Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 07.01.2018 12:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
Novfra: Tak hodně? Ale tentokrát jsem nemyslel přesně dané napětí jako u LiPol baterií.
Jen jsem myslel, ať tazatel nevypne nabíječku brzy a napětí na baterii bude nízké.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 07.01.2018 14:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.8.2009
Příspěvky: 1499
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 85
konektory můžeš použít třebas tyhle https://www.rc-levneji.cz/konektory/kon ... -gold-93a/
nebo lépe https://www.rc-levneji.cz/konektory/kon ... 90a-black/
na regulátoru odstřihneš ten původní a připájíš nový. Na regulátor Samec, dodržet + červený, - černý. Nové baterky pak koupíš už přímo s kompatibilním Samice-konektorem. Nebo též přepájíš. !!! U baterky střihnout jeden drát, připájet, zasunout do domečku konektoru a pak teprve druhý drát, ať nemáš prskavku :) . Slušnější RC prodejci, Ti to případně přepájí na prodejně.

_________________
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 07.01.2018 15:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
varok píše:
Nabíječka stylu adaptér do zdi je pro modelářské akumulátory to nejhorší co může být. Já mám doma Equilibrium V2 mini, dá se koupit kolem 1000,- kč a jsem s ní velice spokojený. Sice nemá vybíjení, ale dokáže dodat proud až 4A.


Zareaguji a vysvětlím.
Nabíječka Equilibrium V2 mini je hned po adaptéru do zdi druhé nejhorší možní řešení pro Ni-xx. Kromě ukončení Dp a nastavení nabíjecího (čti zabíjecího) proudu neumí nic.
Nabíječku, kterou tady nabízí kolega Kreyson (ULTRAMAT 12) za stovku, je proti té Tvé pro nabíjení Ni-xx dělo. Nikoli výkonem, ale stylem nabíjení. Umí totiž jednu věc, co dnešní moderní nabíječky neumí. Automatické řízení nabíjecího proudu. Ni-xx akumulátory mají jednu vlastnost. Dají se přebíjet KDYKOLI během nabíjení. Klidně v prvních sekundách. Je to stav, kdy akumulátor není schopen uložit dodávanou energii a mění ji v teplo. Pokud má nabíječka dobře navržený nabíjecí algoritmus (Schulze, Tema, Graupner....) tak nastavíš (třeba) v auto režimu nabíjení 10A, napětí pro 6ti článek klidně 40V a dáš s klidným svědomím nabíjet. Nabíječka pustí do baterky jen a pouze takový proud, jaký dokáže baterka uložit. Velikost napětí je záležitost vnitřního odporu. Začne nabíjet 0,3A a po 10s měří a přidává, nebo ubírá proud. Jiná nabíječka má zase jinak zvolený čas měření, ale dokáže v nouzi ubrat proud i mimo měřící přestávku. Nabíjecí proud je po celou dobu řízený a nečeká jen a pouze na Dp na konci nabíjení.

A aby bylo jasné, o čem mluvím, na grafu je vidět úplně nová baterie do vrtačky Extol. Nabíjecí proud nastaven na 10A v režimu "auto". Jak vidíš, proud se sice na chviličku vydrápal na 2A, ale tak sotva na jednu třetinu nabíjecího času. A představ si, co se asi bude dít, když na svojí nabíječce nastavíš na takovou baterku nabíjecí proud 2A a ta to tam bude rvát hlava nehlava. Celých 25 minut z 35 minutového nabíjení bude Tvoj nabíječka baterku přebíjet a ohřívat!
Jedná se o 15 článkovou baterku, tedy napětí na jeden článek na konci nabíjení je 1,73V.


Přílohy:
Extol 1500mAh nabíjení.jpg
Extol 1500mAh nabíjení.jpg
[ 51.84 KiB | Zobrazeno 1935 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 07.01.2018 16:33 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Jiná otázka je, zda má u auta smysl NiMH ještě řešit - nechal bych existující dosloužit a postupně nahradil za hardcase LiPOL...
I nejlevnější sada jako třeba tohle Zippy za cca 15EUR ( https://hobbyking.com/en_us/zippy-4000m ... house.html ) se vlastnostmi vyrovná prakticky jakémukoli NiMH šestičlánku a ve srovnání se zde debatovanými sadami spíše nižší kategorie bude mít dokonce už navrch. A to jde přitom o úplně nejlevnější autíčkovou sadu, za vyšší cenu se dá dostat parametry daleko výš.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 07.01.2018 16:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.8.2009
Příspěvky: 1499
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 85
nj, jenže s lipolkama to auto o dost ožije a ty plechovky mu budou odcházet ještě rychleji. Mno tak se koupí střídavé kombo a budou odcházet další díly, až v tom mět tolik peněz že mohl mít už dospělejší model...

_________________
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.01.2018 7:22 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
darth.hokro píše:
nj, jenže s lipolkama to auto o dost ožije a ty plechovky mu budou odcházet ještě rychleji. Mno tak se koupí střídavé kombo a budou odcházet další díly, až v tom mět tolik peněz že mohl mít už dospělejší model...


Stačí koupit o trochu menší pastorek a máš vyřešeno - topspeed a maximální odběr (a ve výsledku životnost) stejný, akcelerace o něco lepší.
Mimochodem - plechovky 27z nemají co rychle odcházet, tady je výdrž slušná. Pokud tyto motory rychle odejdou, tak je nejspíš převod moc těžký už teď...
Problém u aut byl udržet v chodu výkonné komutátorové motory s cca 17,5z a méně, tam prostě uhlíky a komutátory mizely odporně rychle. Klasický Mabuchi/Johnson 540 27z ale vesměs držel slušně.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.01.2018 9:42 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
darth.hokro píše:
Mno tak se koupí střídavé kombo a budou odcházet další díly, až v tom mět tolik peněz že mohl mít už dospělejší model...


Ještě poznámka k tomu stříďáku - pokud jde "jen" o náhradu plechovky, aby odpadla údržba a narostla životnost a nikoli o zvednutí výkonu, tak to zas tak drahé být nemusí.
Aktuálně jsem něco takového řešil a cena zajímavá. Jako regl se dá v ČR sehnat za 499 ten setový univerzál (umí brushed i brushless) Tamiya TBLE-02S (asi původem z upravovaných setů), motor (21,5 nebo 17,5z) pak běžně za 750, někdy i o něco méně. Celý systém tedy řekněme do 1400 i s případnou změnou pastorku. Opakuji, že jde o ceny zcela reálně sehnatelné v ČR "ihned", žádné shánění z Číny nebo náhodné "akční ceny".
Výsledná sestava se výkonem od 27z plechovky nijak dramaticky neliší, takže případné odcházení jiných dílů nebude souviset s upgradem a dělalo by se tak jako tak.

Osobně si ale myslím, že pokud stačí pro zážitek plechovka 27z, tak to moc za námahu nestojí, ta při správném převodování vydrží docela dlouho a případná výměna je už za cca 180 korun (opět myslím cenu v ČR), takže přímá náhrada se nevyplatí. Lákavá by byla až změna za výkonnější typ, ale tam by se už do hry vrátila ta otázka, zda nezačne být "úzkým hrdlem" odolnost podvozku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.01.2018 12:43 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.1.2018
Příspěvky: 16
Bydliště: Ústí nad Orlicí
tomashr píše:

Ještě poznámka k tomu stříďáku - pokud jde "jen" o náhradu plechovky, aby odpadla údržba a narostla životnost a nikoli o zvednutí výkonu, tak to zas tak drahé být nemusí.
Aktuálně jsem něco takového řešil a cena zajímavá. Jako regl se dá v ČR sehnat za 499 ten setový univerzál (umí brushed i brushless) Tamiya TBLE-02S (asi původem z upravovaných setů), motor (21,5 nebo 17,5z) pak běžně za 750, někdy i o něco méně. Celý systém tedy řekněme do 1400 i s případnou změnou pastorku. Opakuji, že jde o ceny zcela reálně sehnatelné v ČR "ihned", žádné shánění z Číny nebo náhodné "akční ceny".
Výsledná sestava se výkonem od 27z plechovky nijak dramaticky neliší, takže případné odcházení jiných dílů nebude souviset s upgradem a dělalo by se tak jako tak.

Osobně si ale myslím, že pokud stačí pro zážitek plechovka 27z, tak to moc za námahu nestojí, ta při správném převodování vydrží docela dlouho a případná výměna je už za cca 180 korun (opět myslím cenu v ČR), takže přímá náhrada se nevyplatí. Lákavá by byla až změna za výkonnější typ, ale tam by se už do hry vrátila ta otázka, zda nezačne být "úzkým hrdlem" odolnost podvozku.


A mohl bych se zeptat, jak to je s odolností proti vodě? Nejsem si jistý, jak přesně elektromotory fungují, ale co vše je potřeba mít voděodolné či vodotěsné, aby se dalo jezdit za deště třeba? Nemůžou se konektory Tamiya zkratovat, když jsou vlastně nechráněné a samotné drátky tam koukají hned u sebe?

Taky šlo by mi jako amatérovi jednoduše vyzdvihnout výhody a nevýhody stejnosměrných a střídavých setů podle vás?
Moc děkuji!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.01.2018 13:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Co se týče odolnosti proti vodě, tak to nelze zobecnit, záleží na konkrétním regulátorů atd.
Nicméně pokud předpokládám, že se bavíme o "levné variantě", tak je v tomto směru "stejnosměrný" ve výhodě, tam se dá sada v provedení odolném proti vodě sehnat už ve velmi levné cenové třídě, zatímco u stříďáku to je složitější.
Jinak problém je v odolnosti regulátoru a částečně vlastního motoru, konektor mezi reglem a baterkou problém není (voda ho ovlivnit může, ale to by se už fakt musel koupat tak intenzivně, že by dříve nastal jiný problém).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09.01.2018 0:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 4.1.2017
Příspěvky: 299
Bydliště: Březnice (ZL)
Tamiya konektor se rozpadne sám :lol: Někdy,většinou se zapeče. originál jak tak šel ale to co je včíl je fujtajbl hnus.
Má zpětné zobáčky musíš je odjistit lepší je cviknot kablík.

_________________
Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 19.01.2018 21:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.1.2018
Příspěvky: 16
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Hojte. Tak naposledy otevírám toto téma, jelikož se mi něco podělalo a já vůbec nechápu co. Jelikož mám voděodolný jak regulátor, tak i přijímač, tak jsem vyjel do sněhu a jezdil do vybití baterie. Potom jsem vypnul regulátor, vysílač, odpojil akumulátor a dal do vany odkapat přes den vodu z modelu. Teď večer jsem přijel a šel hned zkusit, jestli je vše ok. Zapojil jsem akumulátor, zapnul vysílač a pak regulátor. Regulátor zapípal jako obvykle, nejprve jsem zkusil servo, to šlo v pohodě, pak jsem zkusil plyn... Elektromotor se zacukal a nic. Vypnul jsem regulátor a opět zapnul, tentokrát žádné zapípání, jen indikátor na regulátoru blikal a přijímač nesvítil, tím pádem jsem spároval přijímač a vysílač, spustil regulátor a opět se spustil bez zapípání, tentokrát regulátor reagoval indikací ledky, když jsem přidával plyn, jenže elektromotor vůbec nic. Je možné aby odešel kvůli vodě elektromotor? Když jsem slyšel, že se má zaběhnout v destilované vodě, tak by mu voda neměla vadit, ne? Nebo je nějaká chyba v regulátoru? Na regulátoru je psané "waterproof", v tom případě problém nechápu už vůbec.

Moc předem děkuji za veškerou pomoc!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 20.01.2018 20:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
A není náhodou destilovaná voda nevodivá?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 20.01.2018 21:02 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.1.2018
Příspěvky: 16
Bydliště: Ústí nad Orlicí
varok píše:
A není náhodou destilovaná voda nevodivá?


To nevím. Ale už jsem to vyřešil. Elektromotor fungoval jen z přímo napojeného akumulátoru, cukal když jsem model postrkoval. Jakmile jsem prstem propojil konektory u elektromotoru napojeného na akumulátor, tak se najednou rozjel naplno. Tak jsem elektromotor napojil na regulátor, zapnul vysílač a přijímač a najednou to vše celé fungovalo. Zvláštní to věc. :-D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz