Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
DAF
|
Napsal: ned 23.06.2019 7:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ty jsi ještě neslyšel, že voda je měkká a tvrdá ? Tohle byla zřejmě ta měkká . Ale pilot měl teda fakt hodně štěstí.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 23.06.2019 7:22 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
No, vidím to tak že naopak je dobře vidět jak ta voda za rychlosti klade odpor, jinak by se hned zanořil. Měl štěstí že se odrazil.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
OK2BUH
|
Napsal: ned 23.06.2019 8:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.11.2013 Příspěvky: 3515 Bydliště: Olomouc, ČR
|
Při nouzovém přistání na vodě je lepší mít kola zabržděná nebo ne? Nás učili, že ano ale nikdy jsem to nezkoušel.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: ned 23.06.2019 10:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
OK2BUH píše: Při nouzovém přistání na vodě je lepší mít kola zabržděná nebo ne? Ano, zabržděná, sklouznou (samozřejmě do nějakéhlo úhlu dosednutí) po hladině. Odbržděná se roztočí a doslova přilepí k hladině.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 23.06.2019 17:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
S vysunutým podvozkem a dvěma pevnými "lyžemi" perfektně přistávají vodní ptáci, například labutě Přistávající musí přeskočit "neukázněnou" kachnu, která ji na vodění hladině nečekaně zkříží přistávací dráhu https://youtu.be/D-Rc1wRZMr8?t=11 - Málo známé je přistávání letadel se zataženým podvozkem na břicho, a s koly roztočenými parkovacím pojezdem, gyro-efekt:) - Electrical ground taxiing system https://www.youtube.com/watch?v=3WqqTESOYAM
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 23.06.2019 17:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Nojo, ale ten systém asi roztáčí jen jedno kolo z dvojce. Aspoň tam není vidět provázanost.
|
|
Nahoru |
|
|
MartinMartin
|
Napsal: čtv 27.06.2019 8:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky: 88
|
Ten systém na videu je určen k pojíždění letadel, roztáčení kol před přistáním mají všechny dopraváky a na všechny kola. Navíc se kola musí točit přistávací rychlostí letadla, na to pojíždění je to spřevodováno do pomala a velké síly.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: pát 28.06.2019 10:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
MartinMartin píše: roztáčení kol před přistáním mají všechny dopraváky a na všechny kola. Navíc se kola musí točit přistávací rychlostí letadla Mohl bys uvést jeden konkrétní typ dopravního letadla a případně nějaké schéma či foto takového mechanismu?
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 28.06.2019 11:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Třeba: "- For the 747 it does exist. It's called body gear steering. The two center bogies/trucks rotate when the nose _landing gear exceeds 20° and the speed "decreases through 15 knots." - Both conditions would not exist during takeoff, and thus the system is locked. The 777 also employs body gear _steering, as do many large aircraft. Such as the C-5 Galaxy. As for the An-225, someone says the aft 3 axles, _but I couldn't corroborate it, but it is likely..." Do the landing gear modules rotate? https://aviation.stackexchange.com/questions/48030/do-the-landing-gear-modules-rotate- Aircraft landing gear prerotation system http://www.freepatentsonline.com/5104063.html- větší, těžší a taky složitější - vyvíjí se a montuje jen na strojích kde se vzniklé "komplkace" vyplatí
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pát 28.06.2019 11:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
MartinMartin píše: Ten systém na videu je určen k pojíždění letadel, roztáčení kol před přistáním mají všechny dopraváky a na všechny kola. Navíc se kola musí točit přistávací rychlostí letadla, na to pojíždění je to spřevodováno do pomala a velké síly. Promiň, ale to je blbost. Žádný z dopraváků tohle nemá a důvod je hlavně ekonomika (opotřebení pneumatik dotykem při přistání je údajně pouze 10%, 90% opotřebení je způsobeno bržděním a zatáčením), tahat s sebou další komplikované a těžké zařízení (a složitě certifikované, jako vše na letadle, věci kolem podvozku mají nejvyšší nároky co se bezpečnosti a spolehlivosti týká) pro zanedbatelnou úsporu je nesmysl. Pokud vím, něco takového měl Space Shuttle, ale tam šlo o podstatně vyšší přistávací rychlosti, než mají dopraváky.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pát 28.06.2019 11:25 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
guchar píše: Třeba: "- For the 747 it does exist. It's called body gear steering. The two center bogies/trucks rotate when the nose _landing gear exceeds 20° and the speed "decreases through 15 knots." - Both conditions would not exist during takeoff, and thus the system is locked. The 777 also employs body gear _steering, as do many large aircraft. Such as the C-5 Galaxy. As for the An-225, someone says the aft 3 axles, _but I couldn't corroborate it, but it is likely..." Do the landing gear modules rotate? https://aviation.stackexchange.com/questions/48030/do-the-landing-gear-modules-rotate- Aircraft landing gear prerotation system http://www.freepatentsonline.com/5104063.html- větší, těžší a taky složitější - vyvíjí se a montuje jen na strojích kde se vzniklé "komplkace" vyplatí My o voze, ty o koze.. steering = řízení, to co ti google vyblil je něco o systému, kdy při nízkých rychlostech a úhlu příďového podvozku nad dvacet stupňů se otočí i část hlavního podvozku. To vylepší manévrovatelnost velkých mašin při pojíždění na zemi.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 28.06.2019 11:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Ano je tam i natáčení do směru. Co tohle. taky je to o koze? (Je to nekorigovaný překlad od AI) "Zařízení pro vyvolání rotace letadlových přistávacích kol je popsáno s použitím pouze síly přicházejícího vzduchu, aby je přivedlo až na synchronní zemní (přistávací) rychlost během přiblížení k přistání. Kompletní, nezávisle operační systém s vlastními senzory, mikrokontrolérem, motory a řídicími spojkami, který není propojen s žádným z instancí nebo systémů letadla, nepřetržitě měří skutečnou zemní rychlost letadla během konečného přiblížení, přenášející tento tok dat na mikrokontrolér pro nepřetržitý překlad do požadovaného RPM pro každý průměr pneumatiky a sleduje přesné otáčky každého přistávacího kola přes bezkontaktní foto-tachometry, jejichž výstupy jsou multiplexovány do mikrokontroléru. Systém zajišťuje nepřetržitou kontrolu otáček každého přistávacího kola vzduchovými sacími trubkami se servomotorem poháněnými vstupními lopatkami, které vstupují vzduchem do oběžných kol namontovaných na kole. Nezávislá servo regulační smyčka pro každé kolo má svůj chybový signál a nulový bod, odvozený prostřednictvím komparátorové logiky a multiplexování, od rozdílu mezi okamžitou otáčkou kola a cílovou rychlostí otáček na zemi."
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pát 28.06.2019 12:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
Guchare to, že na něco existuje patent, ještě neznamená, že to vůbec existuje fyzicky ve stádiu byť jen funkčního vzorku, natož že se to houfně používá v reálu.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: mjseven a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|