|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 5 ] |
|
Autor |
Zpráva |
jackques
|
Napsal: čtv 03.11.2016 18:56 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.9.2016 Příspěvky: 12
|
Ahoj všichni , dnes jsem měl velice úspěšný den. Dopoledne mi shořel 60A ESC z ebey. A ted mi bouchnul ray25 a při vytahování outriggera jsem ještě zlomil prut Mohl by mi někdo doporučit regulátor který vydrží všechno , v cenové relaci kolem 1500,- . Motor https://emotors.cz/6181-leopard-lbp3660 ... motor.htmlA napájím lipolkou s3 4500mah . Předem díky
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Bořík
|
Napsal: čtv 03.11.2016 19:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Máš to napsané u motoru hned v prvním řádku ... 112A. Pokud chceš jezdit 160 km/h ( jak píšeš jezdí takto hodně modelářů ), tak počítej s odběrem ve špičce kolem 200A. Proto se nediv, že se regulátory do 60A chovají jak žárovka. V cenové relaci kolem 1500,-Kč budeš muset chvilku počkat ... až bude dolar za 10,-Kč, pak koupíš ten správný regulátor, co to vydrží.
|
|
Nahoru |
|
|
jackques
|
Napsal: čtv 03.11.2016 19:38 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.9.2016 Příspěvky: 12
|
Dobře díky , já uplně nechápu jak to funguje . Měl jsem za to , že když regulátor zvládne jen 50A ,tak motor ,,pouze"nepoběží na plný výkon.
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: čtv 03.11.2016 21:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Je to dáno vinutím motoru a vniřním odporem baterky. Li-Polky mají tak malý vnitřní odpor, že dokážou ze sebe dostat obrovské proudy ... i 500A a více. A na vinutí toho motoru zase závisí, kolik těch A těmi dráty v motoru proteče. Pokud má motor tenké vinutí a hodně závitů, tak má i velký odpor a ten proud, co baterky dají, se přemění v mechanickou práci a teplo. Pokud je ten proud vysoký ( = motor je hodně zatížený ), tak toho zbytkového tepla je tolik, že se motor ( jeho vinutí ) rychle zahřeje a spálí. A regulátor, vložený mezi ten motor a baterky reguluje proud, který je potřeba pustit do motoru. Regulátor by měl být navržený na takový proud, který motorem protéká v jeho nejhorším provozním stavu - t.j. když je zablokovaný a netočí se. Pokud je regulátor silnější, spálí se motor. Pokud je regulátor slabší, protéká jím vyšší proud, než je schopen zpracovat a vyzářit coby ztrátové teplo do okolí a odnese to ten regulátor. A to je Tvůj případ - motor má dovolený max. proud 112A a pak je zde ještě proud, který by motorem protékal, kdyby byl zablokovaný - a ten bude ještě vyšší. Pokud se motor rozbíhá, tak na okamžik je v takovém stavu, jako by byl zablokovaný ( t.j. než se roztočí ) a pak proud hodně klesne. Regulátory tyto proudové špičky umí přežít, ale jen na chvilku. Pokud je ale velký rozdíl mezi tím, co regulátor snese a tím, co motor dovolí, tak ani ten krátký okamžik rozběhu nedokáže regulátor zpracovat a bouchne na přehřátí. A když k tomu přičteš to, že třeba je regulátor už hodně zahřátý z předchozí jízdy, tak stačí už málo a to teplo ( proudový impuls, co se změní v teplo ) ho zničí.
|
|
Nahoru |
|
|
jackques
|
Napsal: čtv 03.11.2016 21:20 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.9.2016 Příspěvky: 12
|
Děkuji mockrát , teď tomu konečně rozumím , opravdu díky
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 5 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|