RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

KIWI - F3l/F5L
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=152&t=85667
Stránka 42 z 70

Autor:  TomHlavinka [ stř 13.11.2019 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

Ano, buď tak a nebo místo překližky a matice rovnou jen duralový plech 3mm s vyřezaným závitem. Rozměry můžou být cca 10x10x3mm. Hmotnost bude prakticky zanedbatelná.

Autor:  TomHlavinka [ čtv 14.11.2019 12:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

Libor aktualizoval galerii a dohrál fotky ze stavby elektrotrupu. Přechod kužel a trup vychází parádně!!
Letovka elektry 438g https://lpechan.rajce.idnes.cz/Stavba_Kiwi_RES

Autor:  heczkot [ čtv 14.11.2019 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

TomHlavinka píše:


S jakou baterkou?

Autor:  TomHlavinka [ čtv 14.11.2019 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

tuším 2S 600mAh, možná to sem rozepíše podrobněji.

Autor:  miglosch [ čtv 14.11.2019 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

TomHlavinka píše:
Libor aktualizoval galerii a dohrál fotky ze stavby elektrotrupu. Přechod kužel a trup vychází parádně!!
Letovka elektry 438g https://lpechan.rajce.idnes.cz/Stavba_Kiwi_RES


Chtěl bych se zeptat, to okýnko ze spoda elektro trupu pro montáž serv za těžištěm (dle těch fotek z odkazu) je už ve výřezech nově předpřipravené a nebo si ten trup dotyčný pro umístění serv vzadu musel takto upravit? Když se totiž koukám na fotku výřezů elektro trupu z příspěvku z 2.10. tak tam takové okýnko nevidím, nicméně by ten otvor mohl být ve výřezech už v základu připravený, protože si ta elektro verze o takové umístění serv přímo říká ;-)

Autor:  TomHlavinka [ pát 15.11.2019 8:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

Umístění serv, tak jak je má Libor je možné, ale z mého pohledu trochu zeslabuje konstrukci trupu (okno k servům totiž prochází přes překližkové dno trupu). Mě by se ještě více líbilo montovat serva z vrchu, okno pak tvoří 2mm balsový potah, s tím, že jeden z pásků balsy uzavírající trup s hora není přilepen natvrdo, ale víčko bude přilepené jen izolepou.

Zatím počítáme s následujícím umístěním komponent - seřazeno od špičky.

2S konfigurace: motor 30g, regl 10-15g, serva 2x5g, aku 2S 600mAh (40g) zasunutá dozadu trupu až k přepážce a za první přepážkou už pod křídlem přijímač.

3S konfigurace: motor 30g regl 15g aku 3S 600mAh (50g) v prostoru zadní části kabiny až první přepážky, serva 2x5g v centroplánu montované shora,

Při sestavování a osazování elektro trupu rozhodně doporučuji si předem vyzkoušet jak bude vycházet těžiště a co kam přijde umístit. Každá balsa ve stavebnicích je trochu jiná a hmotnost se liší, každý chce jiné aku a nebo použije jiný regl, jeden chce dva bowdeny a druhý nitě. Toto všechno má na již tak lehkém modelu dost velký vliv. o 5 g těžší ocas dělá ve předu 12g to je rozdíl zda budou serva před přepážkou a nebo až za přepážkou. Kombinací může vzniknout vcelku dost a chystat trup jen na jednu možnost instalace už teď se mi nezdá moudré. Později až se ustálí nějaký unifikovaný pohon a nebo vznikne oficiálně E-RES kategorie tak to nachystám pro konkrétní výbavu.

Autor:  heczkot [ pát 15.11.2019 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

TomHlavinka píše:
Umístění serv, tak jak je má Libor je možné, ale z mého pohledu trochu zeslabuje konstrukci trupu (okno k servům totiž prochází přes překližkové dno trupu). Mě by se ještě více líbilo montovat serva z vrchu....

Mám to vyřešené podobně jako Libor - chtěl jsem přímá táhla a to mi při montáži serv seshora nevycházelo. Kvůli zeslabení spodní strany trupu jsem omezil výřez na minimum - vypustil jen 2 diagonální výztuhy a přilepil lože serv k bočnicím po celé délce, aby mohlo přenášet zatížení za zeslabené dno. Mám v úmyslu to nechat otevřené, ať tudy může vzduch od motoru ven. Kdyby bylo potřeba serva někdy měnit (nepředpokládám), zadní půjde bez problému a přední po demontáži zadního snad taky.

Poloha serv umožňuje zachování vlečného háčku, kdybych si to někdy chtěl zkusit na gumě.
Trup je standardní (ne-elektro), počítám se 3s 450-650mAh a abych to někde kompenzoval, budou táhla z uhlíku 0,8 mm a spojka křídla z uhlíku 6 mm (asi zbytečně, ale chtěl jsem klid, že křídlo nezatleská).

Rád bych skončil někde na max. 450-470g letové váhy, dám vědět.

Přílohy:
IMG_20191115_174844.jpg
IMG_20191115_174844.jpg
[ 43.48 KiB | Zobrazeno 3027 krát ]

IMG_20191115_174924.jpg
IMG_20191115_174924.jpg
[ 43.66 KiB | Zobrazeno 3027 krát ]


Autor:  TomHlavinka [ pon 18.11.2019 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

Bezmotorové trupy mám hotové a elektro asi na 90%, stačilo půl hodinka broušení a pak pár minut "pečlivější" práce při sestavení centroplánu. Oproti prototypovému, který jsem stavěl na jaře, jde poznat odlehčení v zadní části a vylepšená konstrukce rámu. Light trup je o 20g lehčí než prototyp.

Trupy mají hotové centroplány se všemi vnitřními výztuhami, zalepenou servopřepážku. Jsou na hotovo vybroušené a 2x nalakované zaponovým lakem. V hmotnostech je už i započítáno uzavření horní části centroplánu Balsou 2mm, ale bez kabiny a bowdenů

Light váží 70g
Standart váží 85g

Přílohy:
IMG_20191117_185300.jpg
IMG_20191117_185300.jpg
[ 43.92 KiB | Zobrazeno 2743 krát ]

IMG_20191117_185225.jpg
IMG_20191117_185225.jpg
[ 139.28 KiB | Zobrazeno 2743 krát ]

IMG_20191117_185126.jpg
IMG_20191117_185126.jpg
[ 137.7 KiB | Zobrazeno 2743 krát ]

IMG_20191117_185457.jpg
IMG_20191117_185457.jpg
[ 38.74 KiB | Zobrazeno 2743 krát ]

IMG_20191117_185529.jpg
IMG_20191117_185529.jpg
[ 113.62 KiB | Zobrazeno 2743 krát ]


Autor:  TomHlavinka [ pon 18.11.2019 13:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

Další postup zatím promýšlím, ale možná to udělám následovně:
Potáhnu zadní části od centroplánu dozadu Vliesem, ten díky vláknům hodně přidá na pevnosti. Výhodou je, že samotný Vlies váží 24g, zato bílý oracover přes 90g/m2, to v zadní části trupu zase trochu pomůže s hmotností. Přední část trupu bych přelaminoval tenkým sklem, následně stříkl bíle probarveným vysokosušinovým základem Milesi, trochu přebrousil a nakonec lehce stříkl bílým akrylátem.

Výsledkem by měla být přední část tvrdá a odolná, zato zadní část pevná na ohyb a lehká.

....nebo se na to vykašlu a potáhnu celý trup Oracoverem jako všichni a bude.

Autor:  martinni [ pon 18.11.2019 23:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

TomHlavinka píše:
Bezmotorové trupy mám hotové a elektro asi na 90%, stačilo půl hodinka broušení a pak pár minut "pečlivější" práce při sestavení centroplánu. Oproti prototypovému, který jsem stavěl na jaře, jde poznat odlehčení v zadní části a vylepšená konstrukce rámu. Light trup je o 20g lehčí než prototyp.

Trupy mají hotové centroplány se všemi vnitřními výztuhami, zalepenou servopřepážku. Jsou na hotovo vybroušené a 2x nalakované zaponovým lakem. V hmotnostech je už i započítáno uzavření horní části centroplánu Balsou 2mm, ale bez kabiny a bowdenů

Light váží 70g
Standart váží 85g
Můžu se jen zeptat, proč ten zaponovy lak?

Autor:  TomHlavinka [ úte 19.11.2019 9:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

Protože drobné balsové chlupy na povrchu ztvrdnou a jdou houbičkou lehce obrousit, povrch je pak krásně hladký. Není to životně důležitý, ale teď v neděli bylo ještě hezky slunečno, tak jsem toho využil a mohl smradit na zahradě, v dílně to totiž moc nemusím.

Autor:  TomHlavinka [ úte 19.11.2019 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

Udělala se nějaká "volná kapacita" u jednoho z kamarádů. Kdyby někdo chtěl Kiwi hotové nachystané na potahování, případně potažené nebo i komplet osazené, tak bych to s ním mohl dohodnout.

Autor:  TomHlavinka [ stř 27.11.2019 8:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

Vývoj modelu a drobná vylepšení stále pokračují! Momentálně se věnuji prototypu náhonu brzd jedním servem z trupu! Požadavky: musí to být lehké, tj. nesmí to celkově vážit víc jak jedno servo, spoj křídlo a trup musí být spolehlivý a jednoduchý, bez nějakého složitého propojování, nesmí to mít vůle a výchylka brzd musí být dostatečně velká. Chtěl bych to vyzkoušet na svých nových modelech pro příští sezonu. Když to bude OK, sada dílů bude opět k dispozici, pak by bylo volitelné, zda to postavit s jedním nebo dvěma servy.

V trupu budou teď na zkoušku tři serva! Tím pádem je zde další možnost odlehčení modelu. Hmota bude soustředěná více dopředu a nebude potřeba nic dovažovat, případně u standartu něco málo. Snad bude možné použít u light verze opět o trochu lehčí baterky. Mělo by to jít vyvážit jen vybavením a to i přes to, že Kiwi má už teď asi nejkratší čumák ze všech. Toto se zatím ukazuje jako velká výhoda v kroužení a při změně směru kroužení. 3 serva v trupu tuto skutečnost ještě umocní a kdyby se podařilo do budoucna zase třeba jen o 1cm zkrátit čumák tak neváhám! Setrvačné síly lehčího křídla bez serv ve středech, které působí na model při kroužení se zase o něco zmenší. Každé takové ač drobné vylepšení je pak v součtu výhodou velkou!

Přílohy:
nahon.JPG
nahon.JPG
[ 32.75 KiB | Zobrazeno 1918 krát ]

nahon2.JPG
nahon2.JPG
[ 30.39 KiB | Zobrazeno 1918 krát ]


Autor:  TomasC [ čtv 28.11.2019 15:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

O tom jsem přemýšlel také. Ale určitě bych šel cestou tahání za lanka a tím vztyčoval brzdy. Je to jen pro přistání a tak boj proti silnější pružině nevadí.

Ale je otázka, zda celý systém bude vážit pod 6g a tím uspoříš servo. O momentu setrvačnosti naprosto nepochybuji.

To se domnívám, že výměna lišt v zadní části trupu ze čtvercových na trojúhelníkové udělá víc. :wink:

Autor:  martinni [ čtv 28.11.2019 17:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: KIWI - F3RES

Nevyplatilo by se trup něčím jen nalakovat, nastříkat místo fólie? Řeším to tedy u Starmade. Nebo je hmotnost laku/barvy o hodně větší, než fólie? Případně čím?

Stránka 42 z 70 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/