Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 24.01.2020 9:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 549
Bydliště: Praha 8
Chamber píše:
Vážení, níže si dovoluji uveřejnit text odpovědi Ralfa Dekra (otce pravidel) na dotaz ohledně zmíněného provedení nosníku ocasních ploch s integrovaným kozlíkem pro VOP. Uvádím i překlad z Googlu (kdyby někdo).
Hallo Tomas,
From my point of view your construction of the tail is in order.
I add this special part of the rules:
b) The tail boom for the tail unit may consist of a GRP/CFRP/Kevlar tube or shapes. The composite tube or
shape may not extend forward of the middle of the root chord of the wing.
There is nothing written concerning the arrangement of the elevator and the rudder.
I hope this information was helpful for you.
Best regards
Ralf
Hallo Tomas,
Z mého pohledu je vaše konstrukce ocasu v pořádku.
Přidávám tuto zvláštní část pravidel:
b) Ocasní rameno pro ocasní jednotku může sestávat z GRP / CFRP / Kevlarovy trubice nebo tvarů. Kompozitní trubice nebo tvar se nesmí rozprostírat doprostřed kořenové struny křídla.
O uspořádání výtahu a směrovky není napsáno nic.
Doufám, že tyto informace byly pro vás užitečné.
s pozdravem
Ralf

Úmyslně uveden překlad bez úprav do leteckého slengu

Dále bych chtěl informovat, že všechny názory ohledně pravidel jsou zde jen a jen soukromé názory diskutujících. Výklad pravidel je pouze v kompetenci předsednictva KLeM ČR. A posloupnost je následující - trenér kategorie, šeftrenér RC větroňů, předsednictvo KLeM ČR, předsednictvo Svazu modelářů ČR.
Znova si dovolím zopakovat "zaručené" názory diskutérů jako "tomashr", "clousaua" a pod. jsou pouze jen jejich soukromé názory zde publikované.

Ano je škoda, že jsme ještě pořádně nezačali létat a už je tu mnoho "chytrých", kteří dokáží kritizovat to, či ono. Pravidla RES byla zařazena do Stavebních pravidel KLeM ČR z důvodů většího zapojení mládeže do sportovní činnosti a přizpůsobení se vývoji v zahraničí. Materiálně velmi silně podporována svazem modelářů (kluby dostávají stavebnice zdarma)
Bylo by proto více něž žádoucí, abychom s mládeží stavěli, létali a přitáhli je k modelaření a s politováním se i nějak vypořádali s "odborníky", kteří do toho jen a jen k.......

Všem všechno nejlepší v roce 2020 přeje
Ing. Petr Cejnar
předseda KLeM ČR
a těším se s Vámi na setkáních na soutěžích RES s hojnou účastí mládeže.



Ve Sportovním řádu 2019 v předběžných pravidlech RES je jasně uvedeno pod bodem 9.4.8.2.2. "Není povoleno použít: a) pozitivní nebo negativní formy pro výrobu trupu a nosných ploch jakož i potahů". Je tím tedy asi myšleno celého trupu, dílčí části jako kozlíky, kabinky, špice, spojení plovoucích výškovek s trupem atd. jsou možné s použitím pozitvní a negativní formy pri stavbě/výrobě. Chápu to správně?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 24.01.2020 10:22 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.8.2011
Příspěvky: 26
Zde je příklad vytržení souvislostí zpravidel:
Bod 9.4.8.2.1. mimo jiné říká:
e)Trup musí být celý ze dřeva, nebo může být výložník pro VOP a SOP ze skelné/uhlíkové/kevlarovélaminátové trubky nebo profilu. Trubka/profil může zezadu zasahovat maximálně do poloviny hloubky křídla.

Z tohoto boduje tedy jasné, že asi kabinka nemůže být laminátová, neboť je povolen jen výložník VOP a SOP. To samé je špička (ta asi není vzadu) na výložníku, takže NE.
Nechápu "spojení plovoucích VOP s trupem" (spojka polovin VOP??? = uhlíková trupka ANO) ale kozlík pro uchycení VOP není nijak definován, jak má být zhotoven. Znamená to, že jeho vyrobení ve formě a přilaminování k výložníku (laminátovému nebo dřevěnému) není proti pravidlům.
A nebudeme raději létat než se šťourat a zase vymýšlet co by kdyby?
Petr Cejnar
P.S. Bylo by dobré kdyby příspěvky nebyly anonymní.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.01.2020 11:11 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Já to vidím podobně, diskusí ohledně toho zda to má být dřevěné nebo jen trošičku laminátové je zde hromada, ale že by někdo nahrál fotku modelu, který právě staví, že by se podělil s ostatníma co vymyslel nebo vyzkoušel, nebo že byl včera lítat, tak to né...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.01.2020 11:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 549
Bydliště: Praha 8
Chamber píše:
Zde je příklad vytržení souvislostí zpravidel:
Bod 9.4.8.2.1. mimo jiné říká:
e)Trup musí být celý ze dřeva, nebo může být výložník pro VOP a SOP ze skelné/uhlíkové/kevlarovélaminátové trubky nebo profilu. Trubka/profil může zezadu zasahovat maximálně do poloviny hloubky křídla.

Z tohoto boduje tedy jasné, že asi kabinka nemůže být laminátová, neboť je povolen jen výložník VOP a SOP. To samé je špička (ta asi není vzadu) na výložníku, takže NE.
Nechápu "spojení plovoucích VOP s trupem" (spojka polovin VOP??? = uhlíková trupka ANO) ale kozlík pro uchycení VOP není nijak definován, jak má být zhotoven. Znamená to, že jeho vyrobení ve formě a přilaminování k výložníku (laminátovému nebo dřevěnému) není proti pravidlům.
A nebudeme raději létat než se šťourat a zase vymýšlet co by kdyby?
Petr Cejnar
P.S. Bylo by dobré kdyby příspěvky nebyly anonymní.


OK, díky za odpověď, tím je vše vyjasněno a posvěceno předsedou KLeM ČR, není nutné toto dále řešit. Opravdu nešťourám, jen se slušně ptám, protože mě to zajímá. RcMania je diskusní forum...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 25.01.2020 7:49 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 141
Obrázky: 1
O.K. posvěceno předsedou, další diskuse je bezpředmětná, zapomeňte.
Pojďme tedy stejným způsobem ještě pořešit případ modelu RESek (s výložníkem ocasních ploch) viz plán, který vyšel v RCR 1/2020. Také není v souladu s pravidly, ale taky jen trošku, tak ať s tím RCR nemá zbytečné problémy, když už je plánek publikován. Děkuji.

_________________
DS-14, X-Lite, Majko, Alegro, MPX Gemini, MPX Twinstar, MJX Bugs2C, Clik R2
aviarium.wordpress.com


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 27.01.2020 6:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.2004
Příspěvky: 814
Bydliště: Turnov
Obrázky: 0
TomHlavinka píše:
Já to vidím podobně, diskusí ohledně toho zda to má být dřevěné nebo jen trošičku laminátové je zde hromada, ale že by někdo nahrál fotku modelu, který právě staví, že by se podělil s ostatníma co vymyslel nebo vyzkoušel, nebo že byl včera lítat, tak to né...

Tome tak tady pár letošních fotek z létání:
Příloha:
received_497570747555651.jpeg
received_497570747555651.jpeg
[ 68.52 KiB | Zobrazeno 3559 krát ]


Příloha:
IMG_20200116_103612_2.jpg
IMG_20200116_103612_2.jpg
[ 25.17 KiB | Zobrazeno 3559 krát ]


a stavby:
Příloha:
IMG_20191229_112618.jpg
IMG_20191229_112618.jpg
[ 88.39 KiB | Zobrazeno 3559 krát ]


Příloha:
IMG_20200118_121524.jpg
IMG_20200118_121524.jpg
[ 93.44 KiB | Zobrazeno 3559 krát ]



... pro inspiraci jak jsi chtěl :)
Letu a stavbě zdar :).

_________________
Vladislav Plichta
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 27.01.2020 9:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.2004
Příspěvky: 814
Bydliště: Turnov
Obrázky: 0
A pro inspiraci ještě jeden záznam z listopadového létání :
Příloha:
783AAE4B-CC13-4C6A-BFC6-AB1A72C3F530.png
783AAE4B-CC13-4C6A-BFC6-AB1A72C3F530.png
[ 134.94 KiB | Zobrazeno 3505 krát ]



Letu zdar

_________________
Vladislav Plichta
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 27.01.2020 15:23 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 11.8.2012
Příspěvky: 31
Bydliště: Plzeň
K2000 zde hojně diskutovaná RES...


Přílohy:
IMG_20200115_113927.jpg
IMG_20200115_113927.jpg
[ 312.79 KiB | Zobrazeno 3397 krát ]


_________________
Jeti DC-16, Trex 450PRO, Logo 550, Kasama Srimok FAIFA, Goblin 700
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30.01.2020 10:06 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 28.10.2012
Příspěvky: 101
Zdravím,
zajímalo by mě porovnání provedení brzdícího štítu, t.zn. jednodílný, centrální, na jedno servo a dvoudílný na dvě serva. Je to "znát" na řízení modelu, popř. "účinnosti brždění" ? Je v tom "poznatelný" rozdíl ?
diky, J.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30.01.2020 10:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
U středového štítu je VOP víceméně pořád v úplavu. Řízení na malé rychlosti před přistáním tedy není vůbec přesné a u plovoucí VOP se to projeví asi ještě o něco víc. Předloni jsem lítal s půjčeným Puresem s X ocasem a VOP reagovala pokaždé jaksi jinak. Někdy reagovala okamžitě a někdy se zpožděním zato najednou jako by s větší výchylkou. Když jsem pak začal kreslit Kiwi, říkal jsem si, že kvůli ovladatelnosti to chce dva štíty a dále to neřešil ani netestoval. Ono 100 bodů za přesné přistání je myslím docela dost!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30.01.2020 11:16 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 21.9.2019
Příspěvky: 130
Bydliště: Staňkov, ČR
Obrázky: 5
Podle mého to vliv nemá, možná u Purese s motýlem vzadu, toho jsem nezkoušel. Srovnal jsem Andrease, X rese, Liptov, Sambu a K-2000. Takže jako většinou shodu těžko nalézt a bude záležet na osobních preferencích. Daleko víc záleží na velikosti a poloze spoileru.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30.01.2020 11:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.2004
Příspěvky: 814
Bydliště: Turnov
Obrázky: 0
TomHlavinka píše:
U středového štítu je VOP víceméně pořád v úplavu. Řízení na malé rychlosti před přistáním tedy není vůbec přesné a u plovoucí VOP se to projeví asi ještě o něco víc. Předloni jsem lítal s půjčeným Puresem s X ocasem a VOP reagovala pokaždé jaksi jinak. Někdy reagovala okamžitě a někdy se zpožděním zato najednou jako by s větší výchylkou. Když jsem pak začal kreslit Kiwi, říkal jsem si, že kvůli ovladatelnosti to chce dva štíty a dále to neřešil ani netestoval. Ono 100 bodů za přesné přistání je myslím docela dost!


mám jednodílný brzdící štít, mám mixer do výškovky a podle mě to funguje dobře, chce to cvik, ale závody samozřejmě ukážou... :)
Je pravda že nemám přímé srovnání....dva štíty jsem měl naposledy na RCV2 někdy v roce 1990 naposledy...to bylo ale mnohem těžší a taky větší letadlo.

dvoudílný štít je o servo víc a víc ladění aby se štíty otvíraly stejně.... to u jednodílného odpadá.

_________________
Vladislav Plichta
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30.01.2020 12:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
ano, jedno servo navíc, ale cena je zanedbatelná a nějakého ladění taky moc není.
Zkouším teď i variantu dvou štítů ovládaných jen jedním servem z kabiny. Né tedy kvůli ceně, ale spíš abychom nemuseli dovažovat už vůbec nic. Náhon je nakonec velmi jednoduchý a odpadá zapojování konektoru při sestavování modelu, s tím je spojená i jakási vyšší spolehlivost.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30.01.2020 13:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2011
Příspěvky: 259
Bydliště: Kladno, ČR
Tome, tohle zní hodně zajímavě. Jak se ti daří vymezit vůle ve spojkách? Nad tímhle přemýšlím - jak to udělat dobře a přitom dostatečně maličké....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30.01.2020 13:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
popíšu to ve vlákně Kiwi


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz