Autor |
Zpráva |
Victronix
|
Napsal: pon 24.05.2010 10:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.5.2009 Příspěvky: 518 Bydliště: Vážany Obrázky: 4
|
No jen je škoda, že to není můj případ.
Mám po delé délce náběžky skelnou pásku.
_________________ DX6i Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kratas
|
Napsal: pon 24.05.2010 12:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
O skelce jsme se taky bavili, tu mi tam nedoporučoval. Jinak tím zbroušením se hezky zaoblí, pokud máš přes ten otřep pásku, tak to bude do špičky a to taky není správně.
|
|
Nahoru |
|
|
Victronix
|
Napsal: pon 24.05.2010 12:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.5.2009 Příspěvky: 518 Bydliště: Vážany Obrázky: 4
|
kratas píše: O skelce jsme se taky bavili, tu mi tam nedoporučoval. Jinak tím zbroušením se hezky zaoblí, pokud máš přes ten otřep pásku, tak to bude do špičky a to taky není správně.
No jo, no
_________________ DX6i Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
|
|
Nahoru |
|
|
milost
|
Napsal: pon 24.05.2010 14:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.8.2009 Příspěvky: 721 Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Victronix píše: No jen je škoda, že to není můj případ. Mám po delé délce náběžky skelnou pásku.
U tohohle žiletkovýho profilu musí všechno z náběžky pryč.
_________________ Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
|
|
Nahoru |
|
|
Victronix
|
Napsal: pon 07.06.2010 23:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.5.2009 Příspěvky: 518 Bydliště: Vážany Obrázky: 4
|
Zabránění horizontálnímu pohybu zadní části křídel v trupu jsem docílil kouskem uhlíkového pásku. Protnul jsem jím střed trupu a zalepil sekunďákem.
_________________ DX6i Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
|
|
Nahoru |
|
|
MartinSt
|
Napsal: stř 25.08.2010 21:11 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 20.10.2008 Příspěvky: 18 Bydliště: České Budějovice
|
Ahoj všichni,
chtěl bych přispět svojí troškou k problémům s náchylností Foxe k padání do vývrtky. Už víc než měsíc jsem se pokoušel Foxe zalétnout, ale v devadesáti procentech případů skončily moje pokusy neřízeným pádem . Nejprve jsem zjistil, že udávaná poloha těžiště (50mm od náběžky) je příliš vzadu - optimum je podle mě asi 45mm. Poté jsem ještě našel špatný kontakt mezi regulátorem a přijímačem. I pak ale měl Fox velké problémy se stabilitou; stačilo trochu razantněji vzít za páčku a éro šlo do vývrtky, kterou jsem ne vždy byl schopen zvládnout. Podle mě je toto chování způsobeno malým Reynodsovým číslem, zvlášť u konců křídel, kde je hloubka křídla menší než 10cm. Tím pádem obtékání křídla, zvlášť na jeho koncích, je degradované vlivem viskozity vzduchu a proudnice jsou zde náchylné k odtrhávání.
Tento týden jsem začal bádat trochu hlouběji o tom, jestli by nešlo chování Foxe zlepšit pomocí nějakého druhu turbulátoru. Nakonec jsem našel jednu zajímavou stránku - http://scherrer.pagesperso-orange.fr/matthieu/aero/nimbus4e.html#inflight - kde jsou fotky obtékání křídla modelu větroně Nimbus z aerodynamického tunelu. Je na nich jasně patrná laminární bublina, která se tvoří na horním povrchu křídla. Jako řešení tam zřetelně zabrala zig-zag páska.
Včera jsem tedy zkušebně koupil úzkou leukoplast, asi dvě hodiny jsem z ní vystříhával trojúhelníčky a vzniklou klikatou pásku jsem nalepil Foxovi na křídla.
Dnes jsem polepeného Foxe zkoušel a ke svému překvapení jsem skutečně zaznamenal podstatně lepší letové vlastnosti - klidnější chování a větší rychlost letu a hlavně žádné náznaky pádu po křídle .
Ještě plánuju trochu experimentovat s polohou pásky a jejími rozměry, ale toto bude asi ta správná cesta. Zatím přidávám dva obrázky současného stavu.
|
|
Nahoru |
|
|
jidole
|
Napsal: úte 07.09.2010 13:54 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 29.9.2009 Příspěvky: 73 Bydliště: Brno
|
BTW. Fox má opět poštovné zdarma. Prý do konce měsíce. Jen samotnou cenu zvedli na 75USD (o 5$ víc jak dřív).
_________________ EasyStar se tříďákem, Zlín 50, Tornado XX a pár deskoletů.
|
|
Nahoru |
|
|
milost
|
Napsal: úte 07.09.2010 18:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.8.2009 Příspěvky: 721 Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Jednoznačně chválim odborný přístup k věci
Se stabilitou problém nemám, bez úprav (kromě těžiště). Pády po křídle jen po nekřesťanském přitažení. Ale píšeš, že se zvýšila rychlost letu - dokážeš to odhadnout procentuelně, popř. srovnat získanou pronikavost a schopnost využít kyn. energii?
_________________ Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
|
|
Nahoru |
|
|
MartinSt
|
Napsal: stř 08.09.2010 8:27 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 20.10.2008 Příspěvky: 18 Bydliště: České Budějovice
|
Bohužel nemám k dispozici žádné exaktní měření rychlosti. Pokud nemáš s chováním Foxe problémy, asi bych nic neřešil - koneckonců tento typ problémů se vyskytuje spíš v malých rychlostech, při větších rychlostech by mělo být obtékání lepší.
Já jsem mezitím koupil originál zigzag turbulátorovou lepicí pásku od firmy BB plast (mail jan.sustr@bbplasty.cz; za cca 300 Kč vč. poštovného je tam k sehnání 7,5m pásky). Obrázek pásky je v diskusi na http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=2463.
Ať to lítá
|
|
Nahoru |
|
|
Victronix
|
Napsal: pon 13.09.2010 14:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.5.2009 Příspěvky: 518 Bydliště: Vážany Obrázky: 4
|
Ahoj
Jsem v "turbulátorech" začátečník a tak se natvrdle ptám.
Ta zig-zag páska je na tom křídle nalepená celá? Takže jakoby mění jenom povrch křídla anebo nějak ty zoubky plápolají. Nechce se mi zdát, že by jenom takovýto tenký pásek leukoplasti měl na letové chování takový vliv.
_________________ DX6i Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
|
|
Nahoru |
|
|
MartinSt
|
Napsal: pon 13.09.2010 19:53 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 20.10.2008 Příspěvky: 18 Bydliště: České Budějovice
|
Ano, páska je nalepená celá (celou plochou), teď už tam tedy mám profi pásku (viz můj předešlý příspěvek).
Tahle páska je tlustá 0,4 mm, ale teoreticky by měla stačit i poloviční tloušťka - při Reynoldsově čísle cca 80000 a hloubce křídla cca 10 cm by 0,2 mm mělo stačit - viz příklad výpočtu dole na stránce http://www.mh-aerotools.de/airfoils/turbulat.htm.
Nedávno jsem si ale taky uvědomil, že turbulátor nevyřeší všechno - při velké manévrovatelnosti Foxe se vlastně není čemu divit, když po prudkém přitažení výškovky dojde k pádu - říká se tomu dynamické přetažení (anglicky dynamic stall) a nastává vždycky, když dojde ke zvýšení úhlu náběhu nad kritickou mez. V této souvislosti jsem si vzpomněl, že jsem slyšel vyprávět o jedné nehodě větroně způsobenou tímhle jevem, kdy pilot chtěl udělat efektní střemhlavý nálet na řídicí věž letiště a při jeho vybírání příliš prudce přitáhl. Na tento nápad mě vlastně přivedl kolega, když jsem si mu stěžoval, že se mi nedaří zalétnout rovně přemet. On mi doporučil, abych přitahoval o hodně pozvolněji, a opravdu - na zhruba dvojnásobném poloměru se přemet povedl bezvadně, takže chyba asi nemusí být vždy na straně éra
|
|
Nahoru |
|
|
Rostak
|
Napsal: pát 01.10.2010 23:43 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 17.11.2009 Příspěvky: 78
|
Zdravím všechny foxaře!!
No tak se konečně můžu připojit do diskuze s vlastními zkušenostmi s řízením Foxe.
Hned na poprvé jsem ho díky své hlouposti nehorázně rozštípnul až po křídla asi na osum kusů.Dost jsem váhal jestli to mám opravit,ale nakonec jsem si dal tu práci a skoro to nejní poznat že byl tak namaděru.
První pocity z letu s opraveným letounem byly dost smíšené a chvílema jsem si říkal,že jsem zbytečně vyhodil prachy...strašně mi to klonilo na levou stranu (to jsem doladil v nastavení křidélek) a strašně to táhlo nahoru(to spravily dvě podložky před motorem).
Začínám už tomuhle éru pomalu přicházet na chuť,dneska jsem dal pět startů a pořád je co ladit-hlavní věc už to letí rovně a už s tím tak nejančím jak předtím.Fakt to chce všechno promýšlet trošku předem a moc nealplikovat prudké pohyby-To nemá fox rád.
Co si myslím že je blbý,je to,že fox neunese velký přetížení (krásně prohýbá křídla-masakr)a když se v něm octne okamžitě začne dělat co chce(u mě hlavně vývrtka)
Máte někdo,zkušenosti s vystužením křídel??Já vyztužil jen špičky uhlíkovou pásnicí.
Na směrovku to moc nereaguje ,ale když se mixne ke křidélkům je to skoro jak když letí velký éro,letí to pak krásně plochou zatáčku
Jaký máte u foxe nastavený diferenciace křidélek?? já mám nastaveno 50% a asi to nebude úplně ono-sice to krásně zatáčí ale když chci dát krásnou vývrtku kolem osy,tak to spíš válí sudy.
|
|
Nahoru |
|
|
CrocodilusCZ
|
Napsal: ned 14.05.2017 21:36 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 26.9.2015 Příspěvky: 100 Bydliště: Praha, Zlín
|
Ahoj, přidávám se k foxařům!
Podařilo se mi sehnat starší kousek, kde jsem vykuchal čumák, udělal tam motorovou přepážku, nacpal oběžku se sklopkou. Bohužel, ani můj fox není z nejstabilnější, jsem teda spíš traktorista než pilot, takže foxovi dopřávám krátké lety zakončené pádem. Předtím jsem měl phoenix 2000 a toho už jsem si vodil myslím docela hezky, ale foxe prostě nezvládám. Jak s ním začnu plachtit a zřejmě ztratí rychlost jde do vývrtky zakončené čumákovkou, přestože můj dojem z toho je, že rychlosti měl dost.
Co v něm létáte za baterky? Mám tam 1800 dovážené olovem v zadu a zřejmě to na něj bude příliš, možná by mu odlehčovací kůra jedině prospěla..
V těžišti by snad měl být..
_________________ Phoenix 2000, AXN floater, Kingkong 6 Taranis Q X7
|
|
Nahoru |
|
|
Victronix
|
Napsal: ned 14.05.2017 21:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.5.2009 Příspěvky: 518 Bydliště: Vážany Obrázky: 4
|
Já už jsem ho rozebral na prvočinitele. Taky jsem dal motor, a taky vývrtky. Musel být pořád v rychlosti. Pak jsem motor opět vykuchal a přidělal jsem vlečný háček. Vytahoval jsem jej na gumě. Pohoda. Ale pak jednou fouklo víc a já víc přitáhl. Foxík se zapíchl do ornice. R.I.P. Už si foxe nekoupím. Je to svahák a takový svah v blízkosti nemám.
_________________ DX6i Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|