Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
úte 30.07.2019 21:51
Dnes jsem toho moc neudělal, nebyl čas. Alespoň jsem zavřel šachty serv. Nepoužil jsem lepící pásku, která vypadá opravdu hrozně, ale skoro všichni ji používají. Já jsem lepil Uhuporem. Nanese se na obě strany, po zavadnutí se přilípne, přebytečné lepidlo se umyje pomalu lihem, rychleji benzínem. Nejdříve jsem to zkusil na kusu laminátu bokem. Drží to dobře, po odchlípnutí lámacím nožem to jde otevřít bez poškození. Ještě jsem vyfotil krytku ze strany vidličky, je vidět dost místa, protože křidélko je dost vyklopené, v neutrále je to prakticky bez mezery. Překrytí místa původní matky jsem předělal, původně jsem tam měl tu autofólii, ale nedoporučuji. Nakonec jsem ze zbytku krytek udělal půlkruhy, tloušťku jsem ubral na minimum, co šlo a přilepil CA na své místo, vypadá to asi nejlépe, jak šlo.
- Přílohy
-
-
pát 02.08.2019 10:41
Od včerejška jsem dal MiniCorado na chvíli k ledu, potřeboval jsem dokončit a zalétnout trochu něco jiného i dovolenou jsem si vzal a ještě mezitím malujeme ... Byl tam a je to paráda ...
- Přílohy
-
pát 02.08.2019 11:55
Jak je to velké? Z té fotky to poznat není
pát 02.08.2019 12:01
Přesně jako MC, tedy 60 palců, je to na každodenní polétání, stejně jako bude MC, ale to bude do jiného počasí. 1,7 kW, letovka 2,5 kg. Už mám stejně velkou Extru 300 EXP, je to radost, mít to v autě a dát to, kdy má člověk trochu času.
pát 02.08.2019 15:42
Tak MiniCorado je hotové. Baterie 4s1800 váží 208 g, aktuální letová hmotnost modelu včetně baterie a bez dovážení je 893 g. Abych měl těžiště 78 mm od náběžky, dal jsem do ocasu plátek olova o hmotnosti 9 g. Nyní ještě dokončit programování vysílače a půjde se na plac …
sob 03.08.2019 19:39
Tak sem dneska vytahnul minicorado na letiste, abych zmeril tu stoupavost
Na baterku z 2012 fakt super
Neni to jeste "TOP", protoze jsem do toho musel v tom fucaku pred bourkou sahat, ale na nazornost, co ten motor dokaze, to snad staci
EDIT: A ona i "klesavost" 48m/s je taky hezka. Miluju to letadlo
- Přílohy
-
- Stoupavost se 7 let starou 3S baterkou + Hyperionem 2218-10
ned 04.08.2019 10:43
Těch 22,6 m/s ustáleného stoupání je fajn hodnota na oběžku a starou baterii. Já zatím omezil rozsah páky plynu, abych se nedostal přes 50 A, to odpovídá 760 W při účinnosti kolem 88 %, stoupat by to mělo kolem 38 m/s. Během letu uvidím, jak se bude odlehčovat vrtule a budu zmenšovat omezení, uvidíme, jak to nakonec bude ... Vrtule je tam teď 14 x 14,5 RFM Slim.
pon 05.08.2019 18:17
Jen krátce, dnes byl tam. Neměl jsem moc času, zmokl jsem, chytl jsem přeháňku, fučelo asi 12 m/s. Takže jen jeden start, ani ne 15 minut. Jediné validní info je, že se proti statice odlehčilo z 50 A na 46 A (omezení na 70 % PWM), tedy necelých deset procent, čekal jsem více. V tom větru to nešlo úplně udržet a ani nemám režim rychlost nastavený jak bych chtěl, takže se to furt srovnávalo na kulu a trimovat v tom nárazovém větru ani nemělo cenu. I tak tele ukázalo 33,6 m/s. Režimy bude třeba vyladit, výchozí nastavení režimů není moc použitelné, to bude na mnohem více startů, těžiště je dost vzadu, je to celkem ostré. Proti větru v režimu termika to nešlo dostat dolů, stálo to na místě a stoupalo, po větru to padalo po křídle, režim brzd měl úplně blbě domixovanou výškovku, mix fungoval jen v krajní výchylce, při postupném otevírání bylo málo potlačené výškovky. Nakonec jsem přistál hladce, ale kvedlat jsem musel opravdu dost ...
Jinak na spodek trupu jsem sehnal nějakou polyuretanovou průhlednou autofólii 3M, která se dává na lemy blatníků aut, je to dost drahé, ale nějakou chvíli jsem si s tím hrál, nejde do toho udělat rýha běžnými věcmi, přejel jsem to třeba ostřím nůžek a ono nic, jsem koukal ... všechny ostatní fólie to fikne jako nic ...
pon 05.08.2019 21:22
Mam tu folii od dalibora na Energicu, na Minicorado jsem si nedal nic. Ale zjisteni je, ze za tu dobu trup Minicorada neutrpel (ac bez folie) vubec zadnou ujmu
Toliko osobni pohled na tu folii
pon 05.08.2019 21:24
No, vzhledem k tomu, že s tím chci létat, kde to půjde a ne jen na panenský trávník, tak tu fólii věřím, že ocením ...
stř 07.08.2019 10:46
Tak dnes bylo ráno krásně a měl jsem čas, ladil jsem asi hodinu a půl na dvoje baterie. 3 režimy ze 4 mám celkem poladěné, zbývá diferenciace v rychlosti a v termice. Bylo bezvětří a nenosilo to, takže se bezvadně dotrimovalo. Nejvíc času dalo okřivkovat režim brzd, aby to dělalo to, co mi vyhovuje. Od 75 % páky plynu nahoru je butterfly zasunutý a motor jede v rozsahu asi 0-30 %. Pod 75 % páky plynu je motor deaktivovaný a začíná se pomalu vysouvat butterfly až do maxima, mezi 30 a 10 % je zcela vysunutý a pod 10 % se zase zatáhne na tuchdown ... Funguje to skvěle, přistání na pětníku, vše přes páku plynu a nemusím šmrdlat přepínače. Pocitově přistávám jak s velkými akrobaty, nemusel jsem měnit žádné návyky. Po vyladění režimu rychlost jsem zkoušel reparát stoupání, při 54 A, 14,7V (794 W, motor má garantovaných 480W) jsem se dostal na 35,2 m/s maximálně, ustáleně 33,1 m/s, vrtule pořád RFM 14,5x14 Slim, PWM páky plynu musí být omezeno na 76 %. Jako je to rychlé, ale není to nic, co by se nedalo řídit. V režimu rychlost hýbu křidélky i klapkami, výkruty mají slušnou kadenci. Celkově, dnes to bylo moc fajn. Nějaká fota po dnešním znovuzáletu, fotku celého MiniCorada jsem za celou stavbu nedal ani jednou.
- Přílohy
-
-
-
stř 07.08.2019 13:45
Takže jsi spokojený ?
stř 07.08.2019 14:07
Pěkná barevná kombinace, ta 100 je jako 100 let výročí republiky?
stř 07.08.2019 14:09
Ta vrtule se mi nezdá. Budu ještě určitě měnit vrtule. Jinak po dvou normálních startech dobrý, šlo to 35 m/s nahoru a více než 35 m/s dolů a mezitím se to motalo ve výkrutech a přemetech tažených i tlačených jak jsem chtěl, vydrží to opravdu hodně ... V režimu termika to letí krokem, přistání na fleku ... Asi jo, něco takového jsem chtěl.