RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=23&t=81884
Stránka 47 z 52

Autor:  blesk [ sob 24.08.2019 13:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Mě uspokojivě litá X16 z hobbykingu a ta je menší :-D

Autor:  dratek [ sob 24.08.2019 13:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

No já jsem se pokoušel o LPHA JET ,osadil jsem ho jak jsem předeslal normálními komponenty i motorem a neuspěl jsem ale mám ho pořád na skříni a určitě ho časem překopu na déltu.

Autor:  REX [ sob 24.08.2019 18:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Co znamená normální komponenty i s motorem?

Autor:  Libor [ ned 25.08.2019 9:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Už jsem taky letěl! :-D

Autor:  dratek [ ned 25.08.2019 11:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Jak jsem psal REXI tak jsem do té ALPHY nacpal normálně řečeno od serv,réglu,motoru,přijímače až po baterii vše ve velikost XXL,žádné mikro protože se mi nechtělo investovat ,pro mně to byl zas jen pokus za pár kaček :roll: a jak pravil pepíno na mě je to moc mrňavé a požadovaný let se nedostavil :lol: :lol: :lol:

Autor:  REX [ ned 25.08.2019 12:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Njn, u takových prcků to zbytečně s váhou nepřehánět, pak to líp a snadněji létá

Autor:  Libor [ ned 25.08.2019 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

:-)



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Autor:  Libor [ ned 01.09.2019 14:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Na Rané
http://kolmanl.info/?show=show_txt&alia ... 0901110436

Autor:  dratek [ ned 01.09.2019 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Pozdrav z Řecka za prijemne pocteni i obrazky Liborovy a vsem Lidlistum

Autor:  YenyaKas [ pon 02.09.2019 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Pěkně udělaná videa. Pár dotazů:

- trup jsi teda nakonec něčím vyztužoval?

- nebylo by z hlediska stability, vůlí, i zátěže serv lepší mít osu otáčení křídel spíš v těžišti nebo i kousek před těžištěm, než takhle uprostřed?

- Pepino na svém videu trochu rovná uši křídla - tvoje má původní tvar, nebo jsi to taky nějak upravoval?

Mám tady Mini Foxe od Multiplexu, koupil jsem to dítěti, a nelítá to přesně jako v tvém prvním videu. Zkoušel jsem měnit těžiště i seřízení, ale moc to nepomáhalo. Tak přemýšlím, že bych to taky konvertoval na RC, možná i s motorem.

Autor:  Libor [ pon 02.09.2019 11:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Trup má v zadní části před VOP a pod VOP zespodu vlepený uhlíkový pásek na stojato, aby trup držel geometrii úhlu seřízení. Musel jsem u svého exempláře přiohnout ocas malinko nahoru a aby se ohnutí nevracelo a aby na seřízení letadla nemělo vliv třeba opření letadla o zeď, je tam ta výztuha.

Autor:  Libor [ pon 02.09.2019 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Uši jsem nechal tak, jak byly.

Autor:  Libor [ pon 02.09.2019 12:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Osa otáčení, zavěšení křídel:
- na stabilitu to nemá žádný vliv
- z hlediska vůli v mechanizmu natáčení křídel je nejlepší co největší vzdálenost mezi osou otáčení a čepem v páce serva, proto mám páku serva směrem dopředu
- se vzdalováním zavěšení křídla dozadu rostou síly na čepu páky serva od klopivého momentu křídla

Poloha osy otáčení křídla (a jeho zavěšení) v polovině hloubky křídla je nějaký kompromis, který evidentně dobře funguje.

Autor:  Libor [ pon 02.09.2019 12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

A abych odpověděl i na dotaz, který padl mimo toto vlákno. Motorizace tohoto letadýlka mě neláká, jeho kouzlo je pro mě v té jednoduchosti a svým způsobem v eleganci, jak se z házedýlka pro děti stane radiák a že to i s rádiem letí tak, jak to letí.

Motorizací to dost ztěžkne, rychlost naroste a je z toho stíhačka. Vím, že se mi to kecá, když bydlím na horách a okolo mám svahy, jinak to vidí někdo, kdo má kolem sebe placku. Ale to letadlo s motorem nemá žádnou dobrou vlastnost. Za "stejné peníze" se dá s motorem pořídit něco zábavnějšího, třeba:

Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Je to samořejmě už mimo téma "Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP", ale to už je i letadýlko z Lidlu s motrem taky ;-)

Autor:  YenyaKas [ pon 02.09.2019 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malý větroň cca 600-700mm s křidélky z EPP

Libor píše:
Osa otáčení, zavěšení křídel:
- na stabilitu to nemá žádný vliv
- z hlediska vůli v mechanizmu natáčení křídel je nejlepší co největší vzdálenost mezi osou otáčení a čepem v páce serva, proto mám páku serva směrem dopředu
- se vzdalováním zavěšení křídla dozadu rostou síly na čepu páky serva od klopivého momentu křídla

Díky. Já jsem to myslel tak, že osa otáčení příliš vzadu by měla podobný antistabilní efekt jako těžiště příliš vzadu - že prostě v určité poloze by malá změna jedním nebo druhým směrem vedla k tomu, že aerodynamické síly se budou snažit křídlo vychýlit ještě víc tím příslušným směrem, a tedy to bude jakoby zesilovat veškeré vůle, pružnosti, atd., směrem od té rovnovážné polohy.

Zatímco při ose otáčení víc vpředu by možná aerodynamické síly měly pořád tendenci vracet křídlo směrem ke středu, což je z hlediska vůlí a podobně daleko lepší.

Ale je vlastně pravda, že to není samokřídlo, čili klopivý moment tam bude pořád, takže asi ta antistabilní rovnovážná poloha možná bude někde úplně mimo pozici, ve které se křídlo při běžném letu nachází.

A taky tohle - možná ten efekt existuje, ale je zanedbatelný:

Libor píše:
Poloha osy otáčení křídla (a jeho zavěšení) v polovině hloubky křídla je nějaký kompromis, který evidentně dobře funguje.

Ještě teda - tady ten mechanismus s napojením páky serva na otvor v křídle který je několikanásobně dál od osy otáčení křídla - nechová se to v podstatě jako negativní expo? Že ten stejný pohyb na kniplu vede okolo středové polohy k výrazně větší změně polohy křídla než tentýž pohyb poblíž jedné nebo druhé krajní polohy? Je tohle nějak na modelu cítit?

(a jak teda dopadl test opravitelnosti?)

Stránka 47 z 52 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/