Autor |
Zpráva |
Teodor
|
Napsal: čtv 10.12.2015 9:39 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.3.2011 Příspěvky: 197 Bydliště: České Budějovice
|
Zdravím letci, mám prosbu ohledně Štíra, nevíte kde by se dali sehnat ty papírové trubky co jsou uvedené v soupisu materiálu? Přijde mi, že jeto dost atypický rozměr díky!
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pert
|
Napsal: čtv 10.12.2015 9:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.10.2005 Příspěvky: 1636 Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
|
Jestli jsou to ty trubičky na spojovací dráty, tak ty se dají z hnědé papírové lepící pásky namotat na příslušném průměru drátu.
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 10.12.2015 11:27 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Teodor píše: Zdravím letci, mám prosbu ohledně Štíra, nevíte kde by se dali sehnat ty papírové trubky co jsou uvedené v soupisu materiálu? Přijde mi, že jeto dost atypický rozměr díky! .... ty papirove trubicky nejsou vubec podstane.Korenova zebra z letecke preklizky zatizeni od ohybu do konstrukce kridla prenesou i bez trubicek. Vetsim problemem muze byt absence torzni skrine v kridle. Nepropojene balsove potahy se tam prakticky jenom vozi, aniz by se aktivne podileli na plnem prenosu ohybu a krouceni. Pokud jeste kridlo nemas hotove, doporucuji spodni potah protahnout az k pasnici nosniku a mezi pasnicemi dukladne zalepit stojiny ( staci bsa 2mm) . Pokud je kridlo hotove podle planu , vlepeni balsovych stojin mezi potahy na urovni hrany spodniho potahu minimalne zlepsi tuhost v krutu a s ohybem se budou muset vyporadat predevsim smrkove nosniky . Podobne resene kridla, bez vyse uvedenych konstrukcnich nedostatku a bez papirovych trubicek viz odkazy: http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... profilem./http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... a_uprava./http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... tim_do_V./veka1
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 10.12.2015 12:45 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
veka1 píše: ... Vetsim problemem muze byt absence torzni skrine v kridle. ... Jo, já ho měl navíc potaženého monofilem a fletr byl velmi častá adrenalinová záležitost... http://www.jyrry.cbcnet.cz/grafika/Stir.jpgpapírové trubičky jsem si navinul sám přímo na ty spojovací dráty, lehce navoskované. Ty se tenkrát nekupovaly, ty se běžně takhle dělaly...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Teodor
|
Napsal: čtv 10.12.2015 14:46 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.3.2011 Příspěvky: 197 Bydliště: České Budějovice
|
veka1 píše: .... ty papirove trubicky nejsou vubec podstane.Korenova zebra z letecke preklizky zatizeni od ohybu do konstrukce kridla prenesou i bez trubicek. Vetsim problemem muze byt absence torzni skrine v kridle. Nepropojene balsove potahy se tam prakticky jenom vozi, aniz by se aktivne podileli na plnem prenosu ohybu a krouceni. Pokud jeste kridlo nemas hotove, doporucuji spodni potah protahnout az k pasnici nosniku a mezi pasnicemi dukladne zalepit stojiny ( staci bsa 2mm) . Pokud je kridlo hotove podle planu , vlepeni balsovych stojin mezi potahy na urovni hrany spodniho potahu minimalne zlepsi tuhost v krutu a s ohybem se budou muset vyporadat predevsim smrkove nosniky . Podobne resene kridla, bez vyse uvedenych konstrukcnich nedostatku a bez papirovych trubicek viz odkazy: http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... profilem./http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... a_uprava./http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... tim_do_V./veka1 Díky za info! Křídlo ještě nemám, ale budu ho stavět v té zjednodušené podobě V ne W.
|
|
Nahoru |
|
|
Teodor
|
Napsal: čtv 10.12.2015 14:46 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.3.2011 Příspěvky: 197 Bydliště: České Budějovice
|
pert píše: Jestli jsou to ty trubičky na spojovací dráty, tak ty se dají z hnědé papírové lepící pásky namotat na příslušném průměru drátu. Díky za info!
|
|
Nahoru |
|
|
Teodor
|
Napsal: čtv 10.12.2015 14:47 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.3.2011 Příspěvky: 197 Bydliště: České Budějovice
|
jyrry píše: Jo, já ho měl navíc potaženého monofilem a fletr byl velmi častá adrenalinová záležitost... http://www.jyrry.cbcnet.cz/grafika/Stir.jpgpapírové trubičky jsem si navinul sám přímo na ty spojovací dráty, lehce navoskované. Ty se tenkrát nekupovaly, ty se běžně takhle dělaly... Díky za info! A měděné trubičky jsi sháněl? Mají taky docela atypický rozměr...
|
|
Nahoru |
|
|
kocour
|
Napsal: čtv 10.12.2015 18:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 2651 Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
|
U toho Štíra se mlčky předpokládalo, že bude potažen papírem. Ten dodává křídlu tuhost, jaká se při potahu folií nedosáhne. Štírů jsem viděl (před 30 lety) lítat hodně a při slušném lítání a papírovém potahu se fletr nekonal. Ale ta torzní skříň, zejména při potahu folií, je velmi vhodná.
_________________ Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 10.12.2015 19:15 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Poznamka k trubickam, pouzitym jako pouzdra pro spojovaci draty. U dane konstrukce maji trubky jenom vodici funkci, zvysuji cenu a komplikuji stavbu. Z hlediska pevnosti je jedno zda jsou nebo nejsou pouzity. problem je, ze neni jednoduche u prefabrikovanych trubek a dratu trefit licovani. Obvykle to dopadne tak, ze bud draty nejdou nasunout vubec, nebo maji vuli. Vhodnejsi jsou trubky namotane primo na pouzite spojovaci draty. Toto je idealni predevsim pro plovouci VOP tj. draty by meli jit nasunout ztuha,aby nebylo nutne zajistovat poloviny VOP jinym zpusobem (pripadnou mikro vuli lze castecne vymezit napr. nalakovanim dratu, nebo otvoru). Presto mi vsak i u VOP vychazi jednodussi beztrubickove provedeni tj. korenove zebra z letecke preklizky 1,5mm mistne zesilene prilozkou. Pro snadnejsi navedeni dratu, lze mezi korenova zebra VOP vlepit provrtany spalek balsy. priblizne jako na fotce: Příloha:
eagle_koren kridla.jpg [ 138.19 KiB | Zobrazeno 2421 krát ]
... mimochodem ,ta fotka je nadherna ukazka zcela nevhodneho usporadani nosniku v kridle,ktere je sice funkcni ,ale V kazdem pripade doporucuji mezi pasnice nosniku vlepit stojinu z bs. 2mm. Jeste vhodnejsi,ale trosku pracnejsi by byla stojina z bs. 1,5mm ,nalepena po predni a zadni hrane pasnice (vlakna kolmo, nebo pod 45st k pasnicim). Vznikne uzavrena dutina, ktera znatelne zvysi torzni tuhost dilu. Ps.overeno na nekolika letadlech .... pokud si letova praxe vynuti pouziti vetsiho prumeru spojovacich dratu ,neni problem preklizkove korenove zebra provrtat. V pripade, ze v nich budou vlepeny tenkostenne trubky , pak je nove vlakno na rcmanii jistotou. 8) veka1
|
|
Nahoru |
|
|
janva9
|
Napsal: čtv 10.12.2015 19:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2009 Příspěvky: 1205 Bydliště: západočesko Obrázky: 38
|
Teodor píše: ..................................... Díky za info! A měděné trubičky jsi sháněl? Mají taky docela atypický rozměr... V té době byl problém sehnat kvalitní drát na spojku a trubičky se sehnat nedaly. Já si je motal z mikelanty prolepené Herkulesem. Postav ho s ušima. Tím rovným křídlem se připravíš o jeho obratnost. Nezapomeň na negativy.
_________________ Ground Penetration Tester
|
|
Nahoru |
|
|
Teodor
|
Napsal: čtv 10.12.2015 19:55 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.3.2011 Příspěvky: 197 Bydliště: České Budějovice
|
kocour píše: U toho Štíra se mlčky předpokládalo, že bude potažen papírem. Ten dodává křídlu tuhost, jaká se při potahu folií nedosáhne. Štírů jsem viděl (před 30 lety) lítat hodně a při slušném lítání a papírovém potahu se fletr nekonal. Ale ta torzní skříň, zejména při potahu folií, je velmi vhodná. No já to papírem pothovat nebudu, zkusil bych Ceconite, pokud to má teda smysl...
|
|
Nahoru |
|
|
Teodor
|
Napsal: čtv 10.12.2015 19:56 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.3.2011 Příspěvky: 197 Bydliště: České Budějovice
|
veka1 píše: Poznamka k trubickam, pouzitym jako pouzdra pro spojovaci draty. U dane konstrukce maji trubky jenom vodici funkci, zvysuji cenu a komplikuji stavbu. Z hlediska pevnosti je jedno zda jsou nebo nejsou pouzity. problem je, ze neni jednoduche u prefabrikovanych trubek a dratu trefit licovani. Obvykle to dopadne tak, ze bud draty nejdou nasunout vubec, nebo maji vuli. Vhodnejsi jsou trubky namotane primo na pouzite spojovaci draty. Toto je idealni predevsim pro plovouci VOP tj. draty by meli jit nasunout ztuha,aby nebylo nutne zajistovat poloviny VOP jinym zpusobem (pripadnou mikro vuli lze castecne vymezit napr. nalakovanim dratu, nebo otvoru). Presto mi vsak i u VOP vychazi jednodussi beztrubickove provedeni tj. korenove zebra z letecke preklizky 1,5mm mistne zesilene prilozkou. Pro snadnejsi navedeni dratu, lze mezi korenova zebra VOP vlepit provrtany spalek balsy. priblizne jako na fotce: Příloha: eagle_koren kridla.jpg ... mimochodem ,ta fotka je nadherna ukazka zcela nevhodneho usporadani nosniku v kridle,ktere je sice funkcni ,ale V kazdem pripade doporucuji mezi pasnice nosniku vlepit stojinu z bs. 2mm. Jeste vhodnejsi,ale trosku pracnejsi by byla stojina z bs. 1,5mm ,nalepena po predni a zadni hrane pasnice (vlakna kolmo, nebo pod 45st k pasnicim). Vznikne uzavrena dutina, ktera znatelne zvysi torzni tuhost dilu. Ps.overeno na nekolika letadlech .... pokud si letova praxe vynuti pouziti vetsiho prumeru spojovacich dratu ,neni problem preklizkove korenove zebra provrtat. V pripade, ze v nich budou vlepeny tenkostenne trubky , pak je nove vlakno na rcmanii jistotou. 8) veka1 Díky za radu!
|
|
Nahoru |
|
|
Teodor
|
Napsal: čtv 10.12.2015 19:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.3.2011 Příspěvky: 197 Bydliště: České Budějovice
|
janva9 píše: V té době byl problém sehnat kvalitní drát na spojku a trubičky se sehnat nedaly. Já si je motal z mikelanty prolepené Herkulesem. Postav ho s ušima. Tím rovným křídlem se připravíš o jeho obratnost. Nezapomeň na negativy. Já si volim schválně V verzi křídla, protože v okolí mám pár svahů. Z toho důvodu jsem zavrhl spalováka ŽUCHa a Štíra s W křídlem. Ta obratnost musí být s V křídlem lepší, ne?
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 10.12.2015 20:16 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Teodor píše: Ta obratnost musí být s V křídlem lepší, ne? Z prinipu funkce ... ne. Overeno v praxi i dolozitelne teoreticky. Mluvime o ovladani modelu pouze smerovkou a vyskovym kormidlem. Ps. pred nekolika lety se kolem riditelnosti a stability ruzne koncipovanych vetronu vedli celkem zajimave debaty i zde na foru: viewtopic.php?f=23&t=9329&start=30veka1
|
|
Nahoru |
|
|
Teodor
|
Napsal: čtv 10.12.2015 22:37 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.3.2011 Příspěvky: 197 Bydliště: České Budějovice
|
veka1 píše: Z prinipu funkce ... ne. Overeno v praxi i dolozitelne teoreticky. Mluvime o ovladani modelu pouze smerovkou a vyskovym kormidlem. Ps. pred nekolika lety se kolem riditelnosti a stability ruzne koncipovanych vetronu vedli celkem zajimave debaty i zde na foru: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=2 ... 9&start=30veka1 No W křídlo chápu na kroužení v termice, a naopak V spíše na svah nebo se mýlím? Budu rád, když mi to tu někdo vysvětlí polopaticky...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|