Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: čtv 21.03.2019 23:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2006
Příspěvky: 471
pepin píše:
v pohodě,vždy jsem si říkal, že piloti dopraváku, kteří opakují přistání umějí oproti modelářum prdlajs řídit.

U motoráků si ale samozřejmě s plynem při přistání hraju taky a taky občas přistání opakuju. U větroně se to ale snažím hrou s klapkama vždy posadit napoprvé a pokud už se stane, že musím opakovat okruh na přistání, tak to se rozhoduju ještě ve větší výšce, kdy nemusím řešit žádnou krizi a normálně si přepínám jedním cvaknutím přepínače mezi letovými režimy :wink:

YenyaKas píše:
Jak tohle funguje? á jsem měl snahu něco takového si nastavit, ale vadilo mi to, že na otočném ovladači není "cítit" středová poloha.

Ne každé rádio má otočné ovladače bez středové polohy, ale jsou i lidé, kteří režim rychlost vůbec nepoužívají a pak jim stačí i otočný ovladač bez středu pro zakřivení odtokovky jen dolů, pro režim termika. V závěru na tuto funkci stačí i přepínač, to zakřivení se nahoru i dolů většinou stejně nastavuje v řádu milimetrů. Taky jde o to jak výkonný model máš a jak opravdu nutně potřebuješ honit proporcionálně ty milimetry :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 1:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12820
Bydliště: praha 5
miglosch píše:
Pepine jenže já používám klapky tak, abych si nikdy nemusel přimotorovávat na přistání, tedy já nepotřebuji takovou kombinaci kterou popisuješ a tedy pro každého to výhodnější jak píšeš být nemusí :wink:

noo, vzhledem k tomu, že já to používám v podstatě asi uplně stejně jako další 3 lidi v tomto vláknu, jeden z nich je tuším dokonce mistr světa, navíc mám i pocit, že jsem toto řešení právě s ním před lety i probíral a jak řekl, tak jsem udělal--bo to fakt podle mého mělo logiku a jak jsem psal---graupner to na pokračovacím vysílači 19 naprogramoval tak, aby to obráceně ani nešlo--nechám to tak, já s tím už dožiju :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 7:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2006
Příspěvky: 471
pepin píše:
on je ze začátku trochu problém , že z jednodušších letadel je asi každý zvyklý přistávat s páčkou u sebe, já se to odučoval tak, že jsem v bezmotorovém letu--termika, plachtění řídil s pákou vepředu, jooo, chvilku mi to zvyknout si trvalo.

Mne by třeba tento způsob nevyhoval právě v tom, že je pak plynová páka v každém režimu v jiné poloze kdy je na ní vyplá funkce, tedy já mám při páce plynu k sobě všechny funkce vždy vyplé a nijak se mi to v různých fázích neplete a při přepínání letových fází se mi hned nezapíná nějaká funkce když mám páku plynu u sebe. Přijde mi to tak nějak více pod kontrolou s menším rizikem si šáhnout do něčeho co nechci a to jen přepnutím letové fáze.
Třeba ty když si krátkej a zavíráš klapky, tak se ti to rovnou přimotorovává, ale mne stačí když se zavřou klapky, čím se mi zmenší klesání a zvýší kluz a tím model dotáhnu i když jsem na přistání kratší a nemusím do toho rozbíhat motor, prostě to přistání řídím už jen plynulým vysouváním a zavíráním klapek tak, aby model přistál kde chci.

Ono jsou ale samozřejmě všechny způsoby dobře, hlavně záleží jak to vyhovuje každému jednotlivci, je to stejný jako s vínem, tisíc lidí - tisích chutí :D ale je fakt, že se často musí člověk podřídit taky právě tomu, co vlastně umí jeho rádio a vo tom to taky je...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 12:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 877
Bydliště: Žďár n. S., ČR
miglosch píše:
… mám klasicky v plném rozsahu plyn od sebe a ve fázi přistání plně vytažené klapky také od sebe. Tedy k sobě mám vždy polohu 0 jak pro motor, tak i pro klapky a vím že je to výchozí pozice ve které nic nezkazím a nehrabu si do žádné funkce v žádné letové fázi :)
Řeší to i tu situaci, že pokud bych byl náhodou v krizi s plně vysunutými brzdami, tedy s kniplem od sebe, tak stačí cvaknout přepínačem pro změnu letové fáze, knipl se mi z brzd změní v motor a tedy v ten moment se mi plně vysunuté klapky zavřou a rozjede se motor. Když se to dobře odladí zpožděními, tak dojde k plynulému rozjezdu letadla z plně zabrzděného do plně omotorovaného bez jakéhokoliv propadu modelu a bezjakéhokoliv kvrdlání s kniplem plynu :wink:
Přesně takhle to používám i já. Je to samozřejmě věc názoru a zvyku.

Ještě bych zmínil, že stejně jako v okamžiku přistání motoráku stahuju motor, tak v okamžiku přistání větroně stejný pohybem zatahuju klapky, abych je neurval o zem :!:

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 18:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12820
Bydliště: praha 5
miglosch píše:
Mne by třeba tento způsob nevyhoval právě v tom, že je pak plynová páka v každém režimu v jiné poloze kdy je na ní vyplá funkce, tedy já mám při páce plynu k sobě všechny funkce vždy vyplé a nijak se mi to v různých fázích neplete.


problém je jinde, ty jsi vubec nepochopil jak to mám a jak se to potom ovládá.

----Přidám plyn---páka od sebe---nastoupám---páka stále od sebe ---vypínačem před pákou vypínám motor--plynová páka stále zustává vepředu--létám--vyklesám a chci znovu nastoupat----stále mám plynovou páku vepředu, pouze opět přepnu vypínač--motor se roztočí a já opět stoupám---když vystoupám, přepnu vypínač----stále mám páku vepředu---jdu na přistání, pokud jsem dlouhý, přitahuji páku k sobě--otevírám brzdy, pokud bych byl krátký, tak nepřitahuji páku k sobě, ale pouze zase přepnu na chvilku vypínač--sepnu motor.

Už tomu rozumíš? já opravdu nejsem ten z nás dvou, kdo musí s tou plynovou pákou kvedlat---stáhnou jí k sobě, když přepínám letový režim z motoru na klapky a řešit to zpomalovačem náběhu----já mám ale i středovou polohu toho přepínače , kdy pak nemám na plynové páce vubec nic-ani motor, ani brzdy a ten přepínač mám ještě paralelně spojený s tlačítkovým spínačem, takže vyjma startu--prvotního přidání plynu plynovou pákou od sebe už pak znovu a znovu stoupám většinou pouze stiskem toho tlačítka---plynovou páku mám pořád vepředu a stiskem tlačítka přepnu režim klapek opět na plný plyn.

v podstatě se dá říct, že motor --zapnuto--vypnuto ovládám také pouze přepínačem, nikoli plynovou pákou, ačkoli ve skutečnosti ten motor mám na plynové páce-----někdo to tady zminoval, že se muže jen zdát, že motor je ovládaný přepínačem.

Už tomu rozumíš?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 19:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2006
Příspěvky: 471
Aha to se přiznám, že to mne nenapadlo, že máš motor na páce plynu, kterou necháváš nahoře a k vypínání motoru používáš neproporcionálně přepínač. Já mám motor na páce plynu protože ho chci používat stále proporcionálně a proto vysouvám butterfly od sebe, protože motor vypínám jako u každého jiného letadla a nemusím u různých modelů přemýšlet nad různou logikou plynu. Výsledek mezi mnou a tebou je jasně 1:1 protože ty víc kvrdláš přepínačem a ano, já oproti tobě zase v tomto případě jasně více kvrdlám pákou plynu :lol: myslím že jsme to tu popsali dost, tak ať si z toho každý vezme co potřebuje a ať nás hlavně to kvrdlání baví :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 20:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2012
Příspěvky: 715
Bydliště: Vyškov, ČR
páka plynu od sebe (nahoru) = vše v nule , nebo podle aktuálního let. režimu přizvednuto, příp. navztlakováno (příp. zakřivení regulováno sliderem)
páka plynu k sobě (dolů) = naplno brzdím
motor mám na přepínači, někdy třípolohovém, kdy prostřední poloha může být regulovaná sliderem)

Takto u spousty letadel, bez problémů i s 2,5kw+ motorem.

Zastávám názor od sebe = zrychujeme (LR rychlost/přeskok...). K sobě zpomalujeme (brzdy, termika...)
A zároveň ctím aby páka plynu měla jen jeden význam (u mě brzdy) pak v krizových situací reaguju vždy stejně a správně.

Samozřejmě je to můj pohled, každý ať si létá, jak je mu libo.

zelkar píše:
Ještě bych zmínil, že stejně jako v okamžiku přistání motoráku stahuju motor, tak v okamžiku přistání větroně stejný pohybem zatahuju klapky, abych je neurval o zem :!:


Tohle je pro mě trochu problém, pokud si vyjímečně zalétám s něčím čistě motorovým - kombat, akrobat - tak se mi stává že přistanu a vrazím tam "plný plyn" jak jsem zvyklý zatahovat klapky. :-D

_________________
x9d, x-lite pro a pár poletuch


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 20:49 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10795
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
miglosch píše:
a k vypínání motoru používáš neproporcionálně přepínač

Tohle je myslím nepochopení principu. Přepínačem se přepne jiný letový režim, kde se motor nepoužívá. A tak se motor jaksi mimochodem vypne.

Ono to tak zdálky vypadá, ale je to o letových režimech a příslušných konfiguracích.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 22:11 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2006
Příspěvky: 471
TomasC píše:
Tohle je myslím nepochopení principu. Přepínačem se přepne jiný letový režim, kde se motor nepoužívá. A tak se motor jaksi mimochodem vypne.

Ono to tak zdálky vypadá, ale je to o letových režimech a příslušných konfiguracích.


Tomáši já znám principy letových režimů a pochopil jsem to nakonec jak to vlastně Pepin používá, jen mi uniká, proč mít vůbec na páce plynu motor s tím, že se vlastně pákou plynu zapne jen jednou na začátku letu, páka se ponechá na maximu a pak se motor zapíná a vypíná přepínáním letového režimu.


Naposledy upravil miglosch dne pát 22.03.2019 22:37, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 22:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12820
Bydliště: praha 5
miglosch píše:

Tomáši já znám principy letových režimů a pochopil jsem to nakonec jak to vlastně Pepin používá, jen mi uniká, proč mít vůbec na páce plynu motor s tím, že se vlastně pákou plynu zapne jen jednou na začátku letu, páka se ponechá na maximu a pak se motor zapíná a vypíná přepínáním letového režimu.


protože když chci pak s nějakým větroněm létat jako s motorákem, tak mám možnost ho ovládat jako motoráka klasicky plynovou pákou.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 23:09 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2006
Příspěvky: 471
Mě by v tom nevyhovovalo to, že pokud bych stáhnul plyn klasicky pákou k sobě a přepnul režim, tak by mi najednou vyjelo butterfly na maximum. Proto mám s pákou u sebe vždy každou funkci v pozici 0, aby se funkce nemohly nazájem ovlivnit při přepínání letových režimů a v této poloze kniplu.
A to je vlastně celá má myšlenka, kterou se tu celou dobu snažím napsat a konečně se mi to povedlo a dokonce krátce a stručně :lol:
Jinak je ale vidět, že Pepinovi jeho nastavení sedí a na funkci dobrého pilota to nemá vůbec žádný vliv :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 23:28 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 501
Bydliště: Frýdek-Místek
Já to mám tak, že na páce plynu mám buď:
1. Motor (letový režim Vzlet)
2. Nic (letové režimy normal, termika a rychlost)
3. Klapky, přesněji řečeno butterfly (letový režim přistání)

A páka plynu dole (u sebe) znamená vypnutý motor a zasunuté klapky. V letovém režimu vzlet mám ještě jeden přepínač, který upraví křivku plynu tak, že minimum je cca 25%. To je proto, aby při očuchávání vzduchu na minimálním motoru nedošlo při stažení plynu k nechtěnému vypnutí motoru (RCEV, F5J).

Ale jsem přesvědčený, že neexistuje žádné "jediné a správné" nastavení. IMHO záleží na dvou věcech:
1. Co umožní nastavit vysílač
2. Jak si to pilot vymyslí

Někomu přijde přirozenější způsob, že páka plynu od sebe znamená rychlost a k sobě zpomalení, jinému to že páka plynu dole znamená vždy vypnuto. Áť si každý vybere. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: pát 22.03.2019 23:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12820
Bydliště: praha 5
miglosch píše:
Mě by v tom nevyhovovalo to, že pokud bych stáhnul plyn klasicky pákou k sobě a přepnul režim, tak by mi najednou vyjelo butterfly na maximum.



v praxi ale nemáš duvod a je to i obtížnější dosáhnout na přepínač na čele vysílačky, když máš plynovou páku staženou k sobě,tak nahmatávat nějaký přepínač vepředu, navíc to co popisuješ někdy taky dělám, když vím, že stejně začnu klapkama na plno--respektive třeba tady u toho foxe vysunutím brzdících štítu, klidně stáhnu plynovou páku k sobě a až přijde ten správný čas, jenom cvaknu do přepínače-záleží na okolnostech a terénu kde přistávám-když letím přemet nahoře, tak už řeším, jak ho budu točit a vybírat dole a kolik tam budu asi tak nad zemí, kolik a odkud fouká, vyletím po větru? proti větru? na boční vítr? a neřeším to teprve až to přijde.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: sob 23.03.2019 10:00 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 11.10.2017
Příspěvky: 109
Obrázky: 4
Zdravím, měl bych takový dotaz. Chápu zde popisované nastavení řízení i mě by nějaká varianta vyhovovala. Ale jak technicky docílíte toho, aby po přepnutí zvoleného přepínače přestal reagovat plyn (3. kanál u futaby) a mohl jsem knipl plynu využít na mnou vybranou funkci? Dokážu cokoliv k němu přimixovat, ale stále mi ovládá motor. Pro vás zřejmě banalita, ale já na to nemohu přijít :(
Mám futabu T10CG


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak ovládat plyn
PříspěvekNapsal: sob 23.03.2019 10:06 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10795
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
miglosch píše:
Mě by v tom nevyhovovalo to, že pokud bych stáhnul plyn klasicky pákou k sobě a přepnul režim, tak by mi najednou vyjelo butterfly na maximum.

Ono má všechno svoje. Většinou jsou letové režimy tři. Motor, Termika, Přistání. A tam ty přechody nejsou tak výrazné.

Ale já třeba na pyloňáku létám režimy dva. Rychlost a Přistání. Tam dochází k tomu, že přepínám se staženým plynem a HNED se hrnou brzdy ven. Nelíbí se mi to, ale řešil jsem to zpomalením přechodu režimu Rychlost na Přistání na 2sec. V tom čase dám snadno páku dopředu.

Je to o tom, že páka plynu vždycky řídí rychlost letadla. V režimu Rychlost 0-310km/h (ale to mám ohnutou páku vpřed) na trati a v režimu Přistání, abych přistál na letišti, ideálně blízko sebe 90-45km/h což je cca pádovka).

Asi by se to dalo udělat lépe, ale mozek už to má zažité a tohle by fungovalo, dokud by nepřišla nějaká krizovka, pak nastoupí v synapsích vypálené reflexi a je problém.
Dneska bych taky šel jednoznačně palcovky a už je na zvyknutí pozdě.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: horejsi a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz