Motor je ve verzi se startérem.
Tedy ruční nahazování + standardní žhavítko (včetně měřáku, tedy alespoň info, že to není baterkou ve žhavítku).
Svíčka tam byla po koupi R4, já vyměnil za novou "Premium No.2 STD - střední".
Druhou, co jsem koupil je "LRP Platinum/Iridium medium standard R4"
První start byl hodně zdlouhavý a bolestivý (ztrhané klouby od žeber
).
První start:
Dolití paliva, ucpání výfuku, nakopávání na prázdno pro distribuci paliva do motoru, nechtělo to vůbec tahat palivo.
Nakonec se mi podařilo dopravit palivo do motoru. Motor jsem lehce ohřál horkovzduškou, nasadil žhavítko, přidusil výfuk a po několikátém pokusu motor naskočil.
Musel jsem držet palec cca 2mm od výfuku aby plynule běžel na volnoběh, po odendání prstu motor chcípl...
To mě dovedlo na kontrolu těsnění mezi motorem a výfukem, samozřejmě vymleté a podsávalo. Vyřešen tedy problém s motor / výfuk podsávání (alfa omega u dvoutaktu).
Po několikanásobném nakopnutí a dalším zkoušením jsem už motor nenakopnul.
Buď jsem spálil svíčku neustále nasazeným žhavítkem, nebo jsem ho přecucal.
Všiml jsem si, že jehlu na bohatost směsi jsem musel nechat hodně otevřenou, při přitažení už pak nechtěl startovat.
(startováno bez ovladače s lehce povoleným plynem).
Druhý start:
Výměna svíčky (No.2 STD - medium) + těsnění u výfuku + seštelování pozice výfuku pro lepší těsnění k motoru
Palivo jsem dopravil do motoru fouknutím do trubičky od výfuku (ach ten ricinový olej s nitromethanolem
... ještě, že mám chemičárnu
).
Chvilka trápení s nakopáváním, ale motor po chvilce čapnul, prst u výfuku už nebyl potřeba.
Okamžitě ale vylítl do vysokých otáček, takto několikrát za sebou, zkoušeno s ovladačem i bez. Pak jsem si všimnul, že se zasekává jehla karbce, při maximálním plynu vyskočí ven a nevrací se... (zatím jsem raději nešteloval).
Opět musela být víc otevřená jehla na bohatost směsi a v plných otáčkách cákalo palivo opět v inkriminovaném místě těsnění motor/výfuk.
Důvody dva - moc paliva do motoru (hodně povolená jehla boahotsti směsi), nedokonale seřízená pozice výfuku (chce to ještě lehce doladit).
Po x úspěšných pokusech (otáčky do maxima, neb nevracející jehlu na karbci jsem zjistil až následně doma), motor nešel opět nastartovat.
Opět to přisuzuji buď kaput svíčka, nebo přeslinatný motor. Jak v tom nemám prax, může to být obojí.
Můj názor...
K potřebě většího otevření jehly bohatosti směsi mě napadá (možná je to blbost), nedostatek vzduchu přes filtr, vyměnil jsem pouze vnější část filtru, středový filtr jsem ponechal původní a je možné, že je zacucaný olejem a molitan "degradovaný".
Ke žhavicí svíčce, někde jsem našel, že by měla být použita svíčka Turbo T4, ale netroufl jsem si tam takový druh dát (nevím jestli je k tomu potřeba nějaká specifická úprava motoru...).
Motor potřebuje zřejmě jen základní seřízení od zkušeného borce, který ví kam sáhnout... jest typu jehla karbce, případně říct, vyměň tohle těsnění na jehle, tam tohle...
Základně seřídit otáčky...
... a nebo říct zahoď to a dej tam elektromotor (ale to bych chtěl nechat jako poslední variantu)...
Předem díkes