Ahoj diri,
děkuju za vyčerpávající odpověď. Nevím, nakolik detailně jsi četl tohle vlákno a nevím, nakolik konkrétně a jasně se vyjadřuji
ve svých příspěvcích já (z pohledu ostatních uživatelů), ale mám dojem, že si nerozumíme a rád bych osvětlil svůj záměr - samozřejmě
připouštím, že mé předchozí příspěvky nemusí tento záměr zcela přesně vystihovat.
Z tvého příspěvku usuzuji, že máš za to, že se snažím postavit model, který bude v podstatě rogalo s rogalovým křídlem a autostabilním
profilem a ocasními plochami. Není tomu tak!
1) To, co chci postavit, je větroň (nebo spíše elektrovětroň, verzi gumicuk jsem zcela zavrhl - v takovém případě by samozřejmě byl čumák prodloužený před křídlo a byl by v něm motor a sklopka), který bude mít s rogalem přibližně společný
akorát půdorys a šípovitost křídla - tedy křídlo protažené až do čumáku. Bude upevněno na trupové gondole, z které bude vycházet nosník ocasních ploch,
které asi budou ve V-uspořádání. A poslední věc, kterou bude mít s rogalem tento model ještě společnou, je hrazda s pilotem. Mým cílem
je postavit model, se kterým budu moct létat jako s větroněm, ale ve vzduchu bude vypadat jako rogalo. Nebude koncipován jako samokřídlo. Počítám s tím, že křidélka budou muset být dost hluboká vzhledem k velké hloubce křídla.
2) Vím, že ta výškovka na Reliefovi, není ve skutečnosti výškovka, byť se jí tak hovorově říká, ale pouze aerodynamická brzda. Já jsem
ji tady uvedl jako příklad tvarové, nikoli funkční podobnosti.
3) Fotky Rigid wings swift jsem už někdy viděl, nijak mě to ale nebere.
4) Dost dobře nechápu, o co se připravím, když v podstatě jen protáhnu střed náběžné hrany až k čumáku. Je mi jasné, že hrazda a
hlavně pilot bude klást odpor, ale tvar pilota podřídím aerodynamičnosti a pokud by velmi výrazně ovlivňoval kluz modelu, mohu přinejhorším
hrazdu a pilota sundat úplně a sedat na břicho. Jinak počítám s ostruhovým podvozkem - dvě hlavní kola umístěna v rozích hrazdy
(
podobně jako výcviková rogala) a ostruhové kolo na konci "pytle", tedy v místech, kde by měl v reálu pilot špičky nohou. Je mi jasné,
že přistání na takto navržený podvozek nejspíš budou poměrně složitá díky nepříliš velkém rozchodu a rozvoru kol vzhledem k rozpětí křídla a
jeho ploše, ale elegantnější a lepší řešení mě zatím nenapadlo. Mám k dispozici rovnou asfaltovou dráhu, do trávy sedat nebudu - snad.
Když se vrátím k profilu křídla - bude zhruba takový, jako v příloze. A omlouvám se za pozdní reakci, neotevřel jsem toto vlákno už nějaký čas a nevšiml jsem si nového posledního příspěvku.