Autor |
Zpráva |
ZIPP
|
Napsal: pát 19.01.2018 13:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2007 Příspěvky: 1126 Bydliště: ŽATEC Obrázky: 0
|
tomashr píše: Ono je to trochu jinak, je to podobná situace, kterou nastala po nástupu hodně lehkých F5J, kde také pořád roste vzepětí. Mimochodem některé dnešní F5J s plnou mechanizací křídla mají vzepětí dokonce VĚTŠÍ než Admirál! Tohle ale přinese jednu zásadní změnu, která spočívá v tom, že ač má model křidélka, tak pořád zůstane dominantním prvkem řízení směrovka! Křidélka se používají spíš opačně, tedy jako "kontra" ven ze zatáčky, výsledkem je, že dokážeš hodně malou zatáčku, ale s poměrně malým náklonem. Musí se to naučit a je poměrně nezbytné umět řídit s použitím obou rukou, tedy směrovka a křidélka jako samostatný prvek, z minulosti oblíbená klasika se spřažením pomocí mixu opravdu moc nefunguje. Docela bych se vsadil, že by to fungovalo i u Admirála, nicméně osobně bych to asi nedělal, kouzlo tradičního modelu to dost naruší. Tímto způsobem ovládání se vylučuje skluzová, nebo výkluzová zatáčka. Kdo někdy pilotoval skutečné éro, větroň, tak ví o čem mluvím. Při špatně provedené zatáčce je velká pravděpodobnost, že v té nejneočekávanější chvíli vás osloví vývrtka....o to většinou blízko nad zemí. A proč...protože při výkluzu ztratíte rychlost a při skluzu se pěkně sklouznete po křídle až do země.
_________________ Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 19.01.2018 15:11 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Ač větroně příliš nelétám, tak si dovolím poznámku. Přenášet 100% principy z Blaníka na model moc nejde. V Blaníku je pořadí život, letadlo, papíry. V modelu o život nejde, model moc nestojí a papíry se neřeší. Jediným požadavkem je výkonnost. Když výkluzová zatáčka na malém poloměru s malým náklonem modelu přinese efektivnější využití příslušné termiky, než důsledná disciplína s kuličkou/ručičkou, tak je taková zatáčka ta žádoucí. Samozřejmě, že je nutné umět obojí, jinak se to těžko porovnává.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 19.01.2018 15:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Přesně jak píše tomasc plus ještě jedna poznámka z praxe... To, co jsem popisoval já, funguje perfektně u lehkých modelů se zatížením pod 20g/dm2, přišlo se na to právě po vzniku kategorie F5J, která umožnila odlehčení modelů. Naopak piloti s mnoha lety praxe v F3J docela trpí, byli zvyklí na modely sice lehké, ale přeci jen ne až tak moc a už u nich je rozdíl patrný. Nicméně ale obecně to posílení role směrovky se hodí všeobecně a je docela vhodné se to naučit. Admirál se dá pod kilo postavit zcela jistě a plochy má docela dost, proto si myslím, že by u něj tyto postupy také v mezích možností fungovaly dobře.
|
|
Nahoru |
|
|
Sagitt62
|
Napsal: čtv 20.12.2018 20:46 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 259 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
Ahoj všem,pánové. Tak jsem se včera také stal majitelem Admirála II – tedy zatím jen výřezů. (Díky moc,“jyrry“!! ) Uznávám,že jsem „nukleární vepř“,ale éro bych chtěl mít motorizované. A teď, jak,jsem se dočetl asi i „okřidélkované“ (tuplovaný nukleární vepř). A aby to nebylo málo,napadla mě kacířská myšlenka: co takhle vzepětí do jednoduchého „V“,nebo podstatně menší sklon uší? Zkoušel to někdo? „B2studio“? „tomashr“:promiň,slibuju,že pak udělám i retrokřídlo… Také bych chtěl poprosit „kozlika327“: Měl jsi obě varianty motorizace,pylon i špici. Co se ti,prosím,jevilo jako lepší? (klouzavost,mot.let) Také bych uvítal víc info k tomu motoru ve špici,tedy spíš k vrtuli-rozměr,trámec,kužel,vyosení… Předpokládám,že údaje „Stříďák Turnigy 2822/1450KV + regl.20A,vrtule 8x6, lipol 3S/1300“ platí pro verzi pylonovou. A kdyby byl nějaký náčrt umístění mot. přepážky,to by byl přímo malej ..no,ten Řek… Jo,Orgasmus! Díky za reakci a nekamenujte mě,pantátové,hned… S62
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
Křesi
|
Napsal: čtv 20.12.2018 21:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 27.12.2013 Příspěvky: 105 Bydliště: Plzeň Obrázky: 4
|
Ahoj Mrkni sem ohledně narovnání křídel...Nebo napiš přímo majiteli.Určitě zodpoví všechny otázky... Já jsem jen majitelem Admirála bez motoru a s křídly jako originál... Kód: https://www.rcalbum.cz/model/5938-admiral-2.html
_________________ historickemodely.cz QUEEN BEE 1950,ORION 1943,ADMIRÁL,RED RIPPER 1940,SOKOL,HURIKÁN 1940...
|
|
Nahoru |
|
|
Sagitt62
|
Napsal: čtv 20.12.2018 21:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 259 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
Dík za echo,"kresi". Ale odkaz jaksi nefunguje. Je tam jen tvůj AII a pak nějakého carlose,a to je taky klasika... S62 Sorajda,kecám,už ho mám!!!
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
Křesi
|
Napsal: čtv 20.12.2018 22:09 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 27.12.2013 Příspěvky: 105 Bydliště: Plzeň Obrázky: 4
|
Sagitt62 píše: Dík za echo,"kresi". Ale odkaz jaksi nefunguje. Je tam jen tvůj AII a pak nějakého carlose,a to je taky klasika... S62 Sorajda,kecám,už ho mám!!!
_________________ historickemodely.cz QUEEN BEE 1950,ORION 1943,ADMIRÁL,RED RIPPER 1940,SOKOL,HURIKÁN 1940...
|
|
Nahoru |
|
|
Sagitt62
|
Napsal: sob 22.12.2018 0:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 259 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
Díky za tip,"křesi" /"kresi"?/! Mail autorovi úpravy odeslán,snad se ozve. S62
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
Symplex
|
Napsal: sob 22.12.2018 15:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.5.2008 Příspěvky: 291
|
Ten Admirál z odkazu je nějaká samodomo zmr. Originál jsem měl, klasicky ušatý větroň, řírená směrovka špagpmatikem pomocí soupravy Mars. To je ale minimálně 35 let.
|
|
Nahoru |
|
|
AVALON57
|
Napsal: sob 22.12.2018 16:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
Přidej! 35 let je málo, doba jeho největší slávy je před 45 lety, měl jsem v popisované sestavě, Mars + špagomatik Igla, na plochou baterku - a jak jsme si lítání užívali ))
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
|
Sagitt62
|
Napsal: pon 07.01.2019 20:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 259 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
Chlapci,s "plovoučkou" nemám pražádné zkušenosti - jen předpokládám,že výchylky budou menší,než při klapce,kolik asi? A chtěl bych se optat,jaké se vám osvědčilo řešení ovládání: bowden na houpačce vpředu/vzadu? Servo (JX servo PS-1109MG) v trupu pod křídlem nebo v ocasu? Admirál bude motorizovaný,takže vyvážení...? Za příp. fotky taky předem díky! S62
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
Sagitt62
|
Napsal: pát 11.01.2019 19:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 259 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
Ahoj všem! Tak nikdo se neujme laika obecného…? Tak zkusím být konkrétnější: myslíte,že to bude takto fungovat/viz obr./? Nebo mám: - seříznout směrovku a bowden táhnout k zadní části houpačky - posunout osu otáčení /kyvu/ víc dozadu a bowden nechat vpředu Případně to celé překopat,do VOP vsadit servo+udělat klapku a celek dát napevno. Při pátrání po bodu uchycení táhla plovoucí výškovky-nic jsem nenašel,ale zato jsem někde narazil na „značné aerodynamické síly“ které na plovoučku údajně působí… A teď mám bobany,jestli takto plánované uchycení táhla/vedení bowdenu je vůbec reálné. Tahat by to mělo servo PS 1109MG… Díky za echo. S62
Přílohy: |
táhlo det.jpg [ 68.54 KiB | Zobrazeno 6806 krát ]
|
celek.jpg [ 88.63 KiB | Zobrazeno 6806 krát ]
|
bowden v trupu.jpg [ 82 KiB | Zobrazeno 6806 krát ]
|
|
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
Křesi
|
Napsal: pát 11.01.2019 19:51 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 27.12.2013 Příspěvky: 105 Bydliště: Plzeň Obrázky: 4
|
Čus.Já si myslím že to takto stačí...Já mám obyčejný malinkatý servo ve směrovce a hejbe jenom malou klapkou.Ten admirál lítá fakt suprově...Ani nevím jestli tu VOP používám když lítám na svahu... M.
_________________ historickemodely.cz QUEEN BEE 1950,ORION 1943,ADMIRÁL,RED RIPPER 1940,SOKOL,HURIKÁN 1940...
|
|
Nahoru |
|
|
Sagitt62
|
Napsal: pát 11.01.2019 19:56 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.7.2017 Příspěvky: 259 Bydliště: Olomouc Obrázky: 62
|
Díky za echo. Jasně,na klapku a bez bowdenu -prcek. Já se bojím,co s tím bude dělat ta plovoučka... Ale dám na rady-ochotně. S plavací vejškovnicí jsem nikdy nic neměl,takže jsem blbej jako pučtok... S62
_________________ FunCub,Solius,Texas-"Rudý skřet", Middle Stick, Admirál II... + Graupner Mx-20 Hott
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|