tks
|
Napsal: pon 06.04.2015 15:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Jé, tak to mi chybí, nepodělil by ses prosím? Já bych si ji tam také rád dal.
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
capo358
|
Napsal: pon 06.04.2015 16:34 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.8.2014 Příspěvky: 88 Bydliště: CZ - Slaný
|
.. uz posledna uprava .. rozlozenie pilota, sedacky a ovladacej paky v kabine
Přílohy: |
posed.jpg [ 34.78 KiB | Zobrazeno 2803 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
capo358
|
Napsal: úte 07.04.2015 14:26 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.8.2014 Příspěvky: 88 Bydliště: CZ - Slaný
|
Marske je prednostne urcene na V vlek - vypinacie mechanizmy su dva po stranach Nemecky stavitel pouzil mechanizmy dva a to tak, ze na stranach cez 3mm plankovanie ma prestrceny klasicky hlinikovy nit, cez ktory prechadza 2mm zelezna struna tak ako je to na obrazku .. myslim ze preklad casti neni treba - z obr je jasne to technicke riesenie v jednom zo svojich prispevkov : (zaroven zdroj obrazku: http://www.rc-network.de/forum/showthre ... te./page16 ) uvadza, ze udajne pri vlekani ta tahova sila je prenasana a rozlozena do trupu ... musim sa priznat ze skusenosti s aerovlekom mam len teoreticke ... predsa len mi "sedlacky" rozum neda .. ten hlinikovy nit len pen prestrceny cez 3mm bocnicu .. bohuzial neviem co sa stane ked vleceny model trosku zaostane, vleckna trhne ... snad nevytrhne kus trupu na oboch koncoch na druhom nacrtku je priblizne uniestnenie vypinacieho mechanizmu .. i keby bol ten nit alebo cokolvek ine upevnene na bocnici i na tom 6x6 balzovom/smrkovom nosniku ... moja zatial prakticka nezlalost aerovlekov ospravedlnuje nasledovny "priblbly" dotaz : je technicky mozne aby pri aerovleku vlecna tak trhla aby bol vypinaci mechaniznus v takomto prevedeni vytrhnuty von ? ak by chcel niekto rypat v zmysle "a preco nepapises autorovi" .. napisal som, zatial ziadna odpoved M.
Přílohy: |
Poznámka: autor + zdroj obrazku : http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/256386-Marske-XM1-Ein-vorbild%C3%A4hnliches-Brett-mit-2-83-oder-3-75m-Spannweite./page16
Geschleppt wird sowohl an der Winde als auch an der Schleppmaschine an zwei Seitenwandkupplungen, die sich beidseitig an der Bordwand (genau senkrecht 45mm unterhalb der Nasenleiste.PNG [ 9.69 KiB | Zobrazeno 2762 krát ]
|
umiestnenie Vvleku.jpg [ 37.71 KiB | Zobrazeno 2762 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
pert
|
Napsal: stř 08.04.2015 5:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.10.2005 Příspěvky: 1636 Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
|
Podle jedné z fotek autora modelu bych spíš usoudil že dvojí uchycení používá při klasickém vyvlekání el.navijákem nebo gumicukem a né při aerovleku. Na vlečné šňůře je tam vidět i padáček. Možná se pletu. Tento boční způsob uchycení jsem kdysi viděl i na modelech maket větroňů pana Perglera. On to neměl ale komplikované tím servem. Prostě z boku trupu pod křídlem byl na každé straně jeden háček a vlekání se provádělo el.navijákem. Jestli chceš model vlekat aerovlekem, dej vypínací háček do čumáku do spodní poloviny a bude to bez problémů. S tímhle zavěšením bych to za vlečnou ani nedával. V čumáku je to jistota, model je veden vlečnou. K dotazu, jestli je možné uvedený boční vyp.mechanizmus vytrhnout ven - možné je všechno ale při použití el. stahovací pásky jako trhací pojistky je toto velmi nepravděpodobné. .. bohuzial neviem co sa stane ked vleceny model trosku zaostane, vleckna trhne ... Vlečený model nikdy "nezaostane" protože si ho vlečná stále táhne. Možná jsi myslel tento případ - Když nastane to že vlečený model začne být rychlejší, měl by mít brzdy a stačí trochu přibrzdit nebo lehce přitáhnout a počkat na napnutí vl.šňůry. A to trnutí většinou zmírní i průtažnost vl.šňůry.
Přílohy: |
vlek.jpg [ 7.75 KiB | Zobrazeno 2712 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
capo358
|
Napsal: stř 08.04.2015 6:49 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.8.2014 Příspěvky: 88 Bydliště: CZ - Slaný
|
pert píše: Podle jedné z fotek autora modelu bych spíš usoudil že dvojí uchycení používá při klasickém vyvlekání el.navijákem nebo gumicukem a né při aerovleku.
ano, mas pravdu - i autor "Nuri-Klaus" uvadza ze sa taha na "Seilwinde" co je el navijak - obrazok som bohuzial zle interpretoval pert píše: Možná jsi myslel tento případ - Když nastane to že vlečený model začne být rychlejší
ANO na margo aerovleku pri bocnom vypinani : na to nemecke forum som pisal dotaz ci je lepsie mat vypinaci mechanizmus v "nose" alebo na boku .. odpoved bola : " Die Seitenwandkupplungen bringen einen stressfreien, ruhigen F-Schlepp. Ich spreche aus Erfahrung mit meinen Fauvels " ( Bocne vypinanie zabezpeci bezstresove a kludne vlekanie. Hovorim z vlastnej skusenosti s mojim Fauelom" preto zhanam materialy, skusenosti a rady od skusenych modelarov co sa zaoberaju aerovlekmi .. predsa len je lepsie to mat to naplanovane skor nez sa zacne plankovat trup pert píše: . DAKUJEM za vysvetlenie !
|
|
Nahoru |
|
|
ingwarr
|
Napsal: stř 08.04.2015 8:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Ružindol,SK Obrázky: 9
|
nič nové pod slnkom skutoční Blaník sa tiež tak tahá na navijáku do vzduchu, ale zas nové u modelu, to vidím prvý krát Príde mi to stabilnejšie, ale i pevnostne lepšie
_________________ Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
|
|
Nahoru |
|
|
pert
|
Napsal: stř 08.04.2015 8:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.10.2005 Příspěvky: 1636 Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
|
ANO na navijáku. Ale tady je řeč o aerovleku.
|
|
Nahoru |
|
|
capo358
|
Napsal: stř 08.04.2015 11:25 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.8.2014 Příspěvky: 88 Bydliště: CZ - Slaný
|
tks píše: . dole obr - nakreslil som primitivnu skicu panaka-pilota .. nic moc, ale je to +/- v mierke a na to ze sa to vyreze s preklizky a oblecu sa mu dajake sustaky je to dostacujuce - ak by si to chcel daj mi vediet emailom pert píše: možné je všechno . na obrazku to vyzera trosku monstrozne ale .. asi takto nejako by mohol byt rieseny ten mechanizmus bocneho vypinania i s prihliadnutim na pevnost a prichytenie k prepazke a nosnikom nemam taky kus hliniku .. tak asi z dreva vyrezane v jednom kuse a prilepene na oboch 6x6mm smrkovych nosnikoch cez celu sirku trupu, zadna cast prilepena k prepazke SP4, na sirsich bokoch medenna duta trubka vsunuta v drevennom bloku cez ktoru bude prechadzat 2mm struna .. nie som konstrukter ale asi takto by som si to predstavoval M.
Přílohy: |
panak.jpg [ 25.62 KiB | Zobrazeno 2669 krát ]
|
mechanizmus.jpg [ 17.99 KiB | Zobrazeno 2669 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
capo358
|
Napsal: stř 08.04.2015 13:30 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.8.2014 Příspěvky: 88 Bydliště: CZ - Slaný
|
.. este ma napadlo jedno bizardne ale mozno realne riesenie ... na prilozenom obrazku je porovnanie originalneho vlecneho haku "pre" vlecnu (12 Eur) a hlinikova hlava z motora zo stareho HDD disku .. stacilo by ho otocit o 90° , vpilit drazku, (mozno trosku zmensit vonkajsi priemer), vlozit puzdro so strunou a upevnit na bocnicu trupu z oboch stran (alebo na vlecnu .. "vlecny hak chudeho modelara" )
Přílohy: |
vlecne haky.jpg [ 34.67 KiB | Zobrazeno 2655 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: sob 11.07.2015 17:11 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Pokud by měl někdo náhodou zájem, tak mám výřezy na model Marske (2.83m) k dispozici. Více info případně v SZ.
Přílohy: |
DSC_0539.JPG [ 72.07 KiB | Zobrazeno 2484 krát ]
|
|
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
capo358
|
Napsal: stř 18.11.2015 10:48 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.8.2014 Příspěvky: 88 Bydliště: CZ - Slaný
|
tks píše: Mám to doma, prakticky dokončené. . nejak som sa dostal opat k stavbe po dlhom case .. ja .. mne je proste trapne sa to takto pytat ale .. ako si ten trup "obalobal" / plankoval ?? Ja ... fakt nechcem vyzerat ako totalny hlupak .. ale neviem sa nejako chytit co a ako prve ... stale ten trup otacam v rukach, pozeram na : http://www.niegratschka.de/Retro2011/images/XM1_3.JPG a nejako neviem najst ani zaciatok plankovania ani konec ... ja som takto nikdy nic neplankoval .. .. nemas nahodou nejake foto zo stavby ktore by mi trosku napovedalo ? Martin
|
|
Nahoru |
|
|
pert
|
Napsal: úte 09.08.2016 9:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.10.2005 Příspěvky: 1636 Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
|
Zdravím, Tak jak jsi s tím érem daleko? Už to šlo do luftu? Nějáké info by nebylo? Petr
|
|
Nahoru |
|
|
capo358
|
Napsal: stř 10.08.2016 13:25 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.8.2014 Příspěvky: 88 Bydliště: CZ - Slaný
|
pert píše: Tak jak jsi s tím érem daleko? ahoj, nehambim sa povedat ze projekt zamrzol v stadiu hrubej stavby koly rodine, sportu a inym rozrobenym modelarskym projektom .. predsavzatie je dokoncit to v zime M.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot], Rosta2 a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|