px


Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 27.06.2018 20:57 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 14.5.2017
Příspěvky: 42
https://www.aliexpress.com/item/36V-2A- ... 66206.html?

Nejakých 255,- a poštovné zdarma.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 27.06.2018 21:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10898
Bydliště: praha 5
jimbo píše:
https://www.aliexpress.com/item/36V-2A-battery-charger-Output-42V-2A-Charger-Input-100-240-VAC-Lithium-Li-ion-Li/32794266206.html?

Nejakých 255,- a poštovné zdarma.


tak to je dobrá cena a pokud se prodává jako nabiječ pro baterie--sadu-- co kupuješ, problém by snad být neměl.

to ji zkusím asi objednat taky , mít jednu jako záložní, když vyjíždím o víkendech pryč by mi vubec nevadilo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 9:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3143
Obrázky: 1
Nabíječka "aliexpress - 36V-2A-battery-charger-Output-42V-2A-Charger-Input-100-240-VAC"
je vskutku zajímavá. To co mne rovněž zaujalo byla nabídka
"... several series for your reference: 12.6V14.6V16.8V29.4V33.6V37.8V 42V 54.6V etc."
Proto jsem v aliexpress dal funkci hledat (search) pro slova "electric bicycle charger 12.6v"
a "electric bicycle charger 14.6v" i v těchto výběrech byly zajímavé a levné možnosti
electric bicycle charger 12.6v
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20180627230723&SearchText=electric+bicycle+charger+12.6v
electric bicycle charger 14.6v
-Zatím co 36V 2A battery charger Output 42V 2A má
General specification: 3-step charging control (pre-charge-CC-CV)
Option: a) NTC inside
b) 100% cut off when battery fully charged
-- tak charger for 12.6v lithium battery pack 12V2A má hodně obecně (možná víc v návodu)
Protections: Short circuit/ Overload/ Over voltage
--- a 14.6V 3A Charger 4S 14.4V LiFePO4 už má v obecném popisu
Charging mode:
constant current - Constant Voltage - trickle (or floating) charge
three-stage intelligent charging


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 19:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10898
Bydliště: praha 5
pepin píše:

ještě to své měření ale raději proberu tady s Nofrou.


tak dnes jsme s Nofrou probírali ty moje extperimenty a ruzné možné problémy po telefonu a vcelku nevidí problém---

modelářským nabiječem nabijet lionky pouze na 4,1V programem lion, oproti 4,2V programem lipol , případně srážet napětí z origo cyklo nabiječe--10čl lion/42v diodou vidí jako zbytečnost a v pohodě lionky nabijet na těch 4,2V na článek a ani nejančit, pokud při nabijení modelářsky ubastlené sady nějaký z XP článku vyskočí během nabijení třeba na 4,25V.

řešit lionky přez zimu, nebo v případě dlouhodobější předpokládané pauzy používání do uskladnovacího napětí--nějakých 60---80 procent nabití je prý oproti lipolkám taky zbytečné řešit.

samozřejmě vždy předpokládat, že zrovna moje nabiječka---konkrétní kus zvlášt z číny, nemusí vždy fungovat tak, jak to konstruktér myslel, takže raději, pokud to nějak jde, zvlášt u nově koupeného kousku, raději měřit, co skutečně dělá.

jedinou zásadní výhradu měl v podstatě jen k lion článku, který se dá koupit---sada přepočtená na kus---- pod sto korun----tady si ale myslím, že bude taky hodně záležet, jestli levné baterky honim třeba na Polabské cyklostezce ,kdy jedu pořád po rovině, nebo jestli cyklo pohon provozuji v Alpách, nebo Krkonoších, kdy to opravdu pak funguje tak, že v kopcovitém terénu ani XP sada poskládaná z levných článku lion dlouhodobě nezvládne dávat ani při odběru max cca 15A v případě 250W cyklopohonu nějaký výkon setrvaleji--do delšího kopce, aniž by se baterie nehřály, nepadalo napětí--nevypínal pohon na pokles napětí----ale rovinky jsou opravdu tak max 2,5--6A, to dají nejspíš i srágory---jen bude asi nižší životnost---jak jsem počítal optimistické předpovědi origo prodejcu origo sad na počet nabití----prostě 16000km na levné baterky se asi v reálu stejně nenajede :D


Naposledy upravil pepin dne pát 29.06.2018 0:13, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 21:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3143
Obrázky: 1
@pepinLi-Ion 3.6/3.7 = 4.1/4.2 V Celá řada dnešních Li-Ion článků má v datasheetu Umax 4.2V
Takže jejich nabíjení na 4.2V není přes čáru. Nabíjení takových článků na 4.1 V, je považováno
za šetrnější (= větší počet cyklů / delší životnost).
- Pokud ale data sheet pro články z ntb uvádí 4.1 V (a jsou na 50% Ah = po smrti), pak nabíjení
na 4.2 V vede ke značnému zahřívání. Proces je endotermický = mají zůstat na okolní teplotě.
- Jsem konzerva. Vždy (pokud to jde) chci možnost jednoduché kontroly napětí všech článků.
A tedy i možnost nabíjet s balancováním, nebo před nabíjením balancérem články srovnat.
S výjimkou baterií s BMTechnology a signalizací aspoň baterie: dobrá/použitelná/nutná kontrola


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 21:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1185
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
guchar píše:
. Nabíjení takových článků na 4.1 V, je považováno
za šetrnější (= větší počet cyklů / delší životnost).

Dovol mi jednu otázku: Kolik baterek si takto nabil? Stačí řádově. Stovky, tisíce, desetitisíce...
A jaký z toho máš výstup?
Děkuji za odpověď.
guchar píše:
- Pokud ale data sheet pro články z ntb uvádí 4.1 V (a jsou na 50% Ah = po smrti), pak nabíjení
na 4.2 V vede ke značnému zahřívání. Proces je endotermický = mají zůstat na okolní teplotě.

Opět stejná otázka :)
Kolik baterek si takto nabil? Stačí řádově. Stovky, tisíce, desetitisíce...
A jaký z toho máš výstup?
Děkuji za odpověď.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.06.2018 3:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3143
Obrázky: 1
@novfra
" Pokud ale datasheet pro články z ntb uvádí 4.1 V (a jsou na 50% Ah = po smrti), pak nabíjení
na 4.2 V vede ke značnému zahřívání. Proces je endotermický = mají zůstat na okolní teplotě."
cca 40 ks ty co z ntb vykuchané nebyly úplně na vyhození
- Horké tak, že lze ruka udržet, ale dost to pálí (°C mohu změřit), nastane ke konci nabíjení
VÝSTUP: pro zkoušené 2.1 Ah platnost 100%, červené SANYO a modré LG tak 20ks každý
- Články Li-Ion na Umax 4.2 V nabíjené na 4.1 V tak tady, tě musím zklamat.
Mám jen Jeti Power-Ion 2S1P jednou 2100 mAh a jednou 1600 mAh, což je VTC4 a VTC3
a častěji nabíjím na 4.2 (jako Li-Pol) než na 4.1 V.
VÝSTUP: z vlastního sledování žádný, navíc počet není reprezentativní
Stránky www kde autoři zmiňují konkrétní data, a uvádí sníženou kapacitu + větší životnost,
bych musel pohledat. Je to opřeno jen o stopy zanechané v mé hlavě


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.06.2018 7:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1185
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
guchar píše:
cca 40 ks ty co z ntb vykuchané nebyly úplně na vyhození
- Horké tak, že lze ruka udržet, ale dost to pálí (°C mohu změřit), nastane ke konci nabíjení


A stále se bavíme o nabíjení proudem 0,25C?
Něco, co má 50% kapacity, se dá využít pro napájení pohonu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.06.2018 9:39 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 14.5.2017
Příspěvky: 42
pepin píše:

tak to je dobrá cena a pokud se prodává jako nabiječ pro baterie--sadu-- co kupuješ, problém by snad být neměl.

to ji zkusím asi objednat taky , mít jednu jako záložní, když vyjíždím o víkendech pryč by mi vubec nevadilo.



Je to od Liitokala, který prodává články, akupacky, sady - pack+nabíječka a samotné nabíječky k těmto packům. Jak sem psal hodnocení od lidí má dobré a i hodnocení samotných produktů včetně této nabíječky. Až mě to dojde, tak otestuju jak ta nabíječka hřeje a případně vyvrtám do ní ty odvětrávací otvory jak si mě poradil. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.06.2018 10:23 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3143
Obrázky: 1
BTW Obecné otázky typu způsob nabíjení, reálná versus jmenovitá kapacita 18950(a jiné vel.)...
Stejně jako články získané rozebráním (vyřazených) baterií z ntb ANO/NE - JAK NA CO
v tomto vlákně o bateriích pro E-BIKY je na hraně a spíš OT.
Případné pokračování tématu bude nejspíš lépe dát třeba do
Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.07.2018 10:25 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 14.5.2017
Příspěvky: 42
18.června sem to objednával (akupack a nabíječka bylo každé poslané zvlášť kvuli váze) a dnes mě už došla nabíječka. Ještě čekám na baterku.

edit.
A dnes 4.7. došla i baterka a už je v nabíječce.
Po asi 30.min je ta nabíječka opravdu horká... zatím ji chladím jen tak na sucho položeným chladičem od 6. jádrového procesoru a hodně to pomáhá... tak uvidím jestli budu vrtat ty otvory, kterýma by tam pak časem stejně napadal prach...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.07.2018 18:40 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 14.5.2017
Příspěvky: 42
Baterka (i na půl vybitá) v pohodě drží napětí i při delší zátěži, kdy je už i řídící jednotka horká. Test kolik na ni najedu km bez šlapání udělám později až budu mět tachometr.
Jinak set je 250w basic. Výkonově mě bohatě stačí. Na rovinky stačí přípomoc LOW maximálně MEDIUM, HIGH nemá smysl protože to jede rychleji než stačím šlapat. To se hodí spíš do kopečků. Uplně stačí mět na přehazovačce jen jeden nejtěžší-nejrychleší převod a jen přepínat přípomoc LOW, MEDIUM, HIGH. Kopec do naší ulice sem nikdy nevyjel, v třetině sem to vždy vzdal, teď na nejtěžší převod (HIGH pomoc) až na vrch uplně v pohodě s lehkým zadýcháním. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.07.2018 20:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10898
Bydliště: praha 5
jimbo píše:
Baterka (i na půl vybitá) v pohodě drží napětí i při delší zátěži, kdy je už i řídící jednotka horká. Test kolik na ni najedu km bez šlapání udělám později až budu mět tachometr.
Jinak set je 250w basic.


na to přehřejvání té jednotky basic bacha, mě sice když se už ted v těch vedrech hodně ohřála zafungovala nějaká ochrana a pohon to vyplo, kámoš co ji měl na těsno nacpanou i s kabeláží do malého látkového pouzdra ji ale spálil.

já ji mám ted venku na hliníkovém držáku pro přední brašnu, puvodně jsem ji měl taky v brašně, ale chlazenou malým pc ventilátorem napájeným 4V, které jsem si vytáhnul tuším z napájení plynového ovladače, ale zvažuji, že alespon na to léto ji zase raději o ten ventilátor potunim, i když je teda pravda, že když mi to ted vyplo, ten kopec byl dlouhý asi 4km a takových tady o nás zase tolik není.
Příloha:
IMG_0043.JPG
IMG_0043.JPG [ 114.07 KiB | Zobrazeno 454 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.07.2018 21:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10898
Bydliště: praha 5
jimbo píše:
Baterka (i na půl vybitá) v pohodě drží napětí i při delší zátěži


tak jsem ji nakonec taky objednal, o víkendu se mi podařilo vlastní blbostí jednu 3p sadu popravit, sice nevím přesně jak, jen tuším, že jak mám ty modelářské sady poskládané jako 5 články, nejspíš jsem jeden z těch dvou pětičlánku spojil paralelně s 10čl :oops:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.07.2018 18:18 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 14.5.2017
Příspěvky: 42
Jezdím teď s tým do práce 10km tam a 10 zpátky a baterka v pohodě vydrží a to nešlapu, jen si pěkně frčím 37km/h. Nabíjím až odpoledne doma. Na tom ukazatelu stavu baterie mě vždy zbyde jedna tečka ze čtyř. Na tvoji radu Pepine sem dal řídící jednotku ven z brašny a je to znát, i při zátěži je jen teplá a ne horká. Později dám foto.
Jinak už mám najetých 131km za 2 týdny a s ekolem a baterií spokojenost.


Přílohy:
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG [ 29.96 KiB | Zobrazeno 327 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz