RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Vyvrtat na soustruhu prosím
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=22&t=86416
Stránka 1 z 2

Autor:  rakos [ pon 24.06.2019 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Vyvrtat na soustruhu prosím

Příloha:
002.JPG
002.JPG
[ 58.15 KiB | Zobrazeno 1410 krát ]


Zdravim, prosím o pomoc s vyvrtáním otvoru do mosazného čepu. Problém je v tom, že se mi to nepodaří vyvrtat přesně v ose a vždy mi to o pár desetin ujede, i když si udělám přípravek. Chce to jedině svrtat v soustruhu, hezky si to navrtávákem navrtat - a pak jen projet, ani né skrz. Jen asi 8 mm v té silnější části. To je všechno. Je to na výrobu spojek mezi el.motorem a lodní hřídelí. Nasazenou pružinu pak zaletuji a je to ok spojka na menší motory.
Pokud by byl někdo ochotný v Praze, tak dovezu, jinak není problém to poslat v bublině. Jednalo by se asi o deset až patnáct kousků,
vrták 2,3 a 3,2 a 4 mm. Klidně koupím nové.
Moc děkuji, samozřejmě to nechci zadarmo :wink:
Prosím SZ nebo sms 602462615 Praha 4 - Modřany

Autor:  jova [ pon 24.06.2019 23:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

A už jsi to zkoušel obráceně? Tu tyčku dát do sklíčidla a vrták upnout do svěráčku?

Autor:  rakos [ pon 24.06.2019 23:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

... tak to jsem ani nezkoušel. Udělal jsem si přípravek, vyvrtal díru 5 mm a do toho ten element vsadil, a i když jsem naťuknul střed (od oka) tak se to stejně vždy trochu uhnulo ze středu. ... Pak to samozřejmě na motoru hází a není to ono. Vždyť by stačil jen malej soustruh...... :(
V tom svěráčku nazajistim kolmost vrtáku (i kdybych se snažil samozřejmě)

Autor:  jyrry [ úte 25.06.2019 5:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

Ty čepy - to jsou nábytkové kolíčky na poličky?
Pokud ano, pošli mi v SZ rozměry, já si jich pár koupím a zkusím to, pak pošlu na ukázku jak se to povedlo.
Myslím že mám i vrták 3,175 (1/8 inch).

Autor:  DAF [ úte 25.06.2019 9:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

Předpokládám, že Jyrrymu se to podaří. Jen mě napadlo, píšeš, že sis udělal forychtung. Změř průměr čepu, tyčku téhož průměru upni do forychtungu (ten bude předpokládám ve svěráku), celek do vrtačky s tím, že tyčku upnutím do sklíčidla vystředíš, pak uchytit svěrák s forychtungem k vrtačce. Pak vyměň tyčku za vrták příslušného průměru.

Autor:  jyrry [ úte 25.06.2019 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

On vrták rád uhne, to chce fakt nejdřív navrtávákem - ten neuhne (nebo se zlomí :-D )
Pokud rovnou vrtákem, tak s vodícím pouzdrem které jde těsně nad vrtaný povrch.

Provizorní vrtací přípravek by vlastně mohl být váleček z jedné strany s dírou na ten kolík a z druhé přesně na vrták, vrtaný kolík upnout za spodní vyčnívající průměr.

Autor:  TomasC [ úte 25.06.2019 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

rakos píše:
Je to na výrobu spojek mezi el.motorem a lodní hřídelí. Nasazenou pružinu pak zaletuji a je to ok spojka na menší motory.

Osobně bych dal palivovou hadičku. Pokud by bylo potřeba, dávám u hřídelí dvojitě.

Autor:  DAF [ úte 25.06.2019 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

jyrry píše:
On vrták rád uhne, to chce fakt nejdřív navrtávákem - ten neuhne (nebo se zlomí :-D )...

Já vím, hlavně u menších a malých průměrů. Také s tím mám zkušenosti. Naštěstí nejde o kritické přesnosti, např otvory pro přichycení příruby motoru, tam se nějaká desetinka většinou ztratí (nesmí se ale chyby načíst ve špatném směru, aby z několika desetinek nebyl milimetr na rozteči).

Autor:  rakos [ úte 25.06.2019 13:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

... přátelé, děkuji za nápady. Samozřejmě hadička je dobrá, ale tak do malých lodiček, i ta dvojitá - myslím, že "550" nebo "600" by to spolehlivě ukroutila. Taky to vypadá ta moje spojka trochu řemeslně... samozřejmě mám i kardanové spojky, ale tohle je za málo peněz docela dost muziky.
Jinak jyrry posílám SZ a děkuji za ochotu. :)

Autor:  rrmichalbarna [ úte 25.06.2019 18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

Pošli nákres, udělám to na soustruhu.

Autor:  rakos [ úte 25.06.2019 18:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

rrmichalbarna - díky, posílám SZ

Autor:  rrmichalbarna [ úte 25.06.2019 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

Ok čekám. Není problém.

Autor:  Celeron [ stř 26.06.2019 0:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

Já jsem podobný věcičky dělal opačně, nejdřív nakrátit, vyvrtat a pak v hrotech povrch. Kámoš mi na podobný blbinky vybrousil trojhranej M2 kužel do vřetene. U takovýhle drobotiny je vždy problém jak zajistit aby se to v hrotech neprotočilo. :)

Autor:  rakos [ stř 26.06.2019 8:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

to Celeron - no a jsme u toho. V hrotech.... tedy na soustruhu - a o tom to celé je. Pokud bude soustruh je už jedno, který postup se použije.
Kdyby byla potřeba častěji, tak bych snad zakoupil i ten čínskej malej soustruh, ale na futýrky jednou za rok ... :wink:

Autor:  jyrry [ čtv 27.06.2019 9:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyvrtat na soustruhu prosím

Celkem brnkacka, jeste najdu ten 1/8" vrtacek.
Zleva 2,0 2,3 3,2 a 4,0

Přílohy:
20190627_094112.jpg
20190627_094112.jpg
[ 91.13 KiB | Zobrazeno 653 krát ]


Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/