Autor |
Zpráva |
jakub37
|
Napsal: sob 17.08.2019 21:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Pokud se ti nezdá 1S Lipol, dají se dát 2S ty kulatý 650mAh (2x13g) a Micro BEC (1g). Pak se musíš v klidu vejít s konektorama i vypínačem do 35g. Na dvě serva a přijímač těch zbývajících 30g bohatě stačí.
Přílohy: |
IMG_8693.JPG [ 99.45 KiB | Zobrazeno 1881 krát ]
|
|
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
Naposledy upravil jakub37 dne sob 17.08.2019 21:29, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Šnek23
|
Napsal: sob 17.08.2019 21:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
jo,viděl jsem, ale přišlo mi lepší, vzít lehčí vybavení, když je ta možnost, ale vezmu asi tu 1000mah. A těch 65g je i se servama v křídle nebo jenom elektronika v čumáku?
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: sob 17.08.2019 21:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Ty dvě serva v křídle (2x5g) jsou skoro v těžišti, takže by takový vliv na vyvážení mít neměla, ale stejně si myslím, že se to do těch 65g vejde všechno.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 17.08.2019 22:25 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
jakub37 píše: Ty Lion mají nižší napětí Jen poznámka - tohle je zavádějící tvrzení, typické LiION 18650 mají počáteční napětí úplně stejné (dnes se nabíjejí také na 4,2V jako LiPOL, 4,1V je spíš historický zvyk). Dá se mluvit o menším napětí ke konci vybíjení, to je ale spíš výhoda v tom, že při plynulém poklesu se lépe detekuje blížící se konec než u LiPOL, které ke konci opadnou strměji.
|
|
Nahoru |
|
|
pecold
|
Napsal: sob 17.08.2019 23:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.10.2007 Příspěvky: 395 Bydliště: Č.B.
|
Tak to jsem přehlídl, jak je to cize, tak to oči jen přelítnou . Já jsem počítal od začátku s Lionkou, tak jsem si jí tam automaticky dosadil.
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: sob 17.08.2019 23:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
Omlouvám se za velmi začátečnický otázky, ale jak vlastně zjišťujete u větroňů, že dochází baterka? Nebo to jde jen vyzkoušet kolik to sežere za např. 10minut a podle toho to spočítat?
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: ned 18.08.2019 9:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
Ano, a nejen u větroňů. U nového letadla nebo nového letadla a pohonu létám kratší dobu než je předpokládaná užitečná kapacita akumulátoru, třeba poloviční dobu. Akumulátor dobiju a z dobité kapacity zjistím, zda mohu létat déle a přibližně o kolik. Každé nabíjení za provozu je potom kontrola, zda nelétám moc dlouho nebo naopak mohu let prodloužit.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: ned 18.08.2019 9:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
Při létání v mrazech počítám s nižší celkovou kapacitou akumulátoru a dobu letu zkrátím.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: ned 18.08.2019 9:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
Kapacita akumulátorů často pokryje několik hodin letu, potom stačí dobíjet před každým letovým dnem. U letadel, kde je opravdu malý akumulátor, který stačí třeba na hodinu a půl létání, hlídám celkovou dobu létání a po hodině považuji aku jako vybité.
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: ned 18.08.2019 9:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
Jasný, díky!
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
Majky007s
|
Napsal: ned 18.08.2019 10:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.3.2015 Příspěvky: 343 Bydliště: Jedlová u Poličky
|
Osobně tedy létám tak (f3k) že jelikož je připojená baterka přímo na přijímač tak přes telemetrii mi posílá přijímač hodnotu napětí a dle napětí aku létám. Dříve sem měl Auroru a ta měřila napětí na přijímači do 35v. Na Jeti to funguje na max 2s. Myslím že takové měření mají všechny značky a osobně v něm vidím výhodu, nastavím si alarm na hodnotu kdy vím že stihnu přistát a potom dle nabipjení kontroluji, zda nedudám baterku až moc.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 18.08.2019 10:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Majky007s píše: Osobně tedy létám tak (f3k) že jelikož je připojená baterka přímo na přijímač tak přes telemetrii mi posílá přijímač hodnotu napětí a dle napětí aku létám. Dříve sem měl Auroru a ta měřila napětí na přijímači do 35v. Na Jeti to funguje na max 2s. Myslím že takové měření mají všechny značky a osobně v něm vidím výhodu, nastavím si alarm na hodnotu kdy vím že stihnu přistát a potom dle nabipjení kontroluji, zda nedudám baterku až moc. Souhlasím, zrovna u LiION je pokles napětí zcela plynulý a nezáludný, pokud má rádio telemetrii napětí, tak stačí nastavit alarm na cca 3,4-3,5V a je to, na přistání ještě zbyde velká rezerva. Při použití 2s s BEC se tohle dost zkomplikuje, i proto bych u větroně bez motoru radil spíš vyjít s 1s anebo použít 2s a HV výbavu.
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: ned 18.08.2019 11:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Jen pro představu o jak velké spotřebované kapacitě se bavíme, tak u Vosy (stejná 2 serva), kde mám Lipol 2S 500mAh a ten stejný Micro BEC, jsem zatím nejvíc dobíjel 185mAh. A to nepoužívám vypínač, takže baterka byla něco přes 3 hodiny zapnutá a z toho víc než 2 hodiny poletování.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 19.08.2019 7:28 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Nejlepší je potažený model s nezalepenou servo přepážkou, ale osazenýma servama dovážit olovem na střední polohu těžiště. Poté olovo zvážit a podle toho koupit aku. Variant je fakt mnoho, buď malou LiIon 18500, 18550 a nebo nějakou jinou 1S LiPol případně 2S a ten BEC. Každému ta hmotnost vyjde trošku jinak, takže bude potřebovat trochu jinou hmotnost aku. Nicméně s 1S RoundCell Lipo 1000mAh to bude +- pro všechny tak nějak akorát. Zbytek se doladí posunem servo přepážky a pak po záletu případným mírným dovážením.
U RoundCell nebo i 1S LiIon je dobré, že se dá natlačit až úplně do čumáku a má při takto skladném provedení má dost velkou kapacitu. Klasická hranatá 2S Lipo s BECem už tak skladná není a prostor úplně ve špičce je nevyužitý.
BEC 1,5A asi bude fungovat, ale při otevření spoilerů ve větru a pohybu VOP už asi moc velká rezerva nebude. Já bych spíš volil 3A
|
|
Nahoru |
|
|
pecold
|
Napsal: pon 19.08.2019 11:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.10.2007 Příspěvky: 395 Bydliště: Č.B.
|
Nejlepší je potažený model s nezalepenou servo přepážkouTak na to už je pozdě , dozadu mám tažené 2 bowdeny, tak uvidím, jak to vyjde. Možná 1S Lion to dožene.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|