Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Leprechaun profil
PříspěvekNapsal: čtv 10.06.2021 19:03 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2009
Příspěvky: 13
Dobrý den všem
Mám dotaz, kterým moderním profilem by jste nahradili původní profil větroně Leprechaun tak, aby lítal co nejlépe?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Leprechaun profil
PříspěvekNapsal: pát 11.06.2021 8:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 993
Bydliště: Telč
To je tento větroň https://www.youtube.com/watch?v=LrkaS_-pxD4 ?
Mě připadá, že létá co nejlíp už tak jak je :-).

Určitě se najde někdo, kdo hned položí otázku "co je to nejlépe?". Předpokládám, že to znamená, aby byl lepší v termice, aby vydržel dýl ve vzduchu. Osobně (a nejsem odborník) myslím, že profil bude v tomto případě to nejmenší. Cílem by asi mělo být snížení čelního odporu. A toho se dosáhne hlavně štíhlejším křídelm s větším rozpětím (to snižuje vliv víření na konci křídla). A menším trupem. Z toho pak nakonec vzniknou takové ty ošklivé oštěpy, které ale prý lítají skvěle.
Co se týče profilu, bylo by asi nejlepší vědět, jaký tam teď je, nebo aspoň najít nějaký podobný a podívat se, jaké má parametry. Podle toho zkusit najít nějaký podobný, který by měl ale třeba menší odpor, ale zachoval jiné vlastnosti. Kouknul bych na http://www.airfoiltools.com. Je potřeba dívat se na křivky pro malé Reynoldsovo číslo, je tam i kalkulátor.

_________________
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Leprechaun profil
PříspěvekNapsal: pát 11.06.2021 10:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Celny odpor?

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Leprechaun profil
PříspěvekNapsal: pát 11.06.2021 10:35 
Mazák