Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 15.03.2018 21:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Kreyson píše:
To, že se měnila kolečka, bylo úplně normální. nakonec u závodních motorek se to dělá dodnes. Byla to daň za zastaralou konstrukci převodovky. Ale zase byla jednodušší. Mopedy měly jen dva kvalty. To byla ještě větší sranda. Do kopce pořádně vytočit a pak dvojkou skoro zadusit. :)


Jojo, Stadiona jsem měl taky...
Přes týden do školy 12 zubů, na víkend na "dálkovou" (čti 30-40km) 13-14 zubů, podle toho, kam se jelo :lol: :lol: :lol:
Trvalo to asi dva roky (věk) pak jsme stejně všichni skončili na 634, nebo California, tehdy se ještě občas dala někde nějaká sehnat.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.03.2018 21:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Kreyson píše:
To, že se měnila kolečka, bylo úplně normální. čit a pak dvojkou skoro nakonec u závodních motorek se to dělá dodnes. Byla to daň za zastaralou konstrukci převodovky. Ale zase byla jednodušší. Mopedy měly jen dva kvalty. To byla ještě větší sranda. Do kopce pořádně vytozadusit. :)


U fichtla se po rozpůlení motoru dala otočit dvojková kolečka. Omylem se mi to stalo. Pak dvojka okamžitě zabrala po odřazení po jedničce, ale trojka byla v nedohlednu.
Takže jsem si ten motor během odpoledne rozhodil dvakrát :lol: :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.03.2018 22:02 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
novfra píše:
Trvalo to asi dva roky (věk) pak jsme stejně všichni skončili na 634, nebo California, tehdy se ještě občas dala někde nějaká sehnat.


A abych neurazil (už není mezi námi) i jeden Bizon se s námi potuloval krajinou...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.03.2018 23:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
No, tak převodovka u Fichtla byla kapitola sama pro sebe. Vymyslet to odstupňování dalo někomu hodně práce. Kreysone to musel být Moskal 403, nebo 407. Ty další, typové označení si přesně nevybavuju (408?) už myslím měly o kvalt víc, ale nechci se hádat.
To novfra, ten kdo měl Califa, nebo Bizona, měl buď hodně velké štěstí, nebo dobré známé. Ty chodily dost ven, tady se sháněly dost těžko.
Mimochodem (tohle kecání už by bylo pomalu na samostatné vlákno), když jsem viděl vývozní Čízy, ty by stály za to ještě dnes.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.03.2018 23:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
DAF píše:
No, tak převodovka u Fichtla byla kapitola sama pro sebe. Vymyslet to odstupňování dalo někomu hodně práce. Kreysone to musel být Moskal 403, nebo 407. Ty další, typové označení si přesně nevybavuju (408?) už myslím měly o kvalt víc, ale nechci se hádat.
To novfra, ten kdo měl Califa, nebo Bizona, měl buď hodně velké štěstí, nebo dobré známé. Ty chodily dost ven, tady se sháněly dost těžko.
Mimochodem (tohle kecání už by bylo pomalu na samostatné vlákno), když jsem viděl vývozní Čízy, ty by stály za to ještě dnes.


412..třeba..

Califa jsem měl já a kupoval jsem ho už upraveného (čti nebyl to originál z výroby) a nebyly to dobré úpravy...
Bizona měl můj bratranec, už není mezi námi. Ani jedna z mašin nebyla kupovaná jako nová. Vše ojetiny. Většina v naší bývalé tlupě sedlala 634.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.03.2018 7:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Přestavěný Calif, tedy Jawa 350/360 s válci z 624, jiná banda, blatníky, kastlíky, 18' kola a laufy trochu nahoru. Bizon musel být originál, ten "vytvořit" nešlo.
Moskalů byla slušná řada, v řadě 401 - 407 byly dokonce čtyřkolky. A 408 se od 412 lišila hlavně objemem motoru. Jako 2138 a 2140, to byla spíše silná modernizace předchozích modelů. Poslední sem dovážený byl Aleko, což byla bezlicenční výroba Simča 1307/1308. Údajně tam byla spousta dílů kompatibilní. Nejsem znalec Moskvičů, v dané době jsem se o auta trochu zajímal.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.03.2018 10:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.3.2014
Příspěvky: 1248
Bydliště: Třebíč
Obrázky: 0
To jsou otáčky jak u benzínové pily :lol:
Při 90km/h mi motor točí cca 1500 otáček a necelých 2500 při 130km/h.[/quote]

Pisu to co jsem videl na otackomeru ve scenicu a je mi to fakt divne. V nasem aute otáčkoměr neukazuje presne, tak takže nevim kolik toci na 5tku pri devadesatce ale ve 110 uz motor jde citelneji znat . Ale nejezdim na otackomer, ale na sluch a cit. Nejake ukazatele razeni jsem ignoroval hned, jak jsem a autoskole sedl do auta. Verim tomu, tu sestku nedávali do aut kvuli vyrobnim nakladum a to jsou auta od roku treba 2000. Kdyz ctu recenze aut, tak pisou, skoda ze tak neni sestka, hodila by se..

Jinak mam original 4q prevodovku na simsonovi a je to parada. Pripada mi, ze cim prudsi kopec, tim ma motor vetsi silu, nez abych je do tahlejsiho kopce kde nikdy neprekrocim 50km/h. Zkusim dat z origo 15z kolecka, 16z a uvidime. Na rovince na ctyrku by mohl jet i rychleji, aby se tolik nevytacel.

Napr. u tech motorek casto chybi sestka. Perfetkni masiny a majitelum casto chybi sestka, takze to resi vymenou ozubeneho kolečka.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.03.2018 12:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Nějak moc nechápu jak u dnešních aut může kecat otáčkoměr 8O Jinak ty další kvalty (5, 6) se postupně přidávaly v závislosti jak se postupem času zvyšovaly výkony motorů. Dnes už má 6 třeba i Fabia 1.0 TSI 81kW. Je to ale opravdu jen na ustálenou jízdu po rovince.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.03.2018 13:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Lark píše:
Nějak moc nechápu jak u dnešních aut může kecat otáčkoměr 8O Jinak ty další kvalty (5, 6) se postupně přidávaly v závislosti jak se postupem času zvyšovaly výkony motorů. Dnes už má 6 třeba i Fabia 1.0 TSI 81kW. Je to ale opravdu jen na ustálenou jízdu po rovince.

Pro mladší ročníky, litrový motor měla také Škoda 1000 MB a později "stovka", výkon byl na tehdejší dobu závratných 45 poníků. Motor atmosféricky plněný, tedy bez turba, směs tvořená v karbecu, žádné vícebodové vstřikování. Maximálka nějakých 125 - 128 km/h, a to ještě za příznivého větru. A převodovka samozřejmě 4 kvalt, žádná pětka. O tempomatu jsme si mohli nechat zdát, ani jsme něco takového neznali. O další výbavě, třeba rádio s přehrávačem kazet ve standardu jsme také mohli jen snít. Tak by se dalo pokračovat do alelujááá. S dnešní Fabčou se stejně objemným motorem naprosto nesrovnatelné.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.03.2018 16:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
DAF píše:
O další výbavě, třeba rádio s přehrávačem kazet ve standardu jsme také mohli jen snít.


Třeba ta "tisícovka" je starší, než magnetofonová kazeta :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.03.2018 17:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Ty jsi strašný hnidopich. V době výroby hundrtek už ale byly, to snad připustíš, ne? U pozdějších sérií, nebo spíš posledních. V každém případě dnes je rádio s mnoha funkcemi a vymoženostmi prakticky, tehdy se to dokupovalo dodatečně. V mnoha modelech (hlavně východní provenience) nebyla udělaná ani příprava pro zástavbu.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.03.2018 0:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.12.2009
Příspěvky: 674
Bydliště: Ústí nad Orlicí , Pardubický kraj
u synchronní převodovky je to nejlepší cesta k sežrání synchronů :D

_________________
zase jen na zemi...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.03.2018 9:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
novfra píše:
Třeba ta "tisícovka" je starší, než magnetofonová kazeta :D

A není 8)!!! První kazeta byla dle Wikipedie představena v roce 1963 - https://cs.wikipedia.org/wiki/Audiokazeta, tisícovka se začala vyrábět v roce 1964 :lol: dle téhož zdroje https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_1000_MB. Obě informace s určitě dají ověřit i z jiných zdrojů :mrgreen: .

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.03.2018 9:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Ty seš ale hnidopich :lol: :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.03.2018 11:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9141
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Za to může "železná opona" a z toho vyplývající informační cenzura a další s tím související omezení. To, co měli ti prohnilí kapitalisté jako standard, u nás nikdo neznal, nebo to byla úžasná novinka. Stačí se podívat na obsah modelářských časopisů té doby a rozsah sortimentu. My stavěli WP 23 a 43 a oni měli mnohakanálové Variopropy, Krafty, Futaby, Robbe, Graupnery a další. U nás jen sériový jednokanál Mars II, ve výčtu by se dalo dlouze pokračovat.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz