MomoBrut
|
Napsal: stř 24.07.2019 11:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Je to na 4s! 55A krátkodobě vydrží.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: stř 24.07.2019 12:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
MomoBrut píše: Motor s převodovkou jsem dal opět do trupu, ustavil silové kabely fází a označil zkrácení kabelů regulátoru na nutné minimum, stále s mírnou rezervou na možnost pootočení motoru. Pocínovat kabely regulátoru už je bezproblémová záležitost. Ukrátil jsem předem kabel pro snímání otáček motoru a na motor navlékl smršťovací bužírky. Jedna s fází se musí prohodit, aby se motor točil jak má, regulátor, pokud vím, neumí měnit směr otáčení. Výsledek na pohodu, nic složitějšího opravdu není nutné. Tak tady jsem čekal podle toho všeho předešlého trošku sofistikovanější řešení, než napájet vodiče od motoru na tu žlutou origo kabeláž:-) Já už předělávám sestavu motor/regl do Infinity po čtvrté...furt se mi to nelíbí:-) Corado má ještě jeden aspekt , který není doceněný. Dá se s tím lítat naprosto všude. Dneska jsem ho švihnul do auta a po rychlém vyléčení zákazníkovi mašiny to u silnice prostě hodil. Hodinka v termice potěší
Přílohy: |
WP_20190724_08_27_42_Pro.jpg [ 56.74 KiB | Zobrazeno 1838 krát ]
|
WP_20190724_11_03_34_Pro.jpg [ 120.29 KiB | Zobrazeno 1838 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: stř 24.07.2019 12:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
graup15 píše: Tak tady jsem čekal podle toho všeho předešlého trošku sofistikovanější řešení, než napájet vodiče od motoru na tu žlutou origo kabeláž:-) Já už předělávám sestavu motor/regl do Infinity po čtvrté...furt se mi to nelíbí:-) Corado má ještě jeden aspekt , který není doceněný. Dá se s tím lítat naprosto všude. Dneska jsem ho švihnul do auta a po rychlém vyléčení zákazníkovi mašiny to u silnice prostě hodil. Hodinka v termice potěší Opravdu není nic více nutné, tady to zbytečně komplikuješ ... a současně je to to nejlehčí možné a to potřebuju. Proto také regl dál od motoru jak to jen jde, aby nevadil nandávání baterie. A že se s ním dá létat všude? No právě proto to stavím, jinak bych to nechtěl.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: stř 24.07.2019 12:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Nic ve zlém. Jen mi to tak přišlo. Serva a zadek trupu je famózní práce, vše čistě uklizené..srovnané na nejmenší možný prostor. A k tomu kontrastuje ta sestava motor/regl/čidlo Ty kabely z motoru,šli v pohodě napájet přímo na regl (např). Čidlo je tak malé,že by jsi ho určitě při tvém technickém nadání taky někam uklidil...
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: stř 24.07.2019 12:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Motor měl krátké vývody na to, aby byl regl tam, kde jsem jo chtěl mít. Komplikuji si jen to, co má smysl komplikovat. Pod kabinou bude vzduchoprázdno, tak proč to komplikovat? Všechno bude jen na oboustrankách, snadné, rychlé a vyměnitelné řešení. Tohle není tvoje MiniCorado, které je lehké na čumák a pod kabinu máš problém se vlézt.
|
|
Nahoru |
|
|
semi
|
Napsal: čtv 25.07.2019 9:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.12.2009 Příspěvky: 1164 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
|
MomoBrut píše: Jsou to kusy vyrobené v roce 2019, je jich poměrně dost, víc odpoví asi Michal. A nevíte jak to dopadlo s tím seznamem zájemců z Mojehobby ?
_________________ KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF DS-14
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: pát 26.07.2019 10:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
V horku poklesla intenzita motivace, je třeba trochu polevit a dělat i jiné věci, třeba létat. Nakonec jsem přece jen něco udělal na křídle. Pustil jsem se do té nejhorší věci, je to taková ta práce pokus omyl a navíc musí být jeden extra opatrný a přesný. Frézuje se, furt málo, furt málo a pak hned zase už moc, však to znáte ... Jde o usazení páky křidélka. Rozhodl jsem se vést táhlo křídlem, ta origo krytka je prostě hnusná. I když jsem to Michalovi dříve říkal, asi na to zapomněl a zalaminoval mi matky pro táhla tažená venkem. To nakonec způsobilo více problémů, než jsem chtěl. Jednak je to první vada na kráse, že se musí odfrézovat ty bobky, pod kterými jsou někde ty matky a pak tam prostě chybí barva. To jsem vyřešil tím, že jsem to překryl autofólii co možná nejpodobnější barvy. Současně jsem také odfrézoval první iteraci průchozího otvoru křídlem a zářezy jak do křídla, tak do klapky. Byla to opravdu první iterace, touhle blbostí jsem strávil více než hodinu postupného odfrézovávání ...
Přílohy: |
IMG_20190726_073602.jpg [ 26.77 KiB | Zobrazeno 1395 krát ]
|
IMG_20190726_073751.jpg [ 32.5 KiB | Zobrazeno 1395 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: pát 26.07.2019 11:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Mnohem větší průser je, že jsem začal frézovat otvor pro páku v místě, kde jsem si myslel, že těsně minu matku. Bohužel chyba lávky, vyjde to přesně do ní, takže jsem musel dlouze, pomalu a opatrně profrézovávat skrze matku. Je to nepříjemné hlavně v tom, že úhel páky musí být odlišný od úhlu páky klapky, která směřuje dále a níže z ní. Páka křidélka musí mít otvor v páce jen mírně předsazený před konec křidélka a mírně výše, než je průběh profilu, aby se mechanicky dosáhlo mírně větší výchylky nahoru než dolů, což je potřeba. Nakonec tedy páka vyjde více do křidélka pod ostřejším úhlem, takže se musí hodně ukrátit. Na obrázku je poslední iterace, kdy už se to zdá být poladěno. Stal se mi ale jeden průser, jak jsem odfrézovával matku, smeklo se mi to a projel jsem křidélko skrz, to mne fest nasralo a řekl jsem si, že si dám nějakou dobu pokoj, už toho bylo moc. Mezitím vymyslím, jak to opravit, mám totiž bázi té červené barvy, která je na křidélku v místě té díry skrz. Na fotce je asi finální zářez do křidélka, do křídla se to finalizuje, až to bude napákované.
Přílohy: |
IMG_20190726_084243.jpg [ 25.93 KiB | Zobrazeno 1387 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pát 26.07.2019 17:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Výtej v klubu. Taky se mi to jednou na mojem Coradu povedlo. Nic tragického. Rozdělej tu barvu v epoxidu . Ze strany potahu dej pásku a z druhé strany to zalej. Není to ani vidět.
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: pát 26.07.2019 19:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
To jsem udělal, vidět to bohužel je, ten RAL zase tolik neseděl...
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: sob 27.07.2019 13:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Pomalu postupuju dál, druhou stranu s dírou skrz zatím neřeším, jen jsem to zalil epoxidem, až bude čas, tak se k tomu vrátím. Začal jsem opatrně dělat i druhou křidélkovou páku, tentokrát s vědomím, že kvůli matce se to může rychle zvrtnout. A taky že jo, tentokrát se při dofrézovávání ona matka úplně vylomila z trupu i z kusem masa. Naštěstí druhá strana křidélka je nedotčená. Co k tomu dodat? Mělo to výhodu, v křidélku byl kráter jak do řiti, tak jsem si mohl s polohou páky dělat, co jsem chtěl. Po asi hodině znovu rozhodování, měření a trochy počítání, kam s pákou, jsem našel správné místo, zalepil ji a křidélko běhá skvěle. Podle této páky jsem zalepil i tu původní, provrtanou skrz. Následuje postup, jak to udělat, proč to tak dělat, bude teprve následovat. Nejdříve je nutné ukrátit páku křidélka na správnou délku, něco více než půlka původní, neukracovat více, ať to má za co držet. Ti, kteří to už dělali přede mnou, lepili páku tak, že prostrčili tyčku o průměru díry v páce, o tuto tyčku to opřeli a zalepili, většinou přímo nad osou otáčení křidélka. Výsledkem je to, že rozsah pohybu křidélka je symetrický a páka křidélka je nejmenší možná, takže se nevyužije celá dráha serva, ale jen její část, méně než polovina pro doporučené výchylky a to není dobře. Navíc, aby šel zasunout hříbek čepu, musí se ho půlka odbrousit. Výhodou je, že je to celé maximálně zapuštěné, je to minimálně mimo profil křídla a tak minimálně viditelné, ale to je tak jediná opravdová výhoda. Chtěl jsem delší rameno páky křidélka, ať se využívá větší rozsah pohybu serva a ať je výchylka nahoru větší než dolů, což je potřeba v režimu brzd a i jako mechanická diferenciace. Prakticky to znamenalo nasunutí bowdenových trubiček 2 mm na použitou tyčku, což posunulo otvor v páce dál od osy otáčení křidélka a současně dopředu pro potřebnou diferenciaci. Pokud se to přežene, bude to více viditelné a bude se muset profrézovat delší zářez do křídla, tohle byl kompromis. Průměr trubičky 2 mm také zajistí, že čep zajede na své místo lehce, protože hříbek má průměr právě 2 mm.
Přílohy: |
IMG_20190726_085650.jpg [ 27.21 KiB | Zobrazeno 1028 krát ]
|
IMG_20190726_215316.jpg [ 30.2 KiB | Zobrazeno 1028 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|