Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Autor |
Zpráva |
novfra
|
Napsal: čtv 15.03.2018 21:49 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Kreyson píše: To, že se měnila kolečka, bylo úplně normální. nakonec u závodních motorek se to dělá dodnes. Byla to daň za zastaralou konstrukci převodovky. Ale zase byla jednodušší. Mopedy měly jen dva kvalty. To byla ještě větší sranda. Do kopce pořádně vytočit a pak dvojkou skoro zadusit. Jojo, Stadiona jsem měl taky... Přes týden do školy 12 zubů, na víkend na "dálkovou" (čti 30-40km) 13-14 zubů, podle toho, kam se jelo Trvalo to asi dva roky (věk) pak jsme stejně všichni skončili na 634, nebo California, tehdy se ještě občas dala někde nějaká sehnat.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 15.03.2018 21:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Kreyson píše: To, že se měnila kolečka, bylo úplně normální. čit a pak dvojkou skoro nakonec u závodních motorek se to dělá dodnes. Byla to daň za zastaralou konstrukci převodovky. Ale zase byla jednodušší. Mopedy měly jen dva kvalty. To byla ještě větší sranda. Do kopce pořádně vytozadusit. U fichtla se po rozpůlení motoru dala otočit dvojková kolečka. Omylem se mi to stalo. Pak dvojka okamžitě zabrala po odřazení po jedničce, ale trojka byla v nedohlednu. Takže jsem si ten motor během odpoledne rozhodil dvakrát
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 15.03.2018 22:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
novfra píše: Trvalo to asi dva roky (věk) pak jsme stejně všichni skončili na 634, nebo California, tehdy se ještě občas dala někde nějaká sehnat. A abych neurazil (už není mezi námi) i jeden Bizon se s námi potuloval krajinou...
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 15.03.2018 23:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
No, tak převodovka u Fichtla byla kapitola sama pro sebe. Vymyslet to odstupňování dalo někomu hodně práce. Kreysone to musel být Moskal 403, nebo 407. Ty další, typové označení si přesně nevybavuju (408?) už myslím měly o kvalt víc, ale nechci se hádat. To novfra, ten kdo měl Califa, nebo Bizona, měl buď hodně velké štěstí, nebo dobré známé. Ty chodily dost ven, tady se sháněly dost těžko. Mimochodem (tohle kecání už by bylo pomalu na samostatné vlákno), když jsem viděl vývozní Čízy, ty by stály za to ještě dnes.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 15.03.2018 23:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
DAF píše: No, tak převodovka u Fichtla byla kapitola sama pro sebe. Vymyslet to odstupňování dalo někomu hodně práce. Kreysone to musel být Moskal 403, nebo 407. Ty další, typové označení si přesně nevybavuju (408?) už myslím měly o kvalt víc, ale nechci se hádat. To novfra, ten kdo měl Califa, nebo Bizona, měl buď hodně velké štěstí, nebo dobré známé. Ty chodily dost ven, tady se sháněly dost těžko. Mimochodem (tohle kecání už by bylo pomalu na samostatné vlákno), když jsem viděl vývozní Čízy, ty by stály za to ještě dnes. 412..třeba.. Califa jsem měl já a kupoval jsem ho už upraveného (čti nebyl to originál z výroby) a nebyly to dobré úpravy... Bizona měl můj bratranec, už není mezi námi. Ani jedna z mašin nebyla kupovaná jako nová. Vše ojetiny. Většina v naší bývalé tlupě sedlala 634.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pát 16.03.2018 7:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Přestavěný Calif, tedy Jawa 350/360 s válci z 624, jiná banda, blatníky, kastlíky, 18' kola a laufy trochu nahoru. Bizon musel být originál, ten "vytvořit" nešlo. Moskalů byla slušná řada, v řadě 401 - 407 byly dokonce čtyřkolky. A 408 se od 412 lišila hlavně objemem motoru. Jako 2138 a 2140, to byla spíše silná modernizace předchozích modelů. Poslední sem dovážený byl Aleko, což byla bezlicenční výroba Simča 1307/1308. Údajně tam byla spousta dílů kompatibilní. Nejsem znalec Moskvičů, v dané době jsem se o auta trochu zajímal.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: pát 16.03.2018 10:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
To jsou otáčky jak u benzínové pily Při 90km/h mi motor točí cca 1500 otáček a necelých 2500 při 130km/h.[/quote] Pisu to co jsem videl na otackomeru ve scenicu a je mi to fakt divne. V nasem aute otáčkoměr neukazuje presne, tak takže nevim kolik toci na 5tku pri devadesatce ale ve 110 uz motor jde citelneji znat . Ale nejezdim na otackomer, ale na sluch a cit. Nejake ukazatele razeni jsem ignoroval hned, jak jsem a autoskole sedl do auta. Verim tomu, tu sestku nedávali do aut kvuli vyrobnim nakladum a to jsou auta od roku treba 2000. Kdyz ctu recenze aut, tak pisou, skoda ze tak neni sestka, hodila by se.. Jinak mam original 4q prevodovku na simsonovi a je to parada. Pripada mi, ze cim prudsi kopec, tim ma motor vetsi silu, nez abych je do tahlejsiho kopce kde nikdy neprekrocim 50km/h. Zkusim dat z origo 15z kolecka, 16z a uvidime. Na rovince na ctyrku by mohl jet i rychleji, aby se tolik nevytacel. Napr. u tech motorek casto chybi sestka. Perfetkni masiny a majitelum casto chybi sestka, takze to resi vymenou ozubeneho kolečka.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 16.03.2018 12:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Nějak moc nechápu jak u dnešních aut může kecat otáčkoměr Jinak ty další kvalty (5, 6) se postupně přidávaly v závislosti jak se postupem času zvyšovaly výkony motorů. Dnes už má 6 třeba i Fabia 1.0 TSI 81kW. Je to ale opravdu jen na ustálenou jízdu po rovince.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pát 16.03.2018 13:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Lark píše: Nějak moc nechápu jak u dnešních aut může kecat otáčkoměr Jinak ty další kvalty (5, 6) se postupně přidávaly v závislosti jak se postupem času zvyšovaly výkony motorů. Dnes už má 6 třeba i Fabia 1.0 TSI 81kW. Je to ale opravdu jen na ustálenou jízdu po rovince. Pro mladší ročníky, litrový motor měla také Škoda 1000 MB a později "stovka", výkon byl na tehdejší dobu závratných 45 poníků. Motor atmosféricky plněný, tedy bez turba, směs tvořená v karbecu, žádné vícebodové vstřikování. Maximálka nějakých 125 - 128 km/h, a to ještě za příznivého větru. A převodovka samozřejmě 4 kvalt, žádná pětka. O tempomatu jsme si mohli nechat zdát, ani jsme něco takového neznali. O další výbavě, třeba rádio s přehrávačem kazet ve standardu jsme také mohli jen snít. Tak by se dalo pokračovat do alelujááá. S dnešní Fabčou se stejně objemným motorem naprosto nesrovnatelné.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pát 16.03.2018 16:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
DAF píše: O další výbavě, třeba rádio s přehrávačem kazet ve standardu jsme také mohli jen snít. Třeba ta "tisícovka" je starší, než magnetofonová kazeta
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pát 16.03.2018 17:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ty jsi strašný hnidopich. V době výroby hundrtek už ale byly, to snad připustíš, ne? U pozdějších sérií, nebo spíš posledních. V každém případě dnes je rádio s mnoha funkcemi a vymoženostmi prakticky, tehdy se to dokupovalo dodatečně. V mnoha modelech (hlavně východní provenience) nebyla udělaná ani příprava pro zástavbu.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Pajik_CZ
|
Napsal: ned 18.03.2018 0:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.12.2009 Příspěvky: 674 Bydliště: Ústí nad Orlicí , Pardubický kraj
|
u synchronní převodovky je to nejlepší cesta k sežrání synchronů
_________________ zase jen na zemi...
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 18.03.2018 11:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Za to může "železná opona" a z toho vyplývající informační cenzura a další s tím související omezení. To, co měli ti prohnilí kapitalisté jako standard, u nás nikdo neznal, nebo to byla úžasná novinka. Stačí se podívat na obsah modelářských časopisů té doby a rozsah sortimentu. My stavěli WP 23 a 43 a oni měli mnohakanálové Variopropy, Krafty, Futaby, Robbe, Graupnery a další. U nás jen sériový jednokanál Mars II, ve výčtu by se dalo dlouze pokračovat.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|