timi
|
Napsal: čtv 25.07.2013 8:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 26.11.2006 Příspěvky: 599 Bydliště: Praha 10
|
Jsem na tento model moc zvědavej, takže se na fotky těším. Líbí se mi. V porovnání s těmi slavnými f3b-e modely asi není pro mnoho lidí moc zajímavej. Snažil jsem se dohledat nějaké informace o tom jak lítá i v zahraničí, ale nikde nic. I na to mé lítání na posekaném poli za barákem by mi stačila ta skleněná verze, když to vydrží modely potažené dýhou.
Naposledy upravil timi dne čtv 25.07.2013 8:14, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: čtv 25.07.2013 8:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
timi píše: Na to mé lítání na poli za barákem by mi stačila i ta skleněná verze. Opět jen informace z doby uvedené na trh: tehdy padlo vyjádřená výrobce, že to křídlo nejde z pevnostních důvodů udělat skleněné, že to vždy bude uhlík.
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
timi
|
Napsal: čtv 25.07.2013 8:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 26.11.2006 Příspěvky: 599 Bydliště: Praha 10
|
Tak tím lépe:-) Cena 10 tis je pak velmi pěkná. Mám doma uhlíkaté MC a v pomačkání ze skleněným Lynxem je to vcelku rozdíl.
Ještě mě napadají dvě věci. Pokud by se náhodou stalo, že by létal dobře a dostal tu pěkný komentář, možná by o něj pak byl větší zájem a tím i delší čekací doba na výrobu.
A druhá věc zdali by šlo koupit model s plnou špičkou, uříznout jí trochu méně, dát tam menší kužel a nacpat do něj něco s převodem. Třeba bych neměl tolik starostí s krátkým čumákem a těžištěm jako u Lynxe. Původně jsem totiž přemýšlel, že bych v něm utopil nevyužitého 275g (SII-3032-990kV) Scorpiona.
|
|
Nahoru |
|
|
lakotamm
|
Napsal: čtv 25.07.2013 18:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.8.2007 Příspěvky: 2366 Bydliště: Liptovský Peter
|
Dalibor som zvedavý ako dopadne porovnanie s Hi-tech Energicom.
_________________ Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pát 26.07.2013 6:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7425 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Víš,ono tyhle modely porovnávat..je těžké. Maximálně tak technické provedení skořepiny modelu. Kompozity létají všechny nadstandardně (teda pokud to někdo fatálně nedomrví jako je např capuccino od Valenty..to je děsná mrcha!!, ale zase naučí pilota řídit čistě Nepředpokládám,že by El-Funo létalo špatně,či jen dobře. Myslím,že bude létat výborně. Důležité je, jak výrobce zvolil profily křídla a plochu versus min a max zatížení. Energic je hotliner s křídlem odvozeným od F3B, takže létá parádně jak naložený, tak hlavně i lehký. Ale finálně,je to stejně o rukou pilota. To El-Funo co tu mám, bude na motor Castor 2026/5500 na 3S-3300mAh s reglem Castle Ice Lite 200. Takže žádný lehouš to nebude
|
|
Nahoru |
|
|
Honza 319
|
Napsal: pon 19.08.2013 15:31 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.1.2013 Příspěvky: 10
|
Pánové, a mám to za sebou. V sobotu poprvé šlo ElFuno-E do vzduchu a bylo tam jak ryba ve vodě. A hlavní co je - éro je celé Tohle éro nemá chybu. Neudělal jsem z toho žádný hotliner, ale spíš pohodové éro na létání a doopravdickou větroňovou akrobacii (na výkrut jsem si troufl při druhém letu). Po vypuštění z ruky nikam neutíká, jen si drží svoji přímou dráhu letu. Po mírném přitažení jde ochotně za vrtulí. Po stažení plynu přejde do klouzavého letu bez jaké kolik známky padání po křídle a nebo vzpírání se. Prostě pohodové létání. Doporučené výchylky jsou dostatečné. A první přistání? Po vysunutí klapek na cca 20% se mírně zvedl čumák. ElFuno se zpomalilo, ale stále letělo v přímém klouzavém letu. Po vysunutí na 100% výchylky klapek se mohutně zedmulo. Po korekci výškovkou se ustálilo do strmého klouzavého letu (nechal jsem na první lety bez mixu abych viděl co dělá když jsou klapky venku). Pod strmým úhlem klesalo na minimální rychlosti, ale ani se nepohlo z osy dráhy letu. Před přistáním jsem podrovnal a krásně dosedl bez "žuchnutí". Tak to jsem to zkusil ještě třikrát a řek si, že pro dnešek to stačilo Kdo ho nemá a uvažuje o něm a stále váhá tak neváhejte. Už se těším na další lety při výhodu slunce a pak na nějaký ten vítr.
_________________ Aurora 9, Luky Termik, El Funo-E
|
|
Nahoru |
|
|
Honza 319
|
Napsal: stř 21.08.2013 6:46 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.1.2013 Příspěvky: 10
|
Musím doplnit. Napsal jsem, že jsem neudělal hotliner, ale to byla chyba. Protože jsem udělal chybu. Špatně jsem nastavil regulátor a ten šel jen na poloviční výkon. Teď když je vše jak má být tak létá tak jak je na http://youtu.be/TZgG52DMeZ4
_________________ Aurora 9, Luky Termik, El Funo-E
|
|
Nahoru |
|
|
semi
|
Napsal: stř 21.08.2013 7:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.12.2009 Příspěvky: 1164 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Honza 319 píše: Musím doplnit. Napsal jsem, že jsem neudělal hotliner, ale to byla chyba. Protože jsem udělal chybu. Špatně jsem nastavil regulátor a ten šel jen na poloviční výkon. Teď když je vše jak má být tak létá tak jak je na http://youtu.be/TZgG52DMeZ4Jak to máte vybavené a kolik váží? Díky.
_________________ KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF DS-14
|
|
Nahoru |
|
|
Honza 319
|
Napsal: stř 21.08.2013 8:36 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.1.2013 Příspěvky: 10
|
Motor tam je EMAX GT 2826, reg. také EMAX ESC 50A a vrtule dle doporučení 13x6,5", zdroj 5čl. 2600mAh pro pohon a druhý zdroj je 3čl. 1000mAh pro přijímač. Zdroje jsou za sebou a reg. je nad 3čl. - tím jsem dosáhl toho, že jsem nemusel nic dovažovat a vše vyšlo krásně v těžišti. Celé éro váží 1938g.
Přílohy: |
IMAG0333.jpg [ 47.35 KiB | Zobrazeno 6317 krát ]
|
IMAG0334.jpg [ 42.59 KiB | Zobrazeno 6317 krát ]
|
|
_________________ Aurora 9, Luky Termik, El Funo-E
|
|
Nahoru |
|
|
semi
|
Napsal: stř 21.08.2013 13:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.12.2009 Příspěvky: 1164 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Ještě bych se chtěl zeptat, jak jsou zabudované serva (a jaké) v křídle. Páky jsou na horní straně?
_________________ KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF DS-14
|
|
Nahoru |
|
|
Honza 319
|
Napsal: stř 21.08.2013 13:41 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.1.2013 Příspěvky: 10
|
semi píše: Ještě bych se chtěl zeptat, jak jsou zabudované serva (a jaké) v křídle. Páky jsou na horní straně? Použil jsem na křidélka KST DS 135MG a na klapky "obyč" HITEC HS-125MG. Do směrovky - to byl boj - ale nakonec jsem našel servo XLD-09HMB (Astramodel) které je digitál, malé, silné (při 4,8V má 3kg) a za dobrou cenu. A to samé je i v trupu pro ovládání výškovky. Zatím mám otvory pro serva na křídlech zalepena jen izolepou abych mohl když tak ladit táhla kdyby byla potřeba, ale asi to nebude nutné jak se ukazuje. Otvory pro serva jsou už daná od pana Diblíka a jsou dostatečná (je to o milimetry ale dá se bez zvětšování). Otvory pro serva jsou zespodu křídla a na horní straně jsou jen vidličky. Dobře vymyšlený.
Přílohy: |
IMAG0336.jpg [ 27.71 KiB | Zobrazeno 6286 krát ]
|
IMAG0337.jpg [ 45.28 KiB | Zobrazeno 6286 krát ]
|
|
_________________ Aurora 9, Luky Termik, El Funo-E
|
|
Nahoru |
|
|
semi
|
Napsal: stř 21.08.2013 15:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.12.2009 Příspěvky: 1164 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Jak je tam u toho Hitecu přišroubovaná ta druhá packa? To tam fakt není moc místa.
_________________ KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF DS-14
|
|
Nahoru |
|
|
Honza 319
|
Napsal: stř 21.08.2013 21:17 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.1.2013 Příspěvky: 10
|
semi píše: Jak je tam u toho Hitecu přišroubovaná ta druhá packa? To tam fakt není moc místa. Druhá a ani třetí packa není přišroubovaná. Pro uchycení jsem musel zvolit hranol cca 5mm široký z 5mm leteckou překližku o délce alespoň 23mm (tak jak je dlouhé servo). Hranol je vlepen do křídla a na něj je přichyceno servo. Protilehlá packa (volná) není přišroubovaná, ale jen opřená o nosník křídla. Tím že se servo "opírá" o část překližky ke které je přišroubované tak nemá snahu se hýbat při záběru. Křídlo má tak úzký profil, že servo které má 10 mm je pevně "obejmuto vnitřním povrchem křídla " a tak nehrozí, že by vypadlo a nebo se v křídle pohybovalo. Přesto projistotu jsem ještě servo zakápnul u překližby kanagonem tak aby se dalo odstranit kdyby bylo potřeba servo vyndat. Obdobně jsou serva uložena i u křidélek. Po šesti vzletech a přistáních je vše jak má být a žádné se neuvolnilo.
_________________ Aurora 9, Luky Termik, El Funo-E
|
|
Nahoru |
|
|
Honza 319
|
Napsal: pát 23.08.2013 10:02 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.1.2013 Příspěvky: 10
|
Včerejší zážitek při létání s ElFuno. Létání v podvečer kolem 18 hodiny - slabý vítr bez nárazů. Čas běhu motoru 0:33 min. Čas letu bez motoru 41:21min. Kdyby mě už nebyla zima tak bych tam byl snad do dnes. To se doopravdy povedlo. Výšky nemám, ale odhaduji z cca 100m pak na cca 20 m a zase zpět na 150-200m - poctivě vykrouženo.
Honza
_________________ Aurora 9, Luky Termik, El Funo-E
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|