destelant
|
Napsal: stř 08.01.2020 21:38 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 26.11.2013 Příspěvky: 24 Obrázky: 0
|
Moje Kiwi tesne pred potahovanim. Zatial je vaha cca 345 g (s ocelovou spojkou kridiel, vsetkymi servami a 1s 650mAh LiPo). Som zvedavy kde sa zastavi finalna hmotnost... Příloha:
20200108_183223.jpg [ 149.67 KiB | Zobrazeno 2705 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: čtv 09.01.2020 7:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Taky bych potřeboval už být v takovém stádiu stavby. Já mám hotový zatím light a standart trup + elektrotrup a jedny křídla. Začal jsem teď připravovat a servisovat F5J na novou sezonu, do toho další a další zdržovačky. Doufám, že to tedy do jara všechno stihnu!
Nakonec se mi podařilo ukořistit 2 role bílého Fibafilmu (asi poslední v ČR) a tak jej vyzkouším na light Kiwi.
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: sob 11.01.2020 0:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
TomHlavinka píše: Nakonec se mi podařilo ukořistit 2 role bílého Fibafilmu (asi poslední v ČR) a tak jej vyzkouším na light Kiwi. A jaký je důvod k použití zrovna na light verzi? Fibafilm, bez lepidla - 40-45g/m2 Jestli pevnost, tak je asi lepší Icarex, bez lepidla - 31g/m2 Nebo opravdu light verze Oralight Air, bez lepidla - od 17g/m2 To už vychází líp i normální Oralight, s lepidlem - 36g/m2
Přílohy: |
6465C7E5-80CE-4BEB-8A5B-7661BA047F49.png [ 233.32 KiB | Zobrazeno 2336 krát ]
|
E2A4913B-27A1-4C4C-83A6-CF67C25A648B.png [ 158.44 KiB | Zobrazeno 2332 krát ]
|
|
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
Karel Svoboda
|
Napsal: sob 11.01.2020 10:02 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.2.2019 Příspěvky: 85
|
Zdravím, líbí se mi jak se tady řeší váha modelu a potahu. Dnes je nejdostupnější Oracoverlight. Dobře se sním pracuje a hlavně kromě papíru zpevní konstrukci. S klasickým potahovým papírem umí dnes málo kdo pracovat. A vjetšinou to přežene s lakem a zbortí konstrukci. Jestli má model zatížení 10 nebo 12 g/dm2 je úplně jedno. Ale hlavně 90% soutěží fouká 2 až něco a všichni hledají čím model zatížit aby model letěl a nestál ve vzduchu. Takže všeho s mírou a rozumnou hmotností a pevností modelu čemuž odpovídá hmotnost +- 450g.
Naposledy upravil Karel Svoboda dne sob 11.01.2020 20:31, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Jaro61
|
Napsal: sob 11.01.2020 18:14 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 1.1.2020 Příspěvky: 3
|
Do slova a do písmena s týmto názorom súhlasím !!!
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 13.01.2020 7:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
jakub37 píše: A jaký je důvod k použití zrovna na light verzi? Fibafilm, bez lepidla - 40-45g/m2 Jestli pevnost, tak je asi lepší Icarex, bez lepidla - 31g/m2 Nebo opravdu light verze Oralight Air, bez lepidla - od 17g/m2 To už vychází líp i normální Oralight, s lepidlem - 36g/m2 Fibafilm by měl být tužší než Vlies, skoro jako folie Oralight, hmotnostně to vyjde nastejno s lakovaným vliesem a není tak hladký jako folie, ale zase né tak "hrbatý" jako lakovaný vlies a líp se s tím pracuje. Povrch je takový kompromis a to se bude u nadojeného light éra hodit. Icarex je nejhorší možná varianta potahu takovéhoto křídla. Mám s tím zkušenosti, používal jsem to na F1E. Není vůbec tuhý, je jen velmi pevný a odolný na průraz, ale toto nepotřebujeme. Tak jak je konstrukce tuhá na krut před potažením bude úplně stejně tuhá po potažení Icarexem. Není tam ani procento rozdíl!! Icarex se používá dnes pouze na F1A, kde je kostra křídla neuvěřitelně tuhé i bez potahu. Oralight air je blbost, to je tak do haly nabo na VOP volňásků Nejlepší je použít Oralight, vše ostatní jsou již takové pokusy a alternativy
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 13.01.2020 7:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Karel Svoboda píše: Zdravím, líbí se mi jak se tady řeší váha modelu a potahu. Dnes je nejdostupnější Oracoverlight. Dobře se sním pracuje a hlavně kromě papíru zpevní konstrukci. S klasickým potahovým papírem umí dnes málo kdo pracovat. A vjetšinou to přežene s lakem a zbortí konstrukci. Jestli má model zatížení 10 nebo 12 g/dm2 je úplně jedno. Ale hlavně 90% soutěží fouká 2 až něco a všichni hledají čím model zatížit aby model letěl a nestál ve vzduchu. Takže všeho s mírou a rozumnou hmotností a pevností modelu čemuž odpovídá hmotnost +- 450g. Ano, ale já se v případě Fibafilmu bavím jen a pouze o light éru. Modelu určeném pro první ranní kola, podzimní mlhu, kola po letní bouřce. Tedy nasazení za podmínek vhodných jen a pouze pro Light. Na běžné a nejčastější podmínky je určen Standart u kterého vyjde letovka i s nejpevnějším Oracoverem okolo 450g. Stejně jako ve všech jiných kategoriích bude mít pilot více modelů dle počasí a je blbost dělat dva stejné. Je přeci všem jasné, že když bude počasí jen o tom co model vyloženě naklouže tak bude mít lehký model jakousi výhodou.
|
|
Nahoru |
|
|
PeePoTN
|
Napsal: pon 13.01.2020 7:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2007 Příspěvky: 482 Bydliště: Trenčín
|
Tebe ide aj o to nemať na tom light "hladký" povrch krídel ako s foliou že? To RESko potiahnutý napr vliesom má menšiu rýchlosť a o niečo lepšiu klzavosť v mrtvom vzduchu. Na Slovensku nie je moc dostupný oralight, bud je nehorázne predražený alebo nie je skladom a v málo farbách. Nechcem mať všetky modely červeno-žlté
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 13.01.2020 8:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Ano přesně tak, jen opravím lepší klouzavost to nemá - tu má naopak folie, Vlies/Fibafilm má možná jen o něco lepší opadání a i to je s otázkou. Lepší je však určitě chování při nízké rychlosti a větším úhlu seřízení, tedy v situacích do kterých se light dostává častěji.
Standart model však budu mít potažený kombinací Oracover na křídla a Oralight na ocas - právě pro co největší pronikavost.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: stř 15.01.2020 13:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Pro novou sérii mám další vylepšení modelu a tou je šroubovací VOP pro jednodušší transport. Úprava se dotne koncové části trupu ve které je vložená malá topolová příložka s výřezem pro plastovou matici M3, VOP má upravené střední žebro pro vložení překližkové výztuhy
Do stavebnice jsem také nově přidal následující položky:
1. Niť Dynema 0,08mm na případné omotání prvních polí nosníku středů, pro ještě větší pevnost křídla 2. 2x Nylonový šroub M3x15mm pro VOP 3. 2x nylonová matice M3 pro VOP
Přílohy: |
Výstřižek.JPG [ 73.18 KiB | Zobrazeno 1525 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
PeePoTN
|
Napsal: stř 15.01.2020 14:22 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2007 Příspěvky: 482 Bydliště: Trenčín
|
Ja tam idem dať jeden M3 šrob a do predu kolik
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: stř 15.01.2020 14:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Tak to také může být. Já se chtěl vyhnout řezání uhlíku a pouzdra pro něj. Šroubek nemá ani 0,5g takže to je bez problému. Navíc jsou dva šrouby výhoda při případném ladění úhlu seřízení.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 15.01.2020 14:55 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
TomHlavinka píše: šroubovací VOP Šla by u tebe objednat konverzní sada? Překližkové a plastové prvky pro šroubovací VOP...
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: čtv 16.01.2020 7:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Jasně není problém, ale jde jen o 3 maličké překližkové díly z topolovky, 2 šroubky s matičkou. Vyrobené to máš asi rychleji než já zabalené, ale jak jsem psal na začátku vlákna podpora a náhradní díly budou stále.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|