Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: sob 26.01.2019 19:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
dynamik píše: Mě ale trápí spíše to, že mám u kola elektronicky omezenou rychlost na cca 25 km/h. Pokud bych si to chtěl sám odblokovat, musel bych koupit předraženou programovací krabičku od arogantních Němců, která by mi pak už byla stejně k nepotřebě. Pokud by mi s odblokováním uměl někdo pomoci, odvděčím se.
Já se obávám, že ti s odblokováním nikdo nepomuže, nějaký servis by to možná uměl, ale mám pocit, že se jim do toho vubec nechce právě z duvodu legislativy. doněkterých jednotek--pokud má display, ale nejde v menu měnit rychlost by se mělo dát dostat do servisního menu rychlým opakovaným stiskem některého tlačítka--tuším 3 stisky za sekundu. já to vyřešil koupí jiné přímo přez display programovatelné jednotky, chce to ale určitě koupit jako set--displey i regulátor, pokud se používá i plynový ovladač----některé jednotky mají snímání příšlapu označené---- pas-----její sílu --velikost přípomoci jde podle potřeby měnit,a co mám vyzkoušeno já na svých jednotkách ,změnou velikosti přípomoci když je pas se mění, kolik A si nastavím jako přípomoc ale velikostí není ovlivněna rychlost do které to pomáhá, navíc nastavení neovlivnuje přípomoc plynového ovladače, ten je pořád v plném rozsahu bez ovlivnění nastavení pas přípomoci. v praxi--když je přípomoc řízená navolenými A, i v kopci pak dodává pouze navolené A pak jsou jednotky, kde je-- pas-- přípomoc označená-- 1:1--tady to funguje trochu jinak. nastavením velikosti přípomoci se ovlivnuje do jaké rychlosti bude přípomoc pomáhat bez ohledu na to, kolik k tomu musí sosat A--v kopci si přidá, na rovince ubere, nastavená velikost má ale vliv i na plynový ovladač--snižováním přípomoci se snižuje i přípomoc plynového ovladače--U pětistupnové přípomoci si lze přidat plynovým ovladačem víc, než pomáhá šlapací přípomoc až od 3 stupně přípomoci---prostě plynový ovladač je také ovlivněn--snižován výkon nastavením velikosti přípomoci . jinak s tím zákazem plynového ovladače to je možná trochu jinak než se zde v čechách tvrdí, že být nesmí. alespon v Německu muže být za předpokladu, kdy je jednotka nastavený na-- nenulový start-- plynový ovladač začne fungovat až po manuálním rozjetí--kámoš takto provozuje v Německu koloběžku na rozvoz letáku poté, co mu první koloběžku, kde se mohl na plynový ovladač rozjíždět aniž by se musel nejdřív odstrčit nohou zabavily. Jinak ta rychlost 27/30kmh mi přijde taky ještě přijatelná, kdy ještě výrazně nesosá čelní odpor vzduchu. Na stojanu mi tachometr ukazuje něco přez 40kmh, když to chci snížit na 30kmh brzdou, tak musím opravdu docela fest brzdit, při reálné jízdě po rovině mě ale odpor vzduchu přez 30kmh v podstatě vubec nepustí, pokud se neskrčím, nebo nejedu po větru. Ještě ke spínání --napájení světla přímo z řídící jednotky, ten zdroj světla 36V je konstruovaný na nějakých max 500ma--,ty origo 36V cyklo bludičky--, dobastlit na to výkonnější světlo nejde--zdroj odejde,displey pak hází chybu a nemusí už vubec jít programovat.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
automet
|
Napsal: sob 26.01.2019 20:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Příloha:
retaz.jpg [ 28.33 KiB | Zobrazeno 1363 krát ]
červená - 120,7 mm zelená - 125,3 žltá - 115,7
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: sob 26.01.2019 21:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Jo, jsou to jiné čísla. Zašel jsem do garáže a těch 132,6 mm je skutečně na šupleru a je to tak, že mezi hroty je 10 volných čepů. Speciální měrka je kratší a je jich jak vidím více typů. Zrovna tvůj typ jsem ještě neviděl. Já mám třeba měrku, které má jen jednu polohu a nemá odstupňované úrovně opotřebení. Řetěz se mění když propadne. V tom video je se zuby, kde je i signalizace opotřebení. Podobně u tvé měrky budou důležité míry podle modré barvy. Ta delší bude jako varování a ta kratší jako signál, že je třeba řetěz vyměnit. Chce to vyzkoušet a hned bude jasno. Příloha:
retaz.jpg [ 63.5 KiB | Zobrazeno 1345 krát ]
Dokonce jsem našel i obrázek použití Příloha:
71226-1-900x670.jpg [ 54.32 KiB | Zobrazeno 1334 krát ]
Plus komplet řešení https://www.velofiala.cz/blog/jak-merit-retez
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: sob 26.01.2019 21:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
jio Díky, že si sa so mnou vôbec zaoberal. Tiež sa snažím radiť ak mám vedomosť. Ešte raz ďakujem, lebo nameral som to v minulosti tak ako dnes, ale nesedelo mi to. Na jar to zmeriam poriadne.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: sob 26.01.2019 21:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Jo změř to a nejlépe před první jízdou. Já díky tomu, že jsem šel do garáže zjistil, že u manželčina kola už řetěz měl být vyměněn. To jsou pak ty knížecí rady. Mé kolo si hlídám a manželčino tak nějak zůstalo opomenuto. A teď se ještě dívám, že na tom obrázku co jsem přidal k tvé měrce mají smajlíky asi obráceně. Som už z toho volaaký zmetený.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: ned 27.01.2019 10:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Ja si myslím, že lepšie to bude odmerať po prvej jazde, nakoľko bude reťaz "rozhýbaná". Meral som to v garáži po státí a vtedy by sa nemuseli prejaviť vôle v čapoch. Dokonca vo videách radia mať zaradený vzadu najväčší pastorok a ešte prišlapnúť na pedál, aby bola reťaz riadne pri meraní napnutá.
|
|
Nahoru |
|
|
Mad_Box
|
Napsal: ned 27.01.2019 11:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.8.2005 Příspěvky: 2351 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
|
Pokud byl řetěz hodně ojetý tak s sebou mohl vzít i kazetu a pak když se nasadí nový tak na vyjeté kazetě nebude fungovat a je lepší vrátit starý a dojet ho do mrtva a pak vyměnit i s kazetou.
_________________ Raptor E700 (MSH Brain) MiniProtos (miniVbar 5.2)
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: ned 27.01.2019 12:32 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Mad_Box píše: Pokud byl řetěz hodně ojetý tak s sebou mohl vzít i kazetu a pak když se nasadí nový tak na vyjeté kazetě nebude fungovat a je lepší vrátit starý a dojet ho do mrtva a pak vyměnit i s kazetou. Jo, nová kazeta není zrovna levná a tak se vyplatí řetěz včas měnit. Nový fungovat bude, jen bude ze začátku střílet jak občas přeskočí. Trvá to cca prvních 200km než se trochu natáhne. Pokud člověk jezdí rekreačně, tak to není až takový problém. Starý bych nevracel, protože u něho hrozí přetržení protože už jsou uvolněné čepy. Nový řetěz se tak dá "dojet" a vyměnit i s kazetou až po sezóně. Zjistil jsem to před pár roky po koupi měrky na začátku sezóny kdy cykloservisy byly přetížené.
|
|
Nahoru |
|
|
Sunn
|
Napsal: ned 27.01.2019 14:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky: 2
|
Na výměnu kazety kolo do servisu nedávám, škoda času a peněz. Před lety jsem si koupil "bičík" (250 Kč) a stahovák kazety (60 Kč). Výmena kazety v předsíni panelákového bytu zabere jen pár minut.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: ned 27.01.2019 14:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Máš pravdu. Záleží na četnosti výměn popřípadě, pokud měníš kazetu podle předpokládaného profilu trati. Já jsem ale jen rekreační cyklista a doufám, že už další kazetu hned tak měnit nebudu.
|
|
Nahoru |
|
|
Sunn
|
Napsal: ned 27.01.2019 17:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky: 2
|
Kazetu sundavám tak 2-3x do roka kvůli lepšímu čištění, nejen kvůli výměně.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: ned 27.01.2019 17:49 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
A dobře děláš.
|
|
Nahoru |
|
|
dynamik
|
Napsal: ned 27.01.2019 21:50 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 4.1.2019 Příspěvky: 13
|
pepin píše: já to vyřešil koupí jiné přímo přez display programovatelné jednotky, chce to ale určitě koupit jako set--displey i regulátor, Já mám displej pro připojení programovatelné jednotky přes USB. Tak mi prosímtě sděl typ tvojí programovatelné jednotky a já následně zjistím, jestli je použitelná i pro můj displej. Pakud zjistím, že ano, v tom případě bych ti i zaplatil za odblokování rychlosti. Dík
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 07.03.2019 23:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Ahoj, pokud by někdo řešil, že se mu nechce na dlouhodobější uskladnění nabijet cyklobaterii na plno, dnes mi přišlo tady to https://it.aliexpress.com/item/XH-M604- ... 08890.htmlpro 10čl lion baterii stačí startovací napětí nastavit třeba na 29V a vypínací napětí na třeba 38,5v nastavené hodnoty zustávají v paměti, teda alespon když jsem to dnes zkoušel, jestli se udrží v paměti i rok, to opravdu netuším. Pokud by někdo případně řešil vybijení, na uskladnovací napětí, to jde zase nastavit hodnoty tady přez tu krabičku https://it.aliexpress.com/item/20A-Batt ... 39.90158.0ta už musí být napájená 12V a samozřejmě se musí připojit nějaká zátěž--třeba rychlovarná konvice. nastavení podle návodu bylo alespon pro mě nepochopitelné, ale nakonec jsem to rozpohyboval. 1--zapojit napájení 12V 2--zapojit baterii, která se má vybít--připojením se automaticky načte aktuální napětí té baterie 3 -nastavit napětí, na které se má baterie vybít---to musí být samozřejmě nižší, než výchozí napětí---nad výchozí napětí to ani nejde nastavit 4--nastavit opětovné spínací napětí----vybijím třeba baterii, která má 42V---42V je tedy výchozí napětí, které si krabička načte automaticky, ted nastavím, že chci tu baterii vybít třeba na 38,5V a zapojím zátěž--rychlovarku, žárovky. pokud jsou ale baterie měkký a vybijím větším proudem, po vypnutí zátěže při 38,5V začne napětí na měkkých článcích zase stoupat----mohu si ale právě nastavit ve třetím kroku, že zátěž opět sepne, třeba když napětí stoupne po odpojení zátěže z 38,5V na 39,5V. nejde ale nastavit vypnutí zátěže třeba na 38,5V a opětovné zapnutí na 38,6V, ---teda jde, ale to se pak relátko ukmitá k smrti, bo ledva sepne, hned zase vypne---záleží na bateriích a velikosti zátěže---pro cyklo lionky se mi zdá, že rozdíl 0,5V je asi minimum. hodnoty také zustávají v paměti--opět ovšem netuším, jestli i třeba rok. PS:pokud by to někoho zaujalo a plánoval to koupit , pokud bude hledat mimo ty mé odkazy na aliexpresu kdo to prodává nejlevněji---určitě doporučuji si hlídat, jestli třeba ten nejlevnější neumí pouze 24V---krabičky jsou vzhledově stejný.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: kocour a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|