Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 07.05.2009 20:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Mierne strihnuté video zo záletu Volcana je tu:

www.topgun.sk/php/print.php?NWS_TPC_ID= ... TED_ID=206

Pristátie je spackané, keďže korekciu proti bočnému vetru som nestihol vyrovnať - tá posledná rotácia vľavo prebiehala pri maximálnej výchylke krídeliek. Vôbec to pri butterfly mixe nereagovalo kvôli nedostatočným výchylkám. Teraz na dvojnásobných výchylkách Volcano točí výkruty výrazne rýchlejšie a tiež klonenie pri butterfly mixe je dostatočné na plnohodnotné ovládanie náklonu.

Celý let to lieta na malých klapkách (okrem pristátia), lebo pri prvom lete som trimoval len jeden letový režim - t.j. ten, na ktorom aj pristávam. Je to vidno na prechode z letu na chrbte späť na brucho. Snap mixy, na ktoré som zvyknutý, tam zatiaľ nie sú namixované.

Ešte raz - jedná sa o zálet (prvý let) ... no a v Karpatoch, nie v Alpách.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 07.05.2009 21:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2006
Příspěvky: 989
Bydliště: Sokolov
m2 píše:
Ešte raz - jedná sa o zálet (prvý let) ... no a v Karpatoch, nie v Alpách.


No to je <b>BOMBA</b>!!!


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08.05.2009 12:51 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.2005
Příspěvky: 132
Zdravím příznivce Volcana, jsem majitel toho z video v Alpách a teprve dnes jsem si všiml, že je to tady diskutované. Pokud to tedy ještě někoho zajímá, napíšu pár postřehů po cca roce provozu. Můj model stále létá, bez jediné havárie. Na tom videu startuji na cca 1/3 plynu, protože mám stále z pohonu velký respekt a neměl jsem důvod na svahu v Alpách předvádět kolmé starty. Plný plyn dávám až po odhozu (hážu si sám i na rovině a v bezvětří). Motor model opravdu rve kolmo do oblak, Dalibor to s tím komentářem vůbec nepřehnal. Mám v modelu vario, stoupání bez rozjezdu je 15 m/s, s rozjezdem ke 20 m/s. Všechny lety mám zaznamenané, takže u naprosté většiny letů je patrné 10x nastoupání do výšky kolem 260 m s celkovým motorovým chodem 2:30 min. V úplně mrtvém vzduchu je to na cca 30 minut létání s občasnou akrobacií, ale mám už i několik 2 hodinových termických letů. U Volcana je důležité si pohrát s letovými fázemi, zakřivováním odtokovky atd. Ve fázi termika zakřivuji celou odtokovku na cca 5 mm u kořene křídla. Během letu toto zakřivení neustále měním od 0 do 5 mm, podle toho, co se mi podaří natrefit. Na přistání mám vyklopené vztlaky na cca 30 st, křidélka v nule. Vztlaky vysouvám už před 4tou zatáčkou, model se pěkně zpomalí a sedá přijatelnou rychlostí. Pozor na dodržování minimálky v točení, model rád sklouzne po křídle. V režimu Akro mám namixované klapky ke křidélkům, dovede se to svižně otočit (na svou velikost). V režimu Akro jsem experimentoval s přizvednutím odtokovky, ale nepřineslo to očekávaný výsledek, takže v tomto režimu mám odtokovku v nule a výkruty je nutné řídit všemi kormidly. Po roce provozu jsem zvetšil výchylky na směrovce i výškovce kvůli plošší vývrtce. Jak je vidět na videu z Alp, v závěru ta vývrtka není nic moc. Co se týče kuželu, mám tam Pohoda a nerozumím pochybám o jeho pevnosti v jiných příspěvcích. Jediné riziko, které u tohoto kuželu hrozí je vyšroubování šroubků, což se také děje, přestože je mám zakápnuté Loctide. Je proto nutno je PO KAŽDÉM LETU kontrolovat. Nakonec jsem si nechal u této firmy vyrobit kužel na zakázku s čepy na závlačku (400,- kč i s dobírkou), takže tento problém mám vyřešen. Po roce provozu mohu zodpovědně říci, že model splnil moje očekávání. Nestačí mi jen točení termiky (na to jsou na trhu mnohem lepší modely) ale chtěl jsem univerzální, pevný, dobře vypadající modle schopný létat i akrobacii. Je potřeba si uvědomit, že je to vždy kompromis, protože termické modely neumí akro a naopak. Nabíjím z Hyperion EOS DUO, celou sadu 6S2P najednou za cca 20 minut (2*7A). Zdravím kolegy ze slovenska a gratuluji k záletu. Rád zodpovím případné další dotazy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08.05.2009 14:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10798
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
midge píše:
Nakonec jsem si nechal u této firmy vyrobit kužel na zakázku s čepy na závlačku (400,- kč i s dobírkou), takže tento problém mám vyřešen.

To je vynikajici reseni, skoda ze me nenapadlo, se na to pana Dvorak zeptat, jestli to umi. Kazdopadne dobry tip pro dalsi pripadne majitele silnejsich pohonu.

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08.05.2009 22:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
midge píše:
Zdravím kolegy ze slovenska a gratuluji k záletu. Rád zodpovím případné další dotazy.

Ďakujem za ochotu aj za pozdrav.

Pozorne študujem tie nastavenia (zajtra by sa možno dalo s ním ísť do vzduchu) a zvážim/vyskúšam. Som mierne limitovaný "jednoduchším" rádiom, ale zatiaľ to vyzerá, že okrem bŕzd na vypínači sa ku žiadnym väčším kompromisom v nastavení letových režimov nebudem musieť uchýliť. Výsledok bude potom priebežne aktualizovaný na galérii.

Plánujem (sčasti som už odskúšal) štandardne tri režimy na prepínači - Kl:7mm/Kr:3mm a trim na stabilnú mminimálku do termiky, Kl:4mm/Kr:2mm na pohodové polietanie a ako základ pre režim pristávania s trimom na ideálny dive-test a nezakrivenú odtokovku na akro a blbnutie s trimom na let po čistej priamke. Negatívne zakrivenie sa mi zatiaľ u všetkých modelov ukázalo ako kontraproduktívne, snáď len keď som chcel v strmhlavom lete namerať lietadlu vyššiu rýchlosť, ale to ma už našťastie prešlo.

Na klonenie mi behá celá odtokovka, výchylky som zväčšoval oproti odporúčaniam temer na dvojnásobok a rýchlosť výkrutu je teraz impresívna ... aj keď tomu lietadlu svedčí pomalý výkrut.

V pristávacom režime - proporcionálne klapky idú na maximum tak, aby nechytali o zem a krídelká nahor tak, aby kompenzovali klopivý moment od klapiek (musím šetriť mixami a nepoužiť mix výškovky do klapiek mi prijde vhod).

Motor vie bežať 3 minúty a vycucne vtedy 2750mAh z 3300mAh baterky.

Presadnutie/pád/vývrtku som zatiaľ neskúšal, ale ako je vidno na tom zbabranom pristátí - po krídle nespadol, i keď opadával ako šuter. Mám ale zatiaľ ťažisko 2mm pred odporúčanou hodnotou a na tých krídelkách boli veľké negatívy.

Snáď sa teda oba - ja aj Volcano - v zdraví dožijeme budúceho leta, ten pocit mať také niečo na páčkach je úžasný.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 22.05.2009 20:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Štart Volcana - rozfázovaná sekvencia snímkov:

http://www.topgun.sk/php/print.php?NWS_ ... TED_ID=222

pekne vidno, že pri poriadnom odhodení sa nepresadne ani o centimeter (a to pri úctyhodných 75g/dm2).

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 13.07.2009 20:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Pre zmenu video z pristátia (to obvykle každého zaujíma) a ukážka letu na minimálnej rýchlosti (celá odtokovka nadol, plná výškovka, žiadne padanie po krídle):

http://www.youtube.com/watch?v=a0OQy_jN4Iw

Za letu mi roztrhlo jednu pohonnú baterku (to bola testovacia zostava práve za týmto účelom, netreba sa nad tým pozastavovať), tak som na prahu dráhy radšej naplno vysunul mechanizáciu krídla a sadal na istotu, aby som nebol dlhý - pekne vidno to enormné opadanie v takom nastavení.

Zatiaľ nemám tomu lietadlu čo vytknúť.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 21.07.2009 17:51 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.2005
Příspěvky: 132
To přistání máš naprosto přepychové. Sebekriticky přiznávám, že takhle pěkně se mi s Volcanem ještě nedaří sednout. Možná mám těžiště moc vzadu, kvůli snadnější akrobacii, je to ale pak dost rozevláté na přistání. Můžeš mi prosímtě napsat, k jakému ses dopracoval těžišti a jaké máš nastavení klapek, křidélek a výškovky v přistávacím režimu ? Díky předem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 22.07.2009 0:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Pristátia mi zatiaľ moc nejdú, ten deň, keď kolega filmoval, bol výnimočný - už aj tým, že konečne som vymyslel použiteľné ovládanie proporčných mixov vrátane bŕzd (ona MX16s už pri takomto lietadle melie z posledného). Tak snáď do budúcna to bude už len lepšie.

Ťažisko mám 81mm od nábežky, je to moc vpredu, na chrbte treba tlačiť, ale zasa to stabilne letí. Chris z Írska sa s bezmotorovou verziou dostal už na neuveriteľných 111mm a tvrdí, že tomu výraznejšiemu potlačeniu na chrbte sa ajtak nevyhne. Zatiaľ nevidím dôvod to meniť, aj keď je to nastavenie "pre zbabelcov". Možno neskôr... :wink:

Na pristátie nasadzujem na malých klapkách, t.j. Klapky 4mm dole / Krídelká 2mm dole, výchylky butterfly a snap mixov neviem - niekedy ich zmeriam, to som ladil všetko až za letu podľa toho, ako sa to správalo.

Výškovka je 7,5 stupňa hore/dole, na pristátie len vypínam exponenciálny priebeh, lebo na malej rýchlosti prudko klesá citlivosť Volcana na výškovku (to môže byť aj tým ťažiskom). Žiadny mix výškovky do bŕzd ani do butterfly nemám a ani ho nie je treba, len sa treba pohrať s pomerom výchyliek krídelká / klapky v butterfly mixe.

Keď to pomeriam, napíšem. Teraz som bez bateriek, takže Volcano nelieta.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 26.04.2010 22:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Začala sa sezóna, tak zopár fotiek z nedele ako návnada pre tých, čo už rozmýšľajú o vianočnom darčeku :wink: :

Obrázek Obrázek

V súčasnosti s motorom triedy 1512 a 3kW pri hmotnosti 5,2kg, pôjde tam ale väčšia 1515-ka, aby sa chudáčik motorček toľko nepotil.

Viac fotiek na http://www.topgun.sk/php/print.php?NWS_ ... TED_ID=367

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2010 14:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
Zostal som dlžný nastavenie Volcana, ktoré som sľúbil. Je to úmorná robota pomerať to (nie som výrobca modelu), ale podarilo sa.

Do pozornosti dávam rozsah nastavenia dosiahnuteľný na obyčajnom lacnom rádiu MX16s, hlavne čo všetko je možné riadiť proporčne kniplami. Navyše, pri tom nastavení je na plynovej páke v ktoromkoľvek momente k dispozícii proporčný plyn, žiadne riadenie plynu prepínačom. Sú použité tri prepínače - jeden prepína tri základné letové režimy, druhý definuje režim letu alebo pristátia a tretí prepína dualrate na proporčných brzdách. Zvyšok riadia kniple. V lietadle je 8 serv a motor, používa sa všetkých 8 kanálov vysielača.

To hlavne pre tých, čo sústavne do diskusií vypisujú, ako je MX16s nevhodná už ani na riadenie 4-servového krídla, nie to ešte šesťservového....

Obrázek

Snáď to niekomu bude na dačo dobré.

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2010 19:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7429
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Dobrá tabulka...jsi šikulka.
Jinak to Volcano co v neděli poletí. Má přesně 2kW s motorem Neu 1509/2.5D/6.7 a vrtulí RF 18.5/12 na kuželu Pohodalet 50mm. Stat tah je 5.7kg. A teď to zajímavé. Letovka je přesně 4.3kg.
Nevím jak to děláš, ale máš to nějaké těžké :-) :-) :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2010 21:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2007
Příspěvky: 5838
Bydliště: DNV
graup15 píše:
A teď to zajímavé. Letovka je přesně 4.3kg.
Nevím jak to děláš, ale máš to nějaké těžké :-) :-) :-)

Ma to o 830g viac.

Preco?

- o kilowatt viac (3kW)
- full carbon!
- 1512 a nie 1509
- baterky jak hrom 8s3700!!
- poriadny 3D/F3A-ckovy regler
- najvacsie digitalne serva ake tam vosli
- 5h vydrz vo vzduchu (2s2100 A123 prijimacovky)
- stat. tah urcite aspon 8kg

no a ked mi ho dodas, pojde tam 1515 (!!) a pravdepodobne 10-clanok, vrtula snad 22x13... :P

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2010 21:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
...už nebudem v bezpečí ani doma v obývačke ??? :) :) :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 15.07.2010 21:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
coro píše:
...už nebudem v bezpečí ani doma v obývačke ??? :) :) :)


Vůbec nevystrkuj čumák a až to namotoruje tuningem +1kW (co to plácám, + 1kg ) přestěhuj se do sklepa. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz