Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 15:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
bude stačit tohle?
https://www.autoscout24.cz/results?cid= ... pe=&adage=
stačí se pohrabat značkami jako je lada, moskvich, trabant , Wartburg..... všechny se tu ještě před púár roky prodávali omladině za 500,- na poježdění po strništích..........
CHCE TO PŘEMÝŠLET A NÉ JEN O PŘÍŠTÍM DNI ALE TROŠKU VÍCE DOPŘEDU..........


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 16:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2010
Příspěvky: 1657
Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
http://www.zakomunistu.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 16:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
Genagen píše:
http://www.zakomunistu.cz/

A souvislost je kde?????
Bavíme se né o cenách tehdy ted, ale o hodnotě dnešních vyhazovaných a tzv. skoro bezcenných věcí za mnoho let....... :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 16:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2010
Příspěvky: 1657
Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
ufon13 píše:
A souvislost je kde?????
Bavíme se né o cenách tehdy ted, ale o hodnotě dnešních vyhazovaných a tzv. skoro bezcenných věcí za mnoho let....... :roll:

souvislost mezi kcs a kc


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 16:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
ufon13 píše:
bude stačit tohle?
https://www.autoscout24.cz/results?cid= ... pe=&adage=
stačí se pohrabat značkami jako je lada, moskvich, trabant , Wartburg..... všechny se tu ještě před púár roky prodávali omladině za 500,- na poježdění po strništích..........
CHCE TO PŘEMÝŠLET A NÉ JEN O PŘÍŠTÍM DNI ALE TROŠKU VÍCE DOPŘEDU..........

Jen jestli to nebude trošku jinak. Než jsem změnil plán, tak jsem chtěl prodat auto. Koukl jsem na ceny v internetových bazarech a v mém typu, 1. majitel, nebourané a s malým nájezdem jsem nenašel cenu pod 140 tisíc. Prodej jsem odpískal a nechal spočítat havarijní pojistku. Cena tam uvažovaná byla 80 tisíc a to ještě bylo nadsazeno za vyšší výbavu.
Tož asi tak s těmi cenami. Nevěřil bych všemu, co se v bazarech píše. ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 17:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
přesně tak, proto nedávám odkaz na český bazar.........tady je vše uplně jinak......má osobní zkušenost z 90. let je, že kamarádem koupená Tatra 603 v zuboženém stavu za 500,-Kčs se vyměnila klíčky za klíčky za Porsche 924 u druhé benzinky za čárou v tehdejším německu...... to porsche se tenkrát zde prodalo za 110000,-Kčs obratem pak už následovalo podobné nakupování a prodeje , kamarád má dodnes autobazar a prosperuje velmi dobře.........


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 18:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Ufon13 sice uvádí zajímavé nabídky z bazaru, ale podle mne je to z hlediska tématu vlákna vedle a úplně OT. :P
Ty inzeráty přece vesměs nabízejí vytuningované kusy, které asi někdo koupil za 100€, dal do toho spoustu své práce a teď se to pokouší prodat jako veterána. Jenže mezi milovníky veteránů mnoho z toho neobstojí. Prostě Žigulík s elektronovými koly, rozšířenými nápravami, a tunningovou barevnou kombinací není nic, co by se podobalo na skutečného veterána, kde znalci oceňují především maximální podobu s původním stavem z výroby. Ty vysoké ceny prostě zohledňují množství hodin na opravách/úpravách a nápaditosti nových konstrukčních řešení a zřejmě i zájem o takové kusy. I když možná se tam najde i pár takových, co by si zasloužilo označení "veterán" (nebo takových co se dají dostat do takového stavu). Nakonec aby se auto dalo považovat za veterána, tak musí uplynout 30 let (pokud se nepletu) od skončení jejich sériové výroby.
Rada Ufona13: "CHCE TO PŘEMÝŠLET A NÉ JEN O PŘÍŠTÍM DNI ALE TROŠKU VÍCE DOPŘEDU..." je sice dobrá pro nějaké zbohatlíky, co neví kam s penězi, ale >30 let je pro většinu příliš dlouhá doba na to, aby do současně vyráběného auta investovala nemalou částku, a pak se 30 let čekala, než se zhodnotí (a kdo ví jestli a nakolik). Tedy určitě jsou i takoví lidi, ale většina obyčejných smrtelníků si to dovolit nemůže a rozhodne se vydělat peníze jinak. :|
Ono nakonec i se sbírkou veteránů to může dopadnout všelijak. Nedávno jsem sledoval relaci v ČT o smutném osudu pozůstalosti jednoho sběratele starých Pragovek. :cry:
Ale ten zlom v ceně, o kterém se tu Ufon13 zmiňuje, může být způsoben i právě tím faktem, že ještě před pár lety tyto staré Lady, Moskviče, Trabanty, Wartburgy ... do kategorie veteránů ještě nespadaly a teď už ano, protože zrovna uplynulo těch 30 let. Uznávám, že ten, kdo je koupil před 5 lety za 100€ a teď se mu podaří prodat za 3000€ a víc, udělal dobrou investici (spíš spekulaci). Ale on nečekal 30 let. Pokud ale do toho investoval peníze a čas na obnovu a uvedení do původního stavu, tak nejspíš prodělal. :( Pokud ho to ale bavilo a měl z toho radost, tak mu to nevadí. Ale možná prodělal i ten co neinvestoval nic, jen těch 5 let (neřku 30) platil za ta auta povinné ručení, aby je udržel v evidenci a nedostal automatickou pokutu. :lol:

Nicméně z hlediska tématu vlákna si myslím, že staré vláčky z NDR se svým charakterem blíží spíš k tomu vysloužilému PC šrotu a auta nejsou ten nejlepší příklad.

A to s tou Tatrou 603 - to je zase jeden ze špatných příkladů - měl prostě štěstí na dobrou koupi. A taky musel dost dlouho čekat. Jenže těch Tater-603 se vyrobilo o 2 řády míň kusů než teď Žigulíků. Takže jsou opravdu ceněné a to se dalo vcelku předpokládat..

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 18:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
je to jen věc názoru, já zbohatlík nejsem ale moc dobře vím že i ty vláčky z NDR budou v ceně mnohem více za takových 20 let než ted a hodit kolejištátko 2x3metry někam pod krov na půdě mě fakt nezabije.......ale je to pouze MŮJ OSOBNÍ NÁZOR.
Jak jsem tak četl znovu vlákno tak kolega k tomu starému kolejištátku spíše přistupuje stylem dát ho dokupy v původní verzi bez modernizace , proto také píšu o ceně kterou to JEDNOU může mít......a s tím se snažím přistupovat k odkazům.
A ANO ODKAZY NA AUTOBAZAR JSOU MIMO V TOMTO VLÁKNĚ ŠLO JEN A POUZE O PŘÍKLAD , ŽE TO CO DNES NĚKDO MÁ ZA ŠUNT ZRALÝ DO ŠROTU PO ČASE ŠUNTEM ROZHODNĚ NEMUSÍ BÝT.
Toto funguje u jakéhokoli výrobku i ten starej PC pokud ho dobře zakopeš nakonzervovaný bude pro archeology za 1500 i více let docela dobrým nálezem........stejně jako je pro nás torzo antické sochy či úlomek keramiky.
Problém s dnešním pohledem na věci je že nikoho nezajímá hystorická hodnota do budoucna jen chtějí okamžitý výdělek a názor ,,jééééé to fakt víc nedostanu? tak to to raději vyhodím,, je velmi častým......bohužel , stejným způsobem se zbavil můj tchán kompletního selského žebřináku.... prej tím týden topil........skanzen totiž nabídl v 90. letech odkup za pár stovek a odvoz zdarma...... jinak stejný muzeum kupovalo loni za 120tisíc......a nešlo o 30let od ukončení výroby..... :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 18:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
ufon13 píše:
je to jen věc názoru, já zbohatlík nejsem ale moc dobře vím že i ty vláčky z NDR budou v ceně mnohem více za takových 20 let než ted a hodit kolejištátko 2x3metry někam pod krov na půdě mě fakt nezabije.....

Kdo má k dispozici dostatek skladovacího prostoru, toho to fakt nezabije. 8) Většina ale nemá. Anebo i má, ale ten prostor nelze zaplňovat krámy, které možná jednou budou mít cenu, věčně. Ale kolejiště po dědovi bych ani já nevyhodil, už jen z nostalgie. :wink:
ufon13 píše:

Toto funguje u jakéhokoli výrobku i ten starej PC pokud ho dobře zakopeš nakonzervovaný bude pro archeology za 1500 i více let docela dobrým nálezem........stejně jako je pro nás torzo antické sochy či úlomek keramiky.

Sakra, tak u mne na půdě firmy si asi zgustnou. :lol: Nějaké AT286 nebo 386, dodnes funkční bych našel. Už jen stačí aby to vydrželo ještě těch 1500 let. :wink:
ufon13 píše:

Problém s dnešním pohledem na věci je že nikoho nezajímá hystorická hodnota do budoucna jen chtějí okamžitý výdělek a názor ,,jééééé to fakt víc nedostanu? tak to to raději vyhodím,, je velmi častým......bohužel ... :wink:

Ale musím uznat, že v obhajobě svých názorů jsi vytrvalý. :)
Možná se ale budeš divit, já taky nejsem příznivcem vyhazování dobrých, nebo opravitelných věcí a je mi protivná konzumní společnost. Ještě před 100 lety naši pradědové věci donekonečna opravovali, takže na chalupě není problém najít ruční nářadí, kde kované části mají 150 i víc let. Konzumní společnost je neudržitelná a neekologická, to víme všichni, jen někteří však jsou ochotni vzdát se části pohodlí a věci lépe spravovat. Nepořizovat si hned za každou cenu věc novou, dokud stará slouží. Pokud ale slouží a dá se opravit, protože dnes se už zcela otevřeně mluví o tom, že mnohé firmy do svých výrobků vpašují tzv. "kurvítka", které znefunkční věc krátce po skončení záruční doby.
A i historická hodnota věcí mne zajímá (pokud ovšem nějaká opravdu je).
Ale taky nejsem příznivcem nadměrného skladování starých krámů. :P Prostě všeho s mírou. Ani muzea nepotřebují všechnu starou veteš. Na exponáty jim stačí vzorek jedné ze statisíců, nebo i milionu. :wink:

Tak bychom snad mohli tuto diskusi o historických hodnotách ukončit, co říkáš? :wink: V něčem se i shodneme a za 20 let si napíšeme jak to dopadlo s cenami východoněmeckých vláčků a starých PCček. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 19:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
konečně s tebou mohu jen souhlasit........
jsem člověk co od všech kamarádů odebírá staré nefunkční věci a dalším kamarádům tím mnohokrát pomůže protože 2-3-5 nefunkční obvykle dají i 2-3 funkční...... barák nafukovací není takže čas od času je velký výhazov ale staré hračky nikdy...... a musím říci že neprodáváma nekšeftuji pouze pomáhám pokud mohu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz