|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Autor |
Zpráva |
smyk1111
|
Napsal: stř 14.02.2018 9:49 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
Má někdo zkušenost s tímto větroněm. Pořídil jsem si ho z druhé ruky ale nebyl nikdy ve vzduchu. Nikde jsem nenašel na českých stránkách nějaké zkušenosti z létání s tímto modelem. To ho nikdo nemá? Měl jsem Groba od Reiharda a ten létal výborně. Groba jsem měl omotorovaného do čumáku. Hornet H 206 bude mít rovněž motor ve špici. Předpokládám, že by to mohlo být něco obdobného i když Grob byl o cca 50 cm menší a neměl vinglety.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
martin z
|
Napsal: stř 14.02.2018 23:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Tady byl test: http://rcrevue.cz/casopis-rc-revue/arch ... slo=1/2010Viděl jsem ho kdysi před asi 8 lety na akci Mega Cup v Medlánkách, předváděl firemní pilot, byl myslím právě s motorem v čumáku. Lítalo to hezky, jen se mi nelíbilo při přistání, že to byla dost rychlá cihla, protože při letu po obloze to vypadalo naopak hezky. Třeba byl pilot ve stresu aby se trefil na malej plac, neměl už šťávu na příp. opakování atd. Očekával jsem mnohem pomalejší přiblížení na klapkách.
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: čtv 15.02.2018 10:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
na rc grupu pišou že v pohodě normalní ero až na nejakou upravu klapek čico jak řikaš zaleži na pilotovi a na na vystroji era /v klubu sme meli dvě stejná era akaždé/ý/ lital/o jinak.....
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: čtv 15.02.2018 13:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
v klubu sme meli dvě stejná era akaždé/ý/ lital/o jinak.....
Protoze co kus u Reicharda, to originál , takze proto kazde ero stejneho typu leta jinak.
|
|
Nahoru |
|
|
smyk1111
|
Napsal: pon 23.07.2018 6:32 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
Tak jsem "úspěšně" uvedl Horneta do provozu. Úspěšně v úvozovkách proto, že při prvním startu a krátkém seznamovacím letu, kdy jsem v rychlosti nastavil trim výškovky a po chvíli přistál, zatahovací podvozek nevydržel přistání a uvolnil se od trupu. Po přezkoumání důvodu jsem zjistil, že byl pouze zalepen epoxydem a to ještě spíše bodově. Provedl jsem opětovné zafixování a následně jsem lože podvozku důkladně přilaminoval dvěma až třemi vrstvami skelné tkaniny (110g) k trupu.
Po týdnu jsem Horneta opět postavil na vozíku na dráhu a s mírným vzrušením očekával co se bude dít. Trochu jistoty jsem měl v tom, že je víceméně v těžišti a výškovka je přibližně nastavena. Rozjezd se podařil a motor AXI 2826 s převodovkou 4:1, s vrtulí RFG 20 x 13 a napájecí baterií 5S/4000mA ho uspěšně vytáhl do výšky asi 100m kde jsem ho vypnul a po chvíli sledování jeho chování provedl korekci trimů a to hlavně výškovky. Hornet sklouzal asi do 30m a tak jsem opětně s motorem nastoupal asi do 150m a začal jsem si užívat let. Hornet s rozpětím 420 mm vypadá ve výšce velmi realisticky, jako skutečné letadlo. A taky tak létá, klidný letový projev ve všech standardních režimech letu. Kroužení v termice nádhera, opravdu jak skutečný větroň. Během chvilky jsem bez motoru vystoupal do 350m (osazeno vário) a Hornet by chtěl pokračovat výš. Vzhledem k jeho velikosti a dobrým světelným podmínkám byl na obloze dobře čitelný. Šlo by pokračovat, ale byl to první let a spíše zálet a tak jsem ukrotil myšlenky na vyšší výšku a prověřil jsem naopak opadání s pomocí vytažených klapek a křidélek (butterfly). Zde bude potřeba přidat v mixu trochu více potlačení výškovky. Z klesal jsem asi na 100m a uvedl Horneta opět do termického letu. Okamžitě po vytočení několika kruhů o průměru asi tak 50m opět nastoupal do 200m. Létat by se v tu chvíli dalo nekonečně dlouho, ale nastal čas pro odzkoušení rozpočtu přistaní a nejkritičtější fáze a to samotné přistání. Po dvou průletech jsem si ověřil klouzavost modelu , jeho opadání na klapkách a křidélkách a odhadl vzdálenost a výšku pro začátek klesání. Model bezpečně držel směr po ranveji i když byl trochu boční vítr. Zde se pozitivně projevila hmotnost modelu (cca 6kg) a Hornet bezpečně přistál na vytaženém podvozku s dokluzem po trávě asi 20m ode mne.
Oddechl jsem si a zároveň si uvědomil , že to byl hodně vydařený let a model je opravdu skvělý. Taky jsem si po rozboru letu řekl, že s tímto modelem nebudu nijak moc provádět akrobacii i když by určitě něco snesl a dokázal. U předešlého obdobného modelu Grob Twin Acro jsem se neudržel a při jednom kolmém vystoupání až do ztráty rychlosti (cca 80m) s následným přechodem na záda a do vývrtky, se již ze spirály nedostal a zastavil se až o ranvej kde nastala totální destrukce.
Popsal jsem zde tak trochu letové vlastnosti a to hlavně proto, že se s tímto modelem na našich (myslím tím ČR) letištích moc nepotkáte. A je to škoda, já mu musím dát za jedna.
Přílohy: |
FHD0059.JPG [ 99.18 KiB | Zobrazeno 2882 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: pát 27.07.2018 20:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
tak to je super jakou toma stoupavost ?
|
|
Nahoru |
|
|
smyk1111
|
Napsal: pon 30.07.2018 11:45 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
Stoupavost s uvedenou el. pohonnou jednotkou to nemá velkou, nedokážu odhadnout. Dalo by se asi odvodit z vária. Je to realistické stoupání, kdy je potřeba se dostat do potřebné výšky bez ohledu na čas. Pak je to hlavně aspoň pro mne o termickém letání nebo klouzavosti.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|