Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
dudaj
|
Napsal: sob 16.06.2018 19:33 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
není mi jasná jedna věc - lionky se nebalancujou ? Já co mám v sekačce i šroubováku - vše se balancuje .
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: sob 16.06.2018 19:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Balancují, je tam integrovaný BMS modul.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: sob 16.06.2018 21:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
dudaj píše: není mi jasná jedna věc - lionky se nebalancujou ? Já co mám v sekačce i šroubováku - vše se balancuje . Velká spousta LiIonek se nebalancuje. Už jsem sem dával fotky rozebraných sad. To je taky jeden z důvodů, proč se nabíjejí velmi malým proudem. Třeba jen 0,3 - 0,5C. A pokud už tyto sady balancér mají přímo uvnitř baterie (BMS) tak pracuje s tak malými proudy, že se stejně nedá použít vyšší nabíjecí výkon, BMS se prostě neuchladí. Je to nevýhoda zapouzdřených sad.
|
|
Nahoru |
|
|
jag42
|
Napsal: sob 16.06.2018 22:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 1578 Bydliště: Meziměstí ČR
|
Zdá se mě to podezřele levné, cca polovina ceny v tuzemsku. Pokud deklarovaná čísla parametrů odpovídají skutečnosti, bylo by to velmi zajímavé. Jen si myslím, že ta čísla jsou psaná hodně ostrou čínskou tužkou. Kdybych je zrova potřeboval, asi bych je zkusil, ale měnit baterky budu muset za cca rok nebo déle. Jsou tu s nimi nějaké zkušeností?
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: ned 17.06.2018 0:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
novfra píše: Velká spousta LiIonek se nebalancuje. Už jsem sem dával fotky rozebraných sad. To je taky jeden z důvodů, proč se nabíjejí velmi malým proudem. Třeba jen 0,3 - 0,5C. A pokud už tyto sady balancér mají přímo uvnitř baterie (BMS) tak pracuje s tak malými proudy, že se stejně nedá použít vyšší nabíjecí výkon, BMS se prostě neuchladí. Je to nevýhoda zapouzdřených sad. např tento BMS pro 10 lionek nabíjí až 5A - 2C což je normální nabíjecí proud....těch BMS je tam mraky Navíc ten první pack z odkazu má BMS..je to ve specifikaci
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 17.06.2018 3:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 17.06.2018 8:33 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
díky za info , tohle (BMS) jsem nevěděl .
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 17.06.2018 8:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
skybreaker píše: např tento BMS pro 10 lionek nabíjí až 5A - 2C což je normální nabíjecí proud....těch BMS je tam mraky Navíc ten první pack z odkazu má BMS..je to ve specifikaci Já se nějak nemůžu dopočítat... Odkaz na BMS je hezký, nemusel si ho ani dávat, protože na prvním dotazu ve vlákně od "jimbo" je specifikace BMS velmi podobná, co se velikosti proudu týká, tak je vlastně totožná. I tak v žádném případě neumožňuje nabíjení 2C, protože tento BMS je součástí baterie 10S 4P 8Ah a o proudu 16A při nabíjení tam není ani slovo (ani být nemůže). Dokonce se tady nemluví ani o 1C ale při max. nabíjecím proudu 5A je to 0,62C a s použitou nabíječkou 2A je nabíjecí proud 0,25CJak to vypadá uvnitř sady je vidět na obrázku. Sada zabudované do plastové krabice bez větracích otvorů i bez aktivního větrání (pochopitelně, je to na kolo). Pokud by ten BMS začal něco vyrovnávat, tedy spíš pálit energii, kolik toho asi může spálit, než se to všechno uvaří? A ty baterky, co jsou nejblíž, ty si asi v tom teplíčku chrochtají blahem. Přestože je ta fotka dost špatná, podívej se na horní baterku vpravo, jaké na ni jsou pod smršťovačkou fleky. To není vada fotky...
Přílohy: |
IMG_20180617_084434.jpg [ 79.77 KiB | Zobrazeno 2898 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: ned 17.06.2018 13:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
@novfra ... a z toho vyplyva co? no soudruzi, prece ballancer je blbost!
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 17.06.2018 13:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
sky59 píše: @novfra ... a z toho vyplyva co? no soudruzi, prece ballancer je blbost! Ano, balancer JE blbost, zvlášť u akumulátorů 18650 a říkám to už dost dlouho. Pokud už někdo použije baterky tak pochybné kvality, že je balancer z důvodu bezpečnosti (nebo z důvodu zachování alespoň nějakého zdání funkčnosti) nutný, tak je pak dobré ho umístit tak, aby vyzářeným teplem nepoškozoval články okolo. Moje baterie složené z článků 18650 celkové kapacity 15-50Ah nebalancuji. Jedinou ochranou je alarm nízkého napětí. Tedy ochrana proti podvybití. První baterie z článků 18650, kde používám balancer ( je trochu jiný, než balancer v nabíječce) je baterie o kapacitě cca 600Ah (jedna sekce 4,2V) složená z 288 akumulátorů. Baterie se postupně rozšiřuje přidáváním modulů 4,2V / 200Ah z 96 článků 18650. U této baterie už si balancování (čti přelévání energie dokážu zdůvodnit). Ale nedokázal bych si obhájit ohřívání baterek, kde se pálí energie z důvodu nekvality použitých baterek. Pokud by Tě zajímalo, jak takový balancer pracuje, tak žádnou energii nepálí, ale převádí ji mezi jednotlivými články. Rozdíl 50Ah (vybití pouze jedné sekce xP) dorovná za necelé dva dny na rozdíl 0,02V. Balancer pracuje nezávisle na nabíjení, nabíječce, na vybíjení, na připojených spotřebičích a je zapojený stále. Vyrovnávat začíná při rozdílu napětí 10mV. Vlastní spotřeba energie při balancování je 40mA. Vyrovnávací proud (podle rozdílu napětí) je až 6A. Čísla můžeš také přečíst jako "zastudena"
|
|
Nahoru |
|
|
jimbo
|
Napsal: ned 17.06.2018 17:24 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.5.2017 Příspěvky: 43
|
novfra píše: ...Pokud už někdo použije baterky tak pochybné kvality... No, jestli sem to pochopil dobře, tak Liitokala je výrobce článků a vyrábí je i pro LG, Sony, Samsung, Panasonic, atd. Takže si nemyslím, že vyrábí nejaké šunty s poloviční kapacitou než deklaruje.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 17.06.2018 18:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
jimbo píše: No, jestli sem to pochopil dobře, tak Liitokala je výrobce článků a vyrábí je i pro LG, Sony, Samsung, Panasonic, atd. Takže si nemyslím, že vyrábí nejaké šunty s poloviční kapacitou než deklaruje.
Začnu trošku oklikou. LiIon baterie 10S 4P 8Ah. Pro použití v kole 250W si můžeš představit jednu jedinou baterku (jeden jediný článek) z té sestavy, po které se chce při max. odběru 2A (tedy 1C) a nabíjí se proudem 500mAh (tedy 0,25C) Takto jsou baterky "namáhané". Každému je jasné, že tento způsob provozu v pohodě zvládne spousta baterek. Z modelářského pohledu se dá říct, že se vyloženě flákají. No a stejně se o nějaké životnosti moc mluvit nedá a není to jen o kapacitě. Když si vydělím cenu počtem baterek a nabíječku navíc vezmu jako dárek, stejně tak obal a BMS vyjde jedna baterka na 45Kč. A taky by to někdo musel smontovat zadarmo. A bez zisku. A jako poslední indície Ti může posloužit případ, kdy si zákazníci "vyžádali" výkonnější nabíječky (4A - nabíjení v přepočtu na jeden článek 0,5C), aby bylo rychleji nabito a fofrem jak pak stahovali, protože teplo... Netvrdím, že ty baterky jsou vyloženě špatné! Jen se nehodí pro pohon kola. Už jsem nějaké viděl a není dost dobře možné, aby se do takového stavu dostaly po dvou letech provozu. Výrobci se mezi sebou mydlí o co nejmenší cenu na trhu a toto je výsledek. Upozorňoval jsem na fleky na pravé horní baterce. Říkám jim "potníčky" Jeden z ukazatelů (ještě dřív, než vezmeš do ruky měřák) jak to výrobce baterek, případně někdo, kdo dané sady pro pohon navrhuje a vyrábí, myslí se zákazníkem vážně. Cena už je pak jen třešnička na dortu. Tyto baterie jsou stavěné na hraně a možná i za hranou s ohledem na použití. Musím ještě dodat, že s baterkou z Tvého linku nemám žádnou zkušenost. Ke mě se dostanou právě ty baterky, které jsou "podstřelené" jak návrhem, tak cenou.
|
|
Nahoru |
|
|
jimbo
|
Napsal: ned 17.06.2018 19:27 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.5.2017 Příspěvky: 43
|
Nehodlám se s tebou přít, ale je potřeba vzít i v potaz to, (viděl sem dokument) jací lidi a za kolik na den to v té Číně vyrábí. Liitokala prodává i samotné liion články cca 40-60kč za kus a to jsou jak píše originál LG, Sony, Samsung, atd. U nás to je jednou-dvakrát tolik aby na tom tady čecháček vydělal. Podle mě je takový pack levnější proto aby se nevyplatilo jednotlivé komponenty kupovat zvlášť. Co sem počítal tak jen články orig LG by vyšly na cca 1600,- + BMS (vše z aliexpr.) Takže logicky musí byt aku pack výhodnější. Takto co vím to funguje všady, že jakýkoliv set-komplet je levnější než jednotlivé komponenty. Já bych se toho ani nebál, ale chtěl sem právě znat i názory jiných, popř zkušenosti...
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 17.06.2018 20:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
jimbo píše: Nehodlám se s tebou přít, ale je potřeba vzít i v potaz to, (viděl sem dokument) jací lidi a za kolik na den to v té Číně vyrábí. Baterka na fotce je český výrobek, sice z čínských komponentů, ale je to smontované u nás. A i když mám námitky na použité baterky a BMS, tak montáž je naprosto perfektní. S ohledem na to, kolik baterek už jsem viděl zevnitř, tak tato by mohla (montáží) sloužit za vzor. Výrobce se evidentně snaží, ale protože cena rozhoduje, tak snad i proto tyto použité baterky. Jak už jsem psal, je to navržené na hranu a možná i za hranou. Dám Ti jen jeden takový příklad z Krkonoš. Parta postarších lidí na elektrokolech seděla u stánku s nějakou limonádou, kola na slunci... Docela by mě zajímala teplota toho černého futrálu s aku a teplota uvnitř. Za půl hodinku jeli nahoru na kopec. Pár kilometrů. Podle stylu jízdy toho moc nenašlapali, tedy skoro vše na baterky. Takže další teplo a rezerva výkonu baterek žádná. S baterkou to potom udělá to, co je na obrázku. Proto tomu říkám "potničky". Takže lepší by byl hliníkový obal. Určitě by byly baterky lépe chlazené za jízdy. Nojo, ale to by (opět český výrobce, ale jiný) nesměl vymezit vůle v pouzdru baterek namísto nějakým plastovým rámečkem montážní pěnou! Jak říkám, ke mě na stůl se dostanou spíš věci, které nefungují.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|