Autor |
Zpráva |
PetrD
|
Napsal: stř 21.08.2013 21:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
pepin píše: ...kdyby mu nedělalo problém řízení křidélky a zvlášt směrovkou, těžko by zvětšoval vzepětí--spíš by ho naopak zmenšil. Netuším jak jste přišli na nějaké záměrné zvětšování vzepětí?? Orlík je evidentně postavený podle plánu z r. 1975, který byl navržen na neproporcionální řízení bez křidélek... z toho samozřejmě nějak vychází jak to vzepětí, tak i uspořádání OP. S odstupem téměř 40ti let by pochopitelně bylo dobré před stavbou konstrukci trochu upravit, doplnit křidélka (to se stalo), zmenšit vzepětí, udělat maketově plovoucí VOP a jistě i vhodnější profil by se dnes našel...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pepin
|
Napsal: stř 21.08.2013 21:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
PetrD píše: Netuším jak jste přišli na nějaké záměrné zvětšování vzepětí?? Orlík je evidentně postavený podle plánu z r. 1975, který byl navržen na neproporcionální řízení bez křidélek... Kiwira píše: Vzepětí má můj Orlík asi trochu větší, ale nemyslím si, že by to bylo na závadu. ---------------------------------- model je evidentně stavěný podle plánu bez křidélek--s větším vzepětím--proto to vidím i na ten mix křidélka směrovka--bude řídit křidélkovou pákou, křidélka se budou hýbat, ale model bude víc ovládat směrovka--tak to vidím já.Ale nedělal bych z toho vědu, určitě to létalo i řízené jen směrovkou a výškovkou a ty křidélka tomu rozhodně neublíží, jen to nebude tak obratné, jak se běžně čeká od era s křidélky, to je celé.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: čtv 22.08.2013 0:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
PetrD píše: .............. Vzepětí nech tak jak je. Uřídíš to určitě, pokud zvládáš nějaké základy. U tohoto stačí snad jenom neplést si zatáčky proti sobě. Když nebudeš létat v silnějším větru, nebo turbulenci, tak to letí skoro samo. Ten mix do směrovky nedávej, pokud chceš létat aerovleky. Když je to hodně daleko a vysoko a nevidíš na to, tak je to výhodné, ale je dobré mít ten mix vypínatelný. Zkus to pro začátek bez mixu.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
TERAZKY
|
Napsal: čtv 22.08.2013 11:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2008 Příspěvky: 2560 Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
|
Chlapi, čo tu riešite Tým, že to bude hádzať sám si koleduje iba o problém. Môžeš ho hodiť pod pádovú rýchlosť, ev. krivo a ryješ zem Ak si si istý ťažiskom, pevnosťou a nemáš to skrútené, tak popros ostrieľných kolegov nech Ti ho vyvlekajú a zaletia. Sto krát to bude bezpečnejšie, skúsenosti ničím nenahradíš
_________________ ... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
|
|
Nahoru |
|
|
semo
|
Napsal: čtv 22.08.2013 11:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.2.2011 Příspěvky: 993 Bydliště: Telč
|
TERAZKY píše: Môžeš ho hodiť pod pádovú rýchlosť, ev. krivo a ryješ zem :!: Ak si si istý ťažiskom, pevnosťou a nemáš to skrútené... Když si bude jistý těžištěm a pevností, tak proč to nehodit? :-) Jak už sem psal, tohle letadlo mám, jde házet uplně bezpečně.
_________________ http://semos333.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
TERAZKY
|
Napsal: čtv 22.08.2013 11:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2008 Příspěvky: 2560 Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
|
Ako som písal. K tomu si ešte pripočítaj stresový faktor. Mám tu vypisovať ako sa dobre hádže bachratý vetroň či čo
_________________ ... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
|
|
Nahoru |
|
|
semo
|
Napsal: čtv 22.08.2013 12:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.2.2011 Příspěvky: 993 Bydliště: Telč
|
TERAZKY, vím, jak špatně se háže bachratý větroň, Blaníka (4.5kg) jsem takhle párkrát nabořil, než sem se naučil startovat ze země. Ale u Orlíku je to něco jiného, ten prostě hodit jde. Je lehčí, možná hodnější, nikdy jsem ho do země nehodil. Ale možná jsem jen šikovnější, než ostatní ;-). Když mu to hodí někdo zkušený, aby mohl hned řídit, navíc třeba ve větší trávě, když jde o zálet, tak to bude ideál.
_________________ http://semos333.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: čtv 22.08.2013 22:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Tam kde drzis trup prilep si smirgel , na obe strany trupu, tak asi 3x5cm nejaku 400 ku , uvidis ako sa to bude bobre hadzat, nesmykne sa ti pri hodeni
|
|
Nahoru |
|
|
Kiwira
|
Napsal: pát 23.08.2013 6:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.1.2012 Příspěvky: 465 Bydliště: Havířov Obrázky: 28
|
Tak na ten foťák jsem zapoměl , ale kolega měl aparát sebou a tak tentokráte fotil on. http://m1mucha.rajce.idnes.cz/Letani_sr ... iste_Ranc#Orlík - LÍTÁ !!!! Dvakrát jsem ho házel z ruky do toho vyžšího porostu, co je za mnou na fotce a pokaždé dost solidně klouzal. Nepadal po křídle a vždy pod mírmým úhlem dosedl na ten porost. Nemusel jsem ani sahat na vysílač pro nějakou korekci letu . Tak, teď nebudu mít obavu zapnout jej za vlečnou. Jediná úprava co jsem udělal bylo vychýlení obou křidélek nahoru jak mi radil uživatel Kocour , ale oproti jeho radě jsem je vychýlil méně - on radil 3-5 mm , já jsem je vychýlil tak odhadem ani ne 2 mm... , že by to tak moc pomohlo ??? Každopádně jsem velmi rád, že to tak dopadlo a děkuji všem co jste se pokoušeli pomoci mi svou radou. Vážím si toho moc. Mirek
Přílohy: |
Orlík - zálet.jpg [ 127.64 KiB | Zobrazeno 1693 krát ]
|
|
_________________ Hrom do vrtule !!
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pát 23.08.2013 12:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Kiwira píše: .............Jediná úprava co jsem udělal bylo vychýlení obou křidélek nahoru.............. Ty křidélka nahoru nahrazují negativy a vylepší to pádové vlastnosti na malých rychlostech. Ale vždy je něco za něco. V tomto případě to o něco sníží výkon. Můžeš postupovat tak, že až to budeš mít zalétané a trochu v ruce, tak zkusíš postupně vrátit křidélka do nuly. Pokud máš vysílač, který umožňuje tuhle funkci trimovat za letu, tak je to jednoduché a během jednoho startu to v dostatečné výšce odladíš. Pokud tuhle možnost na TX nemáš, musíš to vracet zpátky po malých krocích a vždy ve výšce ověřit pádové vlastnosti. Samozřejmě prvním předpokladem je, že umíš bezpečně vybrat vývrtku ( napřed potlačit, potom srovnat směrovkou, vybrat ze střemhlavu, srovnat do horizontu. Nikdy nesmí přijít ve vývrtce zásah kontra křidélky na druhou stranu. Některá letadla by jsi z toho vrtání vůbec nedostal ven) V tom aerovleku to nech jet dostatečně dlouho po zemi, neutrhávej to výškovkou. Nech to až se to odlepí samo a ze začátku než to bude mít rychlost tak nestoupej.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
stanco1
|
Napsal: sob 07.09.2013 23:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2011 Příspěvky: 316 Obrázky: 1
|
petrs2010 píše: Ka6e, které při rozpětí 3200 mm vážilo nějakých 4700 g a létalo krásně Nechcem rypať ale...ako môže krásne lietať betónový odliatok? Kúsok vyššie sa tu rieši 5,4m za 15kg to bude tiež podobné
_________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: ned 08.09.2013 7:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Duri nechcem rypat, ale KA6 ma trosku vacsiu plochu ako si ty zvyknuty. Nie ze by 4,7 kila bolo malo, ale ide o to, co si kto pod pojmom "lita krasne" predstavuje. Niekto termiku, niekto rychlost, iny akrobaciu....
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
stanco1
|
Napsal: ned 08.09.2013 13:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2011 Příspěvky: 316 Obrázky: 1
|
Láďo, viem aké je to lietadlo, je to zhuba to isté ako môj 3,2m pilatus B4 a ten pri svojej hmotnosti 2,7kg je už dosť ťažký, už to proste nie je také príjemné na riadenie ako keď to malo s konštrukčnými krídlami 2kg. Ako to čo si mi videl včera 2,5m/ 2,4kg hĺbka 220/190. Kĺže to a aj keď to rozbehneš z hora tak to v metrovej výške preletí 300m ponad zem ale už to neni ono ako keď to malo 2kg pred olaminovaním
_________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|