|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Richard Kříž
|
Napsal: pát 02.02.2018 21:53 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 2.2.2018 Příspěvky: 1
|
Zdravím všechny milovníky rc modelů. Mám drobný trabl. Pořídil jsem si do podvozku Trx4 střídavý motor Savöx BLH 13,5 závitu a k tomu regulátor LRP Spin Super. Bohužel tento regulátor neumožňuje revers jízdy. A teď otázka. Jde nějakým jiným způsobem provést revers? Samozřejmě vím, že mohu prohodit kabely A,C od motoru do regulátoru, jenže regulátor mi to neveme a hlásí chybu. Tudíž se motor netočí. Napadlo mě přepinovat kabel od senzorů. Nemáte prosím někdo radu? Předem děkuji. Richard
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pepavich
|
Napsal: pon 05.02.2018 8:36 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.12.2011 Příspěvky: 143 Bydliště: Hradec Králové
|
Co je to prosím reverz jízdy? Jakože reverz na vysílačce, kdy bude spoušť fungovat obráceně?
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 05.02.2018 9:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Střídavé regulátory jsou propojeny s motorem třemi dráty. Pokud chceš změnit smysl otáček motoru, stačí libovolně přehodit dva konektory mezi motorem a regulátorem. Pokud je však regulátor vybavený zpětnou vazbou, která ukazuje regulátoru v jaké poloze je rotor motoru, asi zřejmě nastane případ, že při přehození postupného zapojení pólů u motoru je zpětná vazba zapojená s opačným řazením výstupů a pak to regulátor zblbne ( aspoň tak jsem to pochopil - netuším, jak to mají udělané senzorové regulátory s reverzem ). Jakoby jedno zapojení ( silové vodiče ) říkalo motoru: toč se ve směru hodinových ručiček a to druhé zapojení ( senzorové vodiče ) říkalo toč se proti směru ručiček.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 05.02.2018 19:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
On je ten dotaz celkově "tatarsky"...
Pokud by byl míněn na zpátečku, tak se mi nechce věřit, že by dotyčný tak neschopný, že by tu jednoznačně tvrdil, že to ten regl neumí, když je v popisu úplně jasně uvedeno, že umí, čekal bych něco jako "nejde mi nastavit".
Spíš by mi skutečně seděl ten celkový revers, což u motoru se senzory opravdu problém být může, ale z formulace dotazu to moc neumím odhadnout.
|
|
Nahoru |
|
|
kornutek
|
Napsal: úte 06.02.2018 10:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.1.2017 Příspěvky: 299 Bydliště: Březnice (ZL)
|
Tak dotaz je snad logický díky tomu že zkoušel prohodit káble,jede to naruby. No a pokud to není možné přepnou v reglu tak u senzorového motoru je to past, navíc tento regl bez senzoru vůbec nebude chtít jet že by to nějak obešel... S tím prepinovanim senzorů z motoru co teoreticky sledují směr otáčení to má logiku problém bude zjistit které to jsou.Dost pochybuji že má někdo schéma snímačů.
_________________ Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 07.02.2018 11:03 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Logické to je, na druhé straně mi to ale vrtá hlavou - to má Traxxas udělanou převodovku opačně než všichni ostatní výrobci? Co jsem dosud viděl, tak u aut smysl otáčení motoru vesměs nelišil a bylo to dost "standardizované". Možné je všechno, ale docela rád bych si to nechal potvrdit... K tomu reversu u motoru se senzory - zapojení kabelu k senzorům je samozřejmě známé a mělo by být standardizované, viz http://e0designs.com/prod/sensboard/roar8513_2015.jpg . Podle mě pokud prohodím krajní silové kabely a následně prohodím v konektoru senzorů piny 2 a 4, tak nastane reverz. Problém ale může být s časováním - u motoru s nastavitelným čsováním by mělo stačit případně otočit čelo přesně opačně, než je značeno na motoru, pokud je ale časování fixní a není to nula, tak bude situace neřešitelná (myslím neřešitelná jednoduchými prostředky).
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: stř 07.02.2018 11:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
................................
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
kornutek
|
Napsal: stř 07.02.2018 19:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.1.2017 Příspěvky: 299 Bydliště: Březnice (ZL)
|
Pokud to mají stejně jako ostatní redukce v portálech to změní. tomashr: Vypadá to že jsi jediný co přidal velmi užitečnou informaci pro tazatele.
_________________ Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 09.02.2018 10:07 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
kornutek píše: tomashr: Vypadá to že jsi jediný co přidal velmi užitečnou informaci pro tazatele. Přijde mi to spíš jako informace jednoznačně "technicky zajímavá a poučná". Jestli bude i užitečná si úplně jistý nejsem, jednak může být problém s časováním a umím si představit i jiné nesrovnalosti. Nicméně má-li tazatel motor viz https://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mo ... tovy-motor , tak tam by podle fotky mělo jít nastavit časování 0st a upravovat pak do obou stran, to je nadějné. Pokud by se to nastavilo do nuly a pak prohodily mnou zmíněné kabely, tak by to asi mělo fungovat, ale testovat to nemám čas (a navíc stejný motor nemám, tak by to stejně nebylo průkazné).
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|