Autor |
Zpráva |
Azy
|
Napsal: ned 04.10.2020 11:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.3.2007 Příspěvky: 1946 Bydliště: Sokolov Obrázky: 6
|
vteřiňák na házedla vůbec nepoužívám, v zimě dost křehne a letadla se "rozpadají před očima". jako ero je to jistě zajímavý, jsem rád za každý přínos něčeho co vtáhne nové lidi do modelařiny, v kroužku jsem postavili několik kusů ambra od stejného autora. Velká výhoda byly tisknuté šablony. Akorát u tohohle si nejsem moc jistý Funkčností torzní náběžky
_________________ MK Katoda Sokolov :-)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Golfista
|
Napsal: ned 04.10.2020 12:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Já s ním lítám. Já si jistej jsem. Důležité je u tohohle letadla stavět opravdu excelentně, čistě a přesně. Proto píšu, že je pro zkušenější modeláře. Pak jeho výkony předčí i spoustu již zaběhlých starších modelů, teré mám taky rád. Nespočet jsem jich postavil a lítal s nimi. Tohle je moje koncepce a v něčem se podobá modelům F5J, které taky stavím a lítají. Nerozpadají se. Vteřiňák je skvělý a nikdy jsem s ním v zimě neměl problém. U Konora jsou kanaogomem lepené jenom překližkové bočnice trupu (většinou spěchám). Ale jak ho kdo bude lepit je na staviteli a tom, čemu věří. Stojina mezi žebry je místo nosníku. Žádný jiný není potřeba. Ale (opakuju se) musí být udělaná poctivě a přesně. Přední, náběžková stojina je tam jenom pro snadnější výrobu a dobrušování, před nalepením samotné náběžky. Proto je řezaná podél a ne napříč, jako "nosník". Na hmotnosti to nic neudělá, nebo jenom zanedbatelně. Asi takhle: Na spodní část "torzky" nalepím žebra s odtokovkama. Předek uzavřu náběžkovou stojinou. Tu pak dobrousím podle potřeby na správnou výšku a tvar, aby pokračovala ve tvaru žebra. Poté se torzka uzavře horním dílem. Předek je obroušen do kolmice vůči ose profilu a až poté lepím náběžnou hranu. Nakonec zbroušení do finální podoby profilu.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: ned 04.10.2020 12:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Asi takhle by měla vypadat stojina nosníku. Bez děr, mezer, nepřesností. Od žebra k žebru a od spodního potahu k hornímu. Pak to opravdu vydrží i házení. Omlouvám se, ale blbě se to fotí přes folii. Je to jeden z prvních Konorů. Příloha:
stojina.jpg [ 41.14 KiB | Zobrazeno 9106 krát ]
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 05.10.2020 8:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Mě tedy spíš udivuje to udávané použití Konora v kroužcích - to fakt žáci podobně velké házedlo rozumně vyhodí? Nalétal jsem toho v H jako kluk hodně a tohle prostě problém byl, už modely kolem 450mm byly diskutabilní... Jinak torzka nemá důvod nefungovat, tohle beru spíš jako nezvyk. Je ale podstatné to, co píše autor - fakt se musí poctivě zavřít u stojiny, pokud se to odflákne, tak to pevnost zhorší fakt zásadně, ne jen "o trochu"...
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pon 05.10.2020 9:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Nevyhodí. Když chodil do kroužku kluk, tak měl házedla o rozpětí od 255 do 440 mm. A tu 440 házel až jako 13letý. A i tak hodil párkrát a musel dát pro zbytek dne pauzu. Ramenu se to nelíbilo.
|
|
Nahoru |
|
|
Azy
|
Napsal: pon 05.10.2020 10:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.3.2007 Příspěvky: 1946 Bydliště: Sokolov Obrázky: 6
|
protože ramena trpí tak je dobré takhle velké házedla házet DLG stylem pokud to teda vydrží tak si jednoho zkusím postavit když mi zase stojí kroužek .... neuvolnil by si i ty "přípravky na žebra pro 3D tisk ?
_________________ MK Katoda Sokolov :-)
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pon 05.10.2020 16:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Jestli to vydrží záleží z 90% na tobě jako staviteli. Já říkám, že mě "drží", ale mám svůj vlastní styl konstrukce a i zpracování. A jde o celkem lehké házedlo. To samozřejmě má své pevnostní omezení.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Azy
|
Napsal: úte 06.10.2020 6:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.3.2007 Příspěvky: 1946 Bydliště: Sokolov Obrázky: 6
|
říkám odzkouším a dám vědět co ten přípravek na ty žebra ? bylo by možno ho někde stáhnout ?
_________________ MK Katoda Sokolov :-)
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: úte 06.10.2020 19:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Takhle jsem sušil trupy po lakování. Příloha:
PA020003.jpg [ 70.74 KiB | Zobrazeno 8707 krát ]
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: úte 13.10.2020 9:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Torzní skříň a její smysl: Udělal jsem pokus a "stál" mě jedno křídlo. Slepil jsem ho na rovné desce a na té samé rovné desce uzavřel taorzní skříň. S tím že zkusím udělat negativy a všechna překroucení dodatečně. Ať dělám co dělám křídlo se vrací do původního stavu po uzavření torzky. Závěr (o kterém jsem sice věděl, ale přesto jsem to zkusil) je takový, že torzní skříň má význam i u takhle malých modelů. A když se udělá špatně je to ve většině případů na vyhození. Nemluvě o tom, že to celé ztuhne i bez použití běžného nosníku, (uzavřením) až z toho mrazí. Torzní skříň plní svou funkci jak má.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Hiesbok
|
Napsal: stř 14.10.2020 8:39 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 5.9.2008 Příspěvky: 318
|
Dobrý den přeji, potvrzuji že stojina mezi žebry místo nosníku funguje bez problémů. Toto řešení používáme již více než 5 let u některých našich modelů. třeba https://hiesbok.rajce.idnes.cz/Bambi_3/Tady mám nafoceno další křídlo jednoho prototypu https://hiesbok.rajce.idnes.cz/Projekt_ ... C_hazedla/stavebnice HPH 304S plánek v sekci ke stažení https://www.modelmagazin.cz/emhm/ke-stazeni/+ takto vyrábíme několik dalších stavebnic pro naše zahraniční partnery pro děti je slepení takovéhoto modelu jednodužší než "nacvakání" nosníku do žeber klasického modelu. Přeji hezký den rh ps teď jsem přesně nenašel číslo pod kterým máme tento konstrukční způsob stavby křídel malých balsových modelů registrovaný jestli je to CRS 7618663438 nebo CRS 5257959750 nepamatuji si ale pokud je to pro nekomerční použití, pro kroužky, tak mi použití v jiných konstrukcí nevadí Příloha:
crs.png [ 393.16 KiB | Zobrazeno 8375 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Hiesbok
|
Napsal: stř 14.10.2020 9:41 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 5.9.2008 Příspěvky: 318
|
Ještě jeden postřeh k této konstrukci křídla. Takto vyrobený „nosnik“ nemusí být „rovný“ a relativně ani moc přesný. Ba naopak , čím více je „nosník“ „prohnutý“ (Bambi, HPH) tím má křídlo vyšší torzní tuhost. Dají se s tím dělat divy. Přeji hezký den rh
|
|
Nahoru |
|
|
MirekZ
|
Napsal: stř 14.10.2020 17:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.4.2007 Příspěvky: 278
|
[quote="Golfista"]Torzní skříň a její smysl: Udělal jsem pokus a "stál" mě jedno křídlo. Slepil jsem ho na rovné desce a na té samé rovné desce uzavřel taorzní skříň. S tím že zkusím udělat negativy a všechna překroucení dodatečně. Ať dělám co dělám křídlo se vrací do původního stavu po uzavření torzky.
Možná by to šlo zachránit tím, že při broušení stykových žeber tak, že se zadní část žebra na uchu ubrousí víc, ucho se natočí dozadu a tím vznikne negativ.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pon 26.10.2020 7:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Včera (v neděli 25.10.2020) jsem vzal dva konory zalétat předpolednem na letiště. Jeden na první seřízení perfektní. Druhý chce trochu větší negativ na pravém uchu. Snadno dodělám. Bylo krásně, vítr žádný, teplo, sluníčko. Po odhození se jeden z konorů stále točil v cca 10 - 20 metrech a nechtěl dolů. I ten téměř neznatelný vánek ho pomalu bral směrem do pole. A já jsem se prošel cca 2 km od letiště. Na jednu stranu obrovská radost z toho jak to lítá, na druhou už jsem se s ním rozloučil a zamával mu. Osud ale chtěl, abych ho přinesl domů. A proto je potřeba mít letadel víc. Snadno se ztrácejí.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|