Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 9:39 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.3.2011
Příspěvky: 197
Bydliště: České Budějovice
Zdravím letci,
mám prosbu ohledně Štíra, nevíte kde by se dali sehnat ty papírové trubky co jsou uvedené v soupisu materiálu?
Přijde mi, že jeto dost atypický rozměr :(

díky!


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 9:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.10.2005
Příspěvky: 1636
Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
Jestli jsou to ty trubičky na spojovací dráty, tak ty se dají z hnědé papírové lepící pásky namotat na příslušném průměru drátu.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 11:27 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3954
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Teodor píše:
Zdravím letci,
mám prosbu ohledně Štíra, nevíte kde by se dali sehnat ty papírové trubky co jsou uvedené v soupisu materiálu?
Přijde mi, že jeto dost atypický rozměr :(

díky!


.... ty papirove trubicky nejsou vubec podstane.Korenova zebra z letecke preklizky zatizeni od ohybu do konstrukce kridla prenesou i bez trubicek. 8)

Vetsim problemem muze byt absence torzni skrine v kridle. Nepropojene balsove potahy se tam prakticky jenom vozi, aniz by se aktivne podileli na plnem prenosu ohybu a krouceni.
Pokud jeste kridlo nemas hotove, doporucuji spodni potah protahnout az k pasnici nosniku a mezi pasnicemi dukladne zalepit stojiny ( staci bsa 2mm) .
Pokud je kridlo hotove podle planu , vlepeni balsovych stojin mezi potahy na urovni hrany spodniho potahu minimalne zlepsi tuhost v krutu a s ohybem se budou muset vyporadat predevsim smrkove nosniky .

Podobne resene kridla, bez vyse uvedenych konstrukcnich nedostatku a bez papirovych trubicek viz odkazy:

http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... profilem./
http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... a_uprava./
http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... tim_do_V./

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 12:45 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
veka1 píše:
... Vetsim problemem muze byt absence torzni skrine v kridle. ...

Jo, já ho měl navíc potaženého monofilem a fletr byl velmi častá adrenalinová záležitost...
http://www.jyrry.cbcnet.cz/grafika/Stir.jpg

papírové trubičky jsem si navinul sám přímo na ty spojovací dráty, lehce navoskované. Ty se tenkrát nekupovaly, ty se běžně takhle dělaly...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 14:46 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.3.2011
Příspěvky: 197
Bydliště: České Budějovice
veka1 píše:

.... ty papirove trubicky nejsou vubec podstane.Korenova zebra z letecke preklizky zatizeni od ohybu do konstrukce kridla prenesou i bez trubicek. 8)

Vetsim problemem muze byt absence torzni skrine v kridle. Nepropojene balsove potahy se tam prakticky jenom vozi, aniz by se aktivne podileli na plnem prenosu ohybu a krouceni.
Pokud jeste kridlo nemas hotove, doporucuji spodni potah protahnout az k pasnici nosniku a mezi pasnicemi dukladne zalepit stojiny ( staci bsa 2mm) .
Pokud je kridlo hotove podle planu , vlepeni balsovych stojin mezi potahy na urovni hrany spodniho potahu minimalne zlepsi tuhost v krutu a s ohybem se budou muset vyporadat predevsim smrkove nosniky .

Podobne resene kridla, bez vyse uvedenych konstrukcnich nedostatku a bez papirovych trubicek viz odkazy:

http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... profilem./
http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... a_uprava./
http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... tim_do_V./

veka1


Díky za info! Křídlo ještě nemám, ale budu ho stavět v té zjednodušené podobě V ne W.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 14:46 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.3.2011
Příspěvky: 197
Bydliště: České Budějovice
pert píše:
Jestli jsou to ty trubičky na spojovací dráty, tak ty se dají z hnědé papírové lepící pásky namotat na příslušném průměru drátu.


Díky za info!


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 14:47 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.3.2011
Příspěvky: 197
Bydliště: České Budějovice
jyrry píše:
Jo, já ho měl navíc potaženého monofilem a fletr byl velmi častá adrenalinová záležitost...
http://www.jyrry.cbcnet.cz/grafika/Stir.jpg

papírové trubičky jsem si navinul sám přímo na ty spojovací dráty, lehce navoskované. Ty se tenkrát nekupovaly, ty se běžně takhle dělaly...


Díky za info! A měděné trubičky jsi sháněl? Mají taky docela atypický rozměr...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 18:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2651
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
U toho Štíra se mlčky předpokládalo, že bude potažen papírem. Ten dodává křídlu tuhost, jaká se při potahu folií nedosáhne. Štírů jsem viděl (před 30 lety) lítat hodně a při slušném lítání a papírovém potahu se fletr nekonal. Ale ta torzní skříň, zejména při potahu folií, je velmi vhodná.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 19:15 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3954
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Poznamka k trubickam, pouzitym jako pouzdra pro spojovaci draty.

U dane konstrukce maji trubky jenom vodici funkci, zvysuji cenu a komplikuji stavbu. Z hlediska pevnosti je jedno zda jsou nebo nejsou pouzity.
problem je, ze neni jednoduche u prefabrikovanych trubek a dratu trefit licovani. Obvykle to dopadne tak, ze bud draty nejdou nasunout vubec, nebo maji vuli.

Vhodnejsi jsou trubky namotane primo na pouzite spojovaci draty. Toto je idealni predevsim pro plovouci VOP tj. draty by meli jit nasunout ztuha,aby nebylo nutne zajistovat poloviny VOP jinym zpusobem (pripadnou mikro vuli lze castecne vymezit napr. nalakovanim dratu, nebo otvoru).

Presto mi vsak i u VOP vychazi jednodussi beztrubickove provedeni tj. korenove zebra z letecke preklizky 1,5mm mistne zesilene prilozkou.

Pro snadnejsi navedeni dratu, lze mezi korenova zebra VOP vlepit provrtany spalek balsy. priblizne jako na fotce:

Příloha:
eagle_koren kridla.jpg
eagle_koren kridla.jpg
[ 138.19 KiB | Zobrazeno 2421 krát ]



... mimochodem ,ta fotka je nadherna ukazka zcela nevhodneho usporadani nosniku v kridle,ktere je sice funkcni ,ale :roll:

V kazdem pripade doporucuji mezi pasnice nosniku vlepit stojinu z bs. 2mm.

Jeste vhodnejsi,ale trosku pracnejsi by byla stojina z bs. 1,5mm ,nalepena po predni a zadni hrane pasnice (vlakna kolmo, nebo pod 45st k pasnicim). Vznikne uzavrena dutina, ktera znatelne zvysi torzni tuhost dilu.

Ps.overeno na nekolika letadlech .... pokud si letova praxe vynuti pouziti vetsiho prumeru spojovacich dratu ,neni problem preklizkove korenove zebra provrtat.
V pripade, ze v nich budou vlepeny tenkostenne trubky , pak je nove vlakno na rcmanii jistotou.
8)

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 19:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2009
Příspěvky: 1205
Bydliště: západočesko
Obrázky: 38
Teodor píše:
.....................................
Díky za info! A měděné trubičky jsi sháněl? Mají taky docela atypický rozměr...
:) V té době byl problém sehnat kvalitní drát na spojku a trubičky se sehnat nedaly. Já si je motal z mikelanty prolepené Herkulesem.

Postav ho s ušima. Tím rovným křídlem se připravíš o jeho obratnost. Nezapomeň na negativy.

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 19:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.3.2011
Příspěvky: 197
Bydliště: České Budějovice
kocour píše:
U toho Štíra se mlčky předpokládalo, že bude potažen papírem. Ten dodává křídlu tuhost, jaká se při potahu folií nedosáhne. Štírů jsem viděl (před 30 lety) lítat hodně a při slušném lítání a papírovém potahu se fletr nekonal. Ale ta torzní skříň, zejména při potahu folií, je velmi vhodná.



No já to papírem pothovat nebudu, zkusil bych Ceconite, pokud to má teda smysl...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 19:56 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.3.2011
Příspěvky: 197
Bydliště: České Budějovice
veka1 píše:
Poznamka k trubickam, pouzitym jako pouzdra pro spojovaci draty.

U dane konstrukce maji trubky jenom vodici funkci, zvysuji cenu a komplikuji stavbu. Z hlediska pevnosti je jedno zda jsou nebo nejsou pouzity.
problem je, ze neni jednoduche u prefabrikovanych trubek a dratu trefit licovani. Obvykle to dopadne tak, ze bud draty nejdou nasunout vubec, nebo maji vuli.

Vhodnejsi jsou trubky namotane primo na pouzite spojovaci draty. Toto je idealni predevsim pro plovouci VOP tj. draty by meli jit nasunout ztuha,aby nebylo nutne zajistovat poloviny VOP jinym zpusobem (pripadnou mikro vuli lze castecne vymezit napr. nalakovanim dratu, nebo otvoru).

Presto mi vsak i u VOP vychazi jednodussi beztrubickove provedeni tj. korenove zebra z letecke preklizky 1,5mm mistne zesilene prilozkou.

Pro snadnejsi navedeni dratu, lze mezi korenova zebra VOP vlepit provrtany spalek balsy. priblizne jako na fotce:

Příloha:
eagle_koren kridla.jpg


... mimochodem ,ta fotka je nadherna ukazka zcela nevhodneho usporadani nosniku v kridle,ktere je sice funkcni ,ale :roll:

V kazdem pripade doporucuji mezi pasnice nosniku vlepit stojinu z bs. 2mm.

Jeste vhodnejsi,ale trosku pracnejsi by byla stojina z bs. 1,5mm ,nalepena po predni a zadni hrane pasnice (vlakna kolmo, nebo pod 45st k pasnicim). Vznikne uzavrena dutina, ktera znatelne zvysi torzni tuhost dilu.

Ps.overeno na nekolika letadlech .... pokud si letova praxe vynuti pouziti vetsiho prumeru spojovacich dratu ,neni problem preklizkove korenove zebra provrtat.
V pripade, ze v nich budou vlepeny tenkostenne trubky , pak je nove vlakno na rcmanii jistotou.
8)

veka1


Díky za radu! :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 19:58 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.3.2011
Příspěvky: 197
Bydliště: České Budějovice
janva9 píše:
:) V té době byl problém sehnat kvalitní drát na spojku a trubičky se sehnat nedaly. Já si je motal z mikelanty prolepené Herkulesem.

Postav ho s ušima. Tím rovným křídlem se připravíš o jeho obratnost. Nezapomeň na negativy.


Já si volim schválně V verzi křídla, protože v okolí mám pár svahů. Z toho důvodu jsem zavrhl spalováka ŽUCHa a Štíra s W křídlem. Ta obratnost musí být s V křídlem lepší, ne?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 20:16 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3954
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Teodor píše:
Ta obratnost musí být s V křídlem lepší, ne?


Z prinipu funkce ... ne. Overeno v praxi i dolozitelne teoreticky. Mluvime o ovladani modelu pouze smerovkou a vyskovym kormidlem.

Ps. pred nekolika lety se kolem riditelnosti a stability ruzne koncipovanych vetronu vedli celkem zajimave debaty i zde na foru: viewtopic.php?f=23&t=9329&start=30

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Štír
PříspěvekNapsal: čtv 10.12.2015 22:37 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.3.2011
Příspěvky: 197
Bydliště: České Budějovice
veka1 píše:

Z prinipu funkce ... ne. Overeno v praxi i dolozitelne teoreticky. Mluvime o ovladani modelu pouze smerovkou a vyskovym kormidlem.

Ps. pred nekolika lety se kolem riditelnosti a stability ruzne koncipovanych vetronu vedli celkem zajimave debaty i zde na foru: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=2 ... 9&start=30

veka1


No W křídlo chápu na kroužení v termice, a naopak V spíše na svah nebo se mýlím?
Budu rád, když mi to tu někdo vysvětlí polopaticky...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz