Autor |
Zpráva |
Golfista
|
Napsal: sob 30.01.2021 19:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Jde sice o časovač, ale taky o Konora a jeho proměnu. S tím že model snadno uletí jsem se nesmířil a hledal řešení. To co tady vidíte na fotografiích ještě není vyzkoušeno v terénu, ale už se to blíží. Po uběhnutí nastaveného času se váleček (vpravo nahoře) vysune a výškovka "kopne". To je jasné, je to stejné jako i u spousty jiných letadel. Tady se ale váleček zarazí o trubičku ocasních ploch a její délkou v trupu, si snadno seřídím velikost "kopnutí". Nasadit jde snadno pinzetou zespoda, kde přes víčko vidím kam mám váleček nasadit. Vše bude schované v trupu. Nic nebude koukat ven, kromě kolíčku a gumičky výškovky. Trup jsem musel lehce zvětšit, aby nad i pod časovačem zůstala "masa" balzy s překližkou a nezlomilo se to. Je taky o 2 mm v místě časovače silnější. Ale dopředu k čumáku a dozadu až za křídlo se ztenčuje. Samotný časovač je přišroubovaný dvěma M1,6. Šroubky jsou v hliníkových válečcích z druhé strany trupu. Válečky mají průměr 3,5 mm, závit M 1,6 je průchozí a jsou na výšku přesně tolik, aby podepřeli víčko z plexiskla silného 1,1 mm. To víčko lehce přesahuje nad překližkovou bočnici 0,8 mm. Slabší nemám. Už i tohle jsem dělal z obalu na CD. Ve víčku jsou otvory na zapínání a ovládání časovače, bez nutnosti víčko sundat. Stačí mi k tomu malá tyčka, pinzeta, nebo šroubováček. Sundat se musí pouze při nabíjení baterie, ale i tady zvažuji udělat boční vývod konektoru a nebudu muset šroubovat už nic. Zatím to ale nechám, jak to je. No a váha toho co vidíte je celkem 5,00g. Samozřejmě to ještě není vše, úprava výškovky a trupu vzadu si taky něco vezmou. Příloha:
časovač 1.jpg [ 45.34 KiB | Zobrazeno 8034 krát ]
Příloha:
časovač 2.jpg [ 40.83 KiB | Zobrazeno 8034 krát ]
Příloha:
časovač 3.jpg [ 72.72 KiB | Zobrazeno 8034 krát ]
Příloha:
časovač 4.jpg [ 30.22 KiB | Zobrazeno 8034 krát ]
Příloha:
časovač 5.jpg [ 53.37 KiB | Zobrazeno 8034 krát ]
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Golfista
|
Napsal: ned 31.01.2021 12:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Několik dalších fotek z instalace: Výškovku zatím neukážu, protože je "ošklivá" projde kosmetickou úpravou. Příloha:
časovač 7.jpg [ 40.03 KiB | Zobrazeno 7985 krát ]
Příloha:
časovač 8.jpg [ 40.18 KiB | Zobrazeno 7985 krát ]
Příloha:
časovač 9.jpg [ 47.47 KiB | Zobrazeno 7985 krát ]
Příloha:
časovač 10.jpg [ 62.08 KiB | Zobrazeno 7985 krát ]
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: ned 31.01.2021 14:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
z dnešního lítání Příloha:
P1310069.jpg [ 46.21 KiB | Zobrazeno 7963 krát ]
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pon 01.02.2021 0:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Výškovka obdržela výztuhu z překližky 0,8 x 2 mm na náběžku v délce 20mm a uprostřed ve tvaru, co můžete vidět na fotografii. Všechny úpravy i včetně pružinky váží na ocase navíc o 0,72 g. Příloha:
P2010084.jpg [ 26.11 KiB | Zobrazeno 7910 krát ]
Příloha:
P2010086.jpg [ 25.43 KiB | Zobrazeno 7907 krát ]
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pon 01.02.2021 21:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Něco k letové hmotnosti Konora, Konorů. Zvážil jsem všech 6 co mám zalítané, kompletně hotové. A z jednoho z nich, (zelený) jsem použil křídlo i pro trup s časovačem. Musím upravit výslednou hmotnost v popise plánku a to proto, že nejlehčí má 36,5 g a nejtěžší 40,1 g. Který kolik nevím, nepřipadá mi to podstatné. Původně měl necelých 33 g, ale to byl ten potažený folii. Papírové křídla jsou lehce těžší. A teď ta nejzajímavější věc. Trup s časovačem včetně křídla má přesně 40,02 g. Vážil jsem to několikrát a na několika váhách. I když je větší a má v sobě časovač hmotnost se "vůbec nezměnila". To mi připadá super. Že je tady velký prostor k odlehčování je mi jasné. Jak jeden starý známý řekl, "když s tím tvrdě přistaneš a nic nepraskne odlehčuj". No a Konor je schopný bez poškození přežít špatné hození a střemhlavý zrychlený pád do zmrzlé země. Odzkoušeno nespočetně krát. Závěr je jednoduchý. Časovač nemusí nutně navýšit hmotnost. Ale bezpečnost určitě.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
PetrUNH
|
Napsal: úte 02.02.2021 21:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 27.9.2010 Příspěvky: 31 Bydliště: Unhošť
|
Super práce!!! Nějaké detaily o časovači?
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: úte 02.02.2021 21:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Co by tě zajímalo? popis je tady: Příloha:
Časovač - SVK.pdf [345.04 KiB]
322 krát
Jinak jsem z něj nadšený.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
PetrUNH
|
Napsal: stř 03.02.2021 18:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 27.9.2010 Příspěvky: 31 Bydliště: Unhošť
|
Super dík, to jsem potřeboval. Byl s dodáním nějaký problém? Uvažuju, že si ho taky koupím v dám na P30.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: stř 03.02.2021 20:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Poslal ho v pondělí a ve středu byl namontovaný. Takže žádný problém s dodáním. Pan Potancok, je naprosto perfektní a spolehlivý. Ale vím že nemá další. Bude dodělávat, ale nejsou skladem. Bude mi psát až budou k dispozici, můžu pak dát info. Sám mám zájem ještě o dva.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pát 05.02.2021 20:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Dnes odpoledne jsem si byl "zaházet". Už mi to docela lítá, jen ta technika hodu je potřeba stále pilovat. Už je zalítaný i Konor s časovačem, ale vyzkoušet ho bude potřeba v termice. Jinak funguje opravdu dobře. Zkoušel jsem ho nastavit na 15 vteřin a po odhození je přistání bezpečné, bez poškození. Pokud bude zájem, nakreslím řezací - brousicí šablony na nový trup pro 3D tisk, vytvarované přesně na časovač od pana Potancoka, tak jak jsem ho stavěl já. V dohledné době se v prvním příspěvku objeví i plánek trupu pro tento časovač.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 06.02.2021 9:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Časovač super, to nemá chybu Spíš bych měl jiný dotaz - neuvažuješ o začátku experimentování směrem k DLG verzi? Ono je to z hlediska házení opravdu někde jinde, než "klasika", hlavně u takto velkého modelu to je výrazná výhoda...
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: sob 06.02.2021 11:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Uvažuju a už docela dlouho. Možná od začátku co jsem to začal kreslit. Ale popravdě u mě vyhrálo to klasické házení z jediného důvodu a to je, že je mi sympatičtější. Pravdou ale je, že to brzo přijde a bude i verze DLG. No brzo, spíš už na tom "teoreticky" dělám. Odkládám to schválně. Chtěl jsem mít několik perfektně létajících klasických verzí. A potom, mám rozdělané už 2 roky jedno (chuťovku) letadlo v kategorii F5J. To sem ale nepatří. A je složité dělat naplno několik druhů modelů najednou.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: sob 13.02.2021 17:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
V prvním příspěvku je vložený plánek trupu na Konora s časovačem...
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|