RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Klasické dvoumetrovky RES (F3-RES2M)
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=23&t=82055
Stránka 3 z 21

Autor:  jyrry [ stř 18.10.2017 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

tomashr píše:
Tohle jsou dvoumetrovky, Admirál bohužel ne...

Ad název vlákna - co takhle "Klasické dvoumetrovky F3-RES2M?

Jo, dá se použít jen omezený počet žeber, ne celé křídlo...

Název - jasné.

Autor:  HONZIK 22 [ stř 18.10.2017 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

jyrry: Bravo to byla rychlovka. :idea:

Autor:  sramy [ stř 18.10.2017 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

Těší mě zájem o tuto kategorii.
Veliké díky patří Tomášovi za překlad pravidel.

U pravidel mi chybí jak počítat skore pokud přelétám letový čas 6min,
příklad naletím 6:40 v pracovním čase do 9.min.
(Není uvedeno odečítání přelétaného času jako tomu máme v RCVS, kolik se může přeletět letového času není uvedeno, zřejmě není omezeno.)

Předpokládám že v mém případě se bude počítat 360s - 40s = 320s x 2 = 640bodů + přistání.
Je-li tomu jinak prosím o opravu.

V případě ideálního maxe je 6min > 360s x 2=720bodů + přistání 100= 820bodů.

Doufám, že jsem hodnocení pochopil dobře.

Autor:  manta [ čtv 19.10.2017 8:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

Ještě kdo bychtěl na FB do skupiny zabývající se RES, je možnost:
RES und E-RES Modellfliegen und Modelle

Autor:  tomashr [ čtv 19.10.2017 8:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

Vydržte, večer ta přeložená pravidla doladím.
Co se týče času, tak v UK pravidlech opravdu podle všeho žádný odpočet nebyl - minimalizace snahy o "mlácení", prostě přistaň po maximu do konce pracáku.
Nicméně dobral jsem se k snad úplně nejnovějším německým pravidlům pro rok 2017 a tam se uplatňuje lineární odpočet, tedy čas 365s je 360-5, tedy výsledek 355, což se pak násobí dvěma, tedy 710b.

Požadavky na konstrukci, gumiprak atd jsou prakticky stejné, v té nové verzi jsou ale hezčí a názornější formulace, tak to upravím podle ní.

Autor:  tomashr [ čtv 19.10.2017 9:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větroň V2 - klasická stavba

sramy píše:
Sháním synovi model na RCVS do klidu, dvoumetrovka by byla fajn padl mi do oka MADRES, údajně rychlá stavba 3-4h.
viz https://zeller-modellbau.com/flugzeuge/ ... orfer.html


Malá poznámka - pokud bys koupil MadRES pro RCVS, tak pohoda, ale u F3-RES si nejsem s postojem pravidel k tomuto úplně jistý. Varianta polystyrén-balsa je taková šedá zóna, nevidím jasný zákaz, ale ani jasné povolení. Jasně zakázány jsou vakuovky a jiné "částečné kompozity", ale s variantou s polystyrénem oblepeným dřevem je to trochu divné a nejasné...

Autor:  sramy [ čtv 19.10.2017 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

Zatím bych Madres zkusil na RCVS do klidu zatím nemám menšího soutěžního větroně.

Kategorii RES bych rád zkusil. Je blízká RCVS. Osobně se mi dost líbí, jak mají ošetřeno přistávání tj. bez zapichování a bez prudkých ran, viz pravidla.
Mám jediný problém, zatím mám méně volného času, ani nestíhám všechny soutěže RCVS,
leda že bychom létali zimní RES :-).
To by bylo více času na pořádání a u nás i volné letiště:-).

Autor:  sramy [ čtv 19.10.2017 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

V případě když se rozjedou soutěže RES nebude problém pořídit model, který splňuje konstrukční pravidla.
MADRES nechat jen na RCVS.
Ale to už moc předcházím :-).

Autor:  tomashr [ pát 20.10.2017 8:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

sramy píše:
Mám jediný problém, zatím mám méně volného času, ani nestíhám všechny soutěže RCVS,
leda že bychom létali zimní RES :-).
To by bylo více času na pořádání a u nás i volné letiště:-).


Nechme stranou budoucnost (podle mne jedna varianta časem převládne a tím se to vyřeší samo), ale co takhle už tuhle zimu/konec podzimu použít pro nějakou tu zkušební soutěž? To je pro podobné pokusy ideální, s ničím to nekoliduje, lidé se nudí a mají na podobné pokusy čas, přitom počasí často v tomto období vyjde velmi hezky (zkušenost z více zimních RCVN v Poříčí). Pokud bys něco takového uspořádal, tak bych asi zajel, do Chotěboře to zas tak extra daleko není.

Jinak k tomu MadRES - v pravidlech se o tomto prostě přímo nepíše... Sám za sebe si myslím, že sice varianta klasické PS jádro polepené balsou (styl jako dělá modely Reichard či ve spojení s dýhou Leoš Svoboda) by ničemu nevadila a duch pravidel neporušuje.
Jen se malinko bojím české šikovnosti či lépe natvrdo říct vychcanosti, kdy by se časem zcela reálně mohl najít někdo, kdo by pod balsu schoval něco jako jádro frézované z Rohacellu olaminované tenkou tkaninou se symbolickou balsou 0,5mm na povrchu (která by ale účinně zabránila kontrole) :-( Ale tohle bych zatím nechal stranou, k diskusi o detailech pravidel máme zatím ještě poměrně daleko :-)

Autor:  HONZIK 22 [ pát 20.10.2017 17:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

HOLA HOLA. Tak mi dnes volal kolega a hlasi se do klubu s Amigem IV. Pry tuto kategorii vymyslel deda Graupner! Jedno je fakt, ze asi ano, bo to je cista dvoumetrovka. Pry si sunda i tu plastovou kabinku aby nebyl ve pri s pravidly.Nicmene rad bych se vyjadril k polystyrenovemu kridlu potazenem dyhou. Sám mam od LS modelu 3metrovku uvnitr vyztuzenou kompositem.Tudy cesta asi nepovede, do kridla by melo byt videt. Kdyz uz je pouzit rostlinny,,trup,, tak proc na nej cpat v podstate komposit kterymzto je urcite polystyren epoxid a jakykoliv potah i kdyz je dyhovy ci balzovy :P
Jedna z prvnich kompositovych konstrukci byla prece Lavočka -prosycena preklizka pryskyrici.- vtip. Krasa teto kategorie je prece v navratu ke korenum.

Autor:  tomashr [ pát 20.10.2017 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

Já to vidím podobně - nejde ani tak o vlastní řešení PS-balza ve vazbě k tradici, to už je známé dáááávno, jde ale právě o to "skrytí vnitřností", kdy se běžně pod potahem vyztužuje uhlíkem plošně atd. V každém případě ale po přečtení té nové německé verze mi to vychází jako nelegální a asi bych to takto akceptoval.

A k pravidlům - tady je trochu doladěnější verze (zas podle originálu německých pravidel). Není to doslova přeloženo, ve starší verzi jsem aktualizoval hlavně část o konstrukci modelu (ale fakticky se neliší) a pak jsem ta doplnil tu část o odpočtu času při přelétání 6 minut.
Není to dokonalé, ale jsem přesvědčen, že tato verze překladu je už dost dobrá na to, aby se podle ní dala uspořádat nějaká ověřovací soutěž...

Příloha:
F3-RES2M-CZEv2.pdf [107.03 KiB]
359 krát


Ad Amigo - kabinu u Amiga nikdo napadat nebude, tohle spadá pod bod hned z preambule té novější DE verze, kde se zdůrazňuje, že je pravidla nutno interpretovat v duchu té jednoduché klasické kategorie. Takže i když průhledná kabinka z plastu přímo uvedena v "povoleném" není, tak nikdo nemá šanci ji prohlásit za porušení stylu a "ducha" kategorie či snahu o nějakou výhodu a prošlo by to na 100%, s tím jsem si úplně jistý.

Autor:  HONZIK 22 [ pát 20.10.2017 20:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

Hola hola.No vsak proto jsem tam dal tu pomlcku - vtip.
Pozn. Verim, ze se na tuto kategorii hodne modelaru tesi.Klidne si dovedu predstavit porazku na soutezi modelem historika vuci modelu s,,mark drelou,,Muze to byt sranda a pohodovka. KLIDNE VYHRAJU CI PROHRAJU kilo klobas!!

Autor:  tomashr [ sob 21.10.2017 18:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

Dneska docela pěkné polétání, opět se potvrdilo, že výkonnost AndREaSu je opravdu extrémní. Musí se vidět v reálu, ale fakt super.
Kromě toho jsem na jednoduchém R.E.S.olution aktivoval klapky (předdtím byly neosazené jako čisté RCVS), nyní jsem tam vrazil serva. Výsledek celkem podle očekávání - funguje a přistání se zpříjemní...
Příloha:
IMG_1267.jpg
IMG_1267.jpg
[ 489.41 KiB | Zobrazeno 4955 krát ]


Autor:  tomashr [ sob 21.10.2017 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

Jinak jsem létal z gumipraku složeného z 10ti metrů červené HK hadice a cca 60ti metrů silonu - pro tréning z dvoumetrovkami ideální, navíc je to příklad té v pravidlech zmíněné varianty "pro menší plochu", já se na Písnici s plným gumiprakem prostě nevejdu, ale tohle je pohoda.
Použitá guma je toto: https://hobbyking.com/en_us/hobbykingr- ... -cord.html (je opravdu červená jako na fotce, proč má v popisu "blue" ví jen číňan :lol: ).
Pro "oficiální" F3-RES gumiprak by sedělo spíš toto - https://hobbyking.com/en_us/hobbykingr- ... -cord.html , ze tří balení by byly dva gumipraky po 15m gumy - nic drahého. Jinak luxusní německá sada je za 60EUR, to je fakt komplet včetně udělátka pro tahání kolíku a dalších detailů https://zeller-modellbau.com/zubehoer/h ... hlepp.html . Reálně by ale nejspíš stačilo, aby někdo při nákupu v DE vzal jejich "oficiální gumu" za 30EUR - https://zeller-modellbau.com/zubehoer/h ... -tech.html a ta by se pak porovnala s tou modrou 8mm z Hobbykingu - pokud to bude rovnocenné, tak by náklady na gumu na jeden gumiprak byly jen cca 10EUR.

Autor:  HONZIK 22 [ ned 22.10.2017 10:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasické dvoumetrovky F3-RES2M

Pro inspiraci jak vypadaji spoilery drzene magnetem a otevirane raminkem serva. Krapet americka cena ale jako napad dobry.
http://www.arthobby.com/index.php?page= ... 1&item=521

Stránka 3 z 21 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/