Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: sob 25.08.2018 1:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
jyrry píše: Asi by sis měl tu knížku přečíst... určitě si ji znovu přečtu--pokud ji někdy doženu. ty si přečti ale ten další v řadě příspěvek tady na RC mánii. nechci se hádat, ale ke konci války německo sakra váhalo, kam poslat esa letectva vubec do jakého koli boje, nebo si je jen šetřit už spíš víc pro propagandu dalšího náboru potencionálních pilotu a do zásadnějších akcí posílat postradatelné--když budeš dobrej, tak přežiješ--točit propagační film o někom, kdo se nedožije dokončení a promítání propagačního filmu asi uznáš, že by asi uplně propagačně nepusobilo jasně, že i na experimentální stroje šli dobří piloti--pokud kejvli, ale byli to jen neznámá jména --logicky tedy i s prd sestřely---rozhodně žádná esa , ani by jim to nedovolili a všeobecně se už ví, že kdo měl status esa, neexistovalo, aby ke konci války šel do nějakého nejistého rizikového souboje, natož do nějakých experimentu, kde hrozí ještě před startem nějaký pruser. knižka byla napsaná super, ale fakt jen jedním z těch postradatelných co kupodivu to létání na jaderné bombě přežil.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
DAF
|
Napsal: sob 25.08.2018 7:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Díky v.vachovi za zajímavou odpověď. A také za odkaz na jednu ještě, naštěstí, existující Bejbinu.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: sob 25.08.2018 13:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Ještě není Bejbina hotová a už je u ní Celní správa Jedna se občas objeví na LKKM, rakouská, ze Spitzerbergu. Není ani tam problém s prohlídkou - mimochodem, mají tam hodně zajímavé kousky, m.j. i Lilienthalův kluzák, ZG-38..... Na LKKM jsem si Bejbinu obešel s foťákem a.... kupodivu nebylo moc co fotit. Zalitá barvou, panty, kování, interiér - nic víc k focení. Ale je to fešanda
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: sob 25.08.2018 20:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
pepin píše: určitě si ji znovu přečtu--pokud ji někdy doženu.
ty si přečti ale ten další v řadě příspěvek tady na RC mánii.
nechci se hádat, ale ke konci války německo sakra váhalo, kam poslat esa letectva vubec do jakého koli boje, nebo si je jen šetřit už spíš víc pro propagandu dalšího náboru potencionálních pilotu a do zásadnějších akcí posílat postradatelné--když budeš dobrej, tak přežiješ--točit propagační film o někom, kdo se nedožije dokončení a promítání propagačního filmu asi uznáš, že by asi uplně propagačně nepusobilo jasně, že i na experimentální stroje šli dobří piloti--pokud kejvli, ale byli to jen neznámá jména --logicky tedy i s prd sestřely---rozhodně žádná esa , ani by jim to nedovolili a všeobecně se už ví, že kdo měl status esa, neexistovalo, aby ke konci války šel do nějakého nejistého rizikového souboje, natož do nějakých experimentu, kde hrozí ještě před startem nějaký pruser.
knižka byla napsaná super, ale fakt jen jedním z těch postradatelných co kupodivu to létání na jaderné bombě přežil.
Můžeš prosímtě dát nějaký zdroj, ze kterého by vyplývalo, že ke konci války nechodily německá esa do boje? Myslím, že toho mám o letectvu za 2.sv načteno celkem dost, ale takový názor slyším poprvé.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 25.08.2018 21:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
BoBik_CZ píše: Můžeš prosímtě dát nějaký zdroj, ze kterého by vyplývalo, že ke konci války nechodily německá esa do boje? Myslím, že toho mám o letectvu za 2.sv načteno celkem dost, ale takový názor slyším poprvé.
Ruzné válečné dokumenty v televizi, nebo youtube--konkrétní název těch dokumentu si nepamatuji. Já ale nepsal, že esa do boje vubec nešli, jen je nepouštěli do souboju kdy hrozilo, že nemají šanci kuli početní nerovnováze uspět .
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 26.08.2018 0:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
No tak třeba v Sonderkommandu Elbe nelítali žádní začátečníci... Tam bylo téměř jistý, že to pilot nepřežije.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 26.08.2018 7:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Mano Ziegler, Messerschmitt Me 262, str. 95 píše: Byl to zvláštní úkaz, že se ještě v posledních měsících zjevně již prohrané války dobrovolně hlásili piloti pro raketová a proudová letadla Me 163 a Me 262, která byla úplně nová, nezvyklá, a po pravdě řečeno, zdaleka ne natolik vyzkoušená, aby bylo možné se jim svěřit bez obav. ... ... Mezi stíhači, kteří se dobrovolně přihlásili k těmto letadlům, byli mnozí, kteří již měli na svém kontě od 50 do 250 sestřelů. https://www.databazeknih.cz/knihy/messe ... 262-148689
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: ned 26.08.2018 20:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
pepin píše: Ruzné válečné dokumenty v televizi, nebo youtube--konkrétní název těch dokumentu si nepamatuji.
Já ale nepsal, že esa do boje vubec nešli, jen je nepouštěli do souboju kdy hrozilo, že nemají šanci kuli početní nerovnováze uspět .
Aha, takže zdroj JPP. ) Obávám se, že šíříš bludy. Všichni letuschopní stíhači samozřejmě létali, dokud byla letadla, benzin, munice a bylo odkud odstartovat. Nevylučuji, že jsi mohl někde zaznamenat informaci, že o nějakém "LW experten" točili film a během natáčení mu zakázali bojové lety. To by i celkem dávalo smysl. Ale to musela být naprostá výjimka. Také někteří piloti měli zákaz bojových letů, protože byli prostě příliš cenní na to aby nadále bojovali v první linii. Ale byli cenní svými zkušenostmi, ne jako herci. A byla jich hrstka. Typický příklad byl například Adolf Galand. A ten zákaz stejně porušoval . . . Ono někdy od podzimu 1944 jak na západě, tak i na východě měli Spojenci prakticky neomezenou leteckou nadvládu. Jak by to asi LW řešila? Letí svaz US bombardéru s doprovodnými Mustangy? No tak zkušení piloti zůstanou na zemi, aby si náhodou neudělali bebí a do boje půjdou jen zelenáči? Ale no tak . . . Obávám se, že kdyby velitelé jednotek LW dostali rozkaz, že mají esa posílat jen do boje, kde nebude mít nepřítel převahu, tak je od toho podzimu 44 mohli rovnou pustit domů. Protože situace, kdy by měla LW alespoň lokální převahu byla v té době naprosto výjimečná.
|
|
Nahoru |
|
|
tratonah
|
Napsal: ned 26.08.2018 20:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 312 Obrázky: 0
|
pepine mýlíš se , třeba jeden z příkladů Jagdverband 44 tzv. Galandův cirkus .
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 27.08.2018 0:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
[quote="BoBik_CZ"][/quote] Aha, takže zdroj JPP. ) Obávám se, že šíříš bludy. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- JASNĚ--televize---jedna paní povídala----knížka---záruka pravdy pravdoucí . tak tedy trochu konkretněji, nejde sice o němce https://cs.wikipedia.org/wiki/Doolittl% ... n%C3%A1letstačí zkouknout konec filmu Pearl Harbor a určitě tam Doolitl zmíní---ŽE ON S NIMI LETĚT NEMÁ ale poletí. v podstatě je mi to ale jedno, nemusím mít pravdu, jestli chcete mít nesmrtelné hrdiny s nadlidskými schopnostmi, já vám to brát nebudu, ale zvažte, jak to asi tak muselo pusobit na morálku obyč pilotu a jejich pocit---když budu dobrej, tak budu nesmrtelnej, když nakonec dostali i rudýho barona---Opravdu vám přijde jako hovadina, že HRDINA BY NEMĚL BÝT MRTVÝ, BO MRTVÝ ASI NIKOHO MOC NEPOVZBUDÍ?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 27.08.2018 5:34 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
pepin píše: ... konec filmu Pearl Harbor a určitě tam Doolitl zmíní---ŽE ON S NIMI LETĚT NEMÁ ale poletí.
... Ono to je autentický dokument z paluby USS Hornet? Spíš než režisérovi věřím pilotovi který u toho byl... A ano, píše (v knize o Me 262) o pilotovi, který 7 let strávil ve výcvikové jednotce, protože ho nechtěli pustit k bojové jednotce kvůli jeho schopnostem v krátké době kvalitně vycvičit nové piloty; nakonec si ale prosadil to, že začal létat na noční verzi Me 262. To už byl ale rok 1944 a teutonům teklo do gatí.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pon 27.08.2018 7:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
pepin píše: Aha, takže zdroj JPP. ) Obávám se, že šíříš bludy. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- JASNĚ--televize---jedna paní povídala----knížka---záruka pravdy pravdoucí . tak tedy trochu konkretněji, nejde sice o němce https://cs.wikipedia.org/wiki/Doolittl% ... n%C3%A1letstačí zkouknout konec filmu Pearl Harbor a určitě tam Doolitl zmíní---ŽE ON S NIMI LETĚT NEMÁ ale poletí. v podstatě je mi to ale jedno, nemusím mít pravdu, jestli chcete mít nesmrtelné hrdiny s nadlidskými schopnostmi, já vám to brát nebudu, ale zvažte, jak to asi tak muselo pusobit na morálku obyč pilotu a jejich pocit---když budu dobrej, tak budu nesmrtelnej, když nakonec dostali i rudýho barona---Opravdu vám přijde jako hovadina, že HRDINA BY NEMĚL BÝT MRTVÝ, BO MRTVÝ ASI NIKOHO MOC NEPOVZBUDÍ? Teda chlape klobouk dolů. V odpovědi na téma "esa LW na konci války" smíchat ve dvou větách Doolitla, film Pearl Harbor a Richtchofena z 1.sv, to je fakt výkon.
|
|
Nahoru |
|
|
v.vacha
|
Napsal: pon 27.08.2018 10:20 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.8.2018 Příspěvky: 5
|
DAF píše: Díky v.vachovi za zajímavou odpověď. A také za odkaz na jednu ještě, naštěstí, existující Bejbinu. Není zač, jak pokračuji s rekonstrukcí lze sledovat na FB muzea VHTM.
Naposledy upravil v.vacha dne pon 27.08.2018 11:11, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
v.vacha
|
Napsal: pon 27.08.2018 10:57 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.8.2018 Příspěvky: 5
|
Steve píše: Ještě není Bejbina hotová a už je u ní Celní správa Jedna se občas objeví na LKKM, rakouská, ze Spitzerbergu. Není ani tam problém s prohlídkou - mimochodem, mají tam hodně zajímavé kousky, m.j. i Lilienthalův kluzák, ZG-38..... Na LKKM jsem si Bejbinu obešel s foťákem a.... kupodivu nebylo moc co fotit. Zalitá barvou, panty, kování, interiér - nic víc k focení. Ale je to fešanda Tam se objevuje OE-0448 vyrobená v roce 1959, u té jen pozor oproti vyrobeným do roku 1945 už tam je hodně rozdílů...včetně úplně jiné zadní části odpovídající verzi III atd.... detailní fotky dyžtak v albu na FB když by by někdo pro svůj model potřeboval nějakou konkrétní část tak mu vyfotím.... https://www.facebook.com/pg/muzeumVHTM/ ... 8732407917 a co mají v Spitzerbergu SG-38 tak je to D-5452 který poprvé vzlétl v roce 1953.
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: pon 27.08.2018 21:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Já jsem si sáhl na obě, jen ne na Lilienthala....ten visel pod stropem Ale mají tam hodně hezkých starých kousků. S tou Bejbinou přilétli na LKKM na obhlídku postupů prací na renovaci L-4 - samozřejmě ve vleku, za Socata Rallye.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|