Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 10:14 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.1.2018
Příspěvky: 16
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Dobrý den,
jelikož se mi podařilo spálit původní elektromotor dodávaný k modelu, tak jsem objednal elektromotor HPI Saturn 270 a k tomu nový pastorek a ocelové převodové kolo, jelikož to plastové bylo už úplně ožvýkané.
Problém nastal po znovusložení s novým elektromotorem. Zjistil jsem, že všechen výkon jde do zpátečky a naopak na jízdu dopředu to jezdí jakože na zpátečku. Myslím výkonem... Zpátečka je prostě na plný výkon, dopředu to je jako na polovinu výkonu, takže jakože na zpátečku. Přitom v sestavení nelze nic splést, nešlo nic otočit opačně. Zkoušel jsem zregulovat výkon na ovladači, jenže to nepomohlo. Stále většina výkonu jde na zpátečku, na jízdu dopředu prostě tak polovina. Jako by elektromotor byl otočený, jenže nelze ho nijak otočit.
Moc ocením rady a pomoc. Moc předem děkuji každému, kdo se alespoň pokusí mi poradit.
(Omlouvám se za špatné fórum, překlikl jsem se na mobilu)


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 10:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Prohoď mezi sebou přívody do motoru.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 10:55 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.1.2018
Příspěvky: 16
Bydliště: Ústí nad Orlicí
novfra píše:
Prohoď mezi sebou přívody do motoru.


Jako červený s černým kabelem?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 10:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
HonzaVin píše:

Jako červený s černým kabelem?


Nevím, jaké tam máš barvy, prostě zaměníš přívody do motoru. Jestli vede do motoru černý a červený, tak ano.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 11:01 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.1.2018
Příspěvky: 16
Bydliště: Ústí nad Orlicí
novfra píše:

Nevím, jaké tam máš barvy, prostě zaměníš přívody do motoru. Jestli vede do motoru černý a červený, tak ano.


Mám to, moc děkuji, bál jsem se je prohodit, abych neodělal motor, ale kdybych věděl, že to tak jde, udělal bych to. :) Moc děkuji. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 17:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
U stejnosměrných motorů nevadí když se přehodí napájecí káblíky. Hlavně se nesmí přehodit napájení regulátoru, tam už opravdu hrozí poškození.
Složitější je to u střídavých motorů se třemi vývody.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 18:41 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.1.2018
Příspěvky: 16
Bydliště: Ústí nad Orlicí
varok píše:
U stejnosměrných motorů nevadí když se přehodí napájecí káblíky. Hlavně se nesmí přehodit napájení regulátoru, tam už opravdu hrozí poškození.
Složitější je to u střídavých motorů se třemi vývody.


Tak jsem s tím vyjel ven na ulici a baterie 2000 i 4000 jely na plný výkon dva průjezdy kolem mě a pak auto zpomalilo tak na půl výkonu a vydrželo tak 5-10 min. Potom se zastavilo a blikal regulátor. Zkusil jsem auto vypnout a zapnout a jelo tak minutu a pak zase zastavilo a blikal regulátor. Přitom zdvihnuté po vypnutí a zapnutí to vypadá, že jede naplno, na zemi ale ne. Obě baterie se nabíjely asi 3h na s modelem dodané nabíječce. To je v těch bateriích takový paměťový efekt nebo je chyba v regulátoru? Moc děkuji předem!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 23:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.8.2009
Příspěvky: 1499
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 85
Mno, spíš tipuju že nebyli pořádně nabité, kolik dává to přibalené trafo? Co si matně pamatuju, tak ty setové trafa dávali okolo 450mah, vhodné tak na nabíjení přez noc :)
Nebo už je přibalená nějaká sofistikovanější nabíječka?
Navíc je zima, to baterky taky nemají moc rády.
Jo, ještě mě napadá, když jsi měnil převodové kolo, nastavil jsi správnou vůli? Používá se třeba kousek kancelářského papíru. Nedrhne někde něco, když volně protočíš kola rukou? Regulátor se tak může přehřívat a zapíná ochranu. Mrkni do návodu, co ta indikace znamená.
Každopádně to chce i změřit stav baterek.
Edit: Nový motor je tenhle? http://eshop.satria.cz/satria/eshop/19- ... vitu-motor
Kolika závitový byl původní motor?

_________________
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/


Naposledy upravil darth.hokro dne sob 06.01.2018 23:20, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 23:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.1.2018
Příspěvky: 16
Bydliště: Ústí nad Orlicí
darth.hokro píše:
Mno, spíš tipuju že nebyli pořádně nabité, kolik dává to přibalené trafo? Co si matně pamatuju, tak ty setové trafa dávali okolo 450mah, vhodné tak na nabíjení přez noc :)
Nebo už je přibalená nějaká sofistikovanější nabíječka?
Navíc je zima, to baterky taky nemají moc rády.


2000 se nabíjela přes noc a vyšla stejně jako 4000 za tři hodiny nabíjení. Rozhodně zdaleka to není to, jak to jezdilo první rok. Teď je problém vyjet i mírný kopec u nás. Jinak je to obyčejná nabíječka, má akorát indikátor jestli se nabíjí nebo jestli je nabito. Dost pochybuji o tom, že je to kvůli teplotě, když auto dosáhne 40km/h jen dva průjezdy kolem mě a pak po takový zbytek 5-10min max. 20km/h, do kopce ani to ne. Kdybych měl objednat nové baterie, tak bych vás chtěl poprosit o doporučení o nabíječce do 1000kč, aby šlo tu baterii také kompletně vybít, aby nevznikal paměťový efekt. Docela se obávám, že je to ten paměťový efekt ten problém.

- Nic nedrhne, vše jde z volna. A ano, tento elektromotor to je, bohužel ale netuším, kolik starý motor měl závitu, ten se úplně spálil, jezdil jsem ten den dost naplno a zjistil jsem to až když motor změnil zvuk, v tu chvíli byly už v motoru roztavené a ulámané plastové lopatky na větrání tepla.

- V návodu píší zkráceně, že regulátor odpojí elektromotor při vysoké teplotě, proudovém přetížení, nebezpečně nízkém proudu. První dvě bych vyloučil, teplota je vždy v pořádku, nic tam není vyloženě přehřáté. Pokud by vzniknul paměťový efekt v bateriích, třetí bod by odpovídal.


Naposledy upravil HonzaVin dne sob 06.01.2018 23:34, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 23:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
Paměťový efekt je pohádka pro malé děti :wink: .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 23:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.8.2009
Příspěvky: 1499
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 85
No pořádná nabíječka by těm akumulátorům prospěla, pohonné články chtějí nabíjet rychle, jinak nejsou ochotné vydávat energii :) . V cz, nevím jestli se dá do litru koupit něco solidního :( To spíš objednat z HobbyKingu

_________________
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/


Naposledy upravil darth.hokro dne sob 06.01.2018 23:39, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 23:38 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.1.2018
Příspěvky: 16
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kreyson píše:
Paměťový efekt je pohádka pro malé děti :wink: .


Moc bych to nepodceňoval. Pokud by to nebylo to, co jiného. Opravdu mě nenapadá nic a proto tu jsem, aby mi poradili zkušenější. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 23:46 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.1.2018
Příspěvky: 16
Bydliště: Ústí nad Orlicí
darth.hokro píše:
No pořádná nabíječka by těm akumulátorům prospěla, pohonné články chtějí nabíjet rychle, jinak nejsou ochotné vydávat energii :) . V cz, nevím jestli se dá do litru koupit něco solidního :( To spíš objednat z HobbyKingu


Rozhodně se po nějakém podívám, případně sáhnu trochu hlouběji do kapsy, no. :) Ale jak to uzavřeme? Můžu si být jistý, že to jsou špatně nabíjené baterie nebo může být chyba v regulátoru? Ale teplotu a velký odpor od pastorku a převodového kola jsme vyvrátili. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 23:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.8.2009
Příspěvky: 1499
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 85
Tak pohledej někde info k regulátoru, od kolika závitů motory zvládá. Je možný že ho nedokáže utáhnout a proto spíná ochrana.
Tyhle stejnosměrný plechovky, nesmíš tolik honit, proto se ten starý upekl, hlavně mají krátkou životnost. Můžeš tomu motoru trošku pomoci aspoň pasivním hliníkovým chladičem. http://www.promodels.cz/cz-detail-87234 ... modry.html
A před montáží nový motor zaběhnout v destilované vodě. Je to piplačka :) Taky trošku prodlouží životnost. Ale spásonosný to není.

Tyhle levný auta jsou prostě jen na seznámení, co a jak funguje, když chceš řádit trošku víc, bohužel, musíš připlatit :(
Edit: na nabíječky můžeš mrknout třeba tadyhttp://www.modelarina.cz/nabijece-l ... 433_6.html
, konkrétní neporadím, já mám starý raytronic C14 a záložní C12. Ty už jsou hodně Retro :D

_________________
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/


Naposledy upravil darth.hokro dne sob 06.01.2018 23:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 23:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
Kolik mají baterie za sebou cyklů? Jak hluboko jste je vybíjel? Při jakém napětí a teplotě jste je skladoval? Vyfoťte tu nabíječku. Na paměťový efekt zapomeňte.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz