Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: úte 20.12.2016 19:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Přišlo mi z HC do F1 vytištěný na 3D tiskárně totok. Rozbalím, pěkný ale uvnitř naprosto žádná dokumentace. Asi nějakej soudruh cosi opoměl. :cry: Tak na to tady smutně koukám a vidím kupu problémů. Jako elektrikář to samozřejmě dokážu popájet dohromady ale co s nastavením? Pár leteckých reglů jsem už nastavoval ale to byly jen jednosměrky, tohle je obosměrka s brzdou. A přitom píšou "mnoho programovacích možností"
The ESC software has a large number of user programmable settings such as punch, initial brake, drag brake, boost timing RPM, boost timing, Turbo timing, Turbo delay, Turbo ramp, boost acceleration - allowing this ESC to be customised in nearly every way you could ever need for 1/10 scale on or off road racing!
Nemáte to někdo? Případně jak postupovat? Asi to bude nějaký jiný programování než letecký, vypínač je třídrát a je u něj piditlačítko, že by vstup do programování?
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: úte 20.12.2016 21:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Mám jiný kombo od trackstar a manual taky žádný.Nějaké základy jsem vygůglil,použil a fungují.

-Stisknout a držet tlačítko na esc
-Zapnout vypinač esc
-Zelená led,plný plyn
-Zelená bliká,plná brzda
-Červená bliká,neutral

Tímhle jsem to zprovoznil a zkalibroval já.Našel jsem mnoho verzí v různých diskuzích.Možná jsou u konkrétních regulátorů odchylky nebo to diskutující špatně nebo nedostatečně popisují.Doporučuju prostě zkoušet zhruba tento postup a naponěkolikáté až se zorientuješ v tom blikání to půjde.Až si budeš jistý,postup si někam napiš pro příště.

Jinak bez konkrétní programovací karty toho moc nenaprogramuješ a pokud nemáš ověřeno,co vše lze programovat např. v nějaké konkrétní diskuzi,tak si nedělej velké iluze.Moc toho nebude.Tohle kombo neznám.Mluvím jen o zkušenosti s tím mým.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 0:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Něco jsem taky našel, jak píšeš, musí se to nejdřív spárovat s přijímačem.
Má se podržet tlačítko a zapnout ESC. Rozsvítí se žlutá Led a je to v režimu párování.
Pak se nastaví páka na neutrál a stiskne krátce tlačítko, žlutá se rozbliká a pak se rozsvítí oranžová, že se zapsala poloha neutrálu.
Pak se dá páka na plnej, zase se stiskne krátce tlačítko, oranžová bliká a pak se rozsvítí červená, že se zapsal plnej plyn.
Pak se dá páka na plnou brzdu, zase stiskne tlačítko, rozbliká se červená a když zablikají všechny ledky, je párování ukončený.
Nojo, ale kde je potom reverz? 8O Předpokládám že páka od sebe je plnej, uprostřed neutrál a k sobě brzda. Takže reverz je mezi neutrálem a brzdou? To je nějaký divný brzdit přes plnou zpátečku. :roll:
Nebo jak je to jinak?

Horší je, že s tím ESC se opravdu nijak nehne pokud nemám Turnigácký ekvivalent Jeti-boxu s pár tlačítkama a dvouřádkovým LCD displejem.
V příloze jsou možnosti nastavení ale je toho strašně moc a vůbec netuším, co polovina z těch možností je a dělá. :(

Příloha:
prg reg.jpg
prg reg.jpg
[ 70.88 KiB | Zobrazeno 2741 krát ]



Předpokládám, že červený je default z výroby.
Vypadá to že je nastaven mód na obě strany a brzda.
Netuším, co je za rozdíl procenta Initial Brake a Drag Brake.
Brake Strength je asi síla brždění.
Voltage Cut-off je vypnutí ESC při podpětí.
Punch Profile nevím.
Neutrál DeadBand je asi necitlivost páky kolem neutrálu.
Ty Boost a Turbo funkce vůbec netuším, Turbo Timing bude asi předstih.
Revers Speed je jasnej,
Frekvence motoru a brzdy taky.
Temperature Set bude asi teplotní ochrana.

Netušíš, co je ten zbytek?
Co to může udělat třeba na Jetiboxu, není to vyčítání ESC nějakej standard protokol?
Nějaký klikování pákou plynu jako u leteckých ESC je u tohodle nejspíš totální nesmysl nejspíš to ani nemá.

Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 1:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Na cast dotazu mozna nejakou odpoved dam .ale az zitra.Ty to chces ovladat leteckym vysilacem? Volantovy nemas?

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 9:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
dagx píše:
Na cast dotazu mozna nejakou odpoved dam .ale az zitra.Ty to chces ovladat leteckym vysilacem? Volantovy nemas?

Leteckým, Fujtajba FX30, takže hromada případných mixů.
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 11:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 2308
Bydliště: Liberec
Celeron píše:
Nojo, ale kde je potom reverz? 8O Předpokládám že páka od sebe je plnej, uprostřed neutrál a k sobě brzda. Takže reverz je mezi neutrálem a brzdou? To je nějaký divný brzdit přes plnou zpátečku. :roll:
Nebo jak je to jinak?


Tenhle neznám, ale všechny moje (mám jen obyčejný) autíčkový regulátory fungují takto:
Od neutrálu nahoru je vpřed.
Od neutrálu dolů je vzad nebo brzda.
Brzda se aktivuje pouze při přejetí z polohy "vpřed" do polohy "vzad", pokud nezůstane v neutrálu déle jak cca 1 sekundu.

Jinými slovy:
Když stojim, tak vpřed je vpřed a vzad je zpátečka.
Když jedu pod plynem "vpřed" a přehodím na "vzad", tak to brzdí až do zastavení (nebo dokud nepustím brzdu) a zůstane stát. Síla brždění závisí na tom, jak moc "vzad" dám.
Pokud jedu z kopečka na "neutrál" a chtěl bych si přibrzdit, tak mám smolíka. Aktivovala by se zpátečka. Musím myslet dopředu, přidat plyn a pak teprv dát "vzad", čímž se aktivuje brzda.
Pokud couvám a chtěl bych zabrzdit, tak to nejde.

Edit: zkoušel jsem taky autíčko ovládat leteckým rádiem a bylo to blbý. Chybí tam ta aretace plynu ve středové poloze. Požitek z jízdy nebyl. Spíš to bylo neustále soustředění se a lovení neutrálu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 13:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2008
Příspěvky: 334
Bydliště: Blansko
jezdim auto na leteckym vysilaci, staci si plyn dat tam kde mas v letadle vyskovu, tak budes mit neutral zajisten. osobne litam mod 2 a naprost zanej problem v tom nemam, letadlo plyn vlevo, v aute plyn vpravo

_________________
HPI E-Firestorm Flux , Hotwing 1000 Evo
3D tiskárna Rebel 2, Photon Mono X


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 14:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Letecký rádio je vhodný třeba na nějaké modely stavebních strojů ale na auta spíš ne.Na formule špatný.Možné to je ale přicházíš o veškerý komfort,citlivost a intuitivnost řízení.Pokud přeci jen tak by bylo asi vhodné dát na plynový knipl pružinku aby držela neutrál.Jinak to budeš i těžko kalibrovat.Kup za pár stovek bazar nebo HK volantovku a máš klid.

Podle tvých dotazů na reverz(zpátečku) je to tvé první auto.Při jízdě vpřed funguje páka plynu od neutrálu dolu jako brzda.Po zastavení se ze stejného povelu stává zpátečka a brzdou se stává horní polovina dráhy kniplu.

Překlad několika programovacích parametrů co jsem někde našel přikládám na fotce.Normální smrtelník tohle vůbec nevyužije.Na leteckém vysilači už vůbec.Tyhle položky má smysl nastavovat až na nějaké vyšší závodnické ůrovni.


Přílohy:
2.jpg
2.jpg
[ 50.88 KiB | Zobrazeno 2661 krát ]


_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 14:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Tak to vypadá, že jsem asi koupil z HK šrot. Při pouhým zapnutí BEC v ESC a tedy i přijímač chodí, servo zatáčení ok. Ale ESC na žádnej další kanál nereaguje. Asi je to tím, že není napárovanej na páku plynu. Bliká červená led, což je Low Voltage. Jenže to je zjevná blbost, baterka je nabitá na 2 x 4,1V a je nová, 4Ah. Taky bliká žlutá, což je Boost Timing & Turbo Timing remained at Default seting.

Při pokusu o párování se při stisknutým programovacím tlačítku a zapnutí ESC správně rozsvítí žlutá. Dám páku pro plyn do neutrálu a stisknu progr tlačítko. Správně se rozkmitá žlutá, má se dát plnej a znova stisknout programovací tlačítko ale bohužel, dál se nic neděje, jen doblba bliká žlutá. Tohle mi přišlo z podpory, (poslali 6 stránek ale je to moc velký) :

Příloha:
str4.jpg
str4.jpg
[ 88.05 KiB | Zobrazeno 2647 krát ]



Nedělám v tom párování něco blbě? Možná že jsem něco blbě přeložil.

Díky

Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 15:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
Dle popisu máš dát fullgas až po rozsvícení oranžové.

Odesláno z mého SM-A500FU a podpis odstraním

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 15:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Spárovaný to evidentně máš.Servo chodí takže komunikace mezi vysilačem a přijimačem funguje.Takže žádný další párování už tě nezajímá. Teď je na řadě kalibrace.Ukázat regulátoru rozsah a koncové body kanálu plynu.To je to to hýbání páčkou podle svícení diod.Někde můžeš dělat nepatrnou chybu např. v délce povelu nebo času svícení.Taky může mít na to vliv trim kanálu plynu na vysilači nebo rozsah kanálu a podobně.Protože se proces kalibrace zasekne až po několika povelech,zatím bych to viděl na nějakou výše popsanou chybu.Jaký model si zvolil ve vysilači? Není tam nějaký mix? Ze všech kanálů v přijimači reaguje jen jeden?

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2016 16:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Nedorozumění!! V manuálu ESC tomu nastavení páky plynu na neutrál, plnej a brzdu říkají párování. Tak jsem termín použil také. Přijímač a vysílač samozřejmě spárovanej mám, to by byla vostuda za těch cca 8 let co ho mám, kdybych to neuměl. :wink:

Ale je vyhráno :!: :) Zkusil jsem dát na "výškovkovým" kanálu (co používám na vpřed a vzad) reverz serva místo normal. A už to spárovat šlo přesně podle popisu. Asi ESC očekává, že dopředu bude k 0,8mS a dozadu k 1,6mS a s opačným stavem si nevěděl rady. Formule už jezdí ale je to strašný, na tištěných gumách z flexa při rozjezdu na dlažbě hrabe možná 2 metry a při brždění zase sáňkuje. Strašnej fofr a to mám doporučenej set a baterku. :roll: Zkusím přes gumy natáhnout duši z horala. Jestlipak se dají sehnat gumy na Tamiya F104? Data pro tisk disků pro ně jsou na netu k dispozici. Kdyby to mladý bavilo, tak bych jim je koupil.

Tak teďka ještě nějakou baterku, co se vejde. Bohužel, letecká 2S1P 4Ah se nevejde a jinou nemám. Ale vejde se tam 4S1P 2,6Ah White Line co mám téměř novou. Přemejšlím, že ji kuchnu a přepojím na 2S2P. Máte s tím někdo nějakou pozitivní zkušenost?

Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: TrackStar ESC+Motor Set
PříspěvekNapsal: ned 01.01.2017 11:54 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.12.2016
Příspěvky: 6
Mám v autě regulátor ESC S-06 320A.
Nikde jsem nenašel nic jak to znovu spárovat s vysílačkou a znovu nastavit pozice trimu na plyn a brzdu. Gůglení mi taky nepomohlo.
Máte někdo tipy?
Díky


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz