo za něco málo přes 5 l. Ten prcek, když to valí ustálenou rychlosti a nemá tam rozsypané kamínky po cestě, tak skutečně dokáže jet za "hubičku", ale v normálním provozu je to katastrofa. Až se bude opravdu testovat v běžném provozu, budou výsledky opravdu realistické. Mimochodem, vzpomínám kdosi kdesi se soudil, že jeho auto má o víc jak 50% větší spotřebu, než udává výrobce, a myslím, že to ten člověk vyhrál. Výrobce, podle schválených norem, dělal testy ve sterilní laboratoři, proto tak "vynikající" výsledky. Normy podle mě navrhují politici, ne odborníci, a pak to tak vypadá. Říkávalo se o Stalinovi, že mu předkládali plány ke schválení a on občas na ty plány něco dopsal, většinou to byla nula. Ta ovšem byla na konci každého čísla, tedy všechno zvětšil o řád. A protože to bylo Stalinovo přání, všichni konstruktéři si pak lámali hlavu, jak mu ho splnit (v opačném případě následovala návštěva rekreačního zařízení Gulag).
Jeden kolega říkal, že Fábii 1,2TSI má, do města dobré auto, slušné zrychlení a ucházející spotřeba, jen s tím nesmí na dálnici. Tam jak přidá, tak má vír v nádrži.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 15:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2010
Příspěvky: 1657
Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
DAF píše:
Jeden kolega říkal, že Fábii 1,2TSI má, do města dobré auto, slušné zrychlení a ucházející spotřeba, jen s tím nesmí na dálnici. Tam jak přidá, tak má vír v nádrži.


Ja jsem tohle zazil v jedne z predchozich praci, kde byla relativne velka fleeta aut (cca 60). a obchodni zastupci, kteri vedeli, ze pohonne hmoty plati zamestnavatel tyhle 1.2 hnali na dalnici co to slo a pak vyskakovala spotrba klidne 16-18 litru.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 17:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.7.2013
Příspěvky: 414
Bydliště: Praha
Obrázky: 0
Objem ničím nenahradíš........ To nedokáže ani nikdo v Bruselu :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 18:49 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4475
Bydliště: Brno
Obrázky: 10
Pro DAF: Fabia 1,2HTP má udávanou spotřebu mimo město 5,1l/100km
ve městě 7,7l/100km
smíšenou 6,0l/100km
Tyto uváděné hodnoty jsou splnitelné s opravdu "jemným ovládáním" plynu.

4l/1000 ? Utopie :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 19:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Š Fabia 1,2 HTP. Měl jsem čest s ní jezdit. Sólo řidič s malou svačinou, dálnice po rovině
s malým provozem.Žádný spěch.Vítr malý nebo lépe v zádech, tak to spotřeba ještě ušla.
Ale čtyři přescenti v autě. V kufru bagáž na týdení pobyt, D1 a časová tíseň, to byl vždy
plyn až na podlahu. Kvalt takový, aby motor v otáčkách ještě táhl. Dostat pak spotřebu do
normy, to chtělo hodně km jízdy v koloně. 4-válcová předchůdkyně na tom byla trošku líp.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 19:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
paveld píše:
4l/1000 ? Utopie :lol:


To je fakt, to se nikomu asi nepovede ani za sto let :) .

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 19:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1871
Bydliště: Blatnica, SR
Buducnost smeruje asi tak, ze auta budu testovat 8 rocne deti, pricom plyn a brzda nebudu proporcionalne, ale iba gombiky. Presne tak niektori jazdia a aj spotreba to odraza.
Ak vylucim hlavne koncern VW, ktory klame od kedy vznikol, tak spotreba na +0 az 40% /co urobi vodic svojou nohou/ sedi. Dokonca u renaultu mam dlhodobu mensiu o 0,3 litra/100. Meriam to od autosalonu po teraz, 51 tis. km/vacsinou trasy do 10 km mesto/365/rok.
Plyn na podlahe som nikdy nemal, ani pri maximalke, lebo ked som mal 175 a zoslapol na max, tak to rapidne spomalovalo.
Asi preto som mal na 600 km dialnici trvale 140 tachometrovych az 175 tachometrovych spotrebu cca 5,95l /meranu tankovanim/.
Malokto pochopi, ze najefektivnejsie motor funguje vo vodorovnej krivke max krutiaceho momentu, u mojho motora 1,2 16V 55 kw to zacina na cca 3200 ot. Ti, co jazdia ako na fabiach, ktore tahaju od nizsich otaciek, tieto motory dusia a maju vysoke spotreby.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: sob 15.10.2016 23:11 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Š Fabia 1,2 HTP kombi 47 kW díky 3 válc. byla něco jako dvoutakt
Pokud měla být "použitelná", potřebovala živé zacházení = držet motor v otáčkách.
Bylo to hlavně cítit při rozjezdu. Když si to řidič nepohlídal (při přechodu z jiného auta),
po puštění spojky následoval skok do křižovatky. Kde fabka, zcela začáteničky, zdechla.
Mírně sviznější zátah(proti krátké fab. - jiný převod)byl patrný jen s málo obsazeným autem.
Čtyřventilová hlava měla + 6Nm ve 3000ot., o to míň v 1500 až 2500 ot.
Že by do mírného kopce udržela 180 km/h je pohádka. A nad 45kW šla až za 5000 ot.
- Lehká noha na plynu šla trénovat, tak že po dosažení kýžené rychlosti, se noha na pedálu
_lehce zvedala, ale jen tak daleko, aby pozorovatelně neklesla rychlost.
- Jen v dlouhém táhlém klesání byla nedostatkem absence 6. stupně převodovky.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 10:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.9.2008
Příspěvky: 1007
Bydliště: Brno
Mám benzínový motor 2.3l atmosféru.
Jezdím docela hodně, cca 3tis km/měsíc a spotřebu 7.4l 8)
Na dovolenou do chorvatska, plně naložený auto ve třech lidech, spotřeba 8.4/100.

Motor má 122kw takže krásná zásoba výkonu pro předjíždění, padesátkou můžu jet klidně na pětku a za dědinou jen přidat plyn.

Nevím co lidi vidí na těch přefouknutých malorážkách které ve výsledku sice moc nejedou, ale zato spotřeba je stejná jako u normálního motoru?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 10:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
guchar: No nevím, mi to o 1,2 HTP motoru přijde jako z doslechu, že to někdo povídal. Takové to Urban Legends.

Máme jako služební auta fabii junior 1,2HTP a fabii combi 1,4. Pro pojížďky po okreskách si beru raději toho juniora. To auto je svižnější, lépe reaguje na plyn a když pominu typické kňučení motoru, tak se mi s ní jezdí líp. Jízdu po dálnici neřeším, ale pro okresky a město mi tento motor přijde jako lepší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 10:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.9.2014
Příspěvky: 516
Bydliště: Plzeňsko
Jsem rád za svojí spolehlivou 1,4 63kW atmosféru. Pamatuji si, když mi prodávající z autosalonu vnucoval 1,2 TSI a pak dokonce 1,2 HTP. Na TSI jsem měl kolem roku 2013 svůj názor a řešit problémy s takovým zmetkem fakt nechtěl. Na HTP jsem se zeptal jestli si dělá prdel a myslí vážně něco takovýho vůbec nabízet. Se spotřebou problém nemám, běžně 5-6l, několikrát Chorvatsko ve třech+plnej kufr, 900km na jednu plnou (55l). Mám pocit, že v tomhle směru je to úplně v haj...Samý zmenšování, samý turbíčka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 11:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5337
Obrázky: 0
mikvalik píše:
Nevím co lidi vidí na těch přefouknutých malorážkách které ve výsledku sice moc nejedou, ale zato spotřeba je stejná jako u normálního motoru?


Já myslím, že vcelku nic, jen když si jdeš koupit nový auto, tak ti vybrat moc nedají. Koukal jsem jako z jara na ceník když přišla Mazda 6, jak jim tak pěkně seděli 2l motory. A Škoda chystá litrový tříválec do Oktávky. Idioti.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 13:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.9.2008
Příspěvky: 1007
Bydliště: Brno
AR1 píše:

Já myslím, že vcelku nic, jen když si jdeš koupit nový auto, tak ti vybrat moc nedají. Koukal jsem jako z jara na ceník když přišla Mazda 6, jak jim tak pěkně seděli 2l motory. A Škoda chystá litrový tříválec do Oktávky. Idioti.


To máš pravdu, pak už jen záleží jestli sou lidi ochotní vyzkoušet auto z jiných zemí a nebo bude koncern stále modla. To tady nevyřešíme :)

Já si další auto koupím zase Mazdu a ideálně s motorem 2.5i


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TurboDiesel-Trabant-downsizing
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2016 14:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
To: "jio" Žádné Legends. Fabie 1.4 nastupovaly za favority a feldy. Po důchodu Fav/Fel,
je nahradily dlouhé a jedna krátká Fabie 1.2 HTP. Dost jsem toho najel za volanty všech,
ale nejvíc za volanty těch kombiků. Z příplatkové výbavy, co měly, jsem si nejvíc cenil
širších kol-14"185/60. Oproti krátké feldě (13"165/70) průjezd zatáček, na stejné trase,
umožňoval stopu středem, bez ubrání. Felda by už varovala, že se jí ten styl nelíbí.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz