Switch to full style
Modely od vypuštění neřízené. Házedla, gumáky i volné motoráky. Jak soutěžní, tak rekreační
Odeslat odpověď

Bf109 Guillows základní seřízení úhlů

ned 14.01.2018 3:19

Dobrý den
Vím že je toho tady spousta, ale přecejenom je to můj první model s pohonem gumovým svazkem. Začal jsem trupem a směrovkou. Chtěl jsem už dělat na motorovém krytu a uložením vrtule, ale všiml jsem si že ve výlisku pro vrtuli je nastaveno vyosení vrtule doleva. Všude jsem se dočetl že by mělo být vyosení dolu a do prava, tak jako u motorových RC modelů. Mohl bych poprosit o radu jaké vyosení mi doporučujete? Poprápadě i informace jak moc nakroutit výškovku a křídla aby to aspoň trošku letělo. Co se týče gumy tak postačí ta co je ve stavebnici? Jedná se o stavebnici ze série 500.

Děkuji všem za rady :)

DSCN6187.JPG

Re: Bf109 Guillows základní seřízení úhlů

ned 14.01.2018 4:26

Chiller píše:Dobrý den
Vím že je toho tady spousta, ale přecejenom je to můj první model s pohonem gumovým svazkem. Začal jsem trupem a směrovkou. Chtěl jsem už dělat na motorovém krytu a uložením vrtule, ale všiml jsem si že ve výlisku pro vrtuli je nastaveno vyosení vrtule doleva. Všude jsem se dočetl že by mělo být vyosení dolu a do prava, tak jako u motorových RC modelů. Mohl bych poprosit o radu jaké vyosení mi doporučujete? Poprápadě i informace jak moc nakroutit výškovku a křídla aby to aspoň trošku letělo. Co se týče gumy tak postačí ta co je ve stavebnici? Jedná se o stavebnici ze série 500.

Děkuji všem za rady :)

DSCN6187.JPG


skus nastudovat co pujde z toho toho vebu + jejich forum: http://www.minimakety.cz/howto/index.php

Pokud to nebude stacit, ozvi se.

Pozn . nektere gumaky litaji v serizeni vlevo-vlevo , protoze proporce malych ( pistacio, Orisky, Dvacetinky) gumacku a nekdy o neco vetsich F1G, nebo P30 z duvodu dosazeni rozumnych vykonu a stability letu se nekdy vymykaji beznym zvyklostem ( otacky a prumer vrtule ,stoupani ,celkove rozmery modelu, Re cislo , prubeh Mk svazku atd... ) tak se serizuje bez znasilnovani momentove rovnovahy.

Jeste technicka.... pokud bys mel vyplnene bydlliste , jeden by ti treba i sdelil, zda ve tve blizkosti rostou lidi, co dane problematice rozumi....mohli by jste problem poresit v realu. Zadny prispevek na df nemuze dat to, co prakticka ukazka a ziva diskuse nad modely. :wink:


veka1

Re: Bf109 Guillows základní seřízení úhlů

ned 14.01.2018 8:28

Z těch článků jsem přeplněnej informacema a po pravdě jsem z toho víc blbej než chytrej :? Rád bych kdyby mi někdo napsal jak asi letadlo postavit aby zásahy po zalétání byli menší a na co si dát pozor při stavbě. Hlavně co se týká těch úhlů. Předek jsem si upravil aby bylo jednodužší nastavovat úhel vrtule, ale ostatní bude přilepené napevno, tak se toho trochu bojím.

Ještě jsem se nikde nedočetl jak nakrucovat na hotovém modelu kormidla. Nechává se to nějak naležet ? nebo nad teplem? Je to věda tyto modely a obdivuju ty kteří dokáží seřídit éro tak dokonale jak je vidět na některých videích.

Re: Bf109 Guillows základní seřízení úhlů

ned 14.01.2018 9:23

Pokud to nebude stacit, ozvi se. ... i toto bylo v mem prispevku mj. napsano. Staci vzit telefen ( moje cislo visi leta na mem webu) a zavolat.. :wink:

veka1

Re: Bf109 Guillows základní seřízení úhlů

ned 14.01.2018 21:41

Podélné seřízení bych dal kolem dvou stupňů, tedy VOP v nule (osa trupu), křídlo +2°.
Osu vrtule dolů a doprava - úplně přesně to asi nebudeš předem vědět, dal bych 3° dolů a 2°doprava.
Z hlavy teď nevím, jak to mají řešeno, vše se dá doladit podkládáním hlavice, ale čím víc budeš předem "připraven" alespoň hrubým seřízením, tím lépe.
Ono je to pak dost vidět - tedy pokud necháš vše v nule a pak dodatečně hodně podkládáš.
Je dobré vyřešit vyosení tak, aby vycházelo ze středu motoru (krytu), pak bude zadní část trubičky výše a více vlevo od středu.
Na křídlech nastav menší negativ vlevo (2mm), větší vpravo (4mm).
Směrovku vyos doleva, cca 2mm.
Pokud dodržíš těžiště, pak by to mělo jako základ vyhovovat.
Nejdřív model zaklouzej do mírné levé klesavé zatáčky, popřípadě natoč pár otáček, aby vrtule nebrzdila a točila se. Ale ne víc než pár.
Až to doladíš, pak zkus třeba 100 otáček, hoď to v mírném levém náklonu, v horizontu. Měl by pokračovat v mírném levém klesání.
Přidávej otáčky, měl by se chovat stejně, jen bude stoupat (podle natočení).
Pokud se vzpíná, potlač osu (podlož nahoře) a naopak. Pokud letí rovně, podlož vpravo a opačně.
Podle typu lze doladit výchylky různě - někdo má samostatné ovládací plochy, jinde nakrucuješ nad sálavým teplem (ne ohněm!) a nebo dýcháš a překrucuješ.

Tolik jen narychlo v kostce - seřízení vlevo-vlevo.
Opačné se používá také, jen méně. To je výhodnější, ale choulostivější na odladění.
Zkus YouTube, jsou tam videa - maxfliart a další. Dej třeba Hodek a od toho už najdeš odkazy dál.
A nenech se odradit, pokud uvidíš, jak to jiným létá a tobě ne - to je normální ;-)

Re: Bf109 Guillows základní seřízení úhlů

čtv 18.01.2018 22:53

Před pár lety jsem ho také zkoušel postavit a zalétat, několikrát jsem to i předělával, takže ti můžu dát pár postřehů k tomuto danému kousku.
Ocasní plochy: nalameluj si je na šabloně, neslepuj to dle plánu z těch kousíčků, ušetříš celkově asi 1g.
Motorový kryt: ten plast se strašně kroutí takže ho buď budeš muset důkladně podlepit, nebo udělat jiný. Váhy se neboj, ta 109 je hoodně těžká na ocas.
Vzepětí: přidej o cca 3mm více než uvádí plán
Odeslat odpověď