Switch to full style
Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Odeslat odpověď

Losi DBXL 2.0 - samozatáčení při couvání

čtv 09.01.2020 11:59

Ahoj ve spolek,

Chtěl bych poprosit zkušenější jestli je nenapadne, kde by mohl být problém.

Vlastním nově LOSI DBXL-e 2.0 ( první RC autíčko ) k ní mám Radio Spektrum DX5 RUGGED ( ale to je asi nepodstatné )

Komponenty:
ESC: Spektrum Firma 160 Amp Brushless SMART
Motor: Spektrum Firma 4-Pole 780Kv
Receiver: Spektrum with AVC SR6100AT
Servo: Spektrum S906 1/5th scale metal gear servo

Problém je, že pokud vypnu AVC ( stabilizace ) tak při couvání po ujetí cca 5m začíná auto točit tak na 50% doleva.
Při zaplém AVC ( stabilizace ) auto couvá rovně až do doby než dám neutrál pak setrvačností ještě couvá v tu chvíli, ale již opět zatáčí.
Napadá mne, že to asi bude geometrii, ale zase naopak při pohybu v před auto jede přesně jak má rovně a to i při setrvačném pohybu tedy na neutrál.
Druhá idea je jestli nějaké kolo není někde trošku při dřené a neklade vetší odpor a to pak nevyvolává to, že se auto začíná stáčet a následně dojde tedy i k zatočení kol.
Trošku mne, ale znervózňuje, že servo ty kola neudrží rovně.

Díky za jakékoli nakopnutí :-)

Re: Losi DBXL 2.0 - samozatáčení při couvání

čtv 09.01.2020 12:20

Dobrý den. Chová se to stejně jako skutečný automobil. Jak jste správně uvedl, je to dáno geometrií řízení, konkrétně záklonem rejdového čepu. Je to vlastně mechanická stabilizace přímého směru, která ovšem může fungovat jen v jednom směru. Ve skutečném autě raději nezkoušejte při rychlejší zpátečce pouštět volant. Tonda

Re: Losi DBXL 2.0 - samozatáčení při couvání

čtv 09.01.2020 14:13

A dopředu bez stabilizace jede auto rovně? Příjde mi, že i dozadu by mělo servo kola udržet rovně. Nebo se ta stabilizace chová nějak "podezřele" když je "vypnutá"? Co udělá auto, když se odpojí servo od přijímače a couvá se, zase se začne stáčet? Nebo vypnuté servo kola udrží?

Re: Losi DBXL 2.0 - samozatáčení při couvání

čtv 09.01.2020 14:54

Lioton píše:Dobrý den. Chová se to stejně jako skutečný automobil. Jak jste správně uvedl, je to dáno geometrií řízení, konkrétně záklonem rejdového čepu. Je to vlastně mechanická stabilizace přímého směru, která ovšem může fungovat jen v jednom směru. Ve skutečném autě raději nezkoušejte při rychlejší zpátečce pouštět volant. Tonda


Pak otázka proč to neudrží servo v zásadě mechanika nahrazující člověka držící volant.
Přesto velmi děkuji za vysvětlení mechaniky.

prikrylm píše:A dopředu bez stabilizace jede auto rovně? Příjde mi, že i dozadu by mělo servo kola udržet rovně. Nebo se ta stabilizace chová nějak "podezřele" když je "vypnutá"? Co udělá auto, když se odpojí servo od přijímače a couvá se, zase se začne stáčet? Nebo vypnuté servo kola udrží?


Bez stabilizace dopředu právě jede rovně.
To, že by i při zpátečce mělo servo kola udržet rovně jsem si myslel také.
Odpojit servo a couvat jsem nezkoušel, dobrý tip a vyzkouším a dám vědět.
Odeslat odpověď